LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] nuon

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
j.mulder

Re: nuon

Ongelezen bericht door j.mulder »

Op 29 maart j.l. ben ik met Nuon een voorschotbedrag van 50,00 euro overeengekomen. Nuon had het bedrag in hun administratie verwerkt. Toch werd op 22 april het bedrag van 91,53 ingehouden.De administratie van Nuon is nog steeds een puinhoop,zij beloven wel, maar voeren de belofte niet uit. Als je per e-mail een klacht indient moet je minstens tien dagen op antwoord wachten.Ik ga mijn automatische incasso intrekken want Nuon zorgt er wel voor dat zij het geld te pakken hebben, een accept-giro is beter.Ik kan dan eerst een klacht indienen en wachten met betalen.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Dit jaar is voor het eerst in 4 jaar eigenlijk alles goed gegaan.
het teveel betaalde netjes apart teruggestort in plaats van verrekend (waarmee ze elke keer de fout in gingen). Meterstanden via internet goed doorgekomen. Alleen het script op de invoerpagina van Nuon ging de mist in en produceerde een foutieve waarde waardoor ons een eindafrekening van 250.000euro werd voorgeschoteld. Gelukkig hebben de echte admin systemen wel de juiste waardes gebruikt.
Lijkt dus op de goede weg die Nuon :shock:

Gast74

Ongelezen bericht door Gast74 »

Ook in mijn geval regent het van fouten bij de Nuon. Ook de medewerkers van Nuon kijk ik hier op aan. Steevast krijg je bij telefonisch contact het antwoord: "als u een nota heeft ontvangen, zult u gewoon moeten betalen", " bij de Nuonj worden geen fouten gemaakt". Dit naar aanleiding van een conflicht over het verschil in de jaar- en eindafrekening uin verband met een verhuizing.

Om het probleem in het kort even uit te leggen: de Nuon krijgt het voor elkaar om bijna € 35,00 in rekening te brengen over een periode van 6 dagen tijd, dat ik niet eens meer op het adres woonachtig was. De eindbedragen van energielevering op de eindafrekening zijn lager als de eindbedragen op de jaarafrekening en nog krijgt Nuon het voor elkaar om op een hoger jaarbedrag op de eindafrekening terecht te komen.

In diverse e-mail- en telefonische contacten was er geen emdewerker die mij het ontstane verschil uit kon leggen. Uiteindelijk, na bijna 7 maanden, had men bij Nuon iemand kunnen vinden die wel verstand van zaken had. Ik werd gebeld met de mededeling, dat er inderdaad een fout was gemaakt en ik inderdaad nog geld terug zou moeten krijgen. Binnen een week na het bewuste telefoontje zou ik hierover schriftelijk bericht krijgen. Wat schertste echter mijn verbazing: na 6 weken ontving ik een brief waarin de Nuon mij meedeelde dat de eindafrekening toch juist was en ik geen geld terug kreeg.

ik heb hierop vervolgens de directie van de Nuon aangeschreven en verzocht mij binnen een termijn van 3 weken, wat mijns inziens een zeer redelijke termijn is, mij hierover nader te berichten. Als reactie ontving ik een kopie van de laatste brief welke Nuon mij had verzonden met de mededeling, dat men dacht, dat ik die brief niet had ontvangen. Bovendien werd mijn brief niet door de heren van de directie van de Nuon benatwoord. Waarom schrijf ik anders de directie aan?

Kortom, de Nuon is een zichzelf overschattend bedrijf die bovendien zeer klantonvriendelijk is en gemaakte beloftes niet nakomt. Nuon is een allesbehalve dienstverlenend bedrijf. Wat moet een consument doen om zijn gelijk te krijgen als de medewerkers van dit bedrijf geen verstand van zaken hebben, zelfs hun eigen jaar- en eindafrekeningen niet begrijpen, vragen van klanten niet kunnen beantwoorden en zelf aan de directie gerichte brieven gaat beantwoorden? Het bedrijf Nuon jaagt klanten onnodig op kosten en heeft het dan over normaal verkeer van post en telefoon tussen bedrijf en consument.

