LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] phuket air
Re: phuket air
ja dit begrijp ik maar als je dit aanvoert denk ik dat ze dan zeggen dat ze de boel annuleren
Fijn dat er sommige mensen al een "acceptabele" oplossing hebben gekregen!
Ik ben nog wel erg benieuwd naar wat er gebeurd met mensen die Phuket Air business class hebbebn geboekt, dat zal wel economy worden... alleen dan geen bijbetaling, maar geld terug! Vervelend als je nog niets weet...
En mensen die naar Bali gaan worden toch niet omgeboekt naar China Airlines? Of vlieg je dan vanaf Bangkok door met Phuket of een andere maatschappij?
Daarnaast wil ik even kwijt dat ik FOX nooit een interessante maatschappij vond omdat ze niet boden wat wij zochten, maar wat ze nu doen vind ik ronduit schandalig:
WAAROM MET FOX NAAR THAILAND EN BALI?
- FOX biedt uitstekende hotels tegen uiterst scherpe prijzen...
- Bij FOX kunt u dagelijks uw reis verlengen al voor 9 euro p.p. per dag
- FOX vliegt NON-STOP met China Airlines naar Bangkok.
- FOX vliegt naar Bali met betrouwbare luchtvaartmaatschappijen, zoals Malaysia airlines, Singapore airlines en Cathay pacific
FOX vliegt NIET met Phuket Air.
Dit vind ik echt lullige en spotgoedkope reclame, sorry...
Ik ben nog wel erg benieuwd naar wat er gebeurd met mensen die Phuket Air business class hebbebn geboekt, dat zal wel economy worden... alleen dan geen bijbetaling, maar geld terug! Vervelend als je nog niets weet...
En mensen die naar Bali gaan worden toch niet omgeboekt naar China Airlines? Of vlieg je dan vanaf Bangkok door met Phuket of een andere maatschappij?
Daarnaast wil ik even kwijt dat ik FOX nooit een interessante maatschappij vond omdat ze niet boden wat wij zochten, maar wat ze nu doen vind ik ronduit schandalig:
WAAROM MET FOX NAAR THAILAND EN BALI?
- FOX biedt uitstekende hotels tegen uiterst scherpe prijzen...
- Bij FOX kunt u dagelijks uw reis verlengen al voor 9 euro p.p. per dag
- FOX vliegt NON-STOP met China Airlines naar Bangkok.
- FOX vliegt naar Bali met betrouwbare luchtvaartmaatschappijen, zoals Malaysia airlines, Singapore airlines en Cathay pacific
FOX vliegt NIET met Phuket Air.
Dit vind ik echt lullige en spotgoedkope reclame, sorry...
Zijn er ook mensen die een alternatief hebben gekregen die naar Bali dooreizen? Zover ik alle berichten kan volgen gaan de meeste mensen nu met China Airlines naar Bangkok maar met welke maatschappij dan naar Denpassar?
Wij vertrekken 15 juni via HI maar weten ook nog niets. Een enkeling heeft een veel duurder alternatief gekregen.
Wij vertrekken 15 juni via HI maar weten ook nog niets. Een enkeling heeft een veel duurder alternatief gekregen.
Weet iemand ook dat als je het alternatief accepteerd of dan je annuleringsverzekering op de nieuwe datum ingaat?? Dit is vaak niet zo gunstig n.l.
Nu heb ik dus vandaag weer gehoord van ons Tui reisbureau in Maastricht dat ze aan het prberen zijn om een arke fly toestel te kunnen inzetten voor alle reizigers en dat dit vanaf 16 juni gaat gebeuren als ze de papieren rond krijgen...
-
Vandaag bericht gehad van Kras gaan zondag 15 mei weg vliegen nu met China airlines. Komen wel een dag later terug maar kras betaald die extra dag. Dit is netjes van de kras!
