Zou jij ook op een cruise-schip willen wonen?
-
Consumenneke
Zou jij ook op een cruise-schip willen wonen?
De Amerikaanse vlogger Lynelle heeft uitgelegd hoe zijn voor $799- per maand het grootste deel van haar dagen op een cruise-schip kan wonen. Ze combineert dat met enkele dagen per maand in een hotel. Dat laatste is nodig, omdat ze gebruik maakt van loyaltyprogramma's en andere deal-combinaties. Een soort luxe-vrekkenleven.
Ze is niet uniek. Een Amerikaans stel verhuurt zijn huis en gebruikt de opbrengst om permanent te cruisen. Dat kostte hen aanvankelijk $1250- per maand, maaltijden inbegrepen. Ook zij plakken aanbieding aan aanbieding.
Ben je in staat een reële prijs te betalen, dan is de wooncruise een alternatief.
Een derde optie is een langdurig huurcontract op een residence ship. Een Amerikaanse digital native betaalt $2000 per maand en hij werkt gewoon door aan boord. Als hij eens een maandje aan wal wil blijven, kan hij zijn studio doorverhuren voor circa $4500 per maand.
Als het financieel haalbaar is (dus los van actieprijzen) dan is cruisewonen een aardige mogelijkheid voor gepensioneerden. Je oude dag op zee! Zo komt er bovendien ruimte vrij voor jongere woningzoekenden.
Zou het iets voor jou kunnen zijn?
Ze is niet uniek. Een Amerikaans stel verhuurt zijn huis en gebruikt de opbrengst om permanent te cruisen. Dat kostte hen aanvankelijk $1250- per maand, maaltijden inbegrepen. Ook zij plakken aanbieding aan aanbieding.
Ben je in staat een reële prijs te betalen, dan is de wooncruise een alternatief.
Een derde optie is een langdurig huurcontract op een residence ship. Een Amerikaanse digital native betaalt $2000 per maand en hij werkt gewoon door aan boord. Als hij eens een maandje aan wal wil blijven, kan hij zijn studio doorverhuren voor circa $4500 per maand.
Als het financieel haalbaar is (dus los van actieprijzen) dan is cruisewonen een aardige mogelijkheid voor gepensioneerden. Je oude dag op zee! Zo komt er bovendien ruimte vrij voor jongere woningzoekenden.
Zou het iets voor jou kunnen zijn?
- alfatrion
Beste antwoord
Gekozen door Consumenneke
Re: Zou jij ook op een cruise-schip willen wonen?
Stefan woont op schip met 300 anderen: 'Ik betaal 1900 euro voor drie maanden'
https://www.omroepwest.nl/economie/5116 ... ie-maanden
Ik ga het niet doen.
Ik ga het niet doen.
-
J. Deltoer
Neen. Ik blijf lekker mijn groot eensgezinshuis met 5 slaapkamers voor mezelf alleen bezet houden.
Vrij maken van huizen om emigranten in op te vangen mogen zij doen die op partijen stemmen die de instroom niet willen beëindigen.
Vrij maken van huizen om emigranten in op te vangen mogen zij doen die op partijen stemmen die de instroom niet willen beëindigen.
Spirit Dancer
en kuklos
vinden dit leuk
-
StevieNL81
Ligt eraan Consumenneke... Ga jij dit zelf doen?
kuklos
vindt dit leuk
En nee,ondanks dat mijn vader geboren en getogen is op een schip,word ik zeeziek,plus waarom?
Ik heb een groot huis,met 4 slaapkamers,2 woonkamers,2 toiletten en dergelijke,plus een ruime loods van 400 vierkante meter voor ons beiden
Ik heb een groot huis,met 4 slaapkamers,2 woonkamers,2 toiletten en dergelijke,plus een ruime loods van 400 vierkante meter voor ons beiden
Interresante gegevens weer....Consumenneke schreef: ↑07 jun 2026 22:42.......Ik heb dieptevrees.....
...... zou me opgesloten voelen op een boot.......
......De ferry naar Engeland is echter goed te doen.....
wikop
vindt dit leuk
Stefan woont op schip met 300 anderen: 'Ik betaal 1900 euro voor drie maanden'
Ik ga het niet doen.
Ik ga het niet doen.
Consumenneke
vindt dit leuk