Loterijverlies BV 2de Herinnering openstaande bijdrage
Loterijverlies BV 2de Herinnering openstaande bijdrage
Begin augustus (2026) kreeg ik weer een mail met de huidige stand van zaken inzake Loterijverlies BV tegen rechtzaken de Staatsloterij.
En weer het verzoek dit keer € 32,50 extra over te maken. Ondanks ik al mijn inleg al rond 2015 heb gedaan, en dit ook met kopie bankafschift ze al tig heb laten weten. Volgens mijn berekeningen en op basis van mijn stukken zou ik dan toen al recht hebben op ca. € 500,-- compensatie.
Maar waar ik nu erg boos over ben is dat Lotterijverlies BV na een maand mijn een mail sturen met het aanhef:
"2de Herinnering openstaande bijdrage"
Ben er niet alleen boos over, maar vind het vrij onbeschoft, en vind het zelfs een gotspe
En weer het verzoek dit keer € 32,50 extra over te maken. Ondanks ik al mijn inleg al rond 2015 heb gedaan, en dit ook met kopie bankafschift ze al tig heb laten weten. Volgens mijn berekeningen en op basis van mijn stukken zou ik dan toen al recht hebben op ca. € 500,-- compensatie.
Maar waar ik nu erg boos over ben is dat Lotterijverlies BV na een maand mijn een mail sturen met het aanhef:
"2de Herinnering openstaande bijdrage"
Ben er niet alleen boos over, maar vind het vrij onbeschoft, en vind het zelfs een gotspe
- StevieNL81
Beste antwoord
Gekozen door Marc01
Re: Loterijverlies BV 2de Herinnering openstaande bijdrage
Betalen aan X Collect lijkt me ook niet verstandig als ik zo hun website zie....daar schort nogal wat aan.
't Is wel precies wat het is: een 2e herinnering.
Of jouw berekeningen kloppen en of er een grond is om die bijdrage van jou te vragen kunnen we niet beoordelen, want je geeft verder totaal geen informatie.
Misschien kan je proberen hier iets duidelijker en concreter te worden dan in je vorige letselschade-topic...
Of jouw berekeningen kloppen en of er een grond is om die bijdrage van jou te vragen kunnen we niet beoordelen, want je geeft verder totaal geen informatie.
Misschien kan je proberen hier iets duidelijker en concreter te worden dan in je vorige letselschade-topic...
https://radar.avrotros.nl/artikel/loter ... rden-54819
Dit zal het wel enigszins verduidelijken. Kennelijk speelt dit nog altijd.
Nee, natuurlijk is er geen grond om de bijdrage te vragen. Kennelijk zijn de (8) miljoenen op? En mijn berekingen klopt zeker. Mijn punt is wel dat mensen hier weer in trappen. En zie ik het patroon: "de discussie maar op ganghouden". En is natuurlijk een verdien model voor advocaten en andere belanghebbenden.Moneyman schreef: ↑04 sep 2026 17:03't Is wel precies wat het is: een 2e herinnering.
Die man had in het begin toch al een inleg van 8 miljoenen ontvangen.
Tis gewoon een gebed zonder end! En voor de zoveelste keer weer extra geld vragen...
En het is geen stichting meer maar een BV geworden. Of de mss de stichting er nog wel bestaat maar er naast wordt gevoerd weet ik niet.
Ja het speelt nog steeds sinds: https://youtu.be/IId_RrmynmI?si=PTKx0duv5V3G-141Speedy123 schreef: ↑04 sep 2026 17:22https://radar.avrotros.nl/artikel/loter ... rden-54819
Marc01
vindt dit leuk
Voor jou is dat misschien “natuurlijk”, maar als je een fatsoenlijke discussie wilt voeren is het wel handig om om z'n minst te vermelden waarom dat zo is. Je opent een topic zonder inhoudelijke onderbouwing, waarbij de forumleden blijkbaar moeten gaan googelen om te weten waar je het überhaupt over hebt.Marc01 schreef: ↑05 sep 2026 12:12Nee, natuurlijk is er geen grond om de bijdrage te vragen.Moneyman schreef: ↑04 sep 2026 17:03't Is wel precies wat het is: een 2e herinnering.
Maar goed, je hebt je hart gelucht. En wie weet heb je iemand behoed om geld over te maken…
-
MARKAS1956
Ook wij krijgen voortdurend herinneringen gestuurd.
Heel vervelend hebben 1 x betaald en zijn niet van plan het luxe leventje van Roet te blijven voeden. Heb hem verzocht op te zouten met zijn mails en heb me afgemeld. Ben benieuwd wat het vervolg zal zijn.
