LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] phuket air

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
NR

Re: phuket air

Ongelezen bericht door NR »

Wat een ellende..ik moet zeggen dat ik blij was dat ik pas in juli vertrok.Ik nam aan dat ze na 15 mei of weer gewoon mochten vliegen of helemaal niet meer mochten vliegen. Nu moet ik dus de hele reis betalen terwijl ik geen idee heb wat me te wachten staat. OF annuleren en een boel geld kwijt zijn. Het reisbureau maakte me in ieder geval duidelijk dat gewoon niet betalen geen optie is zo gauw je binnen de 42 dagen van vertrek zit. Annuleer je dan en heb je toch nog niks betaald, krijg je gewoon een mooie annuleringsrekening a x% van je reissom thuis. Fantastisch.
Kras boekte alle vakanties om naar china airways of airlines...of dat in rekening werd gebracht? Voor 18 mei niet, daarna wel. Vraag ik me af waarom 18 mei nou zo belangrijk is. Maarja..het advies:wachten......

danielk
Berichten: 48
Lid geworden op: 02 mei 2005 12:11

Re: phuket air

Ongelezen bericht door danielk »

Joris: Ik wil je graag geloven, maar waar staat dat? Uit de ANVR voorwaarden blijkt alleen dat ik een wijziging mag verzoeken, en dat die voor zover mogelijk zal worden doorgevoerd. De rest is coulance.
Als Arke mij keihard aanbiedt tegen 27 euro kosten te wijzigen doe ik het meteen. Dan maar niet naar Bali.

Ik ben dat reisbureau inmiddels zo zat dat ik sterk overweeg om de hele reis te annuleren (kost me 850 euro) en ergens anders heen te gaan. Als ik bel hoor ik aan hun stem dat ze denken 'heb je die eikel weer'. Ik ga daar echt never nooit meer heen. Wat een kutservice.

Joris30
Berichten: 28
Lid geworden op: 06 mei 2005 17:03

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Joris30 »

danielk: het is een aanbod van Kras, met Arke zal het waarschijnlijk anders zijn?

NR: Kras boekte alle vakanties om naar china airways of airlines...of dat in rekening werd gebracht? Voor 18 mei niet, daarna wel.

Waarom zou ik na 18 mei moeten bijbetalen als Kras met een andere airline gaat vliegen? Ik heb een overeenkomst gesloten met Kras. Als zij menen dat ze die eenzijdig kunnen aanpassen dan ga ik er vanuit dat de kosten ook voor rekening van Kras komt.
Laatst gewijzigd door Joris30 op 06 mei 2005 18:03, 1 keer totaal gewijzigd.

Romi
Berichten: 34
Lid geworden op: 25 apr 2005 10:09

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Romi »

Ben het helemaal zat die mensen die beginnen over een goedkope reis en dat je dan maar niet mag klagen.

Zal diegenen eens wat vertellen: zo goedkoop is het niet. Weet je wanneer je goedkoop uit bent...als je rechtstreeks bij het resort/hotel zelf boekt. Dat scheelt je ong. 500 euro! Wat inhoudt dat de resibureau's goed aan ons verdienen. Daar heb ik zelf voor gekozen, maar ga niet beginnen dat wij allen een koopje hebben gedaan.
Puls dat Phuket Air maar 100 euro verschilt, in het hoogseizoen met Singapore Airlines. Weer een koopje zeker???

Ik heb nog geen 1 keer sorry van Kras gehoord. Alleen het woord OVERMACHT. Met andere woorden: ik moet met hen medelijden hebben en dat terwijl zij lekker het geld binnen hebben en waarschijnlijk ook met een gerust hart zelf op vakantie gaan.

Het is maar net hoe je de klant te woord staat en hoe je wilt dat de klant jouw klant bljift!!! Denk dat ieder op dit forum dan veel meer begrip zou tonen voor deze hele gebeurtenis.

happyfamily

Re: phuket air

Ongelezen bericht door happyfamily »

Danielk en Joris: wij hebben al ons geld terug gekregen van Kras, zonder wijzigingskosten oid te hoeven betalen. :D
Dit was minder dan 2 weken voor vertrek, laat je dus niet opjagen door annuleringstermijnen.

Kras kan niet omboeken naar andere vluchten want heeft alleen stoelen ingekocht bij Phuket. De keuze is: of omboeken naar een andere reis van Kras (dat betekent geen Thailand of Indonesie-reis) of geld terug vragen en zelf boeken bij andere vliegtuigmaatschappij (doen!).
[/b]

Romi
Berichten: 34
Lid geworden op: 25 apr 2005 10:09

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Romi »

Wanneer zou je dan vertrekken Happy Family? Want wij zitten in dezelfde positie als ieder ander hier. Maar wij vertrekken pas 17 augustus!

Gast

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Gast »

Dan vliegt Phuket wel weer.

