LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Denk je een vakantie gewonnen te hebben...geld kwijt!

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
ingrover

Re: Denk je een vakantie gewonnen te hebben...geld kwijt!

Ongelezen bericht door ingrover »

Mijn boeking van all seasons travel dateerd van 30 augustus 2004.Ik kwam er pas 2 weken geleden achter dat er iets niet klopte bij dit bedrijf!aangezien ik alle papieren netjes thuis gestuurd had gekregen. Bij VISA waren de 180 dagen verzekering net om dus ze probeerden het geld wel voor ons terug te halen maar konden niks beloven. Ik heb aseasonstravel mailtje gestuurd waarin ik ze vroeg om mij aan te tonen dat ik geen gelijk had en of ze anders mijn geld terug konden storten. Dit konden ze natuurlijk niet en toen heb ik de cyberlawenforcement ingeschakeld. www.cyberlawenforcement.com Deze meneer heeft ze meteen gebeld en binnen een paar dagen stond het geld op de rekening!!! dus ook nog na 7 maanden kun je je geld terugkrijgen als je niet tevreden bent!!!!!!!!!
[/b]

iktrapernietin

Re: Denk je een vakantie gewonnen te hebben...geld kwijt!

Ongelezen bericht door iktrapernietin »

Hoi Sabine,

Ik heb met je te doen. Ik was zogenaamd de miljoenste bezoeker van een site, en ik won zomaar 2100 dollar aan reis-cheques. Niet ik had die site bezocht, maar die sit had MIJ bezocht. Dat is dus een klein verschil.

Ik besloot het er desondanks op te wagen, en ik belde uit nieuwgierigheid dat nummer in Amerika.

Ja hoor, de ''prijs'' gold alleen als ik binnen de duur van het telefoongesprek mijn creditcardnummer gaf, en voor 4 personen besliste dat wij met zijn allen naar Miami zouden vliegen (4 keer een retourtickter betalen uit eigen portemonnee, 4 keer absurd hoge luchthavenbelasting, reserveringskosten, en noem maar op).

Ik heb gezegd dat ik er een paar dagen over wilde nadenken, en juffrouw Robin, met wie ik tevoren een leuk gesprek had gehad over de mogelijkheden (ik kon 3 dagen naar Las Vegas, inclusief alles, ik kreeg een week een huurauto in Florida, enzovoorts), die juffrouw Robin gooide boos de hoorn op de haak.

Ik heb eens uit zitten rekenen hoeveel mij die gratis reischeques zouden kosten wanneer ik ze zou verzilveren (en men gaf wat men beloofde).

Let op: als ik een dergelijk arrangement bij een regulier reisburo in Nederland zou boeken, zou ik 2600 euro kwijt zijn.

Zou ik het volgens hun maatschappij boeken, dan was ik maar liefst 5600 euro kwijt. Hoezo 2100 euro aan reis-cheques gewonnen? Pure oplichterij noem ik het.

Bovendien: diezelfde week waren 4 van mijn kennissen toevallig ook de miljoenste klant...........niet te geloven, toch?

Desondanks, Sabine, ik vind het erg dat dit soort figuren op internet rondwaart, maar misdaad is helaas van alle tijden. De msdadigers gaan helaas ook met hun tijd mee. Sterkte, in elk geval.

iktrapernietin

Re: Denk je een vakantie gewonnen te hebben...geld kwijt!

Ongelezen bericht door iktrapernietin »

foutje: 2600 euro moest 3600 euro zijn, desondanks nog altijd een verschil van 2000 euro.

sproet

Re: Denk je een vakantie gewonnen te hebben...geld kwijt!

Ongelezen bericht door sproet »

ook hier duikt TVS weer op.

strijdbaar!
Berichten: 15
Lid geworden op: 22 dec 2004 21:19

Re: Denk je een vakantie gewonnen te hebben...geld kwijt!

Ongelezen bericht door strijdbaar! »

Geld terugkrijgen. Mensen die een contract hebben getekend en spijt krijgen, kunnen er binnen 8 dagen kosteloos vanaf zonder opgaaf van redenen. Stuur een aangetekende brief dat je het contract opzegt en dat je je aanbetaling terugwilt. Breng het vakantiepakket persoonlijk terug en eis je aanbetaling retour in contanten, anders kun je naar je geld fluiten. Dit is een ervaringsfeit!
Mensen die al op reis geweest zijn, maar belazerd werden, kunnen met succes naar de rechter. Diverse anderen in zo'n situatie hebben bij de rechtbank Haarlem een zaak gewonnen en krijgen na jaren hun geld terug en de proceskosten vergoed. Geef het dus niet te snel op!

Gast

Re: Denk je een vakantie gewonnen te hebben...geld kwijt!

Ongelezen bericht door Gast »

Beste Strijdbaar,
Je waarschuwing kan niet genoeg herhaald worden.
Keep up the good work!

yaris
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 apr 2005 17:20

Re: Denk je een vakantie gewonnen te hebben...geld kwijt!

Ongelezen bericht door yaris »

Op vakantie in Rhodos werden wij aangesproken door een engelstalige man. We kregen kras kaarten en jawel, de hoofdprijs een vakantie. je moest dan dan wel even mee voor een uurtje rondleiding in een bepaald appartementen complex. We hadden onze twijfels, maar zijn meegegaan, het was immers per taxi dat door hun betaald was en lekker dichtbij ons eigen app. Nou nou , er werd puur een app. aangesmeerd voor een periode van 3 jaar, waarvan je dan 3 weken per jaar gebruik van mag maken. Dit zou dan 5400euro moeten kosten. En dan komt de vliegreis er nog eens overheen. De berekeningen die werden gemaakt klopte van geen kant, toen mijn vriend een paar een opmerking had gemaakt. werd het gesprek afgekapt. We kregen de papieren voor de gewonnen vakantie, die we bij de eerste de beste afvalbak hebben gegooid.