Kras lijkt nu in ieder geval vrij goed bezig te zijn. Van Arke echter taal noch teken
Santalyd. Wij reizen al een aantal jaren met Fox. Wij hebben nu deze thailand reis bij Kras geboekt omdat onze vakantiedagen al ingepland waren voorat de vertrekdata voor juli 2005 bekend warenOnze voorkeur ging uit naar een rondreis van 23 dagen in Thailand via Fox maar dit ging helaas niet door.Kras was de enige die op 1 juli vertrok.Dat wil niet zeggen dat ik spijt heb dat wij via Kras hebben geboekt; de ellende met PA is niet te wijten aan Kras maar ik hoop wel dat deze reis net zo goed zal bevallen als bij Fox. Het valt mij wel op dat bij Kras buiten de reissom oa alle entreegelden nog door ons betaalt moet worden.
Maw zo goedkoop is Kras niet. En wat het adverteren betreft mag Fox vermelden dat ze met gerenommeerde maatschappijen vliegen, want dat is inderdaad ook zo
Maw zo goedkoop is Kras niet. En wat het adverteren betreft mag Fox vermelden dat ze met gerenommeerde maatschappijen vliegen, want dat is inderdaad ook zo
@ agenda
Ik was gewoon een beetje pissig toen ik dat las
Dit bedoelde ik ook niet, maar de vermelding naar Phuket. Ik vind dat een beetje lullig naar de mensen toe die wel met Phuket hebben geboekt, omdat Fox niet aanboodt wat ze zochten bv. zoals dat bij ons het geval was.Maw zo goedkoop is Kras niet. En wat het adverteren betreft mag Fox vermelden dat ze met gerenommeerde maatschappijen vliegen, want dat is inderdaad ook zo
Ik was gewoon een beetje pissig toen ik dat las
27 mei vertrek Bali voor honeymoon, na lang zeuren en bellen werd ons aangeboden vandaag voor meerprijs 180 euro p.p. met Singapore airlines, via Bangkok, onbekend wanneer overstappen en terugreis zat er meer dan 8 uur tussen overstap. Na al bijna 2800 euro te hebben betaald vonden wij dit aardige aanbod te gortig, we vragen ons geld terug. Proberen via andere bureau naar Bali of andere bestemming te boeken, we weten niet of dit nog lukt, ze hebben honeymooners voorrang gegeven om wat aan de onzekerheid te doen, spoedoverboeking reissom duurt 2 dagen, KRAS bedankt!
Fox denkt op deze manier (inspelend op oplopende emoties) makkelijk te scoren maar vergeet erbij te vermelden dat China Airlines ook geen geweldige reputatie heeft. Kijk zelf maar even:
http://www.phpbb.nl/[/url]
http://www.phpbb.nl/[/url]
Geachte heer xxxxx,
In antwoord op uw reactie willen we u als volgt berichten.
Het is inderdaad correct dat het tot op heden niet mogelijk is tegen een meerprijs om te boeken naar een andere organisatie. Zoals reeds in onze eerdere reactie is aangegeven, worden alle reisovereenkomsten tot op heden gehandhaafd. Mocht de situatie met betrekking tot de uitvoer van de vluchten alsnog op enig moment wijzigen, zullen we u hierover uiteraard zo spoedig mogelijk berichten. We willen hierbij nogmaals benadrukken dat KRAS SterVakanties zich in ieder geval conform de ANVR-Reisvoorwaarden zal inspannen om de reisovereenkomst voor zover dat binnen haar mogelijkheden ligt, na te komen.
We vertrouwen erop u met bovenstaande toelichting alsnog voldoende te hebben geinformeerd.
Met vriendelijke groeten en hoogachting,
KRAS SterVakanties
Mw. O. Schrauwers
afdeling Consumentenbetrekkingen
-----Oorspronkelijk bericht-----
xxxxxxx
Verzonden: dinsdag 10 mei 2005 16:07
Aan: Klantenservice Spoed
Onderwerp: Re: FW: Zorgen m.b.t. Phuket Air
Geachte heer/mevrouw,
Dank voor uw standaard antwoord. Het is dus niet mogelijk om zoiezo,
ongeacht of Phuket Air in augustus weer gaat vliegen, tegen een
meerprijs om te boeken naar een andere vliegmaatschappij? U zult immers
begrijpen dat ons vertrouwen in Phuket Air niet meer erg groot is.
