LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Grijs kenteken afschaffen is asociaal

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
acjzr1
Berichten: 827
Lid geworden op: 11 mar 2004 20:58

Re: Grijs kenteken afschaffen is asociaal

Ongelezen bericht door acjzr1 »

Het is algemeen bekend dat het "grijs"kenteken bedoeld is voor bedrijven.Dat particulieren hier door een gat in de wet misbruik van maken betekent niet dat deze mensen hiermee enig recht hebben verworven.De regels zijn al vaker aangescherpt maar nu lijkt het doek echt te vallen.Zelf heb ik twee keer een auto gehad waar een grijs kenteken bij zat,maar waar geel voor betaald moest worden.
Gezien het formaat van deze auto's vond ik het al belachelijk dat iemand zo een voertuig ooit op grijs kenteken :twisted: zou willen rijden,maar ook een panda op grijs kenteken was vroeger mogelijk.De "getroffen" groep betreft nu de grotere voertuigen,welke als bedrijfsvoertuigen zijn bedoeld.
Voor de particulieren die nu "groot"grijs rijden lijkt deze maatregel niet eerlijk.Het betekent echter wel dat het misbruik nu eindelijk echt minder zal worden.

Gast

Re: Grijs kenteken afschaffen is asociaal

Ongelezen bericht door Gast »

Van de SBG-site: Kan je de hogere belasting betalen:
Neen, ik moet de auto met verlies verkopen 15%
Misschien, maar ik verkoop hem toch 4%
Ik weet het nog niet 14%
Ja, maar dat wordt wel elders besparen 44%
Ja, ik kan dat wel 8%
Ik los het voorlopig op door de auto te schorsen 13%
Een meerderheid van minimaal 52% en een maximum van 79% kan het gewoon betalen dus waar hebben ze het over. Hun hobby wort duurder, dat wel, moord en brand schreeeuwen lijkt niet op zijn plaats!

Gast

Re: Grijs kenteken afschaffen is asociaal

Ongelezen bericht door Gast »

Moet je 'ns kijken op de SBG-site: wat een zielige vertoon!

robby 1

Re: Grijs kenteken afschaffen is asociaal

Ongelezen bericht door robby 1 »

al die reacties hierboven , dat is pas zielig :lol:

Gast

Re: Grijs kenteken afschaffen is asociaal

Ongelezen bericht door Gast »

juist mee eens

die zielepoten denken alsof het hun geld kost

stumpers zijn het :lol: :lol:

Gast

Re: Grijs kenteken afschaffen is asociaal

Ongelezen bericht door Gast »

scheelt me nog steeds 81 euri/kwartaal met een gewone (diesel gestookte) personen wagen. Wel 300 p/jaar euro duurder dan de benzine wagen die ik anders genomen zou hebben maar voor de 6000 euro BPM die niet afgedragen is kan ik dus een hele tijd rijden ;-)))
Gouwe tip: als het nog kan effe gauw een lichte grijs kenteken aanschaffen. Scheelt je de komende 10 jaar weer een leuke bak geld ;-p

knientje

Re: Grijs kenteken afschaffen is asociaal

Ongelezen bericht door knientje »

Zeg ZOAB, Tinus T4 enz enz (log ff in met een naam). Ik mhaal je er toch wel uit. Mislukte journalist. Omdat je er bij ons niet mer in mag, maak je hier nu de SBG zwart.

Gast

Re: Grijs kenteken afschaffen is asociaal

Ongelezen bericht door Gast »

De SBG heeft het niet nodig dat iemand ze zwart maakt. Dat doen ze zelf prima op eigen kracht. En al helemaal als je de site bekijkt. Een zielige vertoning van gefrustreerde hobbyisten die het verschil tussen inhoudsnivo en betrekkingsnivo niet kennen.
Het succes kan je overigens aflezen aan het aantal berichten. Vandaag al 0!

chevyk30boy

Re: Grijs kenteken afschaffen is asociaal

Ongelezen bericht door chevyk30boy »

hey
het is zekers van de bezotte :evil:
Ze zijn echt gek geworden :twisted:
Bij ons was het onze hobby onze k30 nou dat kunnen we nu ook wel vergeten met het nieuwe belastingregeling
En ten tweede je kunt niet goed van je auto afkomen want wie wil nu nog zoon auto hij is ook nog eens in waarde gedaald wel 40 %
ik hoop dat het sbg snel begint met de rechtzaken
gr ley

Gast

Re: Grijs kenteken afschaffen is asociaal

Ongelezen bericht door Gast »

eigen schuld, dikke bult!

Gast

Re: Grijs kenteken afschaffen is asociaal

Ongelezen bericht door Gast »

Bovendien zegt 66% op hun site in een eigen poll dat ze het gewoon kunnen betalen. Dus een aantal jaren mazzel gehad [andere poll geeft aan dat 61% een auto van vijf jaar of ouder heeft] en nou niet meer zaniken!

Gast

Re: Grijs kenteken afschaffen is asociaal

Ongelezen bericht door Gast »

nog een jaar of 5
wordt het hele circus eindelijk op de schop genomen
iedereen in de file het volle pond betalen en iemand die een mooie glimmende auto wil hebben, alleen om de buren de ogen uit te steken, betaald niks extra's :P
Als dat grijskenteken gebakkie van me (sorry: Japans kwaliteitsproduct) het nog een jaar of 5 uithoudt zit ik gebakken :twisted:

Ouessant
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 mei 2005 14:48

Re: Grijs kenteken afschaffen is asociaal

Ongelezen bericht door Ouessant »

Het verhaal gaat dat meneer Joop Wijn op vakantie was in Frankrijk en daar allemaal van die PC Hooft-trekkers zag. Desgevraagd bleken die voorzien te zijn van grijs kenteken.

Dat kon natuurlijk niet! Dus grijs kenteken afschaffen. Het lijkt erop dat zijn kinderen binnenkort naar school gaan want hij wil ook het schoolgeld afschaffen.

Even serieus :

slecht plan, niet over nagedacht, in ieder geval niet lang genoeg. Wie betaalt deze exercitie eigenlijk? Antwoord de consument.

Ieder bedrijf dat maar enigzins met grijs kenteken te maken heeft zal zijn kosten zien stijgen en dat uiteraard gaan doorberekenen.

De oudere bedrijfsauto's zijn ook waardeloos geworden, want geen particulier wil er nog een hebben. Dat wordt dus export, waarmee zeer waarschijnlijk de prijs van personenauto's ook onder lijdt.

Een branche wrijft zich in de handen, dat is de bedrijfswagen- verzekeraar, altijd hoge premie ontvangen en nu maar mondjesmaat hoeven uit te keren vanwege de lage dagwaarde.

De Heer Wijn draagt ook zijn steentje bij om de NEDERLANDER zijn broekriem te laten aanhalen.

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: Grijs kenteken afschaffen is asociaal

Ongelezen bericht door JH »

om de NEDERLANDER zijn broekriem te laten aanhalen.
Gezien de welvaart van de gemiddelde nederlander kan die broekriem best wat aangehaald worden. :wink:

Gast

Re: Grijs kenteken afschaffen is asociaal

Ongelezen bericht door Gast »

De Heer Wijn draagt ook zijn steentje bij om de NEDERLANDER zijn broekriem te laten aanhalen
Maar hij voelt zich wel een stuk prettiger als hij op vakantie is; hoeft ie niet meer tegen dat plebs met die "Turkenbussen" aan te kijken.
(Niks negatiefs over Turken verder hoor 8) )

Gesloten