LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] EUROPESE GRONDWET....JA OF NEE...

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
ikke85

Re: EUROPESE GRONDWET....JA OF NEE...

Ongelezen bericht door ikke85 »

Hoezo Balkenende op vakantie van onze centen? Hij werkt er gewoon voor, en voor de uren die hij maakt krijgt hiij echt niet goed betaald hoor!
Wat te denken van alle mensen die in dit land een uitkering oid krijgen? Die leven toch ook van je centen? En dan doel ik vooral op dat gedeelte van de mensen die prima kunnen gaan werken maar daar domweg geen zin in hebben.
Mensen ga er zelf aan staan en doe eens na wat ministers en de minister-president doen, ik denk dat jullie dan wel eens zouden ophouden met klagen!

Jort

Re: EUROPESE GRONDWET....JA OF NEE...

Ongelezen bericht door Jort »

Ik ben benieuwd wie voor of tegen gaat stemmen op 1 juni aanstaande voor wat men in Den Haag noemt "Urgent voor Nederland"

Ik ga voorstemmen. IK heb geen tijd om de huidige contracten door te nemen en zeker niet om de grondwet te lezen. Daarbij heb ik het niet over de documentatie die over beide boeken geschreven is. Voor deze afweging heb ik als burger van Nederland een democratisch gekozen regering die ik daarvoor moet vertrouwen. Onze regering meent dat het goed is voor Nederland als Nederland voor mag stemmen.

In dit forum lees ik veelal tegenstemmers die dat als protest doen. Voor zover ik kan zien gaat dit referendum niet over een oordeel over de huidige (europese) regering, maar over structuren voor de toekomst.

Beide overwegingen laten me VOOR stemmen

Paige

Re: EUROPESE GRONDWET....JA OF NEE...

Ongelezen bericht door Paige »

heb van een collega een tip gekregen.
www.nos.nl :idea:
daar kun je europese grondwet aantikken.
je komt dan op een site met uitleg.
ook kun je er een test doen om je te helpen een keuze te maken.
dus niet ongefundeert maar wat roepen.
heb de test gedaan.
met sommige stellingen in de test was ik 't eens.
maar met net zoveel oneens.
mijn uitslag.... 51% voor.
dat is voor mij niet genoeg.
op dit moment stem ik dus tegen!

Gast

Re: EUROPESE GRONDWET....JA OF NEE...

Ongelezen bericht door Gast »

Jrt die niet leest over de eu en zich ok niet erin wil verdiepen,en volledig vertrouwd op de overheid ga je dan ook wel erg kort doorde
bocht.En volledig vertrouwen,ondanks dat er toch niet naar waarheid gehandeld word,moet u zelf weten.Maar door ondervinding ga ik niet blindelings in op volledig vertrouwen op die gasten.Daarvoor gebeurt er teveel,rollebollen ze teveel,en spreken met te veel monden verschillend.Ook kennen ze de burger nog steeds niet uitleggen wat de eu inhoud betreffende de grondregels.En niemand gaat dat moeilijk niet uitkomende folders en boeken te lezen die niet in normaal nederlandse taal te lezen is.Het is de haagse taal die ze zelf niet eens meer snappen.Hoe kan je dan het gewone volk dan uitleg geven??
En dan de dreigementen en uitlatingen van de regering trekken mensen echt niet de streep over.Ik blijf nog steeds op een volmondig
NEE. Een europa is geen goede zaak, omdat alles in snel tempo doorgevoerd moet worden van de eu.Die barosso bemoeid zich nu ook al mee,en ik hoop dat er toch een soort van respect toenaar het volk
komt omdat we het recht hebben om nee te zeggen tegen dit verdragen ons niet laten op slorken door de grote landen.We zijn wel goed,maar niet gek. NEE dus

janssen
Berichten: 395
Lid geworden op: 01 okt 2004 19:57

Re: EUROPESE GRONDWET....JA OF NEE...

Ongelezen bericht door janssen »

Jord>

Waarom voor stemmen, als je niet weet waar over het gaat.
Vertrouwen in de overheid, kom nou, is deze overheid uberhaupt wel te vertrouwen.
Als zij zo zeker van hun zaak zijn, waarom dan buitenlandse ministers aan het woord laten, om ons te vertellen, hoe goed wij wel zijn, hoe belangrijk wij wel zijn, hoe wij als Nederlanders moeten gaan stemmen.
Ik heb nog nergens gelezen dat Frankrijk ook buitenlanders nodig heeft.
Of is het een gebrek aan kennis van onze eigen politici.

Zij worden met de dag nerveuzer, en geven ongevraagd nog eens 3 miljoen euro uit voor campagne.
De tegen standers krijgen niets extra,s
Is dat democratie, is dat wat wij als Nederlanders aan deze overheid verdiend hebben.

