Postcode-Onzin

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Plaats reactie
Johan-17

Postcode-Onzin

Bericht door Johan-17 »

Ik begrijp niet wat die Postcode Loterij voor een onzin pleegt. Je krijgt brief met extra lot voor Bonustrekking . Die brief is persoonlijk aan jou gericht, men heeft dus alle gegevens van jou. Je bent immers deelnemer. Dan vragen ze je om te activeren en moet je weer alle persoonlijke gegevens inclusief je rekeningnummer invullen. Waar slaat dit in godsnaam op?

DvdVK

Re: Postcode-Onzin

Bericht door DvdVK »

Het hoeft niet, gevolg: geen extra lot.
Het mag, gevolg: een extra lot.
Kortom: ze spelen in op de hebberigheid van de persoon.

Moneyman

Bericht door Moneyman »

Ik zou het hen zelf vragen. Of de boel gewoon opzeggen.

Consumenneke

Bericht door Consumenneke »

DvdVK schreef:
13 jun 2026 11:14
Het hoeft niet, gevolg: geen extra lot.
Het mag, gevolg: een extra lot.
Zoals Johan-17 reeds zei: ze hebben alle relevante gegevens al.
DvdVK schreef:
13 jun 2026 11:14
Kortom: ze spelen in op de hebberigheid van de persoon.
Dat doen ze sowieso.
Maar de vraag blijft: waarom moet een reeds bekende (immers deelnemer) zijn persoonsgegevens opnieuw invullen - zie actiepagina.

Vraag aan Johan-17: ben je een actieve deelnemer aan dit kansspel? Kan zijn dat het een variant betreft die apart toestemming vereist. Maar dat hadden ze ook gewoon kunnen vertellen.

Kan ook zijn dat het een verhulde verlenging is of zo.

Consumenneke

Onder het kopje Zo werk het deze toelichting.
Ben je deelnemer van de Postcode Loterij? Per lot (doorlopende deelname), waarmee je op 14 juli 2026 meespeelt met de Postcode Loterij, speel je automatisch mee met de bonustrekking van 15 juli 2026. Daar hoef je geen actie voor te ondernemen. Wel is het nog mogelijk één extra eenmalig lot aan te activeren per IBAN.
Activeren per IBAN: hoe werkt dat? :?

De Posthoorn

Bericht door De Posthoorn »

Consumenneke schreef:
13 jun 2026 12:47
Ben je deelnemer van de Postcode Loterij? Per lot (doorlopende deelname), waarmee je op 14 juli 2026 meespeelt met de Postcode Loterij, speel je automatisch mee met de bonustrekking van 15 juli 2026. Daar hoef je geen actie voor te ondernemen. Wel is het nog mogelijk één extra eenmalig lot aan te activeren per IBAN.
Ja en TS heeft het dus over het extra lot waar hij zijn al bekende gegevens opnieuw moet invullen.

Activeren per IBAN: hoe werkt dat? :? Serieus?? :roll: :roll:

Consumenneke

De Posthoorn schreef:
13 jun 2026 13:08
Ja en TS heeft het dus over het extra lot waar hij zijn al bekende gegevens opnieuw moet invullen.
En dat maakt het ineens wel logisch? Leg uit waarom.
De Posthoorn schreef:
13 jun 2026 13:08
Activeren per IBAN: hoe werkt dat? :? Serieus?? :roll: :roll:
Leg uit. Moet hij dan het reeds bekend IBAN opnieuw invullen?

Als ik meedoe met twee bankrekeningen, mag ik dan twee extra gratis bonusloten aanvragen door reeds bekende IBAN's opnieuw te delen?

Wat is de Posthoornverklaring?

PGros

Bericht door PGros »

Consumenneke schreef:
13 jun 2026 12:47
Het staat er toch duidelijk. Als je al meedoet ga je automatisch mee met de bonustrekking op 15 juli. Wil je nog een extra lot activeren moet je het IBAN nummer invullen en dat kan een andere zijn dan waarmee je meespeelt.
En dus kunnen ze ook de bestaande gegevens niet gebruiken want een ander nummer, die misschien ook op andere naam staat, bijv van een kind dat op dat adres woont, moet opgegeven kunnen worden.

en ja, als je zes rekening nummers hebt kun je zes keer meedoen met een gratis lot.

Consumenneke

PGros schreef:
13 jun 2026 13:54
Het staat er toch duidelijk. Als je al meedoet ga je automatisch mee met de bonustrekking op 15 juli. Wil je nog een extra lot activeren moet je het IBAN nummer invullen en dat kan een andere zijn dan waarmee je meespeelt.
En dus kunnen ze ook de bestaande gegevens niet gebruiken want een ander nummer, die misschien ook op andere naam staat, bijv van een kind dat op dat adres woont, moet opgegeven kunnen worden.
Dus nadat ik mijn geboortedatum heb ingevuld kan ik volgens u het IBAN-nummer van mijn minderjarig kind invullen.