NR

Re: phuket air

Ongelezen bericht door NR »

Voor die 18 mei geldt: de reisorganisatie behoudt zich het recht tot 20 dagen voor de dag van vertrek in bepaalde en uitsluitend in geval van onvoorzienbare verhogingen van de vervoerskosten de reissom te verhogen (art. 4, lid 4 ANVR).

Aangezien het voorval zich heeft voor gedaan op 30 april, kunnen de reisbureau's na 18 april (dus 20 dagen later) voor iedere boeking waar een extreme verhoging van de vervoerskosten (bijv. singapore airlines omboeking) voor geldt, de kosten aan de reiziger doorberekenen. In principe zouden ze dat dus niet kunnen doen voor de mensen die voor 18 mei vertrekken. Maar in dat geval beroepen ze zich dan weer op overmacht.

Ik zou het ook niet meer dan normaal vinden als kras het voor zn rekening neemt, maar blijkbaar vinden zij van niet. In ieder geval voor de mensen die na 1 juli vertrekken (mocht PA dan hopelijk nog niet vliegen) kan het slappe excuus van overmacht (art. 12) niet meer gelden en dan komen ze hopelijk eens aan het betalen.

Met een vertrouwd gevoel op reis stond op de deur van het reisbureau....

Gast

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Gast »

Hallo NR, volgens mij wil tot 20 dagen voor vertrek zeggen dat ze dan korter dan 20 dagen niet zomaar kunnen wijzigigen. Dus bij bv 14 dagen zijn er geen kosten voor de reiziger.

NR

Re: phuket air

Ongelezen bericht door NR »

mhh.. ja dus voor de mensen voor 18 mei geldt dat ze niet zouden moeten bij betalen in principe omdat de wijziging dan binnen de 20 dagen voor vertrek is. Voor ons, wij vertrekken 6 juli, gelden andere regels en is de wijziging meer dan 20 dagen voor vertrek gedaan en zullen wij dus zelf moeten betalen voor die wijziging. Dus als er iets binnen 20 dagen voor vertrek wijzigt mag de reisorganisatie t naar de reiziger door rekenen. Zo ongeveer zit het zei t reisbureau.

NR

Re: phuket air

Ongelezen bericht door NR »

en de reden waarom die mensen voor 18 mei nu dus wel hebben moeten betalen is "overmacht" dit staat weer in art. 12

Gast

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Gast »

ja ze weten het wel te brengen.Heb vanmiddag mijn reisbureau weer gebeld.Ik heb geboekt bij Holland international. Ons vertrek zou 22 mei zijn, nou lekker, daar zeggen ze dat ze bezig zijn met de mensen van 8 mei. Misschien dat ik dan 2 dagen voor vertrek ook eens aan de beurt ben???Gewoon belachelijk ze hebben nu al een week de tijd gehad om de boel te regelen. Nou voor mij valt er al niet veel meer te regelen qua vakantiedagen die ben ik dus met of zonder reis gewoon kwijt. Had ze anders deze week nog in kunnen trekken.
Tsjonge fijn zo'n 'gerenomeerde'organisatie. :x

Gast

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Gast »

erger nog, ze zijn verplicht bij wijzigingen binnen 10 dagen voor vertrek de wijziging binnen 24 uur voor vertrek mee te delen. Idioot maar waar, kijk maar bij de anvr voorwaarden bij 11

NR

Re: phuket air

Ongelezen bericht door NR »

:? Misschien kunnen we in vervolg NIET boeken bij een reisbureau aangesloten bij de ANVR, aangezien het eerder voordeel voor de organisatie dan voor de reiziger op levert :wink:

tet

Re: phuket air

Ongelezen bericht door tet »

Op zondag 24 april met 4 personen naar Thailand vertrokken. De reis was geboekt bij Kras en we hebben gevlogen met Phuket Air. Dit was de eerste reis die op tijd vertrok en arriveerde naar wij hoorden.
We hadden geboekt voor hotel Methavalai in Cha-am, uitstekend hotel.
Zaterdag 30 april kwamen de grote problemen, Phuket Air mocht niet meer vliegen (intussen is bekend dat deze regel geldt tot 1 juli).
De passagiers werden overgeboekt op ander maatschappijen, maar de meeste werden weer ondergebracht in hotels in Bangkok i.v.m. tekort aan vliegtuigstoelen.
Wij zouden terugvliegen op zaterdag 7 mei. Echter op woensdag avond 4 mei om 19.00 uur werd ons via het mededelingenbord duidelijk gemaakt dat wij om donderdag ochtend 5 mei om 06.15 uur zouden worden afgehaald en om 12.15 met LTU naar Dusseldorf zouden vliegen. Van daaruit zouden dan bussen ons naar Nederland vervoeren.
Er waren dus mensen bij die voor 8 dagen hadden geboekt en na 4 dagen alweer naar huis moesten. Deze waren dus bepaald niet gelukkig met deze regeling. De vertegenwoordiger van Special Journey ( voor Kras de reisorganisator in Thailand) zei dat als je van dit aanbod geen gebruik maakte, je dan zelf maar je terugkeer naar Nederland moest regelen. Het was dus slikken of stikken.
Toch moet ons van het hart dat het cabine personeel van Phuket Air een stuk vriendelijker was dan het cabinepersoneel van de Duitse LTU.

