Lenen MUB
Re: Lenen MUB
Betekent wel dat iedereen nu maar beter kan starten met betalen van de hoofdsom, want er is geen excuus meer om dat niet te doen.
-
Francesco26
-
Consumenneke
Geen haast hoor...

Laat ze eerst de onverschuldigde betaling maar eens terugvorderen.
Uiteraard, als je iets te verrekenen hebt tenminste.
Goed adviesConsumenneke schreef: ↑05 jul 2026 00:01Geen haast hoor...
Laat ze eerst de onverschuldigde betaling maar eens terugvorderen.![]()
Waarom zou je wachten tot er teruggevorderd wordt en je rente verschuldigd gaat zijn? Wat is er mis met gewoon betalen wat je schuldig bent?
Consumenneke
vindt dit leuk
-
Consumenneke
Allemaal overbodige bangmakerij.
We wachten de geanonimiseerde uitspraak af en gaan gedupeerden even geen overbodig advies geven. Tot dusverre valt het met de boetes en kosten reuze mee.
Ik neem aan de LenenMUB binnenkort netjes met hangende pootjes zijn geld gaat terugvragen en ben ondertussen reuze benieuwd wie deze Spaanse onderneming in Nederland vertegenwoordigd/geadviseerd heeft.
Nauwelijks. Daarom is mijn advies ook niet veranderd: ik schreef al die tijd al dat betalen wat je verschuldigd bent het meest verstandig is.
Maar het excuus “ ja maar, een rechtszaak…” is nu hoe dan ook niet meel legitiem.
Dit is gewoon stoerdoenerij.Consumenneke schreef: ↑05 jul 2026 19:57Allemaal overbodige bangmakerij.
We wachten de geanonimiseerde uitspraak af en gaan gedupeerden even geen overbodig advies geven. Tot dusverre valt het met de boetes en kosten reuze mee.
Mijn statement is feitelijk juist, ondanks dat jij het bangmakerij en overbodig noemt. Er is simpelweg geen excuus om niet te hoeven betalen.
En dat jij dat standpunt hier desondanks verdedigt, is heel veelzeggend.
Maar is dat wel meest effectief in "het steeds verder terugdringen van deze leen-ellende?"
Dan lijkt mij wachten met betalen tot Lenen MUB zelf de overeenkomst nietig verklaart, en als onverschuldigde betaling terug vordert de volgende stap
Consumenneke
vindt dit leuk
-
sacredfour
Het lukt mij niet om het vonnis hier te plaatsen. Ik zal het op onze website plaatsen
Stichting Xwiljoenen Juridisch Advies
Stichting Xwiljoenen Juridisch Advies
Consumenneke
vindt dit leuk
Sinds wanneer is dat de verantwoordelijkheid van de wanbetaler? Het antwoord is natuurlijk: "niet". In tegenstelling tot de wél bestaande plicht om te betalen wat je schuldig bent.
Natuurlijk kán je wachten. Maar er is geen enkele noodzaak toe.
En tenzij je op de eerste vordering daadwerkelijk terugbetaalt (wat ik bij de gemiddelde wanbetaler nog maar moet zien...) is het ook nog eens een optie die je rente en incassokosten kan opleveren.
Goed advies...
riddert
vindt dit leuk