DUS OPGEPAST VOOR CLUB GREECE RESORT

nelisje
Berichten: 28
Lid geworden op: 07 jun 2005 18:00

Re: Denk je een vakantie gewonnen te hebben...geld kwijt!

Ongelezen bericht door nelisje »

Toen ik gisterenavond thuis kwam, stond er ook een engelsprekende computer op mijn voice mail.
Ook ik had een reis gewonnen naar de Bahamas of ik maar even terug wilde bellen.
Ik heb dit natuurlijk niet gedaan, maar ze zijn dus weer actief aan het bellen ik heb het nl al van meerder mensen gehoord.
Twee jaar geleden had ik ook al een prijs gewonnen en hebben wij, ik had die dag visite een lang gesprek gehad met een dame die alles ging uitleggen toen zij om mijn creditcard nr vroeg en ik deze niet wilde geven, veranderde de toon van het gesprek ala minute, ineens was het niet zo vriendelijk meer en werd het aggresiever, uiteindelijk hebben wij maar opgehangen.

cor3
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 sep 2005 21:57

Re: Denk je een vakantie gewonnen te hebben...geld kwijt!

Ongelezen bericht door cor3 »

Het is mijn vandaag overkomen. Ik was even op internet aan het kijken en toen verscheen er iets in beeld dat ik $2100 had gewonnen voor een reis naar de bahama's en florida. Er stond dat ik gelijk moest bellen naar amerika, ik heb dat ook gedaan. Ik heb vervolgens een goed gesprek gehad met een van de telefooniste, daarna kreeg ik iemand anders aan de telefoon en die zei dat ik $869 zelf moet betalen, maar dat zeiden ze er niet gelijk bij en mijn engels is al niet zo goed.
Ik heb gelukkig niet me creditcard nummer doorgegeven, maar ik heb nu wel een telefoon rekening van hier tot tokio.
Maar ik vraag me af kan het kwaad dat hun mijn telefoonnummer en me adres hebben?
Want die heb ik wel doorgegeven.

groeten cor

Aardige Mevrouw
Berichten: 103
Lid geworden op: 17 jun 2005 09:19

Re: Denk je een vakantie gewonnen te hebben...geld kwijt!

Ongelezen bericht door Aardige Mevrouw »

Sorry, maar hoe naïef kun je zijn? Internet zit vol met die bende, je hebt altijd wel wàt gewonnen. Reageer daar nou never te nooit niet op! Geef ook nooit je gegevens door, als je echt wilt, doe het dan met een fake hotmail adres en verder niks, bespaart je een hoop spam & zeker nooit telefoonnummers geven (laat staan creditcard etc.......). Waarom zijn er nog steeds mensen die hier instinken? :roll:

eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: Denk je een vakantie gewonnen te hebben...geld kwijt!

Ongelezen bericht door eeliane »

Begrijp t ook niet, als je nergens aan mee doet waarom zou je dan wat winnen?? En er is niemand op deze hele aardbol die zomaar een kado geeft aan een persoon die hij niet kent.
Mensen denk toch na en laat je niet zo oplichten!!

Nooit meer Aegon
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 sep 2005 20:48

Re: Denk je een vakantie gewonnen te hebben...geld kwijt!

Ongelezen bericht door Nooit meer Aegon »

Hoe is het toch mogelijk dat dit zomaar kan gebeuren! Vorige week kregen wij ook een telefoontje van een Amerikaans bedrijf die ons blij wilde maken met een gratis reisje naar de Bahama's. Ik dacht gelijk dat kan toch niet wat een onzin. Ben vervolgens niet erop ingegaan. Jammer dat dit soort praktijken voorkomen.

annaelis
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 jul 2011 14:34

Re: Denk je een vakantie gewonnen te hebben...geld kwijt!

Ongelezen bericht door annaelis »

Ik dacht inderdaad een vakantie te hebben gewonnen. Ze zijn erg overtuigend.
Als je ja zegt en ze nemen het op, want dan zijn ze zgn. binnen de wet bezig, kunnen ze daarna keihard liegen. Ze schrijven per direct het geld van je rekening en helemaal niet zoals beweerd nadat je een keus hebt gemaakt over je vakantie.
De tickets zitten er ook niet bij !! al zeggen ze van wel. Je betaalt dus alles zelf ! HELEMAAL NIKS CADEAU OF GEWONNEN.
Mocht je dezelfde fout hebben gemaakt als ik doe het volgende:
kijk op je account wie heeft afgeschreven en google dan met die naam wie erachter zitten.
In mijn geval een Charity Fund genaamd Phine Pheatered Phriends. Stuur een mail en je krijgt per omgaande alles terug. ([email protected])
Stuur een aangetekend schrijven naar het adres , meestal te achterhalen via google en licht VISA Nederland in.
Ik had alles terug binnen 2 dagen.
Succes
AE

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Denk je een vakantie gewonnen te hebben...geld kwijt!

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Tja het is een beetje naief om te denken dat je iets gewonnen hebt waar je niet in meespeelt. Daarbij waarom zouden bankgegevens of creditcard gegevens nodig zijn als je een vakantie hebt gewonnen? Als je een beetje aan kosten zou moeten betalen, kunnen ze toch ook een rekening sturen zodat de betaalactie bij jezelf ligt ipv zomaar laten afschrijven.

Gelukkig heb je alles teruggekregen en is het met een sisser afgelopen al heb je er wel wat moeite voor moeten doen.

Gesloten