Doen jullie mee aan opinie-onderzoek via panels?
-
Consumenneke
Re: Doen jullie mee aan opinie-onderzoek via panels?
Geldt die waarschuwing ook voor het Radar Panel en het Radar Forum. Alle genoemde risico's weerhouden u er blijkbaar niet van daar wel aan mee te doen.
Ik veronderstel dat Avrotros zich netjes aan de AVG houdt en dat het risico van hacks en datamisbruik gering is. Los daarvan zijn de persoonsdata die gedeeld worden nauwelijks van nut voor mensen die persoonsgegevens willen misbruiken.Jouw mening en ervaring doen ertoe. Via het Radar Panel, een groep van tienduizenden consumenten verspreid over Nederland, komen wij erachter of meer mensen met dezelfde problemen zitten. Met de cijfers in handen kunnen we verantwoordelijke partijen aanspreken en voor jou opkomen. Wil je ook uitgenodigd worden voor onze vragenlijsten? Aanmelden en meedoen is altijd gratis.
Geen belet om mee te doen aan marktonderzoek dus!
De vergelijking van dit forum met de onderzoeken waar dit topic over gaat is zo onzinnig dat die niet eens inhoudelijke weerlegging behoefte.
Je vergelijkt een bosbes met een meloen.
Je vergelijkt een bosbes met een meloen.
-
Consumenneke
Natuurlijk. Daar doe ik niet aan mee. Ik schrijf niet voor niets niets over het panel, maar alleen over het forum. Je schrijft immers ook:
En dat is een onzinnige vergelijking.
-
Consumenneke
Tja, ik was er niet over begonnen.
Van mij mag het allemaal. Meedoen aan panels en fora terwijl je tegelijk waarschuwt voor de theoretische risico's dat je data elders terecht komen.
Het is vervelend wanneer jouw naam en contactgegevens op een suckerlist belanden (persoonsgegevens van mensen die makkelijk te scammen zijn), maar dat zijn doorgaans mensen die op elke nep-aanbieding klikken die voorbij komt op Instagram, Youtube en andere social media fuiken.
De grote onderzoekspanels waar ik op doel werken net als Radar Panel binnen de kaders van de AVG. Dat is natuurlijk ook niet 100% waterdicht, gezien recente hacks. En het was een vraag, geen aanbeveling om daaraan mee te doen.
Niet achter een ander verschuilen ineens...
JIJ bent degene die mij aanspreekt op mijn deelname aan dit forum in verhouding tot mijn standpunt over dit soort panelonderzoeken. Een bizarre vergelijking.
En dan is uiteindelijk je verweer "ja maar, een ander begon..."?
-
Consumenneke
Deze welles-nietes ja-maar-jijbak is een zijspoor.
Zullen we weer on-topic gaan en over deelname aan online panels praten?
Een welles nietes die je zelf begint en een jij-bak die je zelf initieert.Consumenneke schreef: ↑03 jun 2026 17:10Deze welles-nietes ja-maar-jijbak is een zijspoor.
Oftewel: het zoveelste zijspoor waar je zelf schuld aan hebt.
kuklos
vindt dit leuk
-
Richard693
Ik doe er al jaren aan mee maar er zijn maar een paar betrouwbare panels op de markt. Helaas wordt veel gerund door moeder bedrijven in de VS en Zweden (cint).vele panels geven onderzoeken via hun door en daar zitten vaak nog andere panels tussen. Daardoor kan het gebeuren dat je voor hetzelfde onderzoek bij de 1 180cent krijgt en bij de andere 75.Meeste op Amerikaanse bedrijven gebaseerde panels en CINT gerelateerd zijn meer cybercriminelen, zo wil ik ze gerust noemen. Die zijn alleen uit op gegevens, soms moet je alle cookies aanvaarden en daar wordt dan specifiek bij vermeld het volgen van je digitale activiteiten. Klik je nee, wordt je eruit gegooid. veel andere enquêtes maak je geheel af, om na 30minuten tijd de melding te krijgen dat je helaas niet tot de doelgroep behoort of dat er al voldoende enquêtes binnen zijn. Gewoon oplichting, het panel heeft gratis ingevulde onderzoeken maar krijgt wel het geld van de oplichter, ook dat deel dat voor de invuller is. Er zijn een paar goede panels zoals Ipsosisay en Euroclix, hoewel Euroclix zijn naam te grabbel gooit door een partnership te zijn aangegaan met Spectrum, denk ook zo een VS bedrijf die geen zak geeft om de invullers van onderzoeken, sterker nog, het is mij nog nooit gelukt om onderzoeken van hun in te vullen. Om de 1 of andere redenen lijkt het erop dat alleen op het onderzoek klikken voldoende is voor hen en zo hebben ze blijkbaar al informatie van je binnen. Euroclix is recent ook aan het veranderen in negatieve zin, bij steeds meer onderzoeken wordt je afgewezen of direct of na een paar vragen......
Consumenneke
vindt dit leuk
-
Consumenneke
Euroclix ken ik uit de cashback-sfeer. Meedoen aan zulke panels wordt aangeraden als manier om snel geld te verdienen. Ik heb het even bij de vraag genoemd, maar de beloningen zijn zo laag dat ik me niet kan voorstellen dat iemand daardoor gemotiveerd wordt.Richard693 schreef: ↑04 jun 2026 01:46Ik doe er al jaren aan mee maar er zijn maar een paar betrouwbare panels op de markt.
Waardoor dan wel?
Je hebt niks te doen in je dagelijkse leven, en je MOET, omdat je verslaafd bent aan dat schermpje, er toch wat "belangrijks" mee doen....
(Zo plaspauze is voorbij, en door met de echte bezigheden).
-
Consumenneke
Wordt aangeraden om snel geld te verdienen? Dan niet snel veel geld.