Nee het is gewoon intimidatie, want onze overheid kent helemaal geen tegenspraak.

Zij zijn gewoon dat wij hen slaafs volgen, want alles wat zij doen, doen zij ter meerdere glorie voor hun eigen ego.
Zelfs het uitleggen van de grondwet aan ons burgers gebeurt gewoon op een klungelige manier.
De waarheid is gwoon dat wij door ja te stemmen, ons kleine beetje soevereiniteit weggeven.
dat wij niets te vertellen hebben binnen Europa is toch al jaren bekend.
Het zij de G6 die de dienst uitmaken, en niemand anders.
Straks gaan de Polen ook nog mee beslissen over onze bijdrage aan Europa, om zelf zoveel mogelijk geld voor hun landbouw binnen tehalen, en wat krijgen wij dan niets, maar dan ook helemaal niets.
Nu hebben wij nog het veto recht om nee tezeggen straks zijn wij dat in de meeste gevallen ook nog kwijt.
Wil je dat Nederland nog een beetje soeverein blijft, dat wij geen sateliet staat worden van de grote Europa, stem dan toch vooraal nee
Alleen door nee testemmen, is er en kans dat deze onzinnige grondwet de ijskast in gaat.
En laat je toch niet wijs maken dat het gaat om een groot handelsland als concurent tegen over Amerika, Japan, China.
Nee het gaat vooral om macht binnen de grote staten van europa.
Onze vrije soevereine land bevochten door onze ouders en voorouders wordt te grabbel gegooid.
Beschouw het als een herindeling van onze steden binnen divrse provincies.
Het moet groter en groter worden, diverse plaatsen mogen alleen nog de naam behouden maar bestaan verder niet meer.
Ik heb in onze omgeving vele grenscorrecties mee gemaakt, maar het zijj altijd de kleine plaatsen die nu ondergewaardeerd worden, hun inspraak wordt niet eens serieus genomen. zo zal het ook gaan als wij voor deze oncontroleerbare burocratieshe en onbestuubaar Europa stemmen, Het zal nog onbetstuurbaarder worden dan het al is, en wij raken bijna onze gehele invloed bijna kwijt, geen minister meer voor buitenlandse zaken maar een Europese minister die wel voor ons zal beslissen, geen stemrecht bij meederheid, maar pas bij 2./3 meerderheid.
De Wetten van europa gelden voor alle lidstaten, onze grondwet blijft gewoon een stukje papier, maar heeft geen enkele macht meer. want elke lidstaat .weet dat besliggingen genomen door her Europese commissie boven de wetten van de lidstaten verheven is, wil je dat ?????
Stem dan voor, wil je dat wij Gewoon Nederland Blijven, met een goede samenwerking binnen Europa, maar met hun eigen grondwet, die boven alle andere grondwetten vergheven is, stem da nee.

[email protected]

Re: EUROPESE GRONDWET....JA OF NEE...

Ongelezen bericht door [email protected] »

Een verstandig mens zegt nee nee en nog eens nee. Laten ze eerst eens voor de eigen mensen zorgen. Er is nog genoeg te doen in eigen land.De armste worden steeds armer en de rijkste steeds rijker.

pluisje
Berichten: 375
Lid geworden op: 27 feb 2005 16:26

Re: EUROPESE GRONDWET....JA OF NEE...

Ongelezen bericht door pluisje »

ik krijg zo langzaam maar zeker het idee dat veel mensen tegen gaan stemmen omdat ze onze regering niet meer zien zitten.
maaar dat heeft helemaal niets met de grondwet te maken....
ook de euro en dure prijzen hebben hier niets mee te maken..
denk er goed over na als je gaat stemmen en als je tegen stemt doe dat dan om een goede reden......

pluisje

Dirk345

Re: EUROPESE GRONDWET....JA OF NEE...

Ongelezen bericht door Dirk345 »

Precies.... De slogan van SP is leuk en aardig... maar daar zitten 2 kanten aan.... Weet waar je Ja tegen zegt.... Er word veel te veel rommel bij gehaald om mensen tot een negatieve stem te laten leiden... Kijk alleen naar de grondwet en zijn vele voordelen die de nadelen ver overschaduwen...

Gast

Re: EUROPESE GRONDWET....JA OF NEE...

Ongelezen bericht door Gast »

Nee,de nadelen springen eruit!!Dus het is om inhoudelijke redenen ..NEE

Bobbie@

Re: EUROPESE GRONDWET....JA OF NEE...

Ongelezen bericht door Bobbie@ »

Daar komt nog bij dat Frankrijk en Duitsland bijna elke Europese Unie land negeerden toen hun het eigen financieringstekort maar lieten oplopen...Weet u nog de reactie van Zalm...
Juist, en daar draait jet weer op uit....
Grotere landen krijgen meer macht, en dat is een feit....

Gast

Re: EUROPESE GRONDWET....JA OF NEE...