Heel vervelend hebben 1 x betaald en zijn niet van plan het luxe leventje van Roet te blijven voeden. Heb hem verzocht op te zouten met zijn mails en heb me afgemeld. Ben benieuwd wat het vervolg zal zijn.
Marc01
vindt dit leuk
Ik kan u al mededelen dat ik inmiddels al een 3de herinnering heb ontvangen!MARKAS1956 schreef: ↑07 sep 2026 14:36Ook wij krijgen voortdurend herinneringen gestuurd.
Goed te lezen u ook dit "geneuzel" zat bent en er geen heil meer in die club ziet!
Weet ff juridisch niet of het verstandig is je "af te melden". Ik denk zelf dat je dan ook toekomstige bewijzen en onderbouwing van een en ander ook naar de afvalbak verdwijnt.
En maak je vooral geen zorgen dat-ie een incasso bureau of een deurwaarder op je afstuurd. Dat is namelijk de "tactiek"
mensen onder een betaaldruk te zetten! Kennelijk is dat ook een verdien model geworden, de mensen finacieel nog meer uitpersen!
Kortom trap er niet ( weer) in!
Marc01
vindt dit leuk
Dat laaste hoop ik zeker!Moneyman schreef: ↑05 sep 2026 17:31Voor jou is dat misschien “natuurlijk”, maar als je een fatsoenlijke discussie wilt voeren is het wel handig om om z'n minst te vermelden waarom dat zo is. Je opent een topic zonder inhoudelijke onderbouwing, waarbij de forumleden blijkbaar moeten gaan googelen om te weten waar je het überhaupt over hebt.Marc01 schreef: ↑05 sep 2026 12:12Nee, natuurlijk is er geen grond om de bijdrage te vragen.Moneyman schreef: ↑04 sep 2026 17:03't Is wel precies wat het is: een 2e herinnering.
Maar goed, je hebt je hart gelucht. En wie weet heb je iemand behoed om geld over te maken…
En heb mijn hart ook zeker gelucht. Ik er terminste nog 1 van vlees en bloed. Die de mens met hele verkeerde bedoelingen een ander een misstand wil informeren en nog meer schade wil voorkomen, dan wel de meer de dupe worden.
Mijn gevoelens als "onrecht" uit een zeer donker bos wil trekken, en laat de zon daarmaar eens op schijnen zou ik zeggen! De feiten en de waarheid!
Mensen wie het betreft hoeven niet te googlen, zelfs het TV programma TROS RADAR heeft uitzendingen overgemaakt en op TV uitgezonden!
En begrijp uw stelling niet "niet onderbouwing, vaag, mensen kunnen er niets mee, moet gaan googlen waar het overgaat:
Nou heel simpel, de Staatslotterij heeft loten uit gegeven die niet mee deden. Ik dus ook in die periode ook een "straatje". Dit is gewoon bedrog! De lotterijverlies eerst een stichting , daarna een BV heeft dat juridisch die oneerlijke handels praktijen willen aanpakken. En vroeg een bijdrage/inleg. Die bijdrage bleek een gouden geld pot (die je normaal niet aan het einde van de regenboog vindt, een zwaarte kracht te hebben van 8 miljoen).
€ 8.000.000,-- ! Die kennelijk daar op een bankrekening van een vaag eiland is verdwenen!
En nu vele jaren later, er nog steeds een bijdrage vraagt over rechtzaken waar ik ook nóóit één document of onderbouwing van heb ontvangen.
En u schrijft citaat: "Of jouw berekeningen kloppen en of er een grond is om die bijdrage van jou te vragen kunnen we niet beoordelen, want je geeft verder totaal geen informatie." einde citaat.
FF vraag: Wie is "we"? En "kunnen" in meervoud?
En wat is de bedoeling met: "geen informatie?" Moet ik eerst 30 volle ordners over schutting gooien?
Gr. JvL
https://radar.avrotros.nl/artikel/loter ... rden-54819
Het is nog niet voorbij... zelfs mensen onderdruk zetten met zo genaamde "herinneringen" En de 2de en ik zelfs de 3de heb ontvangen!
Trap er niet in!
Het is nog niet voorbij... zelfs mensen onderdruk zetten met zo genaamde "herinneringen" En de 2de en ik zelfs de 3de heb ontvangen!
Trap er niet in!
-
marcvhulst
Let wel even op als je zo'n mail/brief krijgt want het kan spam zijn maar de afzender kan ook zijn aartsfantast Ferry Roet zijn die totaal niets meer mag doen uit naam van deze stichting aangezien hij van de inleg alleen maar leuke dingen (zoals een huis laten bouwen, een sportwagen kopen en op vakantie gaan) deed ipv waar het geld voor bedoeld is/was.
