LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] vliegtijden Onur Air

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Sun

Re: vliegtijden Onur Air

Ongelezen bericht door Sun »

Reisbureau's zijn inderdaad niet zo scheutig met info wat betreft vliegen met Turkse charters. Ze vinden het vaak ook heel vervelend te moeten zeggen dat men laat wegggaat en vroeg weer terug gaat over het algemeen.

Ik heb er weleens bij gezeten dat mensen hun reisbescheiden kwamen ophalen, dat die meneer zo boos werd en tegen dat meisje van het reisbureau te keer ging, terwijl zij er eigenlijk ook niks aan kan doen.

Ja, je kunt je klanten van te voren er op attenderen en misschien kun je beter voor een Nederlandse charter(bijbetaling) kiezen, maar dat garandeert ook niet altijd een goede tijd!

Het mooiste is natuurlijk hier vroeg en weg en s'middags daar weer terug. Maarja, je hebt het niet voor het zeggen, jammer genoeg!

Gast

Re: vliegtijden Onur Air

Ongelezen bericht door Gast »

Het is een utopie te denken om het iedereen naar dezin te maken.En zeker wat de vertrektijden zijn. Het gaat altijd zo in die reis branch dat je het nooit iedereen naar de zin kan maken.Dan zou het weleens hels kunnen uitpakken.Maar de ene maatschappij heeft betere vetrek tijden dan de andere.Meestal ben ik 1 dag kwijt met weggaan en terug komen.
Dat vind ik wel mee vallen.Hoe je het wend of keert het is nu eenmaal zo.Ik zou niet met onur gaan i v.m midden in de nacht op gehaald worden om naar de luchthaven gebracht te worden.En dan naar huis te vliegen.Ik hou het daarom maar op de n.l maatschappijen.

Gast

Re: vliegtijden Onur Air

Ongelezen bericht door Gast »

Sun.
Wij zijn altijd smorgens vroeg vertrekken en in de middag weer terug,en dat bevalt ons prima.Je kan dat ook uitzoeken in de reisgids en bij het reisbureau.!!! :D

Sun

Re: vliegtijden Onur Air

Ongelezen bericht door Sun »

Is dat zo? Mag jij even hier neer zetten met welke reisorganisatie en vliegmaatschappij dat is! Ik zoek namelijk nog een reisje voor een week Turkije in September!

Ik wacht op je bericht! :wink:

Gast

Re: vliegtijden Onur Air

Ongelezen bericht door Gast »

Geplaatst op 21 Apr 2005 17:49 door Sun


--------------------------------------------------------------------------------

Reisbureau's zijn inderdaad niet zo scheutig met info wat betreft vliegen met Turkse charters. Ze vinden het vaak ook heel vervelend te moeten zeggen dat men laat wegggaat en vroeg weer terug gaat over het algemeen.

Ik heb er weleens bij gezeten dat mensen hun reisbescheiden kwamen ophalen, dat die meneer zo boos werd en tegen dat meisje van het reisbureau te keer ging, terwijl zij er eigenlijk ook niks aan kan doen.

Ja, je kunt je klanten van te voren er op attenderen en misschien kun je beter voor een Nederlandse charter(bijbetaling) kiezen, maar dat garandeert ook niet altijd een goede tijd!
@Sun: enerzijds bevestig je dus ook dat reisbureau's niet zo scheutig zijn met die informatie. Maar anderzijds verdedig je "het meisje" van het reisbureau als een meneer boos wordt.
In het geval van de topicstarter wordt er duidelijk naar gevraagd, maar houdt het reisbureau de lippen op elkaar en verschuilt zich achter zogenaamde onwetendheid. Er wordt toch altijd al onder voorbehoud vluchttijden doorgegeven! Echter wanneer het overduidelijk is dat Turkse charters al heel lang nagenoeg hetzelfde vliegschema hebben (heel vroeg uit Turkije / later op de dag weg uit Nederland), en er dus eigenlijk sprake kan zijn van 2 vakantiedagen die je mist, vind ik dat een reisbureau haar klanten daarop moet attenderen. Dan heb je als klant tenminste nog 'n keuze vóór het boeken.

