Je kan je afvragen Hoeveel IGF_1 je bij 2 tot 3 glazen melk per dag. binnen krijgt... let op. Je lichaam blijft je hele leven IGF_1 aanmaken. Normale gezonde cellen zullen hier niets mee doen. Behalve dan Kraakbeen!. (dit is meteen de reden dat je neus en oren je hele leven lang ietsje door blijven groeien). Wat gemuteerde cellen (kanker of goedaardig) hier mee doen weet ik niet..... het zou in theorie goed mogenlijk zijn dat IGF_1 een bestaande Mutatie harder laat groeien. en zodoende ook kan zorgen dat goedaardige gezwellen eerder kwaadaardig worden.
Ook werd er over dierlijke eiwitten in het algemeen gesproken. Ook hiervan kan je je afvragen hoe kwalijk dit is bij melk consumtie.in melk zit een totaal aan eiwit van 4% terwijl in vlees en vis al snel 20 tot 25 procent zit. Dit argument gooi ik in de prullenbak.
Lactose.... waar 70% van de wereld bevolking intolerant voor is. Dit geeft aan dat er bij 70% van de bevolking door de jaren heen niet in het voedings patroon heeft gezeten.... en dus nog niet dat het slecht is.
in melk zitten dierlijke vetten en die zijn slecht. uhhhhhh ook hier weer, kan je je afvragen of de 3,3% vet in melk bij een normale consumptie slecht is
Voor de dest de cijfertjes... Verbanden tussen ziekten zijn altijd te vinden. als je wil kan je verbanden leggen tussen het eten van marsen en ingegroeide teennagels
(mijn gok.... mensen die veel marsen eten hebben veel ingegroeide teennagels).... eel leuk voorbeeld is een onderzoek van Sigmund Freud.. hij heeft ooit het verband gelegd en BEWEZEN, dat mensen met een groot hoofd slimmer zijn dan mensen met een klein hoofd. Dit is in die tijd bloed serieus genomen terwijl men nu toch beter weet.
Wel eventjes... een zuiver vegetarisch dieet blijkt gezonder te zijn als een dieet met vlees.. jammer alleen dat vis vlees en melk zo lekker is
....
AL met al:
Ik vind dat radar zijn huiswerk had moeten doen. (dit doet mij denken aan de moutmeel blunder van de keuringsdienst van waarden (RVU))
Als je niet alle kanten van de mediale kan laten zien laat hem dan helemaal niet zien. mischien een idee om een keertje echt in de boeken te deuken en dan een deel 2 van de uitzending te maken!!!