LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Waarom goed voeden zo belangrijk is.... B.A.R.F.

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
esther80
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 nov 2003 19:48

Re: Waarom goed voeden zo belangrijk is.... B.A.R.F.

Ongelezen bericht door esther80 »

Je hebt heel veel verschillende soorten brokken waaronder slechte en goede.

Om te kunnen Barfen heb je enorm veel kennis nodig om de hond een complete maaltijd voor te kunnen schotelen. Volgens onze KKI leraar ( dierenvoedindeskundige) is het zelfs onmogelijk om zelf een complete maaltijd te maken voor je hond of je moet er zelf deskundige voor zijn en enorm veel tijd hebben want het is niet eenvoudig.

Ik ben het ermee eens dat er in hondenvoer geen antioxidanten moeten zitten. Lijkt me niet bepaald goed voor de hond en ook blikvoeren lijken me ongezond. Het mag duidelijk zijn dat de meeste voeders waarvoor reclame wordt gemaakt (op tv) juist de voeders zijn die niet goed zijn voor je hond (huisdier). Waarom zouden ze reclame moeten maken als ze een goed hondenvoer hebben??

Als je een goede brok hebt die compleet is van samenstelling (zonder chemische toevoegingen), waar de hond het goed op doet en je wisselt het af en toe af met pens, dan weet je zeker dat je hond van alles genoeg binnenkrijgt.

Met de pot mee laten eten is niets mis mee, mits je daarnaast ook brokken voert. De hond zal tekorten opbouwen met het alleen met de pot mee-eten omdat ze toch andere behoeften hebben dan de mens.

Groeten

Gast

Re: Waarom goed voeden zo belangrijk is.... B.A.R.F.

Ongelezen bericht door Gast »

Helaas zijn er weinig mensen die zich verdiepen in wat er nou allemaal in een brok zit.
Een brok die maar kort houdbaar is is een betere brok, daar zit minder troep in.

Gast

Re: Waarom goed voeden zo belangrijk is.... B.A.R.F.

Ongelezen bericht door Gast »

hoe goedkoper hoe liever he :twisted:

Gast

Re: Waarom goed voeden zo belangrijk is.... B.A.R.F.

Ongelezen bericht door Gast »

ja joh brokken zijn goedkoop slaat nergens op :twisted:

Gast

Re: Waarom goed voeden zo belangrijk is.... B.A.R.F.

Ongelezen bericht door Gast »

een zakje pedigree kost geen reet :evil:
een zak eigen merk kost nog minder, hoeveel fifi's eten dat? :roll:
royal canin heeft een goedkopere lijn,
proplan heeft een goedkopere lijn, dogshow ofzoiets :?:
dan hebben we nog de giga zoute bonzo, bestaat dat bocht nog?
frolic :lol: :lol: :lol: helemaal een lachertje, goed voor de nieren van de hond :roll:

mensen mensen, kijk toch eens wat er allemaal in brokken zit, en vergelijk dan eens wat cvv nou echt kost, het lijkt zoveel, maar ze hebben minder nodig dan je aan brokken zou geven.

Broodjeaap

Re: Waarom goed voeden zo belangrijk is.... B.A.R.F.

Ongelezen bericht door Broodjeaap »

Even aan gast van 03:10 uur:

Jij hebt duidelijk geen idee wat B.A.R.F. inhoudt.
Een compleet samengesteld vers voer met als hoofdingrediënt vlees/bot, zoveel % groenten, zuivel, orgaan en fruit om het geheel compleet te maken. Door zowieso de combi vlees/bot/groentemixen bouw je NOOIT tekorten op. De overige ingrediënten zijn een prima aanvulling om o.a. de maag-/darmflora te versterken en het immuunsysteem een flinke boost te geven. Alle nodige vitaminen, mineralen en bouwstoffen haal je dus uit de complete samenstelling van vers voeren en vind je echt in geen 1 brokmerk terug.

Aan Esther:

Een hond alleen met de pot mee laten eten, bouwt idd calcium/fosfor-tekorten en vit.-tekort op. Het is te eenzijdig. Met de pot mee valt bij B.A.R.F. onder de 10% overige. Dat doen mijn honden dus heeeel zelden, want ze hebben bot nodig om de tekorten aan te vullen. Zou ik echt mee oppassen.

:twisted: Bij mij geen halve koeien in de woonkamer, maar bescheiden botonderdelen die bij voorkeur in de tuin weggewerkt worden. Dat is vaak het idee wat gegeven wordt, maar mijn honden hebben ook gewoon etensbakken waarin de rest van de maaltijd verorberd wordt.
Het is dus echt schoon eten en kun je zelf zo gek maken als je wilt.

Je hoeft echt geen deskundige te zijn om B.A.R.F. te begrijpen. Als je je houdt aan de basisregels (die zijn heel duidelijk), ben je al zo goed bezig en kun je dat alleen maar uitbouwen.

Leuk om al die verschillende reacties te peilen. Ik heb het al vaker gezegd in div. topics. Het gaat mij niet erom dat iedereen moet barfen, maar het is meer een bewustwording van de mogelijkheden die 'gewoon' beter zijn dan het voeren van een commerciële brok. :wink:

http://www.barf-natuurlijk.nl/

Gast

Re: Waarom goed voeden zo belangrijk is.... B.A.R.F.

Ongelezen bericht door Gast »

nee JIJ vind het beter vinden veel mensen niet. :evil:

Broodjeaap

Re: Waarom goed voeden zo belangrijk is.... B.A.R.F.

