Booking.com staat hotel NA reserveringsaanvraag toe om de prijs te verhogen.

Goede of slechte ervaringen met vakantieparken / campings? Geef hier jouw mening.
barabas

Booking.com staat hotel NA reserveringsaanvraag toe om de prijs te verhogen.

Ongelezen bericht door barabas »

Het zoeken naar het ideale hotel tegen een gunstige prijs in Barcelona in de bouwvak is een heel karwei. En als je dat karwei dan hebt geklaard (wij werden gelokt met een prijs van € 1669,00), en een reserveringsaanvraag doet, blijkt de volgende ochtend, de prijs plotseling € 1800.00 te zijn. De reservering is op dat moment nog niet rond, dus je beschikt niet over een reserveringsnummer waarmee je bij Booking via de AI-robotlijn hulp kunt vragen. Binnen 24 uur is de reserveringstermijn verlopen. Dus we moeten opschieten, want wij hadden op dat moment nog maar 3 uur de tijd over om te proberen te protesteren bij Booking. Bellen met een medewerker van Booking.com is heel lastig. Ze spelen verstoppertje. M.b.v. GROK (AI) (geweldige tips!!!), lukt het me toch!
De vriendelijke man die ik aan de lijn krijg, vertelt me in omvloerse woorden dat dit common practice is bij Booking.] 'Dit gebeurt zo vaak!' Het verhogen van de prijs NADAT je een reserveringsaanvraag hebt gedaan, wordt door Booking.com gewoon gefaciliteerd.

BL2

Re: Booking.com staat hotel NA reserveringsaanvraag toe om de prijs te verhogen.

Ongelezen bericht door BL2 »

Nog nooit meegemaakt, maar bevalt de prijs niet, gewoon annuleren.
Verder, geen hotels boeken waarbij je aan de reservering vast zit, alleen bij die welke je nog kan annuleren tot de dag voor aankomst, dan is de kans gelijk ook kleiner dat je verblijf (lees gastheer) gaat knoeien met de prijs.....

StevieNL81

Re: Booking.com staat hotel NA reserveringsaanvraag toe om de prijs te verhogen.

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

Jammer maar helaas. Je hebt nog geen overeenkomst maar slechts een aanvraag, en dan kan het inderdaad gebeuren dat de prijs ondertussen is gewijzigd.

Dergelijke accommodaties bieden via meerdere sites hun aanbod aan dus het kan zijn dat een ander via een andere site u voor was voor deze prijs.

J. Deltoer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Een beetje kleine criminaliteit dit. Wen er maar aan als u naar Barcelona gaat, de stad loopt over van boefjes, bedriegers en bedelaars, zakkenrollers zijn er nog beruchter dan in 020.
En de lokale bevolking zien de massa toeristen liever gaan dan komen.

Consumenneke

Ongelezen bericht door Consumenneke »

J. Deltoer schreef:
28 jun 2026 22:34
En de lokale bevolking zien de massa toeristen liever gaan dan komen.
Als je daar gevoelig voor bent, kun je beter niet naar de grote toeristenbestemmingen gaan. :roll:

J. Deltoer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Dat doe ik dan ook niet.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Ik ken het boekingsproces niet....
Juridisch gezien was er sprake van een aanbod. Heb je uberhaubt de mogelijkheid gehad dat aanbod direct te aanvaarden?

Plaats reactie