De geachte nuonmedewerker op dit forum geeft aan, dat de meeste problemen beginnen met de klant. Helaas gaat het bedrijf Nuon er bij voorbaat al vanuit dat er door hen geen fouten gemaakt worden.

Gast

Waarom schrijf ik anders de directie aan?
Heeft geen zin; alle meel van klanten wordt teruggeleid naar de klantenservice.

brinkie

Ongelezen bericht door brinkie »

Grappig om te lezen dat er mensen zijn die überhaupt kunnen betalen bij de NUON, want ondanks mijn pogingen daartoe, betaal ik al ruim 2 jaar niks. Maar ja, ik ben dan ook geen standaardgeval: ik ben gaan wonen in een huis dat een jaar heeft leeggestaan en de huisbaas (gemeentelijk woningbedrijf) heeft zo mogelijk een nog chaotischere administratie dan de NUON. Dat snapt de NUON niet, dus de rekeningen bleven naar de verhuurder gaan. Die betaalt ze vrijwel nooit, maar dat vindt de NUON niet erg, is mij telefonisch bevestigd, want overheidsinstellingen en dergelijke krijgen nooit een incasso op hun dak. Ik ben maar vast geld opzij gaan leggen, want ik zag de bui al hangen. Regelmatig herinner ik NUON aan de situatie, die men niet kan/wil oplossen en de rente van de spaarrekening schenk ik aan een goed doel. Ik heb intussen een klantnummer, want ik schijn wel administratief bekend te zijn, maar ik ben niet administratief aangesloten. Er is wel enige beweging in geweest, heb een afrekeningetje gekregen voor waterverbruik (dat ging tot voor kort ook via NUON), maar dat is bij 1 automatische afschrijving gebleven.

De laatste klacht die ik indiende, dateert van 6 april. Binnen 10 werkdagen zou worden gereageerd. Het zijn er inmiddels 20 en ik heb nog niks gehoord. Ik ben het zo langzamerhand beu. Gezien het niveau van de 'nuon medewerker' (kan nog geen regel schrijven zonder fouten) verbaast het me niks dat ze daar niets voor elkaar krijgen :evil:

Ik heb intussen een nieuwe huisbaas en die krijgt tot z'n stomme verbazing een brief van de NUON doorgestuurd van de gemeente, dat er een nieuwe gasmeter moet worden geplaatst. De NUON blijft kennelijk volhouden dat ik de rekening niet moet betalen, maar dat de vorige 'bewoner' dat moet doen.

Wat nu? Aangetekende brief sturen? Eisen dat ze nu eindelijk de situatie gaan rechtzetten? Ik weet het niet meer...

Gast

Klacht indienen bij Dte en alles zo goed mogelijk op zwart op wit zetten zodat je meterstanden op een rijtje hebt en aan kan tonen dat je moeite hebt gedaan om de situatie recht te zetten.
Mocht er een monsterafrekening uit komen te rollen zodra ze de correcte aansluitgegevens ingevoerd hebben. bezwaarschrift indienen en eventueel naar de geschillen commissie www.gsc.nl.
En laat voorlopig dat goede doel maar even profiteren :lol:

m.bons1@adsl-surfen

Ongelezen bericht door m.bons1@adsl-surfen »

Ik krijg steets weer rekeningen van nuvon die niet kloppen.
Nu zeggen ze dat ik een rekening heb van 136 euro, ik heb alle rekeningen na gekeken maar er klopt geen snars van.
Ik heb gebelt ze zouden mij een nieuwe jaar rekening op sturen.
Ze sturen ook steets geld terug dan weer 5,95 of 115 euro de laatste twee maanden 20 euro het bedrag wat ik stuur via de bank want anders gaat het helemaal verkeert. Ik heb nog maar net verstuurt en dan komt het weer terug. Wat moet ik doen rader!!!!!!!!
[/b]

m.bons1@adsl-surfen

Ongelezen bericht door m.bons1@adsl-surfen »

Ik krijg steets weer rekeningen van nuvon die niet kloppen.
Nu zeggen ze dat ik een rekening heb van 136 euro, ik heb alle rekeningen na gekeken maar er klopt geen snars van.
Ik heb gebelt ze zouden mij een nieuwe jaar rekening op sturen.
Ze sturen ook steets geld terug dan weer 5,95 of 115 euro de laatste twee maanden 20 euro het bedrag wat ik stuur via de bank want anders gaat het helemaal verkeert. Ik heb nog maar net verstuurt en dan komt het weer terug. Wat moet ik doen rader!!!!!!!!

