Sta jij weleens stil bij waar je goed in bent op je werk?

Discussieer hier over werkgevers, ontslagregelingen en aanverwante zaken.
Plaats reactie
PFZW

Sta jij weleens stil bij waar je goed in bent op je werk?

Bericht door PFZW »

Hallo allemaal,

Ik ben Andrew en reageer hier namens het webcareteam van Pensioenfonds Zorg en Welzijn (PFZW). We beantwoorden vooral vragen over pensioen, maar lezen ook graag mee over andere onderwerpen die mensen tijdens het werkende leven bezighouden.

In veel beroepen, zeker als het druk is of als er veel verandert, ben je soms vooral bezig met wat er allemaal moet. Dan sta je misschien minder vaak stil bij de vraag waar je eigenlijk goed in bent, of welke kwaliteiten je collega’s juist in jou waarderen.

Omdat werk, loopbaan en pensioen vaak onderdeel zijn van hetzelfde werkende leven, horen we graag hoe jullie dit ervaren. Sta jij weleens bewust stil bij je eigen kwaliteiten op het werk? En merk je dat het helpt als je die kwaliteiten in je werk kwijt kunt?
Laatst gewijzigd door PFZW op 22 jul 2026 11:03, 1 keer totaal gewijzigd.

BL2

Re: Sta jij weleens stil bij waar je goed in bent op je werk?

Bericht door BL2 »

Moest eerst even Googlen waar PFZW nou voor stond....
Gelijk de site even bekeken, en toen geconstateerd dat je vraag een beetje naar de al bekende weg is.
Of wil je gewoon wat nieuwe tekst voor een berichten op de site ?

PFZW

Bericht door PFZW »

BL2 schreef:
22 jul 2026 11:02
Gelijk de site even bekeken, en toen geconstateerd dat je vraag een beetje naar de al bekende weg is.
Bedankt voor je bericht. Ik heb voor de duidelijkheid de openingszin aangepast.

Ik stel deze vraag omdat wij als webcareteam van PFZW oprecht geïnteresseerd zijn in hoe jullie hiertegen aankijken. We willen daarnaast dat er bij relevante gesprekken binnen onze organisatie, rekening gehouden kan worden met jullie kijk hierop. Jullie reacties worden overigens niet gebruikt voor het maken van content voor onze website of andere marketingdoeleinden.

De Posthoorn

Bericht door De Posthoorn »

BL2 schreef:
Oeps, mijn reactie was vast op de man...

Moneyman

Bericht door Moneyman »

PFZW schreef:
22 jul 2026 11:12
Ik stel deze vraag omdat wij als webcareteam van PFZW oprecht geïnteresseerd zijn in hoe jullie hiertegen aankijken. We willen daarnaast dat er bij relevante gesprekken binnen onze organisatie, rekening gehouden kan worden met jullie kijk hierop.
Ik vraag me oprecht af of het doel (het ophalen van informatie die je vervolgens binnen je eigen organisatie gebruikt) past bij de doelstelling van dit forum. Ik lees dat doel niet terug in de forumregels.
Voor wie?
Dit forum is in de eerste plaats bedoeld voor consumenten die graag willen praten over consumentenkwesties. Daarnaast zijn bedrijven en instanties welkom om zich (bijvoorbeeld met een webcare-account) in discussies te mengen, vragen te beantwoorden en tekst en uitleg te geven.
Kort door de bocht is het mijns inziens vooral de bedoeling dat een webcare-team iets komt brengen (dus waarde toevoegt aan de topics op het forum) in plaats van iets komt halen (en dus waarde toevoegt aan de interne eigen organisatie). Ik meld mijn bericht, zodat de mods daar een oordeel over kunnen geven en wij er niet over hoeven te discussiëren in het topic.

Los daarvan zou ik denken dat je bruikbare feedback voor jouw organisatie ook beter binnen je eigen organisatie kunt ophalen - daar lopen immers de mensen rond waar het over gaat. Voeren jullie daar ook het gesprek over dit onderwerp?

Dan inhoudelijk: de vraag is zo breed geformuleerd dat je er alle kanten mee opkunt. Ik mag hopen dat iedereen wel een nadenkt over zijn of haar kwaliteiten en de wijze waarop je je competenties inzet. Als je bruikbare feedback op wilt halen, zou ik meer concrete vragen formuleren (al dan niet in de vorm van een enquête, waarvoor dit forum ook ruimt biedt).

PFZW

Bericht door PFZW »

Moneyman schreef:
22 jul 2026 11:34
Kort door de bocht is het mijns inziens vooral de bedoeling dat een webcare-team iets komt brengen (dus waarde toevoegt aan de topics op het forum) in plaats van iets komt halen (en dus waarde toevoegt aan de interne eigen organisatie). Ik meld mijn bericht, zodat de mods daar een oordeel over kunnen geven en wij er niet over hoeven te discussiëren in het topic.

