LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] CWI

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Gast

Re: CWI

Ongelezen bericht door Gast »

Oh ja, ik wil best ouderen wassen, aankleden en steunkousen aantrekken maar dat mag niet zonder een gedegen opleiding. Ik wens daarvoor opgeleid te worden, maar helaas kan dat niet bij de thuiszorg waar ik nu nog werk. Heeft het LOI of het NTI een cursus?
Of misschien kan ik nog als timmerman of machinebankwerker proberen :D
Karr-2, geef jij me eens advies :P

Gast

Je werkt in principe voor Jaap Aap! als je noodzakelijk gezien bij de sociale zaken moet blijven, omdat je niet genoeg kan verdienen!,

Helaas wordt het je opgelegd, als je keus had!, blijf maar in de uitkering hangen!, hoe raar dit ook klinkt!, en probeer een normaal baantje te bemachtigen, dat je boven het bedrag zit van de uitkering, dan ben je van het gedonder af!,
Wat een vreemde reactie, sommigen, blijkbaar niet jan veenman, willen graag werken omdat het leuk is, en omdat je er sociale contacten mee opdoet.

Als je iets beter je ebst zou doen om de WET WERK en BIJSTAND ook daadwerkelijk door te nemen, kom je erachter dat werken van de overheid niet alleen is geent op minder uitkeirng verstrekken, maar voornamelijk op het uit het isolement halen van de bijstandsgerichtigde.

Door mensen als JAn Veenman, wordt de wet alleen maar strenger en strenger, dan bestaat er straks niet meer zoiets als bijstand. beroepswerklozen zoals hij zorgen ervoor dat alleenstaande moeders straks geen geld meer hebben, zachte heelmeester maken stinkende wonden.

karr-2

Ongelezen bericht door karr-2 »

Karr-2, geef jij me eens advies
Een advies van mij, geheel gratis en voor niets. Ga naar een uitzendburo toe en vraag een baan, maakt niet uit wat voor baan. Voila, binnen 5 minuten ben je aan de slag....

Gast

Beroepswerkelozen bestaan al sinds het werken uitgevonden is
en die blijf je altijd houden.
Het is alleen jammer dat sommige mensen op deze topic iedereen
over een kam scheert en dat zijn juist die mensen die het goed
hebben een leuke baan en goede verdiensten.
Als deze mensen aan het eind van de maand hun loonstrook krijgen
schrikken ze hun het apelazeres van het bedrag wat er aan sociale lastenvan af gehaald wordt zodat deze mensen denken dat ze alles alleen moeten betalen.
Jammer dan maar ik zou ook wel een uitstekend salaris willen hebben
dan horen ze mij niet klagen van wat er af gaat.

karr-2

De premies die je betaald zijn al jaren en jaren veel te hoog, puur omdat we een verzorgingsstaat in stand moeten houden waar je u tegen zegt.

Maar ja een keuze heb je niet, want betalen zal je. Logisch dat de overheid daar wat harder tegen op gaat treden, ik geef ze volkomen gelijk.

werkwillige

Ongelezen bericht door werkwillige »

Bij welk uitzendbureau is dat Karr-1-2? Dan ga ik er morgen meteen heen en werk van maken. Maakt niet uit wat voor werk!

Gast

Re: Gast 10 Apr 2005 16:54

Door mensen als JAn Veenman, wordt de wet alleen maar strenger en strenger, dan bestaat er straks niet meer zoiets als bijstand. beroepswerklozen zoals hij zorgen ervoor dat alleenstaande moeders straks geen geld meer hebben, zachte heelmeester maken stinkende wonden.

------------------------------------------------

Beste Gast,

Lees mijn schrijven eens goed door, en vertel waar dit schrijven over handelt!,

Niet over dat een werkloze 'op zijn/haar kont moet zitten'!, en de hand maar ophouden!,

Dit schrijven handelt over de ellende van het ontbreken van een goede administratie bij het CWI/UWV, en dat veel deeltijd werkers, die noodgedwongen met behoud van uitkering, graag willen werken!,

Desondanks dat ze hun steentje bijdragen in deze maatschappij wordt hen het werk vaak onmogelijk gemaakt door een logge administratie, waar te veel fouten worden gemaakt, uitkeringen of lonen worden direkt geblokkeerd, en de werkwillige is altijd de pineut!

Niet dat deze mensen niet wíllen werken!, het breekt ze bij de handen af!, normaal werk is er niet, dus dan maar (ver) onder opleidingsniveau werken!, als we maar werk hebben!, is een veelgehoorde reactie!,

Als dan zo'n administratie van een uitkeringsintantie of CWI/UWV dan een zooitje is, krijgt de werkwillige dubbel op zijn/haar kop!,

Hij/zij wíl werken!, maar wordt er indirect voor gestraft, omdat hij/zij eind van de maand niet uit kan komen met het geld, omdat er weer een instantie fouten maakt, en de uitkering blokkeerd is,

Dit is natuurlijk niet motiverend, en de administratie heeft altijd lang werk met het uitzoeken, zodat de vaste lasten moeilijk te betalen zijn!.

