LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ontving iemand ooit jaarafrekening Energiebedrijf.com???

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
harrie112
Berichten: 46
Lid geworden op: 25 dec 2004 16:13

Re: Ontving iemand ooit jaarafrekening Energiebedrijf.com???

Ongelezen bericht door harrie112 »

Hoi lampie, van wie krijg je geld terug? dat is vast het energiebedrijf waar je bent aangesloten, de draadjes komen daar vandaan en verzorgen het transport. Rekening van E.com gaat over het verbruik in kWh en dat is wat anders. Als je zeker weet dat de rekening/aanmaning niet klopt, dan meldt je dat bij hun per brief of Fax. Verder gewoon niets doen met die aanmaningen. Een incassoburo kan je niets maken en een deurwaarder hoef je niet eens binnen te laten. Uiteindelijk komt het voor de rechter en dan gaat E.com af als een gieter. Krijg je gewoon geen antwoord van E.com dan kun je na 4 weken het beste een klacht indienen bij www.sgc.nl. Dat is de geschillencommissie. Je moet natuurlijk wel zeker weten dat je gelijk hebt en dat ook op papier kunnen bewijzen anders ga jij af als een gieter!

lammert

Re: Ontving iemand ooit jaarafrekening Energiebedrijf.com???

Ongelezen bericht door lammert »

Goed zo Harrie,
Inderdaad alles vastleggen, dan sta je sterk
Ik ben er nu bijna van af
Had alles vastgelegd
Als je een vrij half uurtje hebt kun je dit nalezen op
http://www.dse.nl/~lammert/ en dan het item over E.com
Door alles goed te bewaren en vast te leggen heb ik mijn zaakje uiteindelijk goed kunnen regelen.
Weet iemand nog trouwens dat Brinkhorst zou opstappen bij voortdurende chaos???
Heeft iemand hier hem nog iets over horen zeggen de laatste tijd?
Nee dus!!

Gast

Re: Ontving iemand ooit jaarafrekening Energiebedrijf.com???

Ongelezen bericht door Gast »

kijk ook op www.energieconsumenten.nl en in bijzonder naar energiebedrijf.com en er gaat een wereld voor je open!
Geloof mij, een grotere oplichter bestaat er niet!

inderdaad louche bedrijf

Re: Ontving iemand ooit jaarafrekening Energiebedrijf.com???

Ongelezen bericht door inderdaad louche bedrijf »

Brrrrr

dat zo'n bedrijf bestaat

hun antwoordnummer is opgezegd

ze reageren helemaal niet meer

ik betaal nu aan twee zogenaamde leveranciers

na 2,5 jaar nog steeds geen jaaropgave gehad

netwerkbedrijf weet van niks

brrrrrr

Gast

Re: Ontving iemand ooit jaarafrekening Energiebedrijf.com???

Ongelezen bericht door Gast »

Ik kan iedereen aanraden direkt op te zeggen bij dit bedrijf. Ik noem ze inmiddels schoften omdat ze hun klanten zo behandelen
Talloze email,brieven, en telefoontjes. Nu kreeg ik bericht n.a.v een brief in nov.2004. Ik zou nu voor 30 apri bericht hebben. Belachelijk dus.
Ik heb alle correspondentie bewaard. Nu gaan ze de naam veranderen in OXXIO en kreeg een hele map thuis met weer al die misleidende reclame er in. Ga met een grote bocht om deze hufters heen en blijf bij een vertrouwde energieleverancier. Kies de beste van de slechten want als ik alles volg zijn er geen goede. Dus Brinkman rot jij ook svp snel op.[/b]

gerritje

Re: Ontving iemand ooit jaarafrekening Energiebedrijf.com???

Ongelezen bericht door gerritje »

Hoezo lef hebben???

Durion/Oxxio is de bemoeienis van DTE intussen zat en dreigt met een gang naar de rechter. ''De uitlatingen van de DTE schetsen een verkeerd beeld van de situatie,'' zegt directeur Erik de Heus van Durion/Oxxio. ''Dit leidt ertoe dat direct schade wordt toegebracht aan onze nieuwe naam. Daarom eisen wij een rectificatie.''

Je moet toch maar durven!!!

Gast

Re: Ontving iemand ooit jaarafrekening Energiebedrijf.com???

Ongelezen bericht door Gast »

Goede naam .Ja als je een nieuwe naam geeft aan een ellendig bedrijf.

Lampie1

Re: Ontving iemand ooit jaarafrekening Energiebedrijf.com???

Ongelezen bericht door Lampie1 »

Dit is de brief die ik met bijlagen verstuurd heb naar E.Com (oxxio).



Geachte heer/mevrouw,

Ik kreeg vandaag een rode brandbrief van jullie. Graag wil ik even mijn licht hierop laten schijnen. Er staat in dat jullie mij al vele betalingsherinneringen hebben gestuurd. Dat is dus een grote leugen……………. Heb na de brief van 8 november 2004 niks meer van jullie vernomen!!

Jullie zouden het automatisch afschrijven (bewijs bijgevoegd) en mijn teruggaaf terugstorten. Daar hoefde ik NIKS voor te doen. Nou dat blijkt…………

Het liefst zou ik nu bij jullie weggaan, maar dan krijg ik alleen nog meer ellende (volgens een heleboel anderen).

Een excuses is wel meer op zijn plaats, vind ik, maar daar kan ik lang op wachten.

Dit alles moest me van het hart. Ik wens jullie veel sterkte met het oplossen van jullie administratieve problemen.

Hoogachtend,





Bijlage(n) : bewijs dat jullie gek zijn en niet ik!!