Los daarvan zou ik denken dat je bruikbare feedback voor jouw organisatie ook beter binnen je eigen organisatie kunt ophalen - daar lopen immers de mensen rond waar het over gaat. Voeren jullie daar ook het gesprek over dit onderwerp?

Dan inhoudelijk: de vraag is zo breed geformuleerd dat je er alle kanten mee opkunt. Ik mag hopen dat iedereen wel een nadenkt over zijn of haar kwaliteiten en de wijze waarop je je competenties inzet. Als je bruikbare feedback op wilt halen, zou ik meer concrete vragen formuleren (al dan niet in de vorm van een enquête, waarvoor dit forum ook ruimt biedt).
Bedankt voor het delen van je mening. Naast het beantwoorden van jullie vragen over onze pensioenregeling (op het Radar subforum ‘Pensioenen’), ben ik ook benieuwd naar de manier waarop jullie omgaan met jullie dagelijkse werkzaamheden. Het gaat hierbij absoluut niet om het ophalen van informatie, maar wel om te lezen wat de kijk van de forumgebruikers op dit onderwerp is.

Vanwege de verschillende sectoren, werkvelden en ervaringen, is de vraag of je jouw talenten goed in beeld hebt en in kunt zetten inderdaad erg breed. Het is dan ook mijn bedoeling dat je, ongeacht je specifieke werkveld, met elkaar in gesprek kunt gaan over jouw persoonlijke ervaringen hiermee.

angel1978

Bericht door angel1978 »

De Posthoorn schreef:
22 jul 2026 11:27
BL2 schreef:
Oeps, mijn reactie was vast op de man...
Tja :roll:

Ron5300

Bericht door Ron5300 »

Eigenlijk nooit bij stil gestaan en was ook niet echt nodig omdat we in teamverband voor alle Repro werkzaamheden verantwoordelijk waren.

Het plezier in het werk en de waardering van de opdrachtgevers bij aflevering van het drukwerk is vele malen groter dan stil staan bij ergens goed in zijn.
Bij mijn afscheid vanwege de vroegpensioenregeling kwam datgene waar ik goed in zou zijn geweest wel ter sprake maar ik voelde me er zeer ongemakkelijk bij want ik deed gewoon mijn werk.

Radar
Site Admin

Bericht door Radar »

@PFWZ jullie zijn welkom op ons forum hoor! Er worden hier consumentenzaken besproken en dit valt wat ons betreft hier ook onder

PFZW

Bericht door PFZW »

Radar schreef:
22 jul 2026 14:55
@PFWZ jullie zijn welkom op ons forum hoor! Er worden hier consumentenzaken besproken en dit valt wat ons betreft hier ook onder
@Radar Super bedankt voor de bevestiging!! Echt heel fijn.

Nijogeth

Bericht door Nijogeth »

Ik hoef niet echt stil te staan bij mijn kwaliteiten. Mijn baas staat er vaak genoeg bij stil, gelukkig. In een klein bedrijf heb je waarschijnlijk ook een heel ander contact met elkaar dan in een groot bedrijf.

BL2

Bericht door BL2 »

Ik wordt al weer even gedoogd binnen het bedrijf, dus zal wel voldoende kwaliteit bezitten......

witte angora

Bericht door witte angora »

Nou snap ik dus niet wat 'ergens goed in zijn' te maken heeft met een toekomstig pensioen. Snap ook niet dat dit een consumentenonderwerp zou zijn, maar soit.

Over een paar weken ga ik met een soort pensioen: nog niet AOW-gerechtigd, maar stop wel met het alternatieve vrijwilligerswerk. Vind het mooi geweest. Ik weet dat ik mijn werk goed doe, maar dat wordt toch ook verwacht? Iemand die er een zooi van maakt zal heus niet lang blijven.

Waar ik benieuwd naar ben is wat de aanleiding van de vraag is, en wat jullie met het antwoord willen bereiken. Want dat snap ik dus totaal niet.

BL2

Bericht door BL2 »

witte angora schreef:
23 jul 2026 09:33
Waar ik benieuwd naar ben is wat de aanleiding van de vraag is, en wat jullie met het antwoord willen bereiken. Want dat snap ik dus totaal niet.
Idem dito

Een pensioenfonds moet gewoon het gespaarde geld beheren, en zo ver van toepassing, uitbetalen volgens de regels.
Zo ingewikkeld is het niet...

kuklos

Bericht door kuklos »

PFZW schreef:
22 jul 2026 11:12
We willen daarnaast dat er bij relevante gesprekken binnen onze organisatie, rekening gehouden kan worden met jullie kijk hierop.
Wat mij betreft mogen jullie dergelijke vragen gewoon stellen en horen ze gewoon op dit forum thuis.

Maar ..... tegelijkertijd sluit ik me ook aan bij de critci en vraag ik me ook af wat jullie gaan doen met de antwoorden en of een dergelijk onderwerp wel bij een pensioenfonds past.

Plaats reactie