Kijken jullie weleens naar Zappsport Live WK Voetbal?
-
Consumenneke
Kijken jullie weleens naar Zappsport Live WK Voetbal?
Het is best een bijzonder experiment: het WK Voetbal als realtime animatie bij NPO Start. Dit format richt zich specifiek op jonge voetballiefhebbers, met als doel het WK toegankelijk, begrijpelijk en leuk te maken.

Verder vind ik het ook prima dat die opdringerige Fifa en zijn sponsors zich er niet mee bemoeien.
Gaan we iets vergelijkbaars zien met de Olympische Spelen?

Verder vind ik het ook prima dat die opdringerige Fifa en zijn sponsors zich er niet mee bemoeien.
Gaan we iets vergelijkbaars zien met de Olympische Spelen?
-
J. Deltoer
Re: Kijken jullie weleens naar Zappsport Live WK Voetbal?
Nee, kijk ik niet naar. Ik kijk wel naar de tekenfilms van popeye de zeeman op de zender ons.
Noteer maar vast, kijken we hier ook niet en nooit naar.Consumenneke schreef: ↑19 jun 2026 19:07....Gaan we iets vergelijkbaars zien met de Olympische Spelen?...
-
De Posthoorn
Nooit van gehoord. Maar ik begrijp dat de NPO nog steeds goed is in geld verspilling. Bezuinigen blijft moeilijk als de zak met geld altijd weer aangevuld werd.
Verspilling komt in meer varianten; tijd, materiaal, energie, geld etc.De Posthoorn schreef: ↑20 jun 2026 09:49Nooit van gehoord. Maar ik begrijp dat de NPO nog steeds goed is in geld verspilling. Bezuinigen blijft moeilijk als de zak met geld altijd weer aangevuld werd.
Dat waren jouw/mijn reaktie dus ook.
Consumenneke
vindt dit leuk
-
De Posthoorn
Maar onze reacties worden niet door de belastingbetaler betaald.jonis schreef: ↑20 jun 2026 09:57Verspilling komt in meer varianten; tijd, materiaal, energie, geld etc.De Posthoorn schreef: ↑20 jun 2026 09:49Nooit van gehoord. Maar ik begrijp dat de NPO nog steeds goed is in geld verspilling. Bezuinigen blijft moeilijk als de zak met geld altijd weer aangevuld werd.
Dat waren jouw/mijn reaktie dus ook.
sergio1963
vindt dit leuk
Ik behoor niet tot de doelgroep maar het lijkt me wel dat dit programma voor de jeugd iets toevoegt want die kunnen vrijwel niets met de technische kant van het voetbal zoals die in de voorbeschouwing van een wedstrijd worden benoemd.
Dit programma zie ik niet als geldverspilling maar de programma's voor en na een wedstrijd dan weer wel want dik betaalde tafelgasten gaan op de stoel van een trainer zitten en praten heel veel zonder inhoudelijks iets toe te voegen.
Voor wat betreft deze vraag, gaan we iets vergelijkbaars zien met de Olympische Spelen? ik denk van niet omdat het een veelheid van sporten betreft die bij het grootste deel van de jeugd niet echt leeft.
Dit programma zie ik niet als geldverspilling maar de programma's voor en na een wedstrijd dan weer wel want dik betaalde tafelgasten gaan op de stoel van een trainer zitten en praten heel veel zonder inhoudelijks iets toe te voegen.
Voor wat betreft deze vraag, gaan we iets vergelijkbaars zien met de Olympische Spelen? ik denk van niet omdat het een veelheid van sporten betreft die bij het grootste deel van de jeugd niet echt leeft.
Maar als ik het goed begrijp komt dit dus niet op tv?
-
Consumenneke
Kan het zijn dat de kosten van rechten ook een rol spelen? Om voetbal, tennis of Olympische Spelen uit te kunnen zenden betaalt de (publieke) omroep een vermogen.
- WK Voetbal: tussen de 20 en 35 miljoen
Olympische Spelen: circa 10 tot 15 miljoen voor een sublicentie
Wimbledon: naar schatting 2 tot 4 miljoen