Iemand die altijd op zijn/haar kont zit, wat natuurlijk niet goed te praten is!, heeft veel minder problemen!, het loontje wordt wel naar de lege bankrekening gestort, en hoeft nergens over in te zitten!, het geld komt wel!, en dat is natuurlijk wel erg krom!.

Zelf heb ik een prima vaste baan, maar heb in het verleden vaak met dit "bijltje gehakt", zodoende ik de ervaringen die hier boven geschreven staan kan onderstrepen.

Vriendelijke groeten Jan Veenman.

zoeker

Ongelezen bericht door zoeker »

Okay,

Ik heb ook nog een paar leuke voorbeelden van de bureaucratie van het CWI en het UWV. Van mijzelf en van anderen.

1. Je bent bezig met je proefschrift en werkzoekende. Elk uur dat jij aan je proefschrift werkt, wordt afgetrokken van je uitkering. Ook al zeg je dat je 40 uur beschikbaar bent en je proefschrift 's avonds en in het weekend schrijft. Wat de waarheid is.

2. Als je - in deeltijd - een opleiding volgt om je positie op de arbeidsmarkt te verbeteren, mag je geen stage lopen want dan ben je niet beschikbaar. Dat je werkervaring opdoet en misschien uiteindelijk wel mag blijven bij je stageplek, doet er niet toe.

3. Als je je wilt inschrijven als werkzoekende maar geen uitkering komt aanvragen, weten ze niet wat ze met je aanmoeten. Bij sommige bureaus wordt je zelfs weggestuurd. Hoewel het CWI ook voor nuggers moet bemiddelen.

4. Als je je wilt inschrijven (was anderhalf jaar geleden zo) moetje bellen. Dan belt er iemand jou terug op een een vast moment om een afspraak te maken (omslachtig!). Je hebt een afspraak, gaat er naar toe. Dan blijkt dat je helemaal geen afspraak hebt maar gewoon een nummertje moet trekken voor je aan de beurt bent. Ondertussen kun je formulieren gaan invullen met een aantal cv gegevens terwijl je net een thuis een mooi cv hebt getypt en uitgeprint op verzoek van het CWI. Vervolgens heb je een gesprek, de gegevens uit de formulieren worden overgenomen in het systeem en vervolgens worden de formulieren waar je hard op gewerkt hebt, voor je ogen verscheurd. Je cv mag je weer ongezien meenemen. Je opleiding (hbo opleiding waarvan er zes zijn in Nederland) bestaat volgens het cwi-systeem niet, dus wordt een vergelijkbare opleiding ingevuld in het bestand. Dat zal leuke banen opleveren! Je krijg weer een enorme stapel papier mee om in te vullen en mag over een x aantal weken terugkomen om die spullen weer door te nemen. Over werk heb je dan nog niks gehoord. Allen maar over uitkering. Terwijl je vooral heel graag werk wilt, hoe dan ook, wat dan ook.

Je hebt jarenlang premies betaald, bent gemotiveerd om zo snel mogelijk weer aan het werk te gaan maar wordt door het cwi gezien als een nummer zoveel voor een uitkering. Het CWI is een bureaucratische club die vooral zichzelf in stand houdt. Dat bedenk ik niet zelf maar wordt ook door tegenstanders van de verzorgingsstaat geconstateerd.

Hoe zou het beter kunnen?
1. Bijvoorbeeld door mensen die hele papierhandel direct toe te sturen op het moment dat ze zich melden voor een afspraak. Nog beter: geef ze adres op internet waar ze deze info zelf kunnen invoeren. Niet voor digibeten maar je ondervangt weer veel tijd verknoeien.
2. Door een afspraak ook echt een afspraak te laten zijn. Als jij je alvast wilt inschrijven terwijl je nog werkt (maar binnenkort werkloos wordt) zit je er niet om te springen (en je baas al helemaal niet) dat je een halve dag zit te wachten op je afspraak.
3. Door mensen die op alle mogelijke manieren proberen om via werkervaring (stages en dergelijke) of studies hun positie op de arbeidsmarkt te verbeteren om zo snel mogelijk ex-werkloze te worden, hierin aan te moedigen.

Ja, er wordt misbruik gemaakt van de sociale voorzieningen. Ja er zijn mensen die alleen maar bedrijven bellen om aan te tonen dat ze solliciteren. Maar er zijn ook nog heel veel mensen die wel heel graag aan de slag willen (desnoods onder hun niveau), overal op schrijven maar ondertussen tegen wil een dank die uitkering ontvangen waar ze overigens zelf jarenlang premies voor hebben betaald. Deze mensen moeten niet met wantrouwen worden tegemoet getreden maar moeten worden aangemoedigd en gesteund waar het maar kan zodat ze snel ook weer aan de slag zijn.