Marc01
vindt dit leuk
Die "we" zijn uiteraard de forumleden hier. Dat zijn immers degenen waar je tegen praat als je hier een topic opent. En nee, natuurlijk moet je niks. Of je statements concreet wilt maken moet je zelf weten. Alleen: als je dat niet doet, kunnen wij er niets van vinden, je niet adviseren, wat dan ook.Marc01 schreef: ↑07 sep 2026 16:19En u schrijft citaat: "Of jouw berekeningen kloppen en of er een grond is om die bijdrage van jou te vragen kunnen we niet beoordelen, want je geeft verder totaal geen informatie." einde citaat.
En wat is de bedoeling met: "geen informatie?" Moet ik eerst 30 volle ordners over schutting gooien?Hier op dit forum?
Gr. JvL
Meestal is een topic hier bedoeld om een vraag te stellen of om te informeren, en in beide gevallen is concrete informatie nodig. Als je alleen je hart komt luchten: prima - alleen kunnen wij dan niets meer dan je teksten lezen en denken "OK, prima".
Ook best, de keuze is aan jou
Je topic heeft in ieder geval weer voor actuele discussie gezorgd en dat is voor jou winst.
Marc01
vindt dit leuk
Dank u wel voor het laaste, en ik ook weer "inzichten" verder ben!Moneyman schreef: ↑07 sep 2026 17:29Die "we" zijn uiteraard de forumleden hier. Dat zijn immers degenen waar je tegen praat als je hier een topic opent. En nee, natuurlijk moet je niks. Of je statements concreet wilt maken moet je zelf weten. Alleen: als je dat niet doet, kunnen wij er niets van vinden, je niet adviseren, wat dan ook.Marc01 schreef: ↑07 sep 2026 16:19En u schrijft citaat: "Of jouw berekeningen kloppen en of er een grond is om die bijdrage van jou te vragen kunnen we niet beoordelen, want je geeft verder totaal geen informatie." einde citaat.
En wat is de bedoeling met: "geen informatie?" Moet ik eerst 30 volle ordners over schutting gooien?Hier op dit forum?
Gr. JvL
Meestal is een topic hier bedoeld om een vraag te stellen of om te informeren, en in beide gevallen is concrete informatie nodig. Als je alleen je hart komt luchten: prima - alleen kunnen wij dan niets meer dan je teksten lezen en denken "OK, prima".
Ook best, de keuze is aan jou
Je topic heeft in ieder geval weer voor actuele discussie gezorgd en dat is voor jou winst.
PS: En ik ben "hier" tot nu toe, toch "netjes geweest", Diplomatiek?
3de herinnering ontvangen:
Mail:
Datum: 05-09-2026
Tijd: 15:09 hrs (Amsterdam)
Afzender: [email protected]
Geachte heer/mevrouw Leijenhorst,
Helaas hebben wij uw bijdrage nog niet ontvangen ondanks meerdere herinneringen. Wij willen u verzoeken uw bijdrage van € 32,50 alsnog vóór 11 september over te maken.
Klik hier om uw betaling te doen van € 32,50 euro.
U kunt het bedrag ook overmaken naar NL71SWNB2790272038 ten name van Stichting Beheer Clientengelden X Collect onder vermelding van uw referentienummer FF787167
Hartelijk dank alvast.
Met vriendelijke groet,
Team Loterijverlies
P.s: wij verzoeken u vóór 11 september € 32,50 aan ons over te maken naar IBAN NL71SWNB2790272038 ten name van Stichting Beheer Clientengelden X Collect onder vermelding van FF787167 Klik hier om dit bedrag te voldoen.
Nadere toelichting
Sinds 2008 zijn wij er voor de gedupeerden van de Staatsloterij. Die strijd hebben wij tot aan de Hoge Raad gevoerd — en gewonnen: de manier waarop prijzen werden getrokken is misleidend en in strijd met de wet.
Maar gelijk krijgen bleek nog maar het begin.
Wij procederen al jaren bij meerdere rechtbanken en gerechtshoven tegelijkertijd en moeten procederen tegen een tegenstander die zich alles kan permitteren. Aan de kant van enkel al de Staatsloterij zijn inmiddels meer dan vijftien advocaten actief. Eén van hen heeft al meer dan 10 miljoen euro gedeclareerd. In totaal is aan de kant van Staatsloterij al ruim 50 miljoen euro besteed.
