Hoe kan ik mijn auto helemaal laten vernietigen? Ook geen onderdelen recycling?
Re: Hoe kan ik mijn auto helemaal laten vernietigen? Ook geen onderdelen recycling?
Een deelauto vervangt wel 11 auto's wordt vaak beweerd. En als je geen auto bezit dan maak je automatisch beduidend minder kilometers. En een taxi is natuurlijk voor heel weinig gelegenheden maar bedient heel veel passagiers. Minder geproduceerde auto's (die voornamelijk stil staan) is altijd goed qua CO2-uitstoot.
Re: Hoe kan ik mijn auto helemaal laten vernietigen? Ook geen onderdelen recycling?
Bankmedewerkers? Die worden voornamelijk ontslagen, laat staan dat die jongeren werven. Jongeren hebben ook liever een dak boven hun hoofd dan een auto. Maar bij gebrek aan een eigen huis hebben ze eerder een auto nodig om bij werk of studie te kunnen komen.witte angora schreef: ↑22 jun 2026 12:25
Welnee, die spelen gewoon een keertje vaker voor bankmedewerker.
Een goedkope fatbike heb je al voor 500 à 600 euro.witte angora schreef: ↑22 jun 2026 12:25Jongeren zitten tegenwoordig veel beter in de slappe was dan toen wij jong waren, neem dat maar van mij aan. Hoe denk je anders dat 10-jarigen al op fatbikes kunnen rijden? Die rijden heus niet in oude barrels, daar voelen ze zich te goed voor.
Als er in Nederland een tekort aan onderdelen is dan is hun auto minder lang op de weg te houden. Andersom, een donorauto houdt andere auto's langer op de weg. Hoe minder donorauto's hoe duurder.witte angora schreef: ↑22 jun 2026 12:25En degenen die er in rijden, neem jij nou maar van mij aan dat ze heel goed weten hoe ze die wrakken met een minimum aan kosten op de weg moeten houden. Daar hebben ze jouw barrel echt niet voor nodig.
-
Mister Twister
- Berichten: 41
- Lid geworden op: 24 dec 2021 11:37
Re: Hoe kan ik mijn auto helemaal laten vernietigen? Ook geen onderdelen recycling?
Mss wil iemand de auto voor je in de brand steken. Houd een willekeurige fatbike-er aan , Bied hem 10 euro en de kans is groot dat je van het ding af bent.
kuklos
vindt dit leuk
Re: Hoe kan ik mijn auto helemaal laten vernietigen? Ook geen onderdelen recycling?
Gelukkig is voor de meeste goedkope auto's aftermarket spul minimaal net zo goed als OEM. Vaak zijn daar de kinderziektes uitgehaald en dingen aangepast om de auto betrouwbaarder te laten worden.
Re: Hoe kan ik mijn auto helemaal laten vernietigen? Ook geen onderdelen recycling?
Dan moet je dus vooral auto's langer laten rijden en niet volledig onklaar maken zoals jij wil. Valt het kwartje nu?rrustema schreef: ↑22 jun 2026 13:52Een deelauto vervangt wel 11 auto's wordt vaak beweerd. En als je geen auto bezit dan maak je automatisch beduidend minder kilometers. En een taxi is natuurlijk voor heel weinig gelegenheden maar bedient heel veel passagiers. Minder geproduceerde auto's (die voornamelijk stil staan) is altijd goed qua CO2-uitstoot.
Re: Hoe kan ik mijn auto helemaal laten vernietigen? Ook geen onderdelen recycling?
Ik denk niet dat die 10-jarigen die fatbikes zelf kopen...witte angora schreef: ↑22 jun 2026 12:25Jongeren zitten tegenwoordig veel beter in de slappe was dan toen wij jong waren, neem dat maar van mij aan. Hoe denk je anders dat 10-jarigen al op fatbikes kunnen rijden?
-
KritischeKoper
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 14 jun 2026 09:52
Re: Hoe kan ik mijn auto helemaal laten vernietigen? Ook geen onderdelen recycling?
Ik denk dat hier twee verschillende milieugedachten door elkaar lopen. Aan de ene kant wil je voorkomen dat een oude auto nog jarenlang blijft rijden, maar aan de andere kant kost het produceren van nieuwe onderdelen en voertuigen ook grondstoffen en energie.
Daarom snap ik wel waarom veel sloperijen juist inzetten op hergebruik van onderdelen voordat de rest als grondstof wordt verwerkt.
Daarom snap ik wel waarom veel sloperijen juist inzetten op hergebruik van onderdelen voordat de rest als grondstof wordt verwerkt.
-
J. Deltoer
- Berichten: 3426
- Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29
kuklos
vindt dit leuk
-
witte angora
- Berichten: 30752
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Hoe kan ik mijn auto helemaal laten vernietigen? Ook geen onderdelen recycling?
Overigens is het wel zo: op het moment dat je het ding verkocht hebt, heb je er geen enkele zeggenschap meer over. De nieuwe eigenaar mag ermee doen wat hij wil.