Met vriendelijke Groeten Mirjam Bons

altijd weer die Nuon!

Ongelezen bericht door altijd weer die Nuon! »

Reken alles eens na vanuit cumulatief oogpunt
Dus niet naar factuurdatums en zo kijken; gewoon optellen en aftrekken wat jij schuldig bent geweest en wat je eventueel terug gehad zou hebben.
Ze willen nog wel eens de ene achterstallige factuur met de andere verrekenen - verminderd met eventuele terruggaven - waardoor je door de bomen het bos niet meer ziet.

NUOFF TEGENWERKER

Ongelezen bericht door NUOFF TEGENWERKER »

Wordt eens tijd om persoonlijk op de koffie te komen bij NUON, ik hou niet van mensen die oneerlijk zijn en zomaar eerlijke mensen een loer draaien en ze dan nog eens uitmaken voor mensen die niet nadenken en fouten maken.
Zeker als duidelijk aan te tonen is wie deze fouten aan het maken is en zich ook nog eens probeerd er FLINK onderuit mee tekomen door gewoon te liegen dat het gedrukt staat dat het niet aan de kant NUON ligt.
Dan wordt het eens nodig tijd dat er eens FLINK een bezem door die hele rompslomp gehaald wordt daar en dat men eens de mensen gaat helpen die gewoon enorm stuk lopen financieel.
Denk dat er heel veel meer mensen zijn dit het niet meer gaan pikken, zeker als er via andere instansties er niks wordt aan gedaan.
Waar gaan we anno 2005 met z'n allen heen, denk zeker naar een 'failliet Nederland' toen.
Heb gewoon eens zin om eens om de koffietafel heen te gaan zitten met veel aanhang en deze problemen eens voor altijd op te lossen, dan tegen mensen aan te lopen mekkeren en vooral niks willen tegen ondernemen.

P van E

Ongelezen bericht door P van E »

Ooooh je wordt er niet goed van.

Bezwaarschrift ingediend na verzoek door medewerker per telefoon, heb ik netjes gedaan alleen nog geen antwoord gehad. Bij vorige leverancier betaalde ik voor me Groene Stroom 24.41 Euro en bij Nuon als transport kosten 22.21 Euro. Ben nu eindelijk overgeschakeld en erg blij eh maar voor korte duur, mocht ineens naast de transportkosten ook nog eens apart 95.00 Euro bij betalen zonder specificatie. Dit was per automatische incasso, op 20 April 2005 ontvang ik een keurige brief dat ik voortaan pet acceptgiro krijg, ik opnieuw blij. Net ontvang ik per post een aanmaning van 119.00 omdat ik per 4 April 2005 niks betaald zou hebben. Leuke is dat op 22 Maart 2005 nog per autoincasso betaald heb voor maart 2005 en dat al op 4 April april betaald moet worden... Nog gekker is dat in de brief van 20 April 2005 de datum wordt genoemd dat de administratie gewijzigd is op 14 April 2005. Heb juist zitten wachten op een accept-giro na 20 April 2005 maar nu een dubbele in de bus komt te vallen van 119.00 met de vraagstelling erbij of ik ze binnen 15 wil betalen... Hier kan ik met mijn verstand totaal niet bij dat ze dan een herinnering sturen en gelijk een bonus erop knallen van 15 Euro administratie kosten, lol.
Dus m.a.w. 2x 119,00 + 15 Euro extra en voorwat is dat eigenlijk ? niemand die me daar het kan vertellen........