Gast

Re: vliegtijden Onur Air

Ongelezen bericht door Gast »

Ik heb nog nooit bij het reisbureau mee gemaakt die je vertelt over wat je verliestijd is met heen en terug komst .Niemand vertel je het.En er word weing naar gevraagd.Je weet als je de tickets kan ophalen wanneer je vertrektijd is(onder voorbehoud)Meestal heb ik een verliesdag nou en.
De wereld vergaat daar niet om.Maar dat je om 2 uur snacht word opgehaald zou voor mij een indicatie zijn om niet met onur air te gaan vliegen.Maar als dat continu gbeurt dan weet je het ook en is het duidelijk.Het is maar net waar je voor kiest.Dan weet je ook wat je kan verwachten..

Sun

Re: vliegtijden Onur Air

Ongelezen bericht door Sun »

Ik dacht dat ik ook zoiets zei, maarja lezen is voor sommigen moeilijk.

Gast

Re: vliegtijden Onur Air

Ongelezen bericht door Gast »

Iets zeggen en daarmee duidelijk zijn is iets anders....

joskedic
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 apr 2005 13:05

Re: vliegtijden Onur Air

Ongelezen bericht door joskedic »

in belgie zijn er enkele (tui, thomascook en neckermann, interconfort en sunworls) die vliegen met in belgie based toestellen van turkse maatschappijen dit houdt in dat de normale vlucht planning gelijkaardig is aan die van nederlandse en belgische charters dus ook redelijke vlieguren. in mijn geval vertrek ik om 16.00 naar bodrum om daar omstreeks 20.30 aantekomen en om 21.30 te vertrekken en iets na 24.00 aan te komen. Dit omdat het toesel eerst nog een vlucht op antalya moet uitvoeren vertrek om 6.00 in bru en aaankomst om 14.20. deze vluchturen heb ik ook al dikwijls gehad met andere maatschappijen.
Persoonlijk denk ik dat de reden voor de meeste slechte uren bij de touropperator ligt die het niets kan schelen of ze nu goed of slecht zijn
Bij de meeste van deze touropparatoren krijg je waaneer je een offerte voor de reis aanvragt al direct de voorloppige vlucht planning en op www.jetair.be (tui) zelfs als je de beschikbaarheid opvraagt die meestal ook de definitieve is (van de 10 keer dat ik geboekt heb 9 keer exact de zelfde uren en een keer 1 uur verscoven

Gast

Re: vliegtijden Onur Air

Ongelezen bericht door Gast »

Wij vliegen ongeveer 4 keer per jaar met Onur air naar Kusadasi. Het is het goedkoopste, omdat wij alleen een ticket nodig hebben.
Wat betreft je vraag, meestal vertrekt Onur eind middag begin avond.
Echter wij gaan morgen, maar hebben al 3 maal een andere vertrektijd doorgekregen. Uiteindelijk gaan we nu om 19.00 uur. Daarnaast moet je er rekening mee houden dat er altijd vertraging is bij vertrek. Ik praat uit ervaring. De vluchttijd is ongeveer 3.15 uur en het eten is altijd hetzelfde. Koude kip met pasta. Een pluspunt bij onur is wel de beenruimte, die is tussen de stoelen groter dan bij menige andere mij.
Als je vroeg incheckt ( kan vanaf 3 uur voor vertrek) kun je vragen om de stoelen bij de vluchtdeur, zit erg ruim.
Ik heb even voor je op Internet gekeken bij Beach Holidya's ( die verzorgen de tickets van Onur air) en op 28 mei gaat de vlucht 20.15 uur. In Turkeij is het een uur verder dus aankomst in Izmir is ruim na middernacht. Het kan zijn dat Oad een andere vlucht heeft, Onur vliegt natuurlijk wel meer op Izmir, maar er worden niet zoveel vluchten daar toegelaten, dat heeft iets te maken met het militaire gedeelte van de luchthaven op Izmir. Ik weet niet waar je naar toe gaat in Kusadasi maar denk vooral aan de Markt in Soke op woensdag, kun je zelf met de Dolmus naar toe. Opstappen op het busstation, kan bij het ziekenhuis ( in de buurt van Adakule, Pamay) of in het centrum is bij het gemeentehuis.
Verder zou ik willen adviseren, om naar het VVV te gaan, de eerste dag of zo, dat is bij de grote havenuitgang, cruiseboten, dus niet de plezierjachten. zit op een hoekje. Let vooral op de aanbiedingen van de touroperator, alle tripjes ed kun je ook zelf boeken in het centrum, maar is dan wel een stuk goedkoper, denk aan hamann, jeepsafari ed.
Een betrouwbaar reisburo is Roca-Tours, zit in het centrum vlakbij de gemeente Hamann.
Veel plezier het zal je goed bevallen.

