LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onterechte BKR registraties

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Blond en slim

Re: Onterechte BKR registraties

Ongelezen bericht door Blond en slim »

:?: Was even benieuwd of WSNP nog een offerte ergens heeft kunnen verkrijgen met NHG. En....?

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

na aflossing van een lening of anderzins sta je nog 5 jaar bij het BKR geregistreerd. UIteraard staat er wel dat dit dan afgelost is. Je zal echt persoonlijk naar het betreffende kantoor van abn moeten om dit eruit te laten halen. Via de post doen banken niet veel!!! Toon aan dat je het afgelost hebt, zij zijn dan verplicht om dit te melden aan het bkr. Succes

cindraak

Ongelezen bericht door cindraak »

mijn verhaal is heel lang maar om het beknopt uit te leggen heb ik inmiddels een a2 codering te danken aan een ex-vriend met wie ik een aantal jaar geleden heb samengewoond en destijds heb ingestemd om het hele financiele huishouden op 2 namen te laten oversluiten. Zodoende stond ineens ook mijn naam boven een bedrag wat hij geleend had. Toen de relatie werd verbroken werd mij door mijn advocaat geadviseerd niet meer te betalen tot er via de rechtbank een regeling was getroffen... helaas was het toen al te laat...
Jong en naief als ik toen was wist ik niet wat het advies van die (domme!) advocaat voor consequenties zou kunnen hebben....

Inmiddels ben ik gelukkig getrouwd maar door mijn bkr heeft mijn lieve man dat nu ook achter zijn naam staan en komt hij ook nergens meer voor in aanmerking. ook dit vind ik erg onterecht!!!!

Weet iemand nog een goed adres om een hypotheek af te sluiten? Alleen het salaris van mij n man is al toereikend voor de hypotheek die wij af willen sluiten...

erika

Ongelezen bericht door erika »

ik wil graag reageren op het verhaal over registratie bij bkr.
ben in september getrouwd en ook wij wilden onze hyphoteek
veranderen bij abn amro,toen kwamen we erachter dat ik een
registratie bij bkr op mijn naam heb,nog uit mijn vorige huwelijk.
mijn ex man zou toen alle nog openstaande zaken betalen,daar
heb ik hem ook geld voor nagelaten dat afkomstig was uit de
verkoop van onze gezamelijke woning.
dit was via advocaat geregeld,en nu houd hij vol dat het betaald
is,en degene waar het heen moet houd vol dat dit niet zo is,en
ik heb de pech dat het op mijn naam staat.
al met al houd dit alles in dat wij niks kunnen met de hyphoteek
van mijn huidige man,en ik ben er nu mee bezig met mijn
advocaat,dit kost mij heel veel geld,wat ik eigenlijk niet kan
missen met een gezin,maar ik moet van die registratie af,en
we snappen ook niet dat ie alleen op mijn naam staat,want we
waren destijds getrouwd in gemeenschap van goederen,dus de
helft zou sowieso op mijn ex moeten staan.
we hebben bij abn gevraagd of hypotheek dan alleen op mijn
man zijn naam kon,maar nee hoor dat kon niet.
het gaat niet eens on hele grote bedragen,en zelfs de advocaat
vond het ook erg kinderachtig dat het niet kon,het opestaand
bedrag waarvan men zegt dat het niet betaald is is 1300 euro.
wij zitten hier heel erg mee,want we zouden met het geld samen
met een schone lei beginnen,maar helaas is ons dat niet gegund :(
misschien dat er iemand is die mij kan helpen?

Gast

:D Voor Cindraak:

Als het verhaal is zoals wordt aangegeven, en te staven is met documenten, kom je al gauw terecht bij "praatbanken". Dus bankiers die oog hebben voor de inhoud en weinig automatisering toepassen in hun acceptatie.

Onlangs is er een organisatie opgestaan onder de naam ELQ echter die zitten echt als laatste schakel in de markt. Hier kan je alleen variabel krijgen tot momenteel 2% extra opslag. Binnen 3 jaar schijn je niet weg te kunnen. Voor details verwijs ik je naar www.ELQ.nl. Verder zijn er voldoende kleine niche partijen die zaken doen met "praatbanken" voor ook dit soort zaken.

Ook zijn er verschillende partijen in de markt, waaronder www.PM4U.nl die met een open provisie structuur voor jou de oplossing gaan zoeken. Hierover komt Zondag aanstaande als het goed is bij Harry Mens een en ander op televisie.

