Coolblue: pakket bezorgd, maar product van €699 ontbreekt

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
NeoDutchio

Re: Coolblue: pakket bezorgd, maar product van €699 ontbreekt

Bericht door NeoDutchio »

16again schreef: ↑
23 sep 2026 18:12
TS is enkel geholpen met die juridische kijk.
Geneuzel over thuis moeten zijn is en te laat, en niet relevant, dus wat is nuttig...?
TS was gewoon thuis! Hij stapte immers naar buiten om te kijken.
Het zou voor het forum en de nutteloze discussies enorm schelen als er in plaats van als een dolle stier op een rode lap afgestormd word en er weer eens lekker geframed en samengezworen kan worden eerst gelezen word. Ik reageerde niet op TS. Om mijn woorden daar aan te koppelen is pas nutteloos.

Moneyman

Bericht door Moneyman »

NeoDutchio schreef: ↑
23 sep 2026 18:07
Ik reageerde niet op jullie en ik hoef niet enkel het juridische geneuzel in te duiken. In een samenleving leef je samen en hoeft niet elke actie een juridisch insteek of juridische consequentie te hebben. Een discussie daarop uitlokken heeft dus geen enkele nut.
Geneuzel over thuis moeten zijn is en te laat, en niet relevant, dus wat is nuttig...?
Dit dus. En hetzelfde geldt voor Mde casus van M.V.K. Binnen de context van het topic (ontbrekende artikelen in onjuist bezorgde pakketten) is een discussie over thuis moeten zijn totaal irrelevant. Er bestaat immers geen plicht om thuis te zijn, maar er bestaat wel een plicht om te leveren.

Dat het het handigst is als iemand zelf het pakket in ontvangst kan nemen is evident, maar irrelevant.

StevieNL81

Bericht door StevieNL81 »

Kip-Ei verhaal.

Als de bezorger eens zou komen op het moment dat ze zeggen ben je thuis. Maar als je meerdere malen 10 min voor einde tijdvak de melding krijgt "Oeps het lukt ons niet" moet je ineens de volgende dag ook thuis zijn. Maar dan verschuiven ze gedurende de dag het tijdsvak nog 3x zodat je op den duur helemaal niet meer de deur uit kan.

Of je krijgt de melding dat je pakketje is bezorgd maar dan moet je maar weten dat het tegenwoordig betekent dat je achter schuttingen, in containers of op het dak moet zoeken terwijl je toch echt thuis was.

Het is hun business en zij worden hiervoor betaald dus het hoeft niet afhankelijk te zijn van míjn welwillendheid.

Bezorgen = feitelijk compleet in handen hebben tenzij je toestemming (!!) hebt gegeven het ergens anders achter te laten.

Ik_weet_niet_alles

Bericht door Ik_weet_niet_alles »

23 sep 2026 19:06
Het zou voor het forum en de nutteloze discussies enorm schelen als er in plaats van als een dolle stier op een rode lap afgestormd word en er weer eens lekker geframed en samengezworen kan worden eerst gelezen word. Ik reageerde niet op TS. Om mijn woorden daar aan te koppelen is pas nutteloos.
Als u eens stopt om steeds de schuld bij de consument neer te leggen en accepteert dat problemen vaker door ondernemers dan consumenten worden veroorzaakt scheelt een hoop discussies.

Wettelijk gezien is het heel simpel, Coolblue heeft niet geleverd wat er is besteld. Zij maken hun situatie alleen maar zwakker door elke verdere medewerking te weigeren en geen bewijsstukken te willen/kunnen overleggen.

Al het andere, met name uw litanie over bezorgers, voegt niets toe aan de wettelijke verplichting. Wat u doet zijn de problemen van de bezorgers bij de consument neerleggen en niet bij de werkgevers/webwinkels.

Nijogeth

Bericht door Nijogeth »

Van iemand die er maar op blijft hameren dat je thuis moet zijn en anders maar iets moet doorgeven, kun je niet anders verwachten. Die leest er expres overheen dat dat tegenwoordig niet meer kan zonder app of account en dat dus de bezorgdiensten dat zelf creëeren.

NeoDutchio

Ik_weet_niet_alles schreef: ↑
23 sep 2026 20:50
Als u eens stopt om steeds de schuld bij de consument neer te leggen en accepteert dat problemen vaker door ondernemers dan consumenten worden veroorzaakt scheelt een hoop discussies.
Kunt u dan stoppen met mij woorden in de mond te leggen? Ik praat niet over schuld, ik praat over de invloed die wij zelf hebben op het proces.
De rest van uw relaas is nutteloos aangezien u mijn reactie aan M.V.K koppelt aan TS
Ik_weet_niet_alles schreef: ↑
23 sep 2026 20:50
Wat u doet zijn de problemen van de bezorgers bij de consument neerleggen en niet bij de werkgevers/webwinkels.
Wat is de oorzaak van de problemen van de bezorgers? Als iedereen zou doen waar ze invloed op hebben zouden al een hoop problemen voorkomen kunnen worden.

NeoDutchio

Nijogeth schreef: ↑
23 sep 2026 21:49
Van iemand die er maar op blijft hameren dat je thuis moet zijn en anders maar iets moet doorgeven, kun je niet anders verwachten. Die leest er expres overheen dat dat tegenwoordig niet meer kan zonder app of account en dat dus de bezorgdiensten dat zelf creëeren.
Ik lees daar niet overheen, het is in mijn ogen een totaal nutteloos excuus.