PS stroopwafels zijn de turken dol op.

Gast

Re: vliegtijden Onur Air

Ongelezen bericht door Gast »

Waar kun je dat zien dan hoelaat Onur Air vertrekt? Is daar een schema voor het hele seizoen voor ofzo? Natuurlijk zijn de tijden onder voorbehoud, maar kun je bv. nu ongeveer al weten hoelaat je vliegtuig gaat in September? Want dan gaan wij namelijk.

Gast

Re: vliegtijden Onur Air

Ongelezen bericht door Gast »

Toestel begint en eindigt in Turkije dus kan je zelf uitrekenen/bekijken hoe laat ie daar vertrekt en weer terugkomt, ze vroeg (weg) en zo laat mogelijk (terug). Het omgekeerde van nederlandse toestellen.

Gast

Re: vliegtijden Onur Air

Ongelezen bericht door Gast »

het is al jaren bekend dat je de twee reisdagen gewoon al kwijt bent, die tel ik dan ook nooit mee als werkelijke vakantiedagen. Terwijl je wel die dagen mee moet laten tellen voor de verzekering.

Het is per maatschappij verschillend hoe ze met die tijden omspringen.

Ik vetrok bijvoorbeeld eens de dag van de terugvlucht om 20.15 vanuit Varna (zwarte zee). Had ik mooi de hele laatste dag nog ''echte'' vakantie. Koffers moesten dan wel zeer vroeg beneden gezet worden maar dat kon in een bewaakte en afgesloten ruimte, je had er geen omkijken naar.

Je kan het dus ook zeer goed treffen.

Gast

Re: vliegtijden Onur Air

Ongelezen bericht door Gast »

@ gast van 21:27. WAAR kun je bekijken dan?

Gast

Re: vliegtijden Onur Air

Ongelezen bericht door Gast »

Als je kijkt naar de 'overnachtingsplaats' van een vliegtuig, in dit geval Turkije, dan weet je dat ie daar heel vroeg vandaan gaat vertrekken, nl om een uur of 05.00. En dat hij heel laat weer moet gaan aankomen in Turkije en daar gaat overnachten.
Een nederlandse charter begint in Amsterdam vandaar soms die enorme vroege vluchten rond een uur of 05.00 uur ook. Tja en je kan dus laat terug komen op Amsterdam.
Dus ik wil er mee zeggen dat als je een vlucht boekt je al aan de luchtvaartmaatschappij/overnachtingsvliegveld dus kan 'zien' wat voor schema 't gaat worden. Een normale of een omgekeerde ( dat is dus die laat heen en vroege terug). Tja en Onur overnacht in Turkije vandaar dat omgekeerde schema. En het is een charter en die beginnen wezenloos vroeg, met een lange transfer erbij moet je midden in de nacht op je vakantieadresje gaan opstaan. En laat hier vanaf schiphol.

Gast

Re: vliegtijden Onur Air

Ongelezen bericht door Gast »

mijn ervaringen met turkse charters zijn bij 1 week verblijf
mogelijk 1 ochtend vlucht
turkij-ned 6.00 en om 9.00 in ned
ned turk 10.00en om 15.00 in turkije

mogekijkheid 2
turkij-ned 17.00 en om 20.00 in ned
ned turk 21.00 en om 2.00 in turkije

Tijden kunnen ligt scommelen inverband met exacte vertrektijden

Eikelenberg Reizen

Re: vliegtijden Onur Air

Ongelezen bericht door Eikelenberg Reizen »

Het ligt eraan van welke luchthaven u vertrekt als u dat mij wilt mededelen kan ik u mss wel helpen met vriendelijke groet
H.Eikelenberg Reizen Roermond

Gast

Re: vliegtijden Onur Air

Ongelezen bericht door Gast »

Ik heb al een aantal keren een combi tussen 1 en 2 meegemaakt.
Heb het zelfs met een turkse charter meegemaakt dat we 's ochtends om een uur of 10 vanuit nederland vertrokken naar turkije en 's avonds rond een uur of 10 terug.
Het kan dus wel.

Gast

Re: vliegtijden Onur Air

Ongelezen bericht door Gast »

Wij vertrekken vanaf Amsterdam op een dinsdag, dus hoelaat ongeveer?

bomax

Re: vliegtijden Onur Air

Ongelezen bericht door bomax »

vliegtijden fly air zijn na te kijken op www.sultanreizen.net.
Tot nu toe klopt het al 3 jaar bij ons.

Gesloten