Als je grip wil hebben op het vernietigingsproces, of er afspraken over wil maken, zal je een bedrijf moeten vinden dat daar aan mee wil werken. Maar die kans acht ik niet zo heel groot. Demontagebedrijven willen zoveel mogelijk verdienen, dus die halen sowieso alle bruikbare onderdelen er uit. En ze laten heus niet toe dat jij er bovenop zit als het ding door de shredder wordt gehaald. Eerst moeten bijvoorbeeld de vloeistoffen er uit worden gehaald, en nog wel wat dingetjes die nu eenmaal tijd kosten. Maar ze moeten ook tijd hebben om er aan te werken. Er komen immers dagelijks auto's binnen. Ze gaan met jou heus geen afspraak maken voor het moment suprême, en ze zetten ook geen veldbed voor je neer waar je kan liggen tot ze een keer tijd hebben om het ding naar jouw wens te vernietigen.
Als je grip wil hebben op het vernietigingsproces, of er afspraken over wil maken, zal je een bedrijf moeten vinden dat daar aan mee wil werken. Maar die kans acht ik niet zo heel groot. Demontagebedrijven willen zoveel mogelijk verdienen, dus die halen sowieso alle bruikbare onderdelen er uit. En ze laten heus niet toe dat jij er bovenop zit als het ding door de shredder wordt gehaald. Eerst moeten bijvoorbeeld de vloeistoffen er uit worden gehaald, en nog wel wat dingetjes die nu eenmaal tijd kosten. Maar ze moeten ook tijd hebben om er aan te werken. Er komen immers dagelijks auto's binnen. Ze gaan met jou heus geen afspraak maken voor het moment suprême, en ze zetten ook geen veldbed voor je neer waar je kan liggen tot ze een keer tijd hebben om het ding naar jouw wens te vernietigen.
-
witte angora
- Berichten: 30752
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Hoe kan ik mijn auto helemaal laten vernietigen? Ook geen onderdelen recycling?
Zeg dat niet te hard...Moneyman schreef: ↑22 jun 2026 15:54Ik denk niet dat die 10-jarigen die fatbikes zelf kopen...witte angora schreef: ↑22 jun 2026 12:25Jongeren zitten tegenwoordig veel beter in de slappe was dan toen wij jong waren, neem dat maar van mij aan. Hoe denk je anders dat 10-jarigen al op fatbikes kunnen rijden?
Re: Hoe kan ik mijn auto helemaal laten vernietigen? Ook geen onderdelen recycling?
Heb je deze informatie van de RDW al gelezen en op basis daarvan wat telefoontjes gepleegd?
Re: Hoe kan ik mijn auto helemaal laten vernietigen? Ook geen onderdelen recycling?
Wel fijn dat TS zelf heeft besloten dat hij zonder auto kan, want zijn betrokkenheid bij het milieu sluit uit dat ie nog ooit een auto mag kopen volgens zijn overtuigingen.
Ergens heb ik het vermoeden dat deze TS in een stad woont, waarschijnlijk in de randstad. Al zou een van de andere grote steden in Nederland natuurlijk ook kunnen. Maar ik denk dat ongeveer 50% van het land niet zonder auto kan om een enigszins normale route naar het werk te kunnen hebben. Mijn ritje naar het werk duurt ongeveer een kwartier. Op de fiets doe ik er 45 minuten over. Met het openbaar vervoer doe ik er 1 uur over.
Ergens heb ik het vermoeden dat deze TS in een stad woont, waarschijnlijk in de randstad. Al zou een van de andere grote steden in Nederland natuurlijk ook kunnen. Maar ik denk dat ongeveer 50% van het land niet zonder auto kan om een enigszins normale route naar het werk te kunnen hebben. Mijn ritje naar het werk duurt ongeveer een kwartier. Op de fiets doe ik er 45 minuten over. Met het openbaar vervoer doe ik er 1 uur over.
v.d.Heyden
vindt dit leuk
Re: Hoe kan ik mijn auto helemaal laten vernietigen? Ook geen onderdelen recycling?
+1
Ik woon in de Randstad. In een stad vlakbij Amsterdam met een bushalte op 2 minuten lopen. In mijn vorige woonplaats ook Randstad, vlakbij Amsterdam. Bushalte 1 minuut lopen.Nijogeth schreef: ↑22 jun 2026 18:45Ergens heb ik het vermoeden dat deze TS in een stad woont, waarschijnlijk in de randstad. Al zou een van de andere grote steden in Nederland natuurlijk ook kunnen. Maar ik denk dat ongeveer 50% van het land niet zonder auto kan om een enigszins normale route naar het werk te kunnen hebben. Mijn ritje naar het werk duurt ongeveer een kwartier. Op de fiets doe ik er 45 minuten over. Met het openbaar vervoer doe ik er 1 uur over.
En vanuit die ervaring kan ik je vertellen dat ook de Randstad de reistijden met OV lang zijn, langer dan de auto.
Laatst gewijzigd door kuklos op 22 jun 2026 19:46, 1 keer totaal gewijzigd.
-
StevieNL81
- Berichten: 1351
- Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55
Re: Hoe kan ik mijn auto helemaal laten vernietigen? Ook geen onderdelen recycling?
Je hebt al de juiste stap genomen.
Stap 1: zet iets hier op het forum.
Binnen 24-48 uur is het volledig vernietigd.
Stap 1: zet iets hier op het forum.
Binnen 24-48 uur is het volledig vernietigd.
NeoDutchio
vindt dit leuk