Gast

zelfde als je door een bedrijfsongeval je contract niet verlengd ziet worden terwijl het ongeval de schuld is van het bedrijf zelf

al tig bijna ongelukken gebeurd en men deed er niks aan en ik was de zoveelste en kreeg 4 dozen van 30 kg in mijn rug.

loop al maanden met pijn rond uwv/arbo etc zeggen dat ik me niet moet aanstellen en de fysiotherapie zegt luister daar maar niet naar die ongeschoolde afgekeurde dokters.

ik zie en voel aan jou rug dat er iets niet goed zit.

ik wil werken maar ben beperkt door mijn rug en wordt dus nergens aangenomen.
wil ik mijn eigen bedrijf starten want daar is subsidie voor, helaas mag wel starten maar voor de subsidie moet ik eerst klanten hebben anders keurt men het plan af.

leuk zou je zeggen idd alleen van de ww mag dat dus weer niet als ik op zoek ga naar klanten moet ik mijn ww inleveren.

dus 2 regels die met elkaar vechten en niemand weet wat ie eraan kan doen.

ik wil wel van de ene kant mag het maar van de andere kant wordt je gekort.
zolang je bedrijf niet loopt heb je nog recht op ww maar je mag geen klanten werven ja hoe moet ik dan een bedrijf starten he

Frank V

Ongelezen bericht door Frank V »

karr-2 schreef:Ga naar een uitzendburo toe en vraag een baan, maakt niet uit wat voor baan. Voila, binnen 5 minuten ben je aan de slag...
Ik heb het geprobeerd, maar zo makkelijk als jij het schrijft is het absoluut niet. Als jij als werkzoekende geen eisen stelt, dan doet het uitzendbureau of de werkgever dat wel.

Gast

Karr-2 schrijft wel eens meer wat.
Een werkeloze mag geen trots hebben moet alles aanpakken volgens karr.
Zou wel eens willen weten wat hij zou doen in zo´n situatie maar daar komt hij niet in volgens hem.
Ik heb wel eens gelezen dat hij twee mnd in de ww gezeten heeft maar
toen was het nog Karr-1 bij Karr-2 gebeurd dat niet.

karr-2

Als je werkeloos bent zet je je trots maar op zij. Iedereen wil wel een baan met een dure auto van de zaak en een topsalaris, maar dat zit er nu eenmaal niet in.

en mocht ik ooit in zoń situatie belanden dan ben ik heus niet te trots om achter de vuilniswagen te lopen hoor.

Gast

Niet erachter aan lopen maar die zware zakken er ingooien. Brandhout is ook leuk.

Gast

Kan die niet want hij weet niet wat het is om zwaar en vies werk te doen.
Doet hij het wel dan komt hij niet meer in de WAO want die moest worden afgeschaft .
Nu zal hij ook wel niet zoveel doen anders heeft hij niet zoveel tijd om hier te gaan zwetsen.

Gast

Re Karr: "en mocht ik ooit in zoñ situatie belanden dan ben ik heus niet te trots om achter de vuilniswagen te lopen hoor."

Dat zeg je nu!, hoog en droog in je "ivoren torentje", voor jouw geouwehoer kan ik geen respect vinden,

Voor die mensen die dag en nacht in een ontstoppings/reinigingsdienst werken des te meer!, die mensen worden zwaar onderbetaald!,

Lekker werk om 2.00 uur 's nachts dieprioleringen te ontstoppen, met laddertjes in beerputten werken, met zuurstofpakken aan, e.d.,

Dan mag ik niet zeuren met mijn kantoorbaantje!...

Gast

Om in mijn gemeente aan een vuilniswagen te mogen hangen vragen ze nu een LBO/MAVO werk- en denkniveau. In vroegere jaren waren dit baantjes die met slechts lagere school gedaan konden worden. Je vraagt je af of er in Nederland nog wel ongeschoold werk bestaat?

Gast

Dus Karr-2 kan ook niet achter een vuilniswagen aanlopen want getuige
zijn reacties is zijn denkniveau te laag,zal hij dus toch de ww inmoeten.

MithraMadness

Ongelezen bericht door MithraMadness »

het spijt me te zeggen, maar Karr heeft gelijk. Hij zegt het direct en wellicht te hard, maar hij heeft gelijk. Werken is een plicht geen recht.
Trouwens, iemand al eraan gedacht bij het CWI te solliciteren?

Gast

Het spijt mij ook te moeten constateren, dat een oudere zus van Karr-1 en 2 is opgestaan. Dus kunnen we weer verder als die andere 3 er niet zijn!

Tuurlijk meid heb jij gelijk!

Gast

Het CWI moet inkrimpen, het hoofdkantoor is verbouwd, en de kosten zijn vér boven de begroting!,

Dus gaan er koppen rollen, en die krachten zullen zeker niet vervangen worden door nieuwe!, te duur dus!,

Ik denk dat half Nederland al dan niet voor de gein, sollicitatiebrieven heeft gestuurt naar het CWI!, het zal wel leuk verdienen, en je zit altijd droog en warm!. :wink:

Gesloten