81 jr. ING en iDeal/WERO

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Plaats reactie
AstorBodo

81 jr. ING en iDeal/WERO

Bericht door AstorBodo »

Ik ben 81 jaar en ING (ook nog Postbank) als huisbankier. Een smarttelefoon heb ik niet wel net een :cry: 'oude mensen' 4G klapper gekocht om er alleen mee te sms'en en in geval nood te telefoneren. Voor telefoneren heb ik een vaste aansluiting. Wel na al dat gedoe over iDeal/WERO zou ik een smarttelefoon moeten kopen. Mijn vraag nu is de 'oude mensen' klaptelefoon ook geschikt i.p.v. een smarttelefoon? Dank alvast voor uw reacties. SIBE

Moneyman

Re: 81 jr. ING en iDeal/WERO

Bericht door Moneyman »

AstorBodo schreef:
24 aug 2026 20:06
Mijn vraag nu is de 'oude mensen' klaptelefoon ook geschikt i.p.v. een smarttelefoon?
Het korte antwoord is helaas "nee", omdat op die "oude mensen klaptelefoon" de app niet geïnstalleerd zal kunnen worden.

Lees overigens dit topic eens door, er is al het nodige over dit onderwerp geschreven.

AstorBodo

Bericht door AstorBodo »

Mijn hartelijke dank. :cry:

peter17111962

Bericht door peter17111962 »

Een hele goede vriendin van mij bankiert ook bij de postbank. Ook zij heeft geen smartphone maar ook een 4G GSM. Zij heeft ook gelezen van dat Ideal/WERO gedoe. Zij bankiert gewoon op papier. afschriften komen met de post, alle inhoudingen gaan automatisch en bestellen op internet doet zij niet. Dus er is helemaal geen plicht om een smartphone te moeten aanschaffen om daarop te gaan bankieren op een niet te begrijpen manier.

Nijogeth

Bericht door Nijogeth »

Alleen als je ooit online aankopen deed met iDeal is dat noodzakelijk.

Cro

Bericht door Cro »

peter17111962 schreef:
25 aug 2026 11:36
Een hele goede vriendin van mij bankiert ook bij de postbank. Ook zij heeft geen smartphone maar ook een 4G GSM. Zij heeft ook gelezen van dat Ideal/WERO gedoe. Zij bankiert gewoon op papier. afschriften komen met de post, alle inhoudingen gaan automatisch en bestellen op internet doet zij niet. Dus er is helemaal geen plicht om een smartphone te moeten aanschaffen om daarop te gaan bankieren op een niet te begrijpen manier.
De plicht is er inderdaad niet, en deze methode zal inderdaad vast werken als je dat soort zaken nu ook al niet gebruikt. Echter zullen er genoeg mensen zijn die nu wel Ideal gebruiken, wel online winkelen, niets meer op papier doen qua bankzaken en dat in de toekomst ook willen blijven doen omdat ze niet terug willen naar naar de 20ste eeuw qua mogelijkheden en / of verwerkingssnelheid maar nu nog geen smartphone hebben en dus wel naar alternatieven zoeken (of toch maar kijken naar een smartphone).

J. Deltoer

Bericht door J. Deltoer »

Tijd voor ren bejaardenbank.
In ieder dorp een kantoor, in steden meerdere
Loketten waar je persoonlijk geholpdn wordt met je bankzaken
Inloggen en overmaken alleen mogelijk bij het loket
Acceptgiro en betaalkaarten inleveren mogelijk
Contant geld ophalen bij het loket

Was vrorger mogelijk zonder extra kosten, moet dus ni ook nog kunnen en het scheelt heel veel fraude die de banken en de maatschappij ontlasten.

Speedy123

Bericht door Speedy123 »

J. Deltoer schreef:
25 aug 2026 15:09
In ieder dorp een kantoor, in steden meerdere
Loketten waar je persoonlijk geholpdn wordt met je bankzaken
Inloggen en overmaken alleen mogelijk bij het loket
Acceptgiro en betaalkaarten inleveren mogelijk
Contant geld ophalen bij het loket

Was vrorger mogelijk zonder extra kosten, moet dus ni ook nog kunnen en het scheelt heel veel fraude die de banken en de maatschappij ontlasten.
Helaas das war einmal.

Kan tegenwoordig totaal niet uit. Banken verdienen nog nauwelijks geld aan betaalrekeningen. Terwijl de risico's van contant geld in voorraad enorm zijn. Kijk maar naar al die geldautomaat kraken.

Vandaar geen enkele bank in dit 'gat in de markt' springt. Alles gaat richting Internetbankieren en de toegang daartoe is je smartphone.

J. Deltoer

Bericht door J. Deltoer »

Goed dat u de essentie van mijn tekst bespreekt en niet de vele tekstuele fouten
Pffff... diepe schande.
Ik had de reactie snel getypt in de zon en vergeten te controleren. Excuses hiervoor.

Speedy123

Bericht door Speedy123 »

J. Deltoer schreef:
25 aug 2026 17:22
Goed dat u de essentie van mijn tekst bespreekt en niet de vele tekstuele fouten
Pffff... diepe schande.
Ik had de reactie snel getypt in de zon en vergeten te controleren. Excuses hiervoor.
De essentie was prima te volgen. Ik kan me niet voorstellen dat er forum leden zijn die moeilijk doen over een paar type foutjes. Dat zou wel heel erg sneu zijn.

witte angora

Bericht door witte angora »

J. Deltoer schreef:
25 aug 2026 15:09
In ieder dorp een kantoor,
Het huidige ASN komt volgens mij toch aardig in de richting. Prima bank ook. Ok, het gaat allemaal online, maar op de kantoren helpen ze je met alle liefde en geduld.

Maar ja, dan moet je overstappen... :?

witte angora

Bericht door witte angora »

J. Deltoer schreef:
25 aug 2026 17:22
Pffff... diepe schande.
Het is dat je het benoemt, eerlijk gezegd was het me niet eens opgevallen omdat dát me nou net niet zoveel interesseert. Ok, wel belangrijk, maar idd niet de essentie. En die zocht ik.

sergio1963

Bericht door sergio1963 »

Voor moeders van 87 een Samsung tablet gekocht.
Hier de ING app opgezet, werkt prima

Consumenneke

Bericht door Consumenneke »

Mijn vader van 92 heeft een oude iPhone naast de computer en een 4G clamshell op zak. Batterij gaat een week mee. In de iPhone zit niet eens een sim-kaart. Daarmee kan hij bankieren en belastingaangifte doen via wifi. Tweedehands tablet is ook prima.

Moneyman

Bericht door Moneyman »

Mooie oplossingen voor degenen die niet dagelijks een smartphone gebruiken, maar wel digitaal vaardig genoeg zijn om er één te gebruiken en online aankopen te doen.

Plaats reactie