Met vriendelijke groet,
Joris xxxxx
Klantenservice Spoed wrote:
>Geachte xxxxxx,
>
>
>We kunnen u melden dat de landingsrechten van Phuket Air tot nader
>order zijn ingetrokken. Dit impliceert dat op termijn mogelijk opnieuw landingsrechten worden toegekend aan betreffende maatschappij. Indien dit het geval is, kunnen de afgesloten reisovereenkomsten naar Thailand en Indonesië volledig conform de voorwaarden ten uitvoer gebracht worden. Omdat we de reizigers die op korte termijn vertrekken niet langer in spanning willen houden, hebben we voor de reiziger die deze maand nog vertrekken een alternatief gezocht en in de meeste gevallen ook gevonden. Deze klanten zijn inmiddels individueel door ons benaderd. Inmiddels zijn we heel druk bezig met het zoeken en aanbieden van alternatieven voor eenieder die met Phuket Air zou vliegen en tot en met 15 juni zou vertrekken. Mocht bekend worden dat Phuket Air uiteindelijk helemaal geen vluchten vanaf Amsterdam meer ten uitvoer zal brengen (hetgeen vooralsnog evenwel nog niet aan de orde is) of mocht het er op naar uitzien dat ook op langere termijn tijdelijk geen gebruik gemaakt kan worden van de vluchten van Phuket Air, dan zullen we ook de reizigers van latere data conform de ANVR-Reisvoorwaarden benaderen met een alternatief voorstel.
>
>
>Omdat het bij het aanbieden van alternatieven momenteel gaat om
>individuele alternatieven die per vertrekdatum en per persoon kunnen verschillen (immers momenteel zijn we afhankelijk van de "restcapaciteit" bij de diverse luchtvaartmaatschappijen), is het praktisch onmogelijk hierover algemene mededelinen te doen. Pas op het moment dat Phuket Air weer definitief kan en mag vliegen vanaf Schiphol, danwel vanaf het moment dat er definitief sprake is van het uitvoeren van vluchten standaard door een andere airline dan Phuket Air, kunnen we hierover een algemene mededeling doen.
>
>
>Feit is dus dat vooralsnog alle overeenkomsten worden gehandhaafd.
>Mocht de situatie met betrekking tot de uitvoer van de vluchten op enig moment wijzigen (hetgeen overigens op dit moment zoals reeds aangegeven niet zeker is) en onze organisatie hierover eventuele nadere berichtgeving ontvangen, dan zullen we uiteraard alle klanten die het betreft hierover zo spoedig mogelijk informeren. KRAS SterVakanties zal zich in ieder geval conform de ANVR Reisvoorwaarden inspannen om de reisovereenkomst voor zover dat binnen haar mogelijkheden ligt, na te komen.
>
>We vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
>
>Met vriendelijke groeten en hoogachting,
>
>KRAS SterVakanties / hoofdkantoor
>
>Mw. O. Schrauwers
>
>afdeling Consumentenbetrekkingen
>
>
>
>
>-----Oorspronkelijk bericht-----
xxxxxx
>Verzonden: dinsdag 10 mei 2005 15:05
>Aan: KRAS SterVakanties
>Onderwerp: Re: Zorgen m.b.t. Phuket Air
>
>
>Geachte heer/mevrouw,
>
>Ik heb vernomen via het forum van tros radar dat u bezig bent om de
>reeds geboekte reizen naar Thailand aan te passen zodat er niet meer
>gevlogen wordt met Phuket Air maar met China Air (tegen een meerprijs
>van 75 euro p.p.). Zou u mij kunnen vertellen of dit ook al mogelijk is
>voor de reis naar Thailand die ik geboekt heb?