Nou wordt het pas echt duidelijk. :roll:

Consumenneke

Volgens mij zijn we nog steeds op zoek naar een verklaring de tevens antwoord kan zijn op de vraag van Johan-17.

Misschien is dat extra bonus-lot wel bedoeld om cadeau gegeven te worden aan anderen. Maar waarom zeggen ze dat dan niet?

Ron5300

Bericht door Ron5300 »

Het gratis bonus lot is een actie van de Postcode loterij waarbij ook niet deelnemers éénmalig mee kunnen spelen.
Na de trekking zijn er geen verdere verplichtingen aan verbonden dus gaat het gratis lot niet over in een lidmaatschap van de Postcodeloterij.

Omdat het een gratis bonus lot betreft dienen ook de deelnemers het bonus lot te activeren om extra kans op een prijs te maken.
Activeren middels de IBAN heeft te maken met de uitkering van een eventuele prijs en wordt dus niet voor de afschrijving van vervolg loten gebruikt.
Zodra er een prijs op het bonus lot gevallen is dient de Postcodeloterij een leeftijdscontrole uit te voeren en gebruikt daarvoor mede iDIN waarbij de leeftijd van de rekeninghouder gecontroleerd wordt.
Die leeftijdscontrole is voor alle loterijen verplicht omdat alleen mensen die ouder dan 18 jaar of ouder mogen deelnemen.

Voor niet deelnemers die het bonus lot activeren zal er wellicht wel een addertje onder het gras zitten omdat de Postcodeloterij de postcode en huisnummer voor promotiedoeleinden mag gaan gebruiken en met post van de postcodeloterij bestookt gaan worden.

J. Deltoer

Bericht door J. Deltoer »

Ron5300 schreef:
14 jun 2026 10:46
Voor niet deelnemers die het bonus lot activeren zal er wellicht wel een addertje onder het gras zitten omdat de Postcodeloterij de postcode en huisnummer voor promotiedoeleinden mag gaan gebruiken en met post van de postcodeloterij bestookt gaan worden.
Aha, dan krijg ik voortaan post op mijn naam van de postcodeloterij i.p.v. aan de bewoner(s) van Koning Gorillastraat te Budel-dorpplein.

Consumenneke

Ron5300 schreef:
14 jun 2026 10:46
Het gratis bonus lot is een actie van de Postcode loterij waarbij ook niet deelnemers éénmalig mee kunnen spelen.
Heel fijn voor de niet-deelnemers.
Maar Johan-17 beweert reeds deelnemer te zijn.
Johan-17 schreef:
13 jun 2026 10:41
Je bent immers deelnemer.
Geen punt, want ook voor bestaande deelnemers heeft Postcodeloterij een extraatje.
Heb je al loten en wil je meedoen aan de Bonustrekking?

Dan maak je automatisch kans op alle prijzen die verloot worden in de Bonustrekking op 15 juli 2026. Dit is een trekking naast de reguliere 14 trekkingen bij de Postcode Loterij. Al jouw bestaande loten doen mee aan deze trekking. Daarnaast kan je nog éénmalig een extra gratis lot activeren! Dit lot stopt automatisch na de trekking, daar hoef je niks voor te doen. Activeer je gratis lot hier.
Dat kan blijkbaar met een activatie-code. Die krijg je overigens meteen als je klikt op geen activatiecode. Dat stelt dus ook niks voor. Want dan begint het NYC-circus van voren af aan.

Ik wacht even de reactie van Johan-17 af, want ik ben ondertussen Postcodebeu.

peter17111962

Bericht door peter17111962 »

"Zodra er een prijs op het bonus lot gevallen is dient de Postcodeloterij een leeftijdscontrole uit te
"voeren en gebruikt daarvoor mede iDIN waarbij de leeftijd van de rekeninghouder gecontroleerd wordt.
Met zeer grote verbazing heb ik bovenstaande tekst gelezen, en dan bedoel ik dat woordje IDIN ???
Ik speel al vanaf de beginjaren mee met de postcodeloterij en heb nog nooit van iemand bericht gehad
dat er zoiets bestaat als IDIN, laat staan dat ik dat MOET gebruiken om een prijs te kunnen ontvangen.
Als ik op hun site lees wat IDIN inhoud, dat wil dus zeggen dat ik nooit een grote prijs kan winnen,
want ik heb geen internet bankieren dus inloggen bij mijn bank lukt dus niet. Ook heb ik geen
smartphone maar een Nokia 110 GSM telefoon, dus met een App kan ik dus ook helemaal niets.
Als ik dit zo lees zit er dus niets anders op dan opzeggen.

Moneyman

Bericht door Moneyman »

peter17111962 schreef:
14 jun 2026 17:00
Als ik dit zo lees zit er dus niets anders op dan opzeggen.
Sowieso een prima idee ;-)

Plaats reactie