Albert Heijn koopzegels
Albert Heijn koopzegels
Albert Heijn heeft aangekondigd dat het koopzegelprogramma wordt aangepast. En dat is een flinke versobering. Je moet nu zelfs 2x zoveel boodschappen doen om een boekje vol te krijgen.
Men geeft als reden het volgende aan in de email.
Waarom doen we dit?
We zien dat onze klanten steeds meer behoefte hebben aan verschillende manieren van sparen en kortingen krijgen. We kijken daarom voortdurend hoe we een breed en aantrekkelijk pakket aan spaarprogramma's en -acties kunnen bieden. Deze wijziging is gericht op het enerzijds behouden van een geliefd spaarprogramma voor klanten die hier gebruik van maken, inclusief de bijkomende voordelen. Anderzijds kunnen we hierdoor onze loyaliteits- en spaarprogramma’s verder uitbreiden. Denk aan nieuwe spaaracties voor producten of uitjes, extra kortingen of persoonlijke aanbiedingen in de Mijn AH App. Hiermee sluiten we aan op de huidige manier van sparen van al onze klanten.
Albert Heijn wees gewoon eerlijk en kom niet met dat de klanten behoefte hebben aan en aantrekkelijk pakket aan spaarprogramma’s. Ik denk als je de notulen leest die aan de bron van dit besluit ten grondslag liggen het uitsluitend om het geld gaat. Door de gestegen prijzen in de supermarkt hebben de mensen het boekje gewoon te snel vol en moet AH te snel met de 3,00 euro over de brug komen. Dus wees gewoon eerlijk en zeg we doen dit omdat het gewoon teveel rendement oplevert voor de klant en het te duur is.
Waarom doen we dit?
We zien dat onze klanten steeds meer behoefte hebben aan verschillende manieren van sparen en kortingen krijgen. We kijken daarom voortdurend hoe we een breed en aantrekkelijk pakket aan spaarprogramma's en -acties kunnen bieden. Deze wijziging is gericht op het enerzijds behouden van een geliefd spaarprogramma voor klanten die hier gebruik van maken, inclusief de bijkomende voordelen. Anderzijds kunnen we hierdoor onze loyaliteits- en spaarprogramma’s verder uitbreiden. Denk aan nieuwe spaaracties voor producten of uitjes, extra kortingen of persoonlijke aanbiedingen in de Mijn AH App. Hiermee sluiten we aan op de huidige manier van sparen van al onze klanten.
Albert Heijn wees gewoon eerlijk en kom niet met dat de klanten behoefte hebben aan en aantrekkelijk pakket aan spaarprogramma’s. Ik denk als je de notulen leest die aan de bron van dit besluit ten grondslag liggen het uitsluitend om het geld gaat. Door de gestegen prijzen in de supermarkt hebben de mensen het boekje gewoon te snel vol en moet AH te snel met de 3,00 euro over de brug komen. Dus wees gewoon eerlijk en zeg we doen dit omdat het gewoon teveel rendement oplevert voor de klant en het te duur is.
Re: Albert Heijn koopzegels
Toch wel bijzonder dat je zonder zelf ook maar over enig feit te beschikken een bedrijf beticht van leugens en bedrog, enkel en alleen gebaseerd op jouw eigen persoonlijke mening.
Komt het ook in je op dat jouw inschatting misschien wel onjuist is?
wikop
vindt dit leuk
Ik had exact hetzelfde. Wat een gel*l van Albert Heijn. Het wordt onaantrekkelijker voor de klanten. En daar liegen ze dan ook nog over. Dit is gewoon een verslechtering van het programma.
Eens, dat is het absoluut. Ze halveren het rendement ten opzichte van je boodschappenbedrag met de helft.
Maar dat maakt de gegeven reden natuurlijk niet tot een leugen. De aanname dat het beschikbare budget gereduceerd wordt in plaats van anders verdeeld is nergens door onderbouwd, behalve door onderbuikgevoel.
Radar had dit topic in deze vorm volgens hun eigen spelregels al niet eens mogen plaatsen…
wikop
vindt dit leuk
-
J. Deltoer
Natuurlijk is de gegeven argumentatie gel*l zoals kuklos al terecht aangaf. En de omschrijving is weer de bekende marketingklets van een afdeling overbetaalde yuppen met een onzinbaan. Het zou idioot zijn wanneer de mods deze topic niet zouden toestaan, dan kun je het hele forum wel opdoeken.