Uiteraard kun je een adviseur in de buurt proberen die goed kan luisteren. Uit de markt weet ik dat de firma Borghwijk te Alphen aan den Rijn ook soortgelijke oplossing biedt.

Kortom, in mijn ogen mogelijkheden voldoende.

cindraak

bedankt voor de reactie, ik heb via de site verzocht om contact te krijgen met en tussenperoon van ELQ.

Helaas heb ik het advies van de advocaat niet zwart op wit, maar de afhandeling van alles wel, wie weet is daar inderdaad wat mee te doen.

Geloof me, als ik ik toen de consequenties had geweten...?!? maar helaas is dat alleen maar " achteraf gepraat" en heb ik daar nu nix meer aan.

als iemans nog goede hypotheek tips heeft dan graag!

cindraak

Borghwijk te Alphen aan den Rijn is niet te vinden...

Gast

:D Ik kan u wel aan het nummer van Borghwijck helpen alleen lijkt het mij niet zo'n goed idee om dat zomaar op deze site te zetten. Borghwijck werkt normaliter alleen met tussenpersonen en niet direct met consumenten. De tussenpersonen weten Borghwijck wel te vinden en werken ze dus onder een "Low profile" gedachte. Hoe gaan we dit oplossen?

Gast

hallo ,wat is nhg als ik vragen mag

Gast

nationale hypotheek garantie. deze stichting staat borg voor je als je niet aan je betalingverplichtingen van de hypotheek kunt voldoen. vandaar dat je van je bank bij een hypo met ngh 0,3 % hyporente korting krijgt

Gast

hallo ,ik had een vraag ,als je een A codering heb die je al een jaar heb afbetaald ,maar omdat het 5 jaar blijft staan dus nu nog 4 jaar .
nu komt me vraag ik heb al een paar keer geprobeerd een lening aan te vragen maar ik krijg elke keer weer te horen u heb een negative regestra tie .
ik heb er maar een jaar gestaan door een fout door solveon van de abn amro .

zou ik nou echt nergens meer een lening kunnen krijgen tot die 5 jaar voorbij zijn ? :(

Gast

de 5 jaar begint pas te lopen nadat de lening waar de achterstand op is ontstaan helemaal is afgelost.

Gast

ja dat weet ik ,maar ik ben in 2003 aangemeld en heb in 2004 het bedrag betaald ,

Gast

als ze een bkr toetsing van je bekijken kunnen ze zien of deze inderdaad al geheel is ingelost. staat maand en jaartal bij. soms wordt dit bij een inlossing niet goed door gegeven aan het bkr. met als gevolg dat mensen 5 jaar wachten en dan tot de ontdekking dat de verjaringstermijn nog niet is ingegaan omdat de instelling dit is vergeten door te geven. met terugwerkende kracht zullen ze dit nooit herstellen is de ervaring.(je kunt bij je eigen bank waar je betaarekening loopt ook een uitreksel van bkr aanvragen kost 4,50 en hierop kun je precies zien wat ze hebben gedaan en of er vermelding van is gemaakt dat alles is afgelost) als ik je verhaal zo lees krijgt je waarschijnlijk niets tot 2010.

rosibema

Ongelezen bericht door rosibema »

hoe vind je het dat als je alles afbetaald en een medewerker heeft de pest aan je omdat je overstapt naar een andere bank omdat zij een klant is kwijt geraakt je juist met een a codering meld zo dat je verder niets meer kunt terwijl er bij de notaris die in oktober 2004 alles heeft opgevraagd en geen achterstanden waren en in1 januarie 2005 de hypotheek is ingelost en ze je in de eerste van januari a codering geven zonder je hiervan in kennis te stellen wat wel vaker gebeurd bij de abn amro was bekend dat er een onjuiste codering was de hersteld gemeld is maar nadat zij wij een hypotheek hadden verstrekt ging de andere bank dit doen ik ga maandag nog weer in gesprek met die medewerkster bij haar bank is hier niets over bekend zal ik de naam van de bank bekend maken

o ja en ze doen ook geen zaken met uitzendkrachten als ze er achter komen dat je in de looptijd van je krediet je vaste baan kwijt raakt en werk vind als uitzendkracht zeggen ze je krediet op en je zoekt maar een oplossing wij melden je wel bij bkr in tiel

Gesloten