En het blijft niet bij geld. Wij worden geconfronteerd met extreem korte voorbereidingstijden voor zittingen die vele tienduizenden pagina's beslaan, met hoge proceskostenvorderingen die bedoeld lijken om af te schrikken, en met herhaalde pogingen om de onafhankelijkheid van betrokken partijen ter discussie te stellen. Wij stellen alles in het werk daartegen. Wij hebben formele klachten ingediend bij de tuchtrechter voor advocaten. Als gevolg daarvan moeten de advocaten van de Staatsloterij zich inmiddels daar verantwoorden. Er zijn meerdere zaken onderweg.
Wij vechten dus niet alleen inhoudelijk, maar ook tegen personen die het systeem misbruiken om de kleinere partij murw te maken ten gunste van de Staat. Wij geven niet toe, maar kunnen dat onmogelijk alleen.
Meer achtergrond, inclusief onze persberichten, vindt u op www.loterijverlies.nl.
Wij danken u hartelijk voor uw steun.
Met vriendelijke groet,
Loterijverlies
Mail:
Datum: 05-09-2026
Tijd: 15:09 hrs (Amsterdam)
Afzender: [email protected]
Geachte heer/mevrouw Leijenhorst,
Helaas hebben wij uw bijdrage nog niet ontvangen ondanks meerdere herinneringen. Wij willen u verzoeken uw bijdrage van € 32,50 alsnog vóór 11 september over te maken.
Klik hier om uw betaling te doen van € 32,50 euro.
U kunt het bedrag ook overmaken naar NL71SWNB2790272038 ten name van Stichting Beheer Clientengelden X Collect onder vermelding van uw referentienummer FF787167
Hartelijk dank alvast.
Met vriendelijke groet,
Team Loterijverlies
P.s: wij verzoeken u vóór 11 september € 32,50 aan ons over te maken naar IBAN NL71SWNB2790272038 ten name van Stichting Beheer Clientengelden X Collect onder vermelding van FF787167 Klik hier om dit bedrag te voldoen.
Nadere toelichting
Sinds 2008 zijn wij er voor de gedupeerden van de Staatsloterij. Die strijd hebben wij tot aan de Hoge Raad gevoerd — en gewonnen: de manier waarop prijzen werden getrokken is misleidend en in strijd met de wet.
Maar gelijk krijgen bleek nog maar het begin.
Wij procederen al jaren bij meerdere rechtbanken en gerechtshoven tegelijkertijd en moeten procederen tegen een tegenstander die zich alles kan permitteren. Aan de kant van enkel al de Staatsloterij zijn inmiddels meer dan vijftien advocaten actief. Eén van hen heeft al meer dan 10 miljoen euro gedeclareerd. In totaal is aan de kant van Staatsloterij al ruim 50 miljoen euro besteed.
En het blijft niet bij geld. Wij worden geconfronteerd met extreem korte voorbereidingstijden voor zittingen die vele tienduizenden pagina's beslaan, met hoge proceskostenvorderingen die bedoeld lijken om af te schrikken, en met herhaalde pogingen om de onafhankelijkheid van betrokken partijen ter discussie te stellen. Wij stellen alles in het werk daartegen. Wij hebben formele klachten ingediend bij de tuchtrechter voor advocaten. Als gevolg daarvan moeten de advocaten van de Staatsloterij zich inmiddels daar verantwoorden. Er zijn meerdere zaken onderweg.
Wij vechten dus niet alleen inhoudelijk, maar ook tegen personen die het systeem misbruiken om de kleinere partij murw te maken ten gunste van de Staat. Wij geven niet toe, maar kunnen dat onmogelijk alleen.
Meer achtergrond, inclusief onze persberichten, vindt u op www.loterijverlies.nl.
Wij danken u hartelijk voor uw steun.
Met vriendelijke groet,
Loterijverlies
-
StevieNL81
Betalen aan X Collect lijkt me ook niet verstandig als ik zo hun website zie....daar schort nogal wat aan.
Marc01
vindt dit leuk
Ja ff onderzoek doen, zal inzichten brengen! TochStevieNL81 schreef: ↑07 sep 2026 19:04Betalen aan X Collect lijkt me ook niet verstandig als ik zo hun website zie....daar schort nogal wat aan.
-
StevieNL81
Ik snap hem wel ... Hij moet binnenkort 6 ton aftikken dus heeft extra inleg nodig....
https://www.quotenet.nl/zakelijk/rechts ... tsloterij/
https://www.quotenet.nl/zakelijk/rechts ... tsloterij/
Marc01
vindt dit leuk