Misleiding tarieven Ziggo
Re: Misleiding tarieven Ziggo
Je blijft conclusies trekken op basis van aannames.Consumenneke schreef: ↑03 jun 2026 19:17En bewering van een moderator op een Ziggo-forum is ook geen hard bewijs. Toon maar eens aan dat alle nieuwe abonnees tussen 1 april en 11 mei tijdig en duidelijk gewaarschuwd zijn. Ze hebben wel veel mensen/media op het verkeerde been gezet met de bewering dat bestaande abonnees gedurende de looptijd korting zouden krijgen.StevieNL81 schreef: ↑03 jun 2026 19:02Dat zeg ik ... Interpretaties van anderen. Geen berichten uit eerste hand dus.
We weten dat er in ieder geval twee varianten van de e-mail zijn: een voor vaste contracten en een voor variabele contracten. Die twee mails zijn volstrekt helder.
Of er -in lijn met die mededeling van een moderator- een derde variant is voor de groep recente klanten weten we helemaal niet, want daar heeft nog niemand zich over uitgelaten. We weten in ieder geval ook niet dat het niet zo is.
Desondanks worden er wel volop conclusies getrokken en verwijten gemaakt…
-
Consumenneke
Op basis van verslaggeving van Radar, de Consumentenbond, Nu.nl en Tweakers.
Wedden dat er paniek is bij Ziggo en ze nu proberen de schade te beperken?
Die periode van 1 april tot 11 mei komt zo'n beetje overeen met de eerste aankondiging van een inflatiecorrectie en de eerste aankondiging van de ESPN-toevoeging.
Bij de Consumentenbond is trouwens sprake van nieuwe AV die op 1 mei ingegaan zouden zijn.
Die mails duiken vast wel op, als ze bestaan...
-
StevieNL81
De aankondiging is van 10 mei. Medewerkers worden bewust niet geïnformeerd tot aan die dag, dus logisch dat toen TS op 9 mei verlengde hij niet is geïnformeerd... De medewerker wist het niet.
In geen van die artikelen staat wat jij ervan maakt. Conclusies gebaseerd op aannames dus.Consumenneke schreef: ↑03 jun 2026 20:19Op basis van verslaggeving van Radar, de Consumentenbond, Nu.nl en Tweakers.
-
Consumenneke
- Eerste verhaal was dat alle abonnees per 1 juli €2,50 per maand extra betalen en ESPN toegevoegd zouden krijgen.
Na protest werd dat aangepast zodat mensen met een 24/12-maandcontract €2,50 korting per maand kregen.
Na protest werd dat aangepast zodat ook mensen met een open abonnement €30 tot €60 korting kunnen krijgen als ze voor één of twee jaar bijtekenen - zie Ziggoforum.
Nu krijgen mensen die na 1 april een 24/12-maandcontract aangegaan zijn te horen dat abonnement die tussen 1 april en 11 mei zijn gestart of verlengd slechts vier maanden €2,50 korting krijgen.
Dr zitten nog steeds een hoop aannames en invullingen in die “tijdlijn”. Je ziet wat je wilt zien…
U kunt misschien nog gebruik maken van de bedenktijd. Misschien is er een leuke aanbieding te vinden op www.overstappen.nl of https://www.kpn.com/aanbiedingen?campai ... VSEALw_wcB
Succes ermee
Succes ermee
In de email die ik van Ziggo hebt ontvangen staat:
De wijzigingen per 1 juli kort samengevat
• ESPN Compleet heet voortaan ESPN Premium.
• Voor Sport Compleet ga je minder betalen: geen 22,95 maar 18,95 per maand.
• Heb je op dit moment een korting? Dan behoud je die korting gedurende de afgesproken periode.
• In standaard beeldkwaliteit komen ESPN 2, 3 en 4 in het standaard zenderaanbod van alle tv-pakketten. Hiervoor ga je 2,50 per maand meer betalen.
• Je krijgt 2,50 korting zolang je contract loopt – dit zie je terug op de factuur. Daardoor betaal je voorlopig niets extra voor het tv-pakket.
Ik heb dezelfde mail.
Ter aanvulling de mail voor klanten zonder ESPN en een nog lopend contract.