Overigens kom ik niet meer bij Albert Heijn en toen ik er wel kwam plakte ik echt geen zegels. Heb hier nog wel ergens zo'n airmilespas liggen van 20 jaar geleden. Zouden de vliegpunten nog geldig zijn of is dat niet meer politiek woke genoeg.
Overigens kom ik niet meer bij Albert Heijn en toen ik er wel kwam plakte ik echt geen zegels. Heb hier nog wel ergens zo'n airmilespas liggen van 20 jaar geleden. Zouden de vliegpunten nog geldig zijn of is dat niet meer politiek woke genoeg.
kuklos
vindt dit leuk
Ik doe het omdat ik er af en toe kom en ik op die manier nog wat kan sparen. Maar als ze zo de klant gaan naaien dan zoeken ze het voortaan maar uit.
Albert Heijn is vergeten dat ze middels deze spaartkaart een stuk van hun bedrijf financieren.
Albert Heijn is vergeten dat ze middels deze spaartkaart een stuk van hun bedrijf financieren.
Dit heeft toch niets met klanten naaien te maken. De hoeveelheid kosten en rendement blijven hetzelfde. Ik gok dat de tijd dat het kost om het boekje vol te krijgen gemiddeld lager ligt nu je maar een koopzegel kan kopen bij 2 euro, dan toen het in 2001 voor 1 euro was.
wikop
en Consumenneke
vinden dit leuk
Het zou idioot zijn als de mods niet hun eigen regels zouden handhaven.J. Deltoer schreef: ↑04 aug 2026 19:52Het zou idioot zijn wanneer de mods deze topic niet zouden toestaan, dan kun je het hele forum wel opdoeken.
Belastende uitlatingen over bedrijven, instanties, diensten of producten dienen altijd te worden onderbouwd.
wikop
vindt dit leuk
-
Consumenneke
Nee hoor. Je koopt zegels ter waarde van een dubbeltje en als je boekje vol is krijg je voor 490 zegels ter waarde van 49 euro maar liefst 52 euro uitgekeerd. Dat is een rendement van zes procent. Dan moet je wel voor 980 euro boodschappen gedaan hebben. Een modaal gezin geeft 105 tot 175 euro uit per week. Laat het nu eens een kwartaal duren voordat je als oudere alleenstaande zo'n kaart vol hebt. Dan zit je al op 24% rendement jaarlijks.
Bij de grote banken staat de rente nu op ongeveer 1,5 procent, lees ik in AD.
Dan heb je al 48% rendement.Volgens de woordvoerder van Albert Heijn wordt de manier van sparen steeds populairder: het aantal gebruikers is zelf verdubbeld in het afgelopen jaar, meldt een woordvoerder. Dat komt onder meer omdat zogenaamde 'Premium-klanten’ voor iedere euro niet een maar twee zegels krijgen.
wikop
vindt dit leuk
-
J. Deltoer
Natuurljk is het een verslechtering want je moet nu voor hetzelfde rendement en bij hetzelfde bedrag per week aan boodschappen twee keer zo lang sparen.
Dat is de essentie en de rest van het betoog van consumenneke doet verder niet ter zake.
Daarmee is ook voldoende onderbouwing geleverd voor de stellingen van TS en kuklos, dus de krampachtige houding van sommigen hier om alles maar te censureren is overdreven, zelfs laakbaar.
Dat is de essentie en de rest van het betoog van consumenneke doet verder niet ter zake.
Daarmee is ook voldoende onderbouwing geleverd voor de stellingen van TS en kuklos, dus de krampachtige houding van sommigen hier om alles maar te censureren is overdreven, zelfs laakbaar.
Consumenneke
en kuklos
vinden dit leuk
J. Deltoer schreef: ↑04 aug 2026 23:01Daarmee is ook voldoende onderbouwing geleverd voor de stellingen van TS en kuklos, dus de krampachtige houding van sommigen hier om alles maar te censureren is overdreven, zelfs laakbaar.
Het hele idee van een onderbouwing is dat het het ingenomen standpunt ondersteunt - hetgeen in de verste verte niet het geval is
-
J. Deltoer
Vervelend worden als u uw ongelijk niet wenst toe te geven siert u niet.