>
>Boekingsnummer: xxxx
>Controlenummer: xxxx
>Vertrekdatum: xxxx
>
>We hopen dat u deze mooie oplossing ons reeds ook al kan aanbieden.
>
>Met vriendelijke groet,
>Joris xxxxx
In antwoord op uw reactie willen we u als volgt berichten.
Het is inderdaad correct dat het tot op heden niet mogelijk is tegen een meerprijs om te boeken naar een andere organisatie. Zoals reeds in onze eerdere reactie is aangegeven, worden alle reisovereenkomsten tot op heden gehandhaafd. Mocht de situatie met betrekking tot de uitvoer van de vluchten alsnog op enig moment wijzigen, zullen we u hierover uiteraard zo spoedig mogelijk berichten. We willen hierbij nogmaals benadrukken dat KRAS SterVakanties zich in ieder geval conform de ANVR-Reisvoorwaarden zal inspannen om de reisovereenkomst voor zover dat binnen haar mogelijkheden ligt, na te komen.
We vertrouwen erop u met bovenstaande toelichting alsnog voldoende te hebben geinformeerd.
Met vriendelijke groeten en hoogachting,
KRAS SterVakanties
Mw. O. Schrauwers
afdeling Consumentenbetrekkingen
-----Oorspronkelijk bericht-----
xxxxxxx
Verzonden: dinsdag 10 mei 2005 16:07
Aan: Klantenservice Spoed
Onderwerp: Re: FW: Zorgen m.b.t. Phuket Air
Geachte heer/mevrouw,
Dank voor uw standaard antwoord. Het is dus niet mogelijk om zoiezo,
ongeacht of Phuket Air in augustus weer gaat vliegen, tegen een
meerprijs om te boeken naar een andere vliegmaatschappij? U zult immers
begrijpen dat ons vertrouwen in Phuket Air niet meer erg groot is.
Met vriendelijke groet,
Joris xxxxx
Klantenservice Spoed wrote:
>Geachte xxxxxx,
>
>
>We kunnen u melden dat de landingsrechten van Phuket Air tot nader
>order zijn ingetrokken. Dit impliceert dat op termijn mogelijk opnieuw landingsrechten worden toegekend aan betreffende maatschappij. Indien dit het geval is, kunnen de afgesloten reisovereenkomsten naar Thailand en Indonesië volledig conform de voorwaarden ten uitvoer gebracht worden. Omdat we de reizigers die op korte termijn vertrekken niet langer in spanning willen houden, hebben we voor de reiziger die deze maand nog vertrekken een alternatief gezocht en in de meeste gevallen ook gevonden. Deze klanten zijn inmiddels individueel door ons benaderd. Inmiddels zijn we heel druk bezig met het zoeken en aanbieden van alternatieven voor eenieder die met Phuket Air zou vliegen en tot en met 15 juni zou vertrekken. Mocht bekend worden dat Phuket Air uiteindelijk helemaal geen vluchten vanaf Amsterdam meer ten uitvoer zal brengen (hetgeen vooralsnog evenwel nog niet aan de orde is) of mocht het er op naar uitzien dat ook op langere termijn tijdelijk geen gebruik gemaakt kan worden van de vluchten van Phuket Air, dan zullen we ook de reizigers van latere data conform de ANVR-Reisvoorwaarden benaderen met een alternatief voorstel.
>
>
>Omdat het bij het aanbieden van alternatieven momenteel gaat om
>individuele alternatieven die per vertrekdatum en per persoon kunnen verschillen (immers momenteel zijn we afhankelijk van de "restcapaciteit" bij de diverse luchtvaartmaatschappijen), is het praktisch onmogelijk hierover algemene mededelinen te doen. Pas op het moment dat Phuket Air weer definitief kan en mag vliegen vanaf Schiphol, danwel vanaf het moment dat er definitief sprake is van het uitvoeren van vluchten standaard door een andere airline dan Phuket Air, kunnen we hierover een algemene mededeling doen.
>
>
>Feit is dus dat vooralsnog alle overeenkomsten worden gehandhaafd.