Gast

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Gast »

Ik heb een dossier gemaakt van incidenten met Phuket Air in 2005, ontleend aan diverse nieuwsbronnen en forums. Schandalig dat TUI eigenlijk nog steeds doet alsof het allemaal wel meevalt.

25 december 2004: Bangkok – Londen: motorbrand, vlucht geannuleerd
14 januari 2005: Bangkok – Londen: motorbrand, vlucht geannuleerd
15 januari 2005: Londen Gatwick – Bangkok: 18 uur vertraging
18 januari 2005: Londen – Bangkok: 17 uur vertraging
28 januari 2005: Bangkok – Londen: 14 uur vertraging
29 januari 2005: Bangkok – Londen: 24 uur vertraging
5 februari 2005: Bangkok – Londen: 5 uur vertraging
13 februari 2005: Bangkok – Londen: vlucht geannuleerd
26 maart 2005: Bangkok – Londen: vlucht geannuleerd, vertragingen tot 96 uur.
2 april 2005: brandstofverlies tijdens opstijgen vlucht 9R618 Bangkok – Londen in Sharjah. Vertraging 30 tot 60 uur, deel passagiers via andere airlines.
4 april 2005: wederom brandstofverlies in Sharjah, 16-20 uur vertraging.
8 april 2005: Amsterdam – Bangkok: vlucht geannuleerd, 24-60 uur vertraging
8 april 2005: Londen: twee toestellen aan de grond gehouden wegens groot aantal veiligheidsproblemen.
9 april 2005: Bangkok – Londen: vlucht geannuleerd, 60 uur vertraging
10 april 2005: Bangkok – Amsterdam: technische problemen, 35 uur vertraging
11 april 2005: Bangkok – Londen: vlucht geannuleerd, 30-40 uur vertraging
12 april 2005: volledige vloot Phuket Air door Thaise regering aan de grond gehouden wegens veiligheidsproblemen.
15 april 2005: Bangkok – Londen: vlucht geannuleerd
15 april 2005: Bangkok – Amsterdam: 3 uur vertraging (andere bronnen melden 24 uur)
16 april 2005: Vluchtschema vrijwel volledig hervat
21 april 2005: Bangkok- Amsterdam: vlucht geannuleerd
22 april 2005: Amsterdam - Bangkok: vlucht geannuleerd (toestel nooit uit Bangkok vertrokken)
29 april 2005: Amsterdam – Bangkok: 4 uur vertraging wegens
30 april 2005: Landingsrechten in Nederland ingetrokken tot 15 mei
6 mei 2005: Vliegverbod verlengd tot 1 juli 2005
6 mei 2005: Landingsrechten in Groot-Britannnië voor onbepaalde tijd ingetrokken, achterstand in betaling landingsrechten 150.000 euro.

Mooi lijstje voor zo,n gerenomeerde airline :P :P :P :P :P :P :P :P

DJM

Re: phuket air

Ongelezen bericht door DJM »

Romi,
wij vliegen ook 17 aug., naar Bali.

TUI, oftewel Arke, weet nog niets.
We moeten wachten tot eind Mei voor eventueel nieuws.

Gast

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Gast »

Als ik zo het lijstje bekijk zou ik zeggen maak u borst maar nat alvast.
In een woord niet te geloven wat een ellende!!!! :shock:

boobo
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 mei 2005 21:42

Re: phuket air

Ongelezen bericht door boobo »

Boekt Kras nu wel of niet over naar ander maatschappijen? We vertrekken (?!) 27 mei naar Thailand.
Laatst gewijzigd door boobo op 06 mei 2005 21:54, 1 keer totaal gewijzigd.

Romi
Berichten: 34
Lid geworden op: 25 apr 2005 10:09

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Romi »

DJM, en dan nog vraag ik me af of ze dan meer voor ons weten! Want volgens mij houden ze iedereen aan 't lijntje...

Ik snap niet dat ze mensen zoals ons niet een keuze voorleggen: of wachten en dan eventueel omgeboekt worden naar een andere maatschappij of gewoon onze aanbetaling terug.
Het is toch te belachelijk voor woorden dat je maar moet afwachten wat er gaat gebeuren. Ben er wel achter dat die hele ANVR waarden en annuleringsverzekering nergens opslaat! Kan net zo goed geen annuleringsverzekering afsluiten en ja die ANVR ligt voor zover het voor mij allemaal duidelijk is ook in het voordeel van hen.

Weet in ieder geval wel dat ik nooit meer bij Kras ga boeken al is het alleen al hoe ik te woord word gestaan

Gesloten