ING reader werkt niet met Wero

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Cro

Re: ING reader werkt niet met Wero

Bericht door Cro »

Ron5300 schreef:
04 aug 2026 14:14

M.i. bevat de 1% die de scanner voor Ideal/Wero betalingen gebruikt een groot deel principiële ING app weigeraars dan klanten die vanwege het lage inkomen geen smartphone en abonnement kunnen betalen maar wel toegang tot het internet hebben om te kunnen internetbankieren.
Dat van de principiële weigeraars denk ik ook wel, maar dan kom je naar mijn mening richting de uitspraak uit dat "Principes best wat mogen kosten".

Bjern

Bericht door Bjern »

Ik stel voor dat jullie eens de reviews van de ING-app maar ook de domme reacties van de ING helpdesk doorlezen…voor mij een goede reden om dat soort rommel niet op mijn telefoon te zetten…

De Posthoorn

Bericht door De Posthoorn »

Bjern schreef:
14 aug 2026 14:59
Ik stel voor dat jullie eens de reviews van de ING-app maar ook de domme reacties van de ING helpdesk doorlezen…voor mij een goede reden om dat soort rommel niet op mijn telefoon te zetten…
Ik zie een 4.7 vd ING, dat is hoger dan Knab, ABNAmro, ASN, Bunq, N26, RABO.

Moneyman

Bericht door Moneyman »

Bjern schreef:
Ik stel voor dat jullie eens de reviews van de ING-app...
1) waar heb je het over? Wat is volgens jou het probleem?
2) welke oplossing heb je die beter en veiliger is en blijft dan de app?

Ron5300

Bericht door Ron5300 »

Bjern schreef:
De ING app wordt over het algemeen met 4.7 goed gewaardeerd maar over de ING in het algemeen zijn de klanten minder tevreden.

U wilt die volgens u rommel niet op uw telefoon hebben en dat is zeker uw keuze maar als u de ING app niet op uw telefoon heeft geïnstalleerd kunt u ook niet weten hoe de ING app beveiligd is.

Bjern

Bericht door Bjern »

Ik had geschreven dat vooral de reviews ook gelezen moeten worden, dus niet maar kijken wat het waarderingscijfer aangeeft…en andere opmerkingen van reageerders: bevalt het een beetje, zo’n mobiele betaalde reclamezuil in je zak?…en ik hoef geen betere methode te bedenken he, ik heb die ellende niet verzonnen

Moneyman

Bericht door Moneyman »

Bjern schreef:
15 aug 2026 17:41
bevalt het een beetje, zo’n mobiele betaalde reclamezuil in je zak?
:lol: Ja, prima, om heel eerlijk te zijn. Handiger, veiliger, altijd bij de hand: wat wil een mens nou nog meer… :lol:

J. Deltoer

Bericht door J. Deltoer »

Bjern schreef:
15 aug 2026 17:41
en ik hoef geen betere methode te bedenken he, ik heb die ellende niet verzonnen
Nou, als u niet met de tijd wenst mee te gaan, dan stopt u toch gewoon met mobiel bankieren. Dan laat u gewoon weer afschriften thuis komen en stuurt u betaalopdrachten naar de bank per post.
Of, nog radicaler, zegt u de ING op en betaalt u alles weer contant. Succes.

wikop

Bericht door wikop »

Nijogeth schreef:
04 aug 2026 12:00
Wat is jouw oplossing dan?

Het probleem zit namelijk niet bij ING of Wero. Aan beide kanten is niets veranderd. Het is het weggaan van iDeal dat het probleem veroorzaakt. Doordat dit weggaat moet ING over naar het Europese Wero, net als andere Nederlandse banken. Wero heeft echter andere eisen, waardoor de reader niet compatibel is. Men moet dus of een nieuwe reader gaan bedenken voor die 1% van hun klanten (dat komt bij niet tot 180.000 mensen overigens, want dan zou heel Nederland klant zijn bij ING) of die klanten het al bestaande alternatief aanbieden en dat is de app. Ik snap dat men niet nog miljoenen euro's aan een nieuwe reader wil uitgeven als er al een goed alternatief is.

De bestaande situatie is sowieso niet te redden.
Dit is onzin,want alleen bij de ing kan dit niet meer,bij de 2 andere banken waar ik een rekening heb wel,plus dat een goedkopere telefoon bij de ing ook niet voldoet,elke bank kon op mijn vorige toestel,maar de ing plots niet meer,als het voor de andere banken veilig genoeg is,wie denkt de ing dan dat ze is?Is echt de laatste stunt die ik accepteer van hun

sergio1963

Bericht door sergio1963 »

Het is maar goed dat er meerdere banken zijn en dat u niet vast zit aan de ING.

Nijogeth

Bericht door Nijogeth »

wikop schreef:
16 aug 2026 09:01
Nijogeth schreef:
04 aug 2026 12:00
Wat is jouw oplossing dan?

Het probleem zit namelijk niet bij ING of Wero. Aan beide kanten is niets veranderd. Het is het weggaan van iDeal dat het probleem veroorzaakt. Doordat dit weggaat moet ING over naar het Europese Wero, net als andere Nederlandse banken. Wero heeft echter andere eisen, waardoor de reader niet compatibel is. Men moet dus of een nieuwe reader gaan bedenken voor die 1% van hun klanten (dat komt bij niet tot 180.000 mensen overigens, want dan zou heel Nederland klant zijn bij ING) of die klanten het al bestaande alternatief aanbieden en dat is de app. Ik snap dat men niet nog miljoenen euro's aan een nieuwe reader wil uitgeven als er al een goed alternatief is.

De bestaande situatie is sowieso niet te redden.
Dit is onzin,want alleen bij de ing kan dit niet meer,bij de 2 andere banken waar ik een rekening heb wel,plus dat een goedkopere telefoon bij de ing ook niet voldoet,elke bank kon op mijn vorige toestel,maar de ing plots niet meer,als het voor de andere banken veilig genoeg is,wie denkt de ing dan dat ze is?Is echt de laatste stunt die ik accepteer van hun
Wat is er onzin dan? Andere banken gebruiken toch niet de ING reader? Die hebben iets anders en dat voldoet wel aan de eisen van WERO.

Ook bij bijvoorbeeld de Rabobank werkt de app niet op oudere besturingssystemen.

Er is weinig onzin aan mijn verhaal. Het lijkt me vooral dat je het verhaal niet begrijpt.

Nijogeth

Bericht door Nijogeth »

Overigens wel jammer dat de topicstart is verdwenen. Een beetje slecht moderatiewerk zo. Of anonimiseren of laten staan.

J. Deltoer

Bericht door J. Deltoer »

Nijogeth schreef:
16 aug 2026 12:28
Overigens wel jammer dat de topicstart is verdwenen. Een beetje slecht moderatiewerk zo. Of anonimiseren of laten staan.
Staat er nog gewoon hoor. Zie bericht van Speedy op pagina 1 met link naar bericht van trosradar

Nijogeth

Bericht door Nijogeth »

Oh dacht dat dat een reactie was, omdat er een quote in stond. Mijn fout.

Ron5300

Bericht door Ron5300 »

Ik heb zonet middels de pc een Ideal/Wero betaling gedaan en op het betaalscherm verscheen naast de QR code ook de mogelijkheid om bij de bank in te loggen.

Als het betaalscherm door het toekomstige Wero niet aangepast wordt blijft het m.i. ook mogelijk om na inloggen bij de bank de betaling af te rondden.
Weliswaar wat omslachtig want met gebruik van de QR code gaat het betalen veel sneller maar het ging voor de QR code werd toegevoegd ook zo.

Plaats reactie