Waarschuwing: EcoPlanNederland

Denk je dat je bent opgelicht? Vraag hier om tips.
WeesGewaarschuwd

Waarschuwing: EcoPlanNederland

Ongelezen bericht door WeesGewaarschuwd »

Beste allemaal,

Bij deze een waarschuwing voor het bedrijf EcoPlan Nederland. Het lijkt het zoveelste bedrijf wat woekerprijzen en dubieuze offertes hanteert voor het aanschaffen van een thuisbatterij. Pas op!!!

Tevens de vraag of er anderen slachtoffer zijn van dit bedrijf. We hebben helaas al flinke kosten gemaakt en zijn bezig om dit op te lossen. Als er anderen in dezelfde situatie zitten, zou ik graag in contact komen.

Speedy123

Re: Waarschuwing: EcoPlanNederland

Ongelezen bericht door Speedy123 »

We kunnen er gewoon een generieke waarschuwing van maken, mensen pas op met het aanschaffen van een thuisbatterij. Er zijn heel veel problemen in die markt.

ACM geeft al geruime tijd waarschuwingen af:

December 2024
https://www.acm.nl/nl/publicaties/acm-w ... batterijen

Juni 2025:
https://www.acm.nl/nl/publicaties/acm-w ... gesprek-op

En inmiddels heeft de ACM al aangifte gedaan:
https://radar.avrotros.nl/artikel/acm-v ... pers-62505

SN-1980

Ongelezen bericht door SN-1980 »

Mijn schoonouders zijn gedupeerd door Ecoplan Nederland, zij pretenderen samen te werken met Next Energy (wat niet zo is) en maken je met een slimme babbeltruc geld afhandig voor een thuisbatterij. De algemene voorwaarden van deze partij zijn niet kloppend en er zijn meerdere adressen bekend van het bedrijf. Daarnaast geven zij bij terug vraag van de aanbetaling aan dat 97% van het bedrag niet terug betaald kan worden omdat dit gemaakt administratiekosten zijn.

Lieke2026

Ongelezen bericht door Lieke2026 »

Mijn schoonvader heeft van deze partij batterijen gekocht, en die zouden vandaag geleverd worden. Helaas hebben wij nog voordat we de waarschuwingen en recencies hebben gezien, gebeld om de koop te annuleren omdat mijn schoonvader is overleden. Nu weten ze dus dat ze neit hoeven te komen, en negeren ze mijn man. geen bevestiging, geen antwoord op mails, ze nemen onze telefontjes niet op.

Ik ben hier zo boos om, dat ik mijn best doe om ze zo veel mogelijk te bellen, zo veel mogelijk informatie te verzamelen, totdat ze van het gezeur af willen en de aanbetaling terug stortten. Ik ga zeker ook juridische stappen nemen als dit nodig is.

Ik heb al een naam en achternaam van een adviseur. Ik zag ook dat het adres op de website ecoplannederland.nl ook van topoffice58 is, en heb begrepen dat eventueel juridische brieven gewoon ontvangen zullen worden door de eigenaar van ecoplan, ook als ze verhuizen. Post wordt doorgestuurd. Dat is iig fijn om te weten.

Ik doe mijn best, en houd jullie op de hoogte

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Toch even een vraag: staat er ergens in het contract dat het overlijden van je schoonvader de mogelijkheid tot ontbinding geeft? Als dat niet zo is, voer je een kansloze strijd. Dan ben je immers afhankelijk van coulance en dat zal er, gezien je bericht, wel niet meer komen.

Gecondoleerd met het verlies. Ik zou me daar meer op focussen dan op deze strijd.

Plaats reactie