Voor zover ik weet is dat niet onder protest gedaan omdat het bij de aankondiging al bekend was.De wijzigingen per 1 juli kort samengevat
• ESPN 2, 3 en 4 zitten standaard in je tv-pakket, hierdoor ga je 2,50 per maand meer betalen.
• Je krijgt 2,50 korting zolang je contract loopt - dit zie je terug op de factuur. Daardoor betaal je voorlopig niets extra voor je tv-pakket.
• Na afloop van de huidige contractperiode vervalt deze korting en ga je 2,50 per maand meer betalen voor het tv-pakket.
-
Consumenneke
Ik kijk iets verder dan mijn particuliere neus lang is.
Het signaal dat een moderator op het Ziggo-forum een voorbehoud maakt bij contacten die tussen 1 april en 11 mei zijn afgesloten, werd hier in dit topic genoemd.
Het signaal dat bestaande klanten met een open contract aanbiedingen krijgen van klantenservice met €2,50 per maand korting als ze voor een vaste looptijd verlengen, is ook gemeld op het Ziggo-forum.
Als je alleen je eigen mailbox vertrouwt, dan zie je niet wat je niet wil zien.
Dat zeg ik. Aannames en invullingen. Je verbindt een paar punten met elkaar en vertrouwt erop dat je dan gelijk het hele plaatje ziet.
OP basis daarvan beschuldigingen uiten is mij een brug te ver, maar jou blijkbaar niet. Maar of je TS daarmee verder helpt...
-
Consumenneke
Mag ik u er op wijzen dat dit een forum is waar verschillende deelnemers kunnen reageren.
Het is flauwekul om voortdurend mijn reacties te kleineren, temeer omdat ik steeds mijn meningen met links naar bronnen onderbouw.
Mijn voorstel is dat we gewoon over het onderwerp zelf praten en dat kinderachtig gekibbel achterwege laten.
Op het Ziggo forum is er niets over terug te vinden dus vraag ik me af of u die 8 pagina's met reacties wel gelezen heeft.Consumenneke schreef: ↑04 jun 2026 12:20Ik kijk iets verder dan mijn particuliere neus lang is.
Het signaal dat een moderator op het Ziggo-forum een voorbehoud maakt bij contacten die tussen 1 april en 11 mei zijn afgesloten, werd hier in dit topic genoemd.
Het signaal dat bestaande klanten met een open contract aanbiedingen krijgen van klantenservice met €2,50 per maand korting als ze voor een vaste looptijd verlengen, is ook gemeld op het Ziggo-forum.
Als je alleen je eigen mailbox vertrouwt, dan zie je niet wat je niet wil zien.![]()
Dat u de getoonde mails die Ziggo naar alle klanten heeft verzonden wantrouwt mag u vinden maar is niet op waarheid gebaseerd en voegt als zodanig in uw reactie niets toe behalve de Ziggo klanten waar ik er ook één van ben van kortzichtigheid beschuldigen.
-
StevieNL81
MM had gisteren een punt toen hij aangaf dat we op basis aannames aan het redeneren zijn, dus ik reageer daarom inhoudelijk even niet meer.
Dat de situatie op zich niet netjes is (om het zacht uit te drukken) is iets waar we het volgens mij over eens zijn.
Laat eerst eens TS (of klant in die situatie) hun versie van de mail posten, zodat we weten wat hun is toegezegd door Ziggo zelf en of DIE toezegging sindsdien is aangepast in communicatie vanuit Ziggo.
Dat de situatie op zich niet netjes is (om het zacht uit te drukken) is iets waar we het volgens mij over eens zijn.
Laat eerst eens TS (of klant in die situatie) hun versie van de mail posten, zodat we weten wat hun is toegezegd door Ziggo zelf en of DIE toezegging sindsdien is aangepast in communicatie vanuit Ziggo.
-
Consumenneke
Met alle genoegen wijs ik u de weg. U moet even doorscrollen naar de reacties.
De klantenservice gaf mij letterlijk aan dat die €2,50 slechts voor 1 jaar vergoed zou worden. Daarna zou ik dus alsnog verplicht moeten gaan betalen voor ESPN-zenders waar ik niets mee heb en nooit om gevraagd heb. Ik citeer: “Uit principe mag ik het vergoeden zodat je er niet extra voor betaald maar dit is voor een jaar. Dit is een transitie periode.”