Estranged

Ongelezen bericht door Estranged »

Goedenavond,

Ik schets even de volgende 2 situaties, in de hoop dat iemand mij van enig advies kan zijn;

situatie #1:

Eind 2003 werd mij door de NUON een nieuw termijnbedrag van €130,-
voorgerekend. Dit vond ik wat hoog voor een 3-kamer appartement, maar daar heb ik (door omstandigheden)op dat moment niet tegen geprotesteerd of over geklaagd. Dit bedrag heb ik dan ook meerdere malen niet kunnen voldoen over 2004. Om een lang verhaal kort te maken, inclusief incasso & aanmaningskosten staat er nog een bedrag open van circa € 1700,-. Protesten eind 2004 bij de Customer Care afdeling van de NUON over het feit dat het termijnbedrag ook veel te hoog was mochten niet meer baten en op basis van deze schuld over 2004 is intussen ook de gaslevering afgesloten. Ik heb voorgesteld om eind mei (=vakantiegeld) het merendeel van het openstaande saldo te betalen, maar de gaslevering zal pas weer hervat worden wanneer volledige betaling is geschied.

Situatie #2:

Eind 2004 werd mij een nieuw termijnbedrag voorgerekend van €61,11 voor 2005. Meer dan de helft minder dan het oorspronkelijke termijnbedrag dus. Deze zijn en worden ook keurig betaald. Totdat ik vandaag een brief van de NUON krijg (een zgn. "tussentijdse afrekening") waarin staat dat ze mijn termijnbedrag gaan bijstellen tot €46,- maar dat ik nog wel even €436,- Euro dien te betalen over de periode Januari 2005 t/m April 2005. Dit bedrag staat ook los van de al betaalde termijnbedragen! Natuurlijk directeen klacht gestuurd naar de Customer Care van NUON maar ik begin een beetje het spoor bijster te raken.

Hopelijk kan iemand mij hierin een beetje adviseren. Is er een instantie
waar ik terecht kan met mijn klachten ? Ik begrijp terdege dat ik in gebreke ben gebleven maar volgens mij zijn de in rekening gebrachte bedragen niet realistisch en evenmin evenredig met mijn situatie (appartement, 3 kamers).

Alvast vriendelijk bedankt.

Gast

Heb volgens mij geen poot om op te staan.
had eerder aan de bel moeten trekken
Nu loop je gewoon achter de feiten aan.
Schulden afbetalen en weer opnieuw beginnen zou ik zeggen!

nuon medewerker

Ongelezen bericht door nuon medewerker »

situatie 1)

u vond het termijn bedrag te hoog en heeft eenzijdig besloten niet te betalen
nu bent u na afsluiting pas gaan betalen (heel wat post later) en u bent boos omdat zij geen vertrouwen hebben dat u blijft betalen als qij uw producten weer aansluiten :/

dat is inderdaad raar

situatie 2

tussentijdse afrekeningen worden alleen op verzoek gedaan!

misschien een leuk feit om mee te nemen

BeejEm

Ongelezen bericht door BeejEm »

Op 15 Apr 2005 08:42 schreef nuon medewerker
het volgende:

[.....]
als dit niet gebeurd dan mij u aan de bel trekken

wij sturen briefen naar het zelfde adres als waar we altijd de accept giro heen sturen
[.....]
Ik mag hopen, dat deze medewerker (slechts) klanten te woord staat en niet op de (financiële) administratie werkt ;)