NB jullie vinden het vast niet erg om de portokosten te voldoen?

Gast123

Re: Ontving iemand ooit jaarafrekening Energiebedrijf.com???

Ongelezen bericht door Gast123 »

Zoals velen van jullie ben ik ook in gevecht op jaarafrekeningen te krijgen.
Mijn contract loopt tot oktober en zoals jullie begrijpen zeg ik dit direct op.

Vraag
Is het slim om nu al(aangetekend)op te zeggen of kan ik nog beter even wachten tot ik eventueel de jaaropgave krijg.

Ben nu de druk op aan het voeren(zo ver dit mogelijk is gezien jullie reakties)maar vrees dat als ik nu tevens opzeg ik helemaal wel kan fluiten naar mijn jaaropgave's

nb
Is het overigens het beste om zelf op te zeggen of dat te laten regelen door nieuwe energieleverancier?

lammert

Re: Ontving iemand ooit jaarafrekening Energiebedrijf.com???

Ongelezen bericht door lammert »

Nu doen, en het liefst door de laatste drie tot vier termijnen niet te betalen als je denkt geld terug te krijgen. Melden bij de SGC helpt ook heel goed.
Kijk hoe ik het heb gedaan op
http://www.dse.nl/~lammert
Sterkte

Bob Schurkjens

Re: Ontving iemand ooit jaarafrekening Energiebedrijf.com???

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ik heb inmiddels ook een klacht ingediend bij SGC om mijn geld van deze criminelen (EB.com/Oxxio) terug te krijgen.

Ik heb oprecht medelijden met alle argeloze tv-kijkers die het reclamespotje van Oxxio zien en denken: daar ga ik maar eens klant van worden! Ze moesten eens weten wat ze zich op hun hals halen.

lammert

Re: Ontving iemand ooit jaarafrekening Energiebedrijf.com???

Ongelezen bericht door lammert »

Het begint door te dringen bij instanties dat er wat rommelt in energieland.
We spreken natuurlijk nog niet van een chaos, hè minister Brinkworst?
Consumenten klagen massaal over hun energiebedrijf, zo blijkt uit het jaarverslag 2004 van Stichting Geschillencommissies voor Consumentenzaken.

Afgelopen jaar kreeg de geschillencommissie Openbare Nutsbedrijven 1960 klachten voorgelegd, een stijging van liefst 63 procent.

Wim Harting

Re: Ontving iemand ooit jaarafrekening Energiebedrijf.com???

Ongelezen bericht door Wim Harting »

Sinds 8 september 2004 ben ik (gelukkig) weg bij Energiebedrijf.com en weer terug gegaan naar NUON. Ik heb al meerdere emails gestuurd naar Energiebedrijf.com waar of mijn afrekening blijft.
Het antwoord is dan dat dit spoedig komt, maar na bijna 8 maanden lukt het ze nog niet.
Ze mogen dan nu wel (misschien van ellende) hun naam veranderd hebben in OXXIO maar hun MAFFIA-praktijken blijven ze wel houden.
Misschien ga ik ook maar een klacht indienen bij SGC.

lammert

Re: Ontving iemand ooit jaarafrekening Energiebedrijf.com???

Ongelezen bericht door lammert »

Doen Wim, en niet wachten!!!
Zie onder deze topic de handleiding van 24 maart j.l.
En vergeet de Dte niet te melden!!!!!

The Wizard
Berichten: 47
Lid geworden op: 21 apr 2005 15:46

Re: Ontving iemand ooit jaarafrekening Energiebedrijf.com???

Ongelezen bericht door The Wizard »

Ik heb ook nooit een jaarafrekening mogen ontvangen van energiebedrijf.com. :x Het positieve nieuws is dat ik geen klant van energiebedrijf.com ben, en dat ook nooit ben geweest. 8)

Bob Schurkjens

Re: Ontving iemand ooit jaarafrekening Energiebedrijf.com???

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Hoe lang duurt het ongeveer wanneer je weer iets hoort van SGC nadat je het klachtengeld hebt betaald (dat je trouwens weer terug krijgt als je in het gelijk bent gesteld)?

lammert

Re: Ontving iemand ooit jaarafrekening Energiebedrijf.com???

Ongelezen bericht door lammert »

Bij mij was het een week of twee, maar dat was eind vorig jaar.
Pas gelezen dat het drukker wordt....
Maar een week of drie tot vier llijkt me redelijk

Bob Schurkjens

Re: Ontving iemand ooit jaarafrekening Energiebedrijf.com???

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Heb nu al (twee werkdagen na betaald te hebben) bevestiging van SGC gekregen dat de kopieën van alle stukken aan Energiebedrijf.com zijn doorgestuurd en dat ze daar binnen 1 maand schriftelijk kunnen reageren.

T.z.t. krijg je een uitnodiging om gehoord te worden. In mijn geval lijkt me dat niet noodzakelijk, maar correct is het wel.

Gaat vlot zeg, dat ben ik gewoon niet meer gewend :D

pebbie

Re: Ontving iemand ooit jaarafrekening Energiebedrijf.com???

Ongelezen bericht door pebbie »

wat zijn de kosten die je moet betalen aan de SGC voor ze je klacht in behandeling nemen, en kun je die kosten terug verhalen op de veroorzaker van je problemen (evolta)?

lammert

Re: Ontving iemand ooit jaarafrekening Energiebedrijf.com???

Ongelezen bericht door lammert »

25 euro, en diegene die gelijk krijgt (jij dus) krijgt ze terug

Gesloten