De Posthoorn

Bericht door De Posthoorn »

24 sep 2026 11:06
Mss kan je beter alleen actief blijven op @Kassa, daar geef je een consument ook op zijn d*nder omdat hij niet thuis was en zomaar het lef had om toch wat te bestellen https://www.bnnvara.nl/kassa/vraag-bean ... pakketje-1

Moneyman

Bericht door Moneyman »

24 sep 2026 11:02
Wat is de oorzaak van de problemen van de bezorgers?
Een veel te hoge workload.

Maar daar ben ik als consument niet verantwoordelijk voor.

Ron5300

Bericht door Ron5300 »

Wat ik in het topic van Ts mis en gaandeweg de reacties ook niet aan de orde gekomen is de track&trace pakket volg code die Coolblue per e-mail doet toekomen.

Met die code kan de verzendwijze, de afmeting en het gewicht van het pakket bekeken worden met name de verzendwijze is belangrijk want daar staat in vermeld wat de opties zijn als er niemand thuis is.
De volgende dag afhalen bij een afhaalpunt, afleveren bij de buren of op een veilige plek bij de woning zelf alles naar keuze van de ontvanger zelf.

Maakt de ontvanger zelf geen keuze dan gaat die akkoord met alle bezorgopties en dan geldt op een veilige plek bij de woning zelf ook als zijnde afgeleverd.
Wat er na afleveren met het pakket gebeurt is voor risico van de ontvanger en daar beroept Coolblue zich waarschijnlijk op.

Nijogeth

Bericht door Nijogeth »

24 sep 2026 11:06
Het is geen excuus, gewoonweg een feit.

De bezorgdiensten willen niet dat je aangeeft dat het ergens anders bezorgd moet worden. Wel dat ze je data krijgen omdat je een account aanmaakt en een app download.

StevieNL81

Ron5300 schreef: ↑
24 sep 2026 13:18

Maakt de ontvanger zelf geen keuze dan gaat die akkoord met alle bezorgopties en dan geldt op een veilige plek bij de woning zelf ook als zijnde afgeleverd.
Ik ben erg benieuwd waar je dat uit opmaakt. Geen keuze maken is echt niet automatisch akkoord met een "veilige plek".

Zelf zeggen ze ook:

Normaal gesproken bellen we eerst bij de buren aan en brengen we je pakket naar een PostNL-punt of pakketautomaat als dat niet lukt.

Ron5300

Bericht door Ron5300 »

In de post.nl app kun je de keuze zelf instellen maar die gaat buiten in dit geval Coolblue om.
Coolblue maakt ook van andere bezorgdiensten gebruik die er weer heel andere verzendwijzes op na houden.

StevieNL81

Ok maar je gaat dus niet automatisch akkoord met iets.

Moneyman

Bericht door Moneyman »

StevieNL81 schreef: ↑
24 sep 2026 13:42
24 sep 2026 13:18

Ik ben erg benieuwd waar je dat uit opmaakt. Geen keuze maken is echt niet automatisch akkoord met een "veilige plek".
Nee, inderdaad. Gelukkig is dit statement van Ron5300 niet juist.

Ron5300

Bericht door Ron5300 »

Wel AI wijsheid.
Algemene voorwaarden: Bezorgdiensten zetten vaak in hun voorwaarden dat ze bij 'geen gehoor' het pakket op een veilige plek mogen achterlaten. Echter, als de consument hier vooraf geen expliciete toestemming voor heeft gegeven (bijvoorbeeld via een vinkje in de app van de bezorger), is dit niet rechtsgeldig richting de consument.Diefstal vanaf de 'veilige plek': Wordt een pakket zonder toestemming in de tuin of een papierbak gelegd en daarna gestolen? Dan is het pakket wettelijk gezien niet afgeleverd. De webshop moet in dat geval het aankoopbedrag terugstorten of een nieuw product sturen.UitzonderingDe enige situatie waarin een 'veilige plek' wel geldt als officieel afgeleverd, is wanneer de ontvanger dit vooraf zelf actief heeft ingesteld als vaste aflevervoorkeur in het account van de bezorgdienst (zoals PostNL of DHL).Wilt u dit weten omdat u een conflict heeft met een webshop over een vermist pakket, of bent u zelf de voorwaarden voor een webshop aan het opstellen? Ik help u graag met de juiste vervolgstappen of formulering.
Ik ben wat dat betreft wel abuis geweest maar in bijvoorbeeld in de DHL app kan die optie wel vooraf als standaard bezorgplek ingesteld worden.

Moneyman

Bericht door Moneyman »

In die AI-wijsheid staat toch niet wat jij ervan maakte?

Alleen als je zelf expliciet kiest voor een bepaalde plek geldt dat als afgeleverd.

Ron5300

Bericht door Ron5300 »

Is mededelen dat ik voor wat dat betreft abuis ben geweest niet afdoende of ben ik nu een punt van de discussie geworden?.

16again

Bericht door 16again »

Moneyman schreef: ↑
24 sep 2026 13:06
24 sep 2026 11:02
Wat is de oorzaak van de problemen van de bezorgers?
Een veel te hoge workload.
Zelfs als iedereen thuis blijft voor zijn pakketje, dan verandert dat niet. Dan wordt gewoon het bedrag dat de bezorger verdient verder verlaagd.
De hoge workload is simpelweg een gevolg van de onderbetaling.

Moneyman

Bericht door Moneyman »

24 sep 2026 16:00
Is mededelen dat ik voor wat dat betreft abuis ben geweest niet afdoende of ben ik nu een punt van de discussie geworden?.
Nee hoor, geen zorgen. Het gaat sowieso niet over jou, maar hooguit over wat je schrijft.

Want omdat je je post begint met "wel AI-wijsheid" kwam het over alsof je alsnog betoogt dat dat wat jij schreef, uit die AI-quote zou moeten volgen. Wat dus niet zo is :wink:

Plaats reactie