Mijn eigen er- c.q. aanvaring met Nuon:
Ongeveer drie-en-half jaar geleden (!) was ik, voor het betalen van de eindafrekening van de jaarnota, een regeling met Nuon overeengekomen dit bedrag in een aantal (maandelijkse) termijnen te voldoen. Deze termijnen (E. 48/pm) heb ik destijds ook maandelijks voldaan. In april kreeg ik een kaartje van Nuon met de mededeling dat een medewerker vergeefs aan de deur was geweest om een bedrag van ca. E. 600 te incasseren en dat deze (medewerker) de volgende dag terug zou komen om alsnog te incasseren, danwel af te sluiten.
Gezien eerdere reakties van Nuon-klanten op dit forum wellicht overbodig te zeggen, dat ik tot die tijd op geen enkele wijze van de vermeende betalingsachterstand op de hoogte was gesteld. :x
Toen de medewerker de volgende dag kwam, heb ik hem gezegd, dat een en ander op een misverstand moest berusten en hem aangeboden mijn betalingsbewijzen (giro-afschriften) in te zien. Zijn reaktie hierop was: "Mevrouw, ik ga uit van onze _eigen_ administratie en _niet_ van de uwe. U kunt die betalingen wel weer teruggevorderd hebben. Dus ofwel u betaalt nu, of ik sluit de boel af. En als u mij niet bij de meterkast laat, sluit ik buiten af en dat gaat u nog veel meer kosten". Ik heb daarop nog gezegd, dat het niet eens mogelijk is betalingen waarvoor je zelf opdracht geeft (i.t.t. incasso's), terug te vorderen. Uiteindelijk heb ik "er voor gekozen" gas en electriciteit in de meterkast af te laten sluiten.
Uit een door mij bij Nuon opgevraagde specificatie bleek, dat de (overeengekomen) termijnbedragen als "incassokosten" geboekt waren. Derhalve was het totaalbedrag van de jaarafrekening als onbetaald (open) blijven staan en werden mijn maandelijkse betalingen tegen deze "incassokosten" afgeboekt. Daarnaast waren de (inderdaad op dat moment nog niet en dus, toegegeven, te laat betaalde) rekening (mijn spoedbetaling was op de 9e van die maand) van de voorgaande maand, de rekening van de lopende maand en de af- en aansluitkosten in rekening gebracht.
Na meerdere (mislukte) pogingen een en ander telefonisch op te lossen, heb ik na een aantal weken een brief, met specificatie van hun fakturen en mijn betalingen (en kopieën van betreffende giro-afschriften), aan Nuon gestuurd. Ik heb tot op heden nog steeds geen reaktie op mijn brief, laat staan enige terugbetaling, ondanks een aantal telefonische toezeggingen destijds, van Nuon mogen ontvangen. :evil:

Gast

In dit laatste geval denk ik dat een te late betaling en het ontbreken van een geldig betalingskenmerk het vervallen van een bet reg heeft veroorzaakt. Nuon verstuurd in zo een geval dan herrinnering voor het resterende openstaande bedrag. Of het bij de klant aan komt is niet de verantwoording van de Nuon maar van de post.... Tevens is het de verantwoording van klant om een goed betalingskenmerk bij een betaling te plaatsen zodat deze goed verwerkt wordt.

Daarnaast is in vele gevallen een betalings regeling een extra service die de nuon de klanten aanbiedt.

Ik kan je adviseren morgen contact op te nemen met de nuon en dan kan de afdeling incasso bekijken of mijn vermoedens die ik hierboven uit correct zijn.

vr gr Willion (allround medewerker nuon)

Mara11

Ongelezen bericht door Mara11 »

Nuon wil ook nooit toegeven dat ze fouten maken. Onlangs maar weer eens lang aan de lijn gehangen omdat we ineens geen rekeningen meer van Nuon ontvingen. Opvallend was dat we wel die reclame-rommel van ze bleven ontvangen, maar geen acceptgiro's.

Nee hoor, ons adres stond gewoon nog juist in de computer. Misschien stopte de postbode ze niet in de bus (ik miste alleen de acceptgiro's van Nuon, verder niks) of misschien werden ze uit de brievenbus gepikt? (Tuurlijk, drie dagen ervoor nog alles ontvangen om een creditcard op te halen en m'n codes van Postbank thuisbankieren, maar je pikt natuurlijk liever een acceptgiro van Nuon.)

Moet ik zelf vragen om een oplossing. Of ik iets kan overmaken met een bepaald nummer erbij of zo. Anders lopen we straks namelijk wel erg achter. Nou vooruit, dat kon...

Vervolgens ontvang ik na 3 dagen een automatisch aangemaakte brief dat ons adres is aangepast in de administratie. Blijkt dat ze als postadres al een tijdje een postbusnummer gebruikten ipv ons woonadres, maar we hebben helemaal geen postbus! Op zich kan zo'n foutje voorkomen, MAAR GEEF HET DAN GEWOON TOE! :roll:

nuda

Ongelezen bericht door nuda »

Als je geen rek krijgt van het energiebedrijf ivm wat voor een reden dan ook, niet met z´n callcenter medewerker conclaaf gaan maar vragen naar zijn of haar meerdere laat die het maar gaan uitzoeken daar zijn ze tenslotte voor, en die moeten alles weten van het bedrijf!

Gesloten