Consumenneke
en kuklos
vinden dit leuk
-
Consumenneke
Altijd sneren tegen mensen met een andere mening.
JLi komt met een simpele observatie en vraagt anderen om hun mening. Dat is geen belastende uitlating over AH. En als je dat wel vindt, kun je JLi's bericht melden en hoef je hem/haar niet op het open forum tot de orde te roepen.Gebruikers zullen elkaar en anderen respecteren door geen scheld- of vloekwoorden en nodeloos kwetsende tekst(en) te gebruiken.
En kom nu niet met de standaard jij-bak: practice what you preach. Reageer gewoon op de inhoud en niet op de persoon.
ipv rendement, zou ik het vertalen naar korting.Consumenneke schreef: ↑04 aug 2026 22:20Je koopt zegels ter waarde van een dubbeltje en als je boekje vol is krijg je voor 490 zegels ter waarde van 49 euro maar liefst 52 euro uitgekeerd. Dat is een rendement van zes procent. Dan moet je wel voor 980 euro boodschappen gedaan hebben. Een modaal gezin geeft 105 tot 175 euro uit per week. Laat het nu eens een kwartaal duren voordat je als oudere alleenstaande zo'n kaart vol hebt. Dan zit je al op 24% rendement jaarlijks.
Bij de grote banken staat de rente nu op ongeveer 1,5 procent, lees ik in AD.
En dan is 3 euro op 980 euro maar 0.3 %. Op actie aanbiedingen letten loont meer.
Moneyman
en Consumenneke
vinden dit leuk
Nee hoor. Het gaat helemaal niet om een andere mening. Het gaat om totaal onjuiste verwijten (zoals ik overigens gewoon al schreef), waar statements als “overdreven en laakbaar” aan gehangen worden.
Onzin natuurlijk. Er is direct een klip en klare beschuldiging van leugens en bedrog, met niets meer dan onderbuikgevoel. Bovendien roep ik niemand tot de orde, maar stel ik een directe vraag aan TS.Consumenneke schreef: ↑05 aug 2026 07:03
JLi komt met een simpele observatie en vraagt anderen om hun mening. Dat is geen belastende uitlating over AH. En als je dat wel vindt, kun je JLi's bericht melden en hoef je hem/haar niet op het open forum tot de orde te roepen.
Lees je eigen bijdrage nog eens en… practise what you preach.Consumenneke schreef: ↑05 aug 2026 07:03En kom nu niet met de standaard jij-bak: practice what you preach. Reageer gewoon op de inhoud en niet op de persoon.
-
Consumenneke
Je kan allebei doen. Op je appie zit een categorie Laatste Kans voor artikelen met korting oplopend tot wel 90%. Laad je karretje vol afgeprijsde groenten, sappen, vlees, broodjes en zuivelproducten.
En koop zegels voor het geld wat je bespaard hebt. Dubbel winst!!
Rendement is gekoppeld aan tijd. Als het langer duurt voordat het boekje vol is, heeft AH langer de beschikking over het spaargeld terwijl ze dezelfde vergoeding blijven betalen. Voor AH dalen dus de rente lasten terwijl ze evenveel geld blijven lenen van de klanten.Nijogeth schreef: ↑04 aug 2026 21:43Dit heeft toch niets met klanten naaien te maken. De hoeveelheid kosten en rendement blijven hetzelfde. Ik gok dat de tijd dat het kost om het boekje vol te krijgen gemiddeld lager ligt nu je maar een koopzegel kan kopen bij 2 euro, dan toen het in 2001 voor 1 euro was.
kuklos
en J. Deltoer
vinden dit leuk
Ik zou denken: In 25 jaar zijn de prijzen toch ook wel verdubbeld? Dat blijkt ruim 72% te zijn.Nijogeth schreef: ↑04 aug 2026 21:43Dit heeft toch niets met klanten naaien te maken. De hoeveelheid kosten en rendement blijven hetzelfde. Ik gok dat de tijd dat het kost om het boekje vol te krijgen gemiddeld lager ligt nu je maar een koopzegel kan kopen bij 2 euro, dan toen het in 2001 voor 1 euro was.
https://www.cbs.nl/nl-nl/visualisaties/ ... toen-en-nu
Consumenneke
vindt dit leuk