Ongelezen bericht door Broodjeaap »

:twisted: Het IS beter.
Geloof me, ik vertel geen fabels.

Gast

Re: Waarom goed voeden zo belangrijk is.... B.A.R.F.

Ongelezen bericht door Gast »

nee JIJ vind het beter broodjeaap verhaal. JOU honden of hond doen het er goed op mijn honden doen het goed op brok. als ik geen problemen heb met brok moet je niet gaan vertellen dat het beter is heb daar een hekel aan. ik zeg ook niet dat brok beter is. niet zo maar dingen lopen te verkondigen die niet voor ieder hond telt :twisted:

Gast

Re: Waarom goed voeden zo belangrijk is.... B.A.R.F.

Ongelezen bericht door Gast »

alleen diegene die nog nooit, of misschien voor een maandje,
BARF of CVV geprobeerd hebben zijn felle voorstanders van de smerige brokken :roll: en zijn super actief TEGEN BARF of CVV, dat is ondertussen allang bekend.
jammer dat jullie niet uit ervaring spreken.

Gast

Re: Waarom goed voeden zo belangrijk is.... B.A.R.F.

Ongelezen bericht door Gast »

heb NIEWT gezegd dat ik tegen BARF was dus dat gaat niet op. dan zijn jullie mensen die maar een maand brok hebben geprobeerd en daardoor felle tegenstander zijn van brok. deze discussie gaat al nergens meer over

Broodjeaap

Re: Waarom goed voeden zo belangrijk is.... B.A.R.F.

Ongelezen bericht door Broodjeaap »

Tja, de waarheid is soms hard. Ik refereer nog maar een keer aan het brokkendocument en aan het feit dat een hond een carnivoor is.
DAT wordt ondersteund op een keiharde waarheid. Neem van mij aan dat ik uit ervaring spreek. Mijn standpunt over brok is inmiddels bekend, die 'eerlijke' weet je wel...

Gast

Re: Waarom goed voeden zo belangrijk is.... B.A.R.F.

Ongelezen bericht door Gast »

mijn standpunt over barf ook die andere eerlijke :?

Gast

Re: Waarom goed voeden zo belangrijk is.... B.A.R.F.

Ongelezen bericht door Gast »

8) USA BARF onzin 8)

:lol: Nartuurlijk weet ik wat Barfen is. :P

Maar zoals ik het al zeg het is een groep studibollen van de LOI uit de USA. Die denken het wiel uit te vinden.

VERS VLEES VOEREN EN GROENTEN IS AL ZO OUD ALS DE WEG NAAR ROME.

:roll: Een echt broodje aap verhaal dat barfen :?

Maar dat je brokken afkraakt is echt onzin ook dat de hond met de pot mee eet. Er zijn zat mensen die heel gezond eten zonder toevoeging van zout en suiker. Die hond eet ook heel gezond. En dat met die dure termen en gluten vrij etc.

Welkom op aarde. :)

Gast

Re: Waarom goed voeden zo belangrijk is.... B.A.R.F.

Ongelezen bericht door Gast »

wij eten ook zoutloos,
we eten gezond.
de honden krijgen normaal CVV en verder eten ze onze groeten op.

zoutloos met de pot meeeten is nog gezonder dan brokken.
en waarom?
omdat er in brokken zoveel vreselijk enge toevoegingen zitten.
die komen we niet tegen in CVV, niet in BARF, en ook niet in de prak die we zelfs s'avonds eten, DE POT dus.

vroeger hebben we ook brokken gegeven, ik praat dus niet over een maandje ervaring.
maar de honden hadden altijd bergen poep, en 1 had er veel schilfers in haar vacht zitten, ze hadden tandplak.

met vlees, onze eigen groente en af&toe een heerlijk bot heb ik nu normaal poepende honden, de schilfers zijn verdwenen, onze bijna tandloze 14 jarige hond hond kan het vlees makkelijk eten, (brokken werden heel doorgeslikt, van diner kreeg ze racepoep)

sorry, voor mij geen PRINS meer (ongeveer 1 jaar gegeven)
en ook geen PROPLAN meer (bijna 1,5 jaar gegeven)

vriendelijke groeten

Gast

Re: Waarom goed voeden zo belangrijk is.... B.A.R.F.

Ongelezen bericht door Gast »

Al bijna 20 jaar geef ik mijn honden brokken,gaat prima,nooit problemen.

Gast

Re: Waarom goed voeden zo belangrijk is.... B.A.R.F.

Ongelezen bericht door Gast »

En van huis uit heb ik geleerd mijn honden brokken te geven.
Dat heb ik ook zo overgenomen.
Toch, hoe goed ze er ook uit zagen, en hoe gezond ze ook waren, met Duck zie ik toch echt verschil, gewoon in kleine dingen.

Barf is iets dat alleen voor de echte kenner is weggelegd, je moet niet ineens iets in elkaar gaan zetten.


Gast

Re: Waarom goed voeden zo belangrijk is.... B.A.R.F.

Ongelezen bericht door Gast »

Ik zeg alleen wat mijn ervaring is net zoals jij dat doet.
Heb a.u.b.een beetje respect voor andermans meningen.
Dat is toch niet te veel gevraagd?

Gast

Re: Waarom goed voeden zo belangrijk is.... B.A.R.F.

Ongelezen bericht door Gast »

Mijn hond eet bij kas spijkers

Gesloten