>Mocht de situatie met betrekking tot de uitvoer van de vluchten op enig moment wijzigen (hetgeen overigens op dit moment zoals reeds aangegeven niet zeker is) en onze organisatie hierover eventuele nadere berichtgeving ontvangen, dan zullen we uiteraard alle klanten die het betreft hierover zo spoedig mogelijk informeren. KRAS SterVakanties zal zich in ieder geval conform de ANVR Reisvoorwaarden inspannen om de reisovereenkomst voor zover dat binnen haar mogelijkheden ligt, na te komen.
>
>We vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
>
>Met vriendelijke groeten en hoogachting,
>
>KRAS SterVakanties / hoofdkantoor
>
>Mw. O. Schrauwers
>
>afdeling Consumentenbetrekkingen
>
>
>
>
>-----Oorspronkelijk bericht-----
xxxxxx
>Verzonden: dinsdag 10 mei 2005 15:05
>Aan: KRAS SterVakanties
>Onderwerp: Re: Zorgen m.b.t. Phuket Air
>
>
>Geachte heer/mevrouw,
>
>Ik heb vernomen via het forum van tros radar dat u bezig bent om de
>reeds geboekte reizen naar Thailand aan te passen zodat er niet meer
>gevlogen wordt met Phuket Air maar met China Air (tegen een meerprijs
>van 75 euro p.p.). Zou u mij kunnen vertellen of dit ook al mogelijk is
>voor de reis naar Thailand die ik geboekt heb?
>
>Boekingsnummer: xxxx
>Controlenummer: xxxx
>Vertrekdatum: xxxx
>
>We hopen dat u deze mooie oplossing ons reeds ook al kan aanbieden.
>
>Met vriendelijke groet,
>Joris xxxxx
Joris, ik begrijp Kras niet. Veel mensen hebben al aangegeven dat ze niet meer willen vliegen met PA. Stel je voor dat ze vanaf 1 juli weer gaan vliegen, ik kan me niet voorstellen dat TUI blij is met de publiciteit die ze dan krijgen.
Bericht aan Joris: Ik heb vandaag precies dezelfde mail als jou gehad. Echt exact dezelfde woordgebruik.
Tsja, ik word ook een beetje moe van die standaard emailtjes waarin ze niet eens een antwoord geven op mijn vraag. Wij vertrekken pas in augustus dus hopelijk komt het voor die tijd allemaal nog goed
Succes mensen !
Succes mensen !
wordt nu wel spannend heb bij H.I. geboekt geplant vertrek 18 mei en tot op heden nog niets gehoord en moet maar geduld hebben is wel kort dag met de pinksterdagen er tussen groetjes
Wij vertrekken 13 mei naar Bali(world of tui)Dinsdag bericht gekeregen,we vliegen met malaysia airlines bijbetaling 50 euro per persoon.
Vandaag met KRAS/Cindy Nierop gesproken, vriendelijk en geduldig. Helaas niets nieuws onder de zon voor ons vertrek op 3/7 naar Bali. Gewoon de standaard antwoorden die ik al vele malen in dit forum ben tegengekomen. Ook de standaard e-mail berichten ontvangen. Maar ik heb wel de indruk dat KRAS moeite doet om de klanten z.s.m. te informeren wanneer een oplossing voorhanden is. Jammer dat voorpret is veranderd in wachten maar we gaan gewoon door.
Gisteren naar reisbureau geweest, medewerkster aldaar laten bellen en laten informeren naar de door ons aangetekend verstuurde brief. Na heel lang wachten kwam daarop geen antwoord, maar beloofden ze om aanstaande donderdag (morgen) op te bellen met een alternatief. Dit is ook de laatste dag voordat we nog kunnen annuleren, een dag later annuleer ik niet! Waarschijnlijk komen ze met china airlines of KLM en bijbetalen, en dan heb ik dus volgende week mijn centen terug
Credo" Blijven zeuren!"
Credo" Blijven zeuren!"