Ongelezen bericht door Gast »

de minste asielzoekers
dat is waar het om gaat bij alle NEE stemmers.

dapperedodo26
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:41

Re: EUROPESE GRONDWET....JA OF NEE...

Ongelezen bericht door dapperedodo26 »

Ja hoor, gaap! En dan komt misschien links aan de macht en die zorgen dat er een licht gewijzigd voorstel doorheen wordt gedrukt en alles blijft bij het oude. Het lijkt me tijd worden dat het referendum wordt afgeschaft met de enorme voorraad inhoudslozen die Nederland intussen kent. Alle SP-stemmers het land uit, het liefst naar China!
Hahaha, dan ben je 1 van de weinigen die er zo over denkt. Daarbij is de SP wel de beste partij.

Jij moet maar emigeren naar China!!

Vooral als je niet eens durft om je naam eronder te schrijven, watje. Weet je , ga lekker met die potter op het strand genieten van al je loze woorden en je weet zelf niet eens waar je over praat!!

Ik sta 100% achter de SP wat betreft de EU Grondwet!!

Johan

XWX

Re: EUROPESE GRONDWET....JA OF NEE...

Ongelezen bericht door XWX »

Daarbij is de SP wel de beste partij
Aan beste heers een waardeoordeel en is bovendien een ordinaal Niveau weer.

Het is dus maw UW mening. FEIT is dat JAntje M. (vroeger) Maoistische ideen had. Dat schrjift hij zelf in zijn eigen literatuur (rode boekje....)

Vreemd dat u dus een partij steunt waarvan de leider aangeeft de leer aan te hangen van de aller aller aller grootste massamoordernaar van de historie.

Gast

Re: EUROPESE GRONDWET....JA OF NEE...

Ongelezen bericht door Gast »

Vreemd dat u dus een partij steunt waarvan de leider aangeeft de leer aan te hangen van de aller aller aller grootste massamoordernaar van de historie.

Het gaat ook niet om de persoon maar om de leer.
Iets wat hij alleen niet meer aanhangt.
Altijd wordt iemand over zijn verleden aangevallen .
Over bepaalde huidige politici kan ook wel wat worden verteld.

Wat heeft trouwens MAO nu nog met het huidige China te maken .
Wat de mensenrechten betreft heeft ook de SP hier kritiek .
Dat de zogennaamde Anti-Communisten niet vies zijn van handel vind dan wel vreemd.

joostw
Berichten: 228
Lid geworden op: 21 dec 2004 20:21

Re: EUROPESE GRONDWET....JA OF NEE...

Ongelezen bericht door joostw »

Beste gast van 24 mei 20.10.

Heb je even niet opgelet, zit er iets in je hoofd een beetje los of generaliseer je uit luiheid.
Volgens jou gaat het bij mij alleen maar om zo min mogelijk asielzoekers, als je echt bedoelt wat ik lees.
Als dit echt zo is heb je toch wel een probleem met lezen en/of denken.
Op verschillende fora heb ik aangegeven wat mijn redenen zijn om tegen deze grondwet te zijn, als je dat niet goed hebt begrepen wil ik het nog wel een keer in makkelijker woordjes herhalen.
Ik wens niet door een of andere jo-jo in het rechtse cq. ultra-rechtse hoekje gestopt te worden, al was het alleen maar om dat mijn redenen niet met linkse of rechtse politiek te maken hebben, ook niet met de middenstroming.

Gast

Re: EUROPESE GRONDWET....JA OF NEE...

Ongelezen bericht door Gast »

Wat doen met die bureaucraten van de EU (*Van Brussel naar Straatsburg)
181 miljoen per jaar als ik het goed heb.
Daarvan krijg we een schijntje terug .Een hele dure sigaar uit eigen doos.
Wel goed voor al die ontwikkelinglanden uit Oost_Europa maar daarvoor wil geen belasting voor betalen
Dat de mensen nu tegen stemmen hebben ze dus echt aan hun eigen te danken.

Nog meer mensen die alles vanuit Europa gaan regelen.Baas in eigen huis.

Gast

Re: EUROPESE GRONDWET....JA OF NEE...

Ongelezen bericht door Gast »

Wat heeft trouwens MAO nu nog met het huidige China te maken
Het feit dat men daar nog altijd met het rode boekje op zak dient te lopen, zegt mij genoeg. ALs je MAO beschimpt, ga je de cel in als je geluk hebt.

En het heeft wel degelijk met zijn Sympathien te maken. Wa nou als er een politicus zou zijn die zij dat hij vroeger aanhanger was van Hitler?
zou u dan ook zeggen dat dat slecht met de Leer te maken heeft?

Of Stalin, Wat nou als een tweede kamerlid aangeeft heilig in de het stalinisem te geloven???

Laten we wel wezen, Alle doden van Stalin, plus alle doden van Hