Coolblue: pakket bezorgd, maar product van €699 ontbreekt

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
RAAHA

Coolblue: pakket bezorgd, maar product van €699 ontbreekt

Ongelezen bericht door RAAHA »

Ik wil hier mijn ervaring met Coolblue delen en graag weten of anderen iets vergelijkbaars hebben meegemaakt en welke stappen zij in zo'n situatie hebben genomen.

Bestelnummer: 99277156
Product: Rokid Glasses
Betaald bedrag: €699

Ik heb dit product bij Coolblue besteld. Het pakket werd op een regenachtige dag buiten bij mijn voordeur achtergelaten. Mijn buur, die zijn hond aan het uitlaten was, zag het pakket en waarschuwde mij.

Toen ik naar buiten ging, zag ik dat het pakket nat, ernstig beschadigd en opengescheurd/geopend was. Voordat ik het pakket bij de voordeur weghaalde, heb ik ter plaatse foto's gemaakt van de toestand waarin ik het aantrof. Daarna heb ik het pakket naar binnen gebracht en nog meer foto's gemaakt.

Het pakket zelf was dus wel bezorgd, maar het product waarvoor ik €699 had betaald, zat er niet in.

Dit onderscheid is voor mij erg belangrijk, omdat ik nooit heb beweerd dat "het pakket niet is bezorgd". Mijn klacht is vanaf het begin geweest dat het pakket wel is bezorgd, maar dat het gekochte product erin ontbrak.

Ik heb Coolblue onmiddellijk geïnformeerd. Ik heb de gevraagde foto's van het beschadigde pakket, het verzendlabel en andere gevraagde informatie toegestuurd. Ook heb ik de originele verpakking bewaard.

Coolblue liet zelf weten dat zij een onderzoek met de vervoerder zouden starten en dat ik zelf niets met de vervoerder hoefde te regelen.

Na het onderzoek liet Coolblue mij weten dat het pakket volgens hun onderzoek "is afgeleverd" en dat zij daarom geen verdere oplossing zouden bieden.

Ik heb bezwaar gemaakt en opnieuw uitgelegd dat de bezorging van het pakket niet ter discussie staat; het probleem is dat het product niet in het pakket zat.

De zaak werd opnieuw beoordeeld, maar Coolblue bleef bij de eerdere beslissing: geen vervangend product en geen terugbetaling van €699.

Ik heb Coolblue gevraagd om een uitleg of bewijs waaruit blijkt dat het product zelf daadwerkelijk aan mij is geleverd, en niet alleen de doos. Coolblue heeft mij vervolgens schriftelijk laten weten dat zij geen bewijsstukken, interne bevindingen of verdere details van het onderzoek met mij kunnen delen.

Daarnaast heeft Coolblue mij meegedeeld dat zij geen nieuwe bestellingen meer van mij zullen accepteren en mij gevraagd hierover geen contact meer op te nemen met hun klantenservice.

Ik heb de foto's van het pakket zoals ik het bij mijn voordeur aantrof, foto's van de binnenkant, de originele verpakking en mijn correspondentie met Coolblue bewaard.

Wat ik niet begrijp, is het volgende:

Hoe kan de registratie "pakket afgeleverd" bewijzen dat het product van €699 daadwerkelijk is geleverd, terwijl het pakket bij aantreffen geopend en ernstig beschadigd was?

Heeft iemand op Radar iets vergelijkbaars meegemaakt met Coolblue of een andere winkel? Vooral een situatie waarin het pakket wel werd bezorgd, maar een kostbaar product uit het pakket ontbrak?

Als iemand hiermee ervaring heeft, hoor ik graag welke stappen u heeft genomen en wat uiteindelijk de uitkomst was.

16again

Re: Coolblue: pakket bezorgd, maar product van €699 ontbreekt

Ongelezen bericht door 16again »

RAAHA schreef:
18 sep 2026 07:28
Dit onderscheid is voor mij erg belangrijk, omdat ik nooit heb beweerd dat "het pakket niet is bezorgd".
Dat zou ik dus wel doen.
Een pakket zonder jou instemming onbeheerd voor je voordeur achterlaten noem ik geen bezorgen maar dumpen.

De Posthoorn

Ongelezen bericht door De Posthoorn »

Wat ik vreemd vind om te lezen, is dat het pakketje niet gewoon helemaal mee genomen is. Waarom zou iemand, met daardoor een groter risico om betrapt te worden, eerst de bril uit het doosje hebben gehaald. Als ik het had willen pikken, pak ik het hele doosje.

J. Deltoer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Zo vreemd is het niet.
Ik heb zoiets onlangs ook meegemaakt. Mevr. Deltoer bestelde een ring online, bezorger kreeg het niet door de brievenbus en liet het half uit de brievenbus steken.
In de doos geen ring toen ik het ontdekte.
In mijn geval werd een nieuwe ring opgestuurd.

Speedy123

Ongelezen bericht door Speedy123 »

RAAHA schreef:
18 sep 2026 07:28
Het pakket zelf was dus wel bezorgd, maar het product waarvoor ik €699 had betaald, zat er niet in.
Het draait hier om het moment dat telt als bezorging. Het moment dat het risico overgaat van de verzender op de ontvanger.

Mijn inziens is er pas bezorgd als de ontvanger daadwerkelijk het pakketje in handen heeft. Gezien dat het product eerder gestolen is, vanuit het pakketje voor de deur of zelfs nog eerder, we weten het simpelweg niet, ligt de verantwoordelijkheid bij Coolblue.

https://consument.acm.nl/garantie-repar ... t-geleverd

HenkHH

Ongelezen bericht door HenkHH »

Ik laat bestellingen met waarde daarom altijd bij een pakketpunt afleveren. Het is overigens vreemd dat in geval van TS de bestelling voor de deur is achtergelaten. Ik ken zijn thuissituatie niet maar gezien de doos nat was dus onbeschermd lijkt het. Was daar toestemming voor gegeven? Zou ik nooit doen.

J. Deltoer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Hier worden alle pakettem gewoon bij de voordeur gezet. Onlangs nog een samsung telefoon van 350 euro waarvoor getekend moet worden. Zelfs onlangs nog een doos whisky.
Ik geef altijd aan bezorgen bij pakketpunt wanneer ik verwacht niet thuis te zijn, en toch staat het bij de voordeur.

BL2

Ongelezen bericht door BL2 »

Het is praten achteraf, maar ik zou aangeven het pakket niet ontvangen te hebben. Laat Coolblue maar bewijzen dat het wel zo is.
Gelukkig nog nooit zoiets mee gemaakt.

Plaats reactie