Ik vertrek(als het goed is) 24 juli naar Thailand met KRAS, vind het echt belachelijk dat KRAS er (zie onderstaande mail) vanuit blijft gaan in juli weer met PA gaat vliegen.....hoe geloofwaardig wil je overkomen als reisorganisatie...... vind het ook storend om iedere keer een standaard mailtje te krijgen. Als reiziger moet je aan je verplichtingen voldoen maar de reisorganisatie kan alles doen en laten. 10 juni moet ik gaan betalen en mijn inentingen gaan halen...no way dat ik in juli bij PA in stap, vind dat KRAS daar best eens rekening mee kan houden.....nog meer mensen die 24 juli gaan naar thailand, 15 daagse rondreis?zoals ik de mail van KRAS begrijp gaan ze 1 juli pas kijken of P{A mag vliegen en zoniet gaan ze omboeken nou succes in het hoogseizoen, waarschijnlijk krijg je een paar dagen van tevoren bericht dat het niet door gaat en probeer dan nog maar iets anders te regelen....een jaar hard werken en sparen...hoop dat alles goed komt!!!
zie onderstaande reactie KRAS
We kunnen u melden dat de landingsrechten van Phuket Air tot nader order zijn ingetrokken. Dit impliceert dat op termijn mogelijk opnieuw landingsrechten worden toegekend aan betreffende maatschappij. Indien dit het geval is, kunnen de afgesloten reisovereenkomsten naar Thailand en Indonesië volledig conform de voorwaarden ten uitvoer gebracht worden. Omdat we de reizigers die op korte termijn vertrekken niet langer in spanning willen houden, hebben we voor de reiziger die deze maand nog vertrekken een alternatief gezocht en in de meeste gevallen ook gevonden. Deze klanten zijn inmiddels individueel door ons benaderd. Inmiddels zijn we heel druk bezig met het zoeken en aanbieden van alternatieven voor eenieder die met Phuket Air zou vliegen en tot en met 15 juni zou vertrekken. Mocht bekend worden dat Phuket Air uiteindelijk helemaal geen vluchten vanaf Amsterdam meer ten uitvoer zal brengen (hetgeen vooralsnog evenwel nog niet aan de orde is) of mocht het er op naar uitzien dat ook op langere termijn tijdelijk geen gebruik gemaakt kan worden van de vluchten van Phuket Air, dan zullen we ook de reizigers van latere data conform de ANVR-Reisvoorwaarden benaderen met een alternatief voorstel.
Omdat het bij het aanbieden van alternatieven momenteel gaat om individuele alternatieven die per vertrekdatum en per persoon kunnen verschillen (immers momenteel zijn we afhankelijk van de "restcapaciteit" bij de diverse luchtvaartmaatschappijen), is het praktisch onmogelijk hierover algemene mededelinen te doen. Pas op het moment dat Phuket Air weer definitief kan en mag vliegen vanaf Schiphol, danwel vanaf het moment dat er definitief sprake is van het uitvoeren van vluchten standaard door een andere airline dan Phuket Air, kunnen we hierover een algemene mededeling doen.
Feit is dus dat vooralsnog alle overeenkomsten worden gehandhaafd. Mocht de situatie met betrekking tot de uitvoer van de vluchten op enig moment wijzigen (hetgeen overigens op dit moment zoals reeds aangegeven niet zeker is) en onze organisatie hierover eventuele nadere berichtgeving ontvangen, dan zullen we uiteraard alle klanten die het betreft hierover zo spoedig mogelijk informeren. KRAS SterVakanties zal zich in ieder geval conform de ANVR Reisvoorwaarden inspannen om de reisovereenkomst voor zover dat binnen haar mogelijkheden ligt, na te komen.
We vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groeten en hoogachting,
KRAS SterVakanties / hoofdkantoor
Mw. T. Louw
afdeling Consumentenbetrekkingen
mijn e-mail:
Geachte heer/mevrouw,
Wij hebben een reis bij jullie geboekt naar thailand. Het is een 15 daagse reis en de vertrekdatum is 24 juli 2005. Wij willen graag weten wat er nu gaat gebeuren; aangezien wij midden in de bouwvak vakantie gaan willen wij graag op tijd weten wanneer het niet door zou kunnen gaan ivm het op zoek gaan naar alternatieven. Kunnen jullie ons wat meer info verschaffen?Op dit moment is de informatie te schaars vandaar deze mail.
Graag ontvang ik jullie reactie in deze.