Ook ik ben een trouwe klant die het niet eens is met deze wijziging. Ze hebben mij meerdere malen geprobeerd over te halen om mijn huidige abonnement te verlengen en zo voor 6 maanden een korting te ontvangen van 10 euro. Dat zijn geen aanbiedingen voor trouwe klanten. Ik heb dat dus afgewezen.
Er zijn trouwens ook enkele klanten die baat hebben bij de nieuwe opzet.Ik las ergens dat het maar om een paar "klagers" zou gaan dat ESPN zenders met €2,50 prijsverhoging door onze strot wordt geduwd. Dat zijn er wel wat meer. De klantenservice weet niet meer waar ze het zoeken moeten. Als je contact krijgt dan word er een korting aangeboden van 3× €10 bij 1 jaar contractverlenging en 6x €10 bij 2 jaar. Dan heb je die 'ESPN boete' in ieder geval terug. Daarna kun je altijd nog kijken of overstappen beter is.
@PJD_ netto gaan klanten met het Huidige ESPN Compleet een stuk minder betalen. Espn compleet kost nu €17,95. Espn premium wordt € 9,95 tel hier de € 2,50 bij op dan kom je op € 12,45 dat scheelt € 5,50 een deel van die € 5,50 valt weg tegen de 3,3 procent maar dat krijgt elke klant.
Bedankt voor het mee zoeken maar ook over bovenstaande vet aangegeven bewering staat niets beschreven.Consumenneke schreef: ↑03 jun 2026 21:40Zigzagserice bij Ziggo. Ik noem het paniekvoetbal.
- Eerste verhaal was dat alle abonnees per 1 juli €2,50 per maand extra betalen en ESPN toegevoegd zouden krijgen.
Na protest werd dat aangepast zodat mensen met een 24/12-maandcontract €2,50 korting per maand kregen.
Na protest werd dat aangepast zodat ook mensen met een open abonnement €30 tot €60 korting kunnen krijgen als ze voor één of twee jaar bijtekenen - zie Ziggoforum.
Nu krijgen mensen die na 1 april een 24/12-maandcontract aangegaan zijn te horen dat abonnement die tussen 1 april en 11 mei zijn gestart of verlengd slechts vier maanden €2,50 korting krijgen.
Zullen we het hier bij laten want met deze discussie is niemand gebaat en daarbij Ziggo heeft alle klanten reeds ge informeert en weten ook wat de eventuele mogelijkheden zijn.
Het punt is dat die bronnen juist niet onderbouwen wat jij schrijft. Als dat zo zou zijn, hadden we deze hele discussie niet gehad.Consumenneke schreef: ↑04 jun 2026 13:51Mag ik u er op wijzen dat dit een forum is waar verschillende deelnemers kunnen reageren.
Het is flauwekul om voortdurend mijn reacties te kleineren, temeer omdat ik steeds mijn meningen met links naar bronnen onderbouw.
Dat is dus alles behalve kleineren, dat is de vinger op de zere plek leggen.
Wijze woorden, waar ik me bij aansluit. Wellicht komt TS nog een keer terug, dit keer niet alleen om te lezen, maar ook nog te reageren.StevieNL81 schreef: ↑04 jun 2026 14:02MM had gisteren een punt toen hij aangaf dat we op basis aannames aan het redeneren zijn, dus ik reageer daarom inhoudelijk even niet meer.
Er zijn immers concrete en relevante vragen gesteld, waarop -ondanks dat TS hier teruggekomen is- nog geen antwoord is gekomen.
Consumenneke
vindt dit leuk
-
Consumenneke
U hebt wel veel begeleiding nodig.
Deze bewering vindt u in dit topic op het Radar Forum zelf.
Voor een bronverwijzing moet u bij De Posthoorn aankloppen.De Posthoorn schreef: ↑03 jun 2026 15:59Dit schrijft een moderator op de Ziggo Community:
Abonnement die tussen 1 april en 11 mei zijn gestart of verlengd, ontvangen inderdaad 4 maand €2,50 korting. Dat kan ik helaas niet mooier maken dan het is. Dat betekent wel dat je per 31 oktober alsnog kunt opzeggen of zaken kunt wijzigen, vandaar het advies van mijn collega om dan (vóór 1 november) opnieuw contact op te nemen om de opties te bespreken.
