Oude werk gebruikt een oude groepsfoto met mij erop; ik ben al 2 jaar weg en foto is 2,5jr oud

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Moneyman

Re: Oude werk gebruikt een oude groepsfoto met mij erop; ik ben al 2 jaar weg en foto is 2,5jr oud

Bericht door Moneyman »

Icasheb schreef:
28 jun 2026 13:27
Wat zou een eventuele logische vervolgstap zijn?
“Geachte ex-werkgever,

Op <<datum XX>> heb ik u verzocht om de foto waar ik op sta van uw website te verwijderen en heb ik tevens de toestemming voor het gebruik van mijn foto ingetrokken. Inmiddels is er een maand verstreken en hebt u aan mijn redelijke verzoek geen gevolg gegeven. De foto is nog steeds op uw website zichtbaar, waarmee u onrechtmatig jegens mij handelt.

Daarom moet ik nu helaas verdere stappen zetten. Door middel van deze email sommeer ik u om binnen één week na heden de foto’s waar ik op sta van uw website te verwijderen en ook alle foto’s die u in uw bezit heeft waarop ik zichtbaar ben te verwijderen.

Als u nalaat tijdig aan mijn sommatie gehoor te geven, stel ik u reeds nu hiervoor in gebreke. Ik zal dan juridische stappen (zowel via de Autoriteit Persoonsgegevens als via de civielrechtelijke route) tegen u moeten nemen. U begrijpt dat ik dan alle kosten die daaraan verbonden zijn op u zal verhalen.

Ik hoop oprecht dat dit niet nodig zal zijn en dat u doet wat ik in alle redelijkheid aan u gevraagd heb.

Met vriendelijke groet,

Icasheb ”

Consumenneke

Re: Oude werk gebruikt een oude groepsfoto met mij erop; ik ben al 2 jaar weg en foto is 2,5jr oud

Bericht door Consumenneke »

Er zijn geen kosten verbonden aan een klacht bij de AP.

Nadeel is: die doet niks.

Daarna is de vraag: ga je echt een advocaat inhuren? Anders is dat bluf.

BL2

Bericht door BL2 »

Consumenneke schreef:
28 jun 2026 15:24
Dat zou geen vraag behoren te zijn, immers TS geeft dat overduidelijk aan te gaan doen. Waarom daar aan twijfelen, Consumenneke ?

PGros

Bericht door PGros »

TS geeft dat helemaal niet aan.

rwolters

Bericht door rwolters »

Consumenneke schreef:
28 jun 2026 15:24
Er zijn geen kosten verbonden aan een klacht bij de AP.

Nadeel is: die doet niks.

De AP doet wat binnen hun mandaat valt. Dat is volgens mij geen nadeel. Het zou wat zijn als ze hun boekje te buiten gaan en voor rechter gaan spelen.

Consumenneke

Bericht door Consumenneke »

rwolters schreef:
29 jun 2026 20:33
De AP doet wat binnen hun mandaat valt.
Al eens geprobeerd?
We ontvangen elk jaar duizenden klachten. We onderzoeken elke klacht, maar kunnen niet alle klachten even uitgebreid onderzoeken. We moeten daarin keuzes maken.
Het aantal klachten is vorig jaar met 75% gegroeid naar ruim 250 per week. Gevolg: lange wachttijden en dossiers die terzijde geschoven worden. Maar er zijn plannen voor verbetering.
De AP ontving vooral veel klachten over hoe organisaties omgaan met het recht op inzage en het recht op het verwijderen van gegevens. Zo reageren organisaties regelmatig niet of te laat op inzageverzoeken. Een organisatie moet binnen een maand reageren op zo’n verzoek. Gebeurt dat niet, dan kan de AP handhaven. De AP werkt momenteel plannen uit om organisaties die niet reageren op inzageverzoeken direct te beboeten.

Plaats reactie