Wat bedoelt u trouwens met ook?
Inmiddels heb ik bij elk signaal een quote en een bron genoemd. Van aannames is helemaal geen sprake. U mag uiteraard aan de bron twijfelen. Maar er zijn steeds meer signalen dat deze actie bij Ziggo een zigzagzootje is.
Natuurlijk mag u het hierbij laten. Als u nog eens wat hulp nodig heeft, ik doe het met plezier. Het onderwerp is actueel (dat zien we wel aan de media-aandacht) en het laatste woord is nog niet gezegd, vermoed ik. Zie ook het recente commentaar van de Consumentenbond bij Kassa!.
"Wij betwijfelen of dat wat Ziggo doet wel mag. Het voelt sowieso alsof ze dit allemaal doen om die prijs te kunnen verhogen", aldus Joyce Donat van de Consumentenbond. Volgens haar kan die 2,50 euro nietig worden verklaard als blijkt dat de algemene voorwaarden niet eerlijk zijn. Maar of dat zo is, zijn ze nog juridisch aan het uitzoeken. "Daarover willen we ook in gesprek gaan met Ziggo", voegt Donat daaraan toe.
Ik niet maar u wel.
U neemt aan dat wat een forumlid schrijft de waarheid is zonder die op waarheid te controleren m.a.w. als een forumlid dat schrijft zal het wel waar zijn.
De andere stellingen die op het Ziggo forum zouden staan staan niet op dat forum beschreven en kunt u dus ook niet bewijzen en kunnen zelfs door u verzonnen zijn om het woord zigzagzooitje kracht bij te zetten.
Voorts trekt u de mail die Ziggo naar de betreffende klanten heeft verzonden in twijfel sterker nog die zouden onbetrouwbaar zijn.
In die mail staat ook wat er mogelijk is en behoeft voor de Ziggo klanten geen nadere uitleg.
Als u geen Ziggo klant bent heeft u die mail ook niet ontvangen en wordt u dus ook niet door Ziggo "misleid" dus hoeft u niet te weten wat er behalve de reeds bekende inhoud in de mail staat omdat die inhoud per Ziggo klant verschillend en bovenal persoonlijk is opgesteld.
U bijt zich vast op dat wat er om de verhoging te doen is en gebruikt als bron alleen dat wat er op websites en in de media verschenen is maar in de media komen uw beweringen ook niet aan de orde.
Door uw beweringen wordt de Ts niets wijzer want u trekt Ziggo klanten zoals ik er één van ben hier reageren in twijfel om uw eigen waarheid te ventileren.
U neemt aan dat wat een forumlid schrijft de waarheid is zonder die op waarheid te controleren m.a.w. als een forumlid dat schrijft zal het wel waar zijn.
De andere stellingen die op het Ziggo forum zouden staan staan niet op dat forum beschreven en kunt u dus ook niet bewijzen en kunnen zelfs door u verzonnen zijn om het woord zigzagzooitje kracht bij te zetten.
Voorts trekt u de mail die Ziggo naar de betreffende klanten heeft verzonden in twijfel sterker nog die zouden onbetrouwbaar zijn.
In die mail staat ook wat er mogelijk is en behoeft voor de Ziggo klanten geen nadere uitleg.
Als u geen Ziggo klant bent heeft u die mail ook niet ontvangen en wordt u dus ook niet door Ziggo "misleid" dus hoeft u niet te weten wat er behalve de reeds bekende inhoud in de mail staat omdat die inhoud per Ziggo klant verschillend en bovenal persoonlijk is opgesteld.
U bijt zich vast op dat wat er om de verhoging te doen is en gebruikt als bron alleen dat wat er op websites en in de media verschenen is maar in de media komen uw beweringen ook niet aan de orde.
Door uw beweringen wordt de Ts niets wijzer want u trekt Ziggo klanten zoals ik er één van ben hier reageren in twijfel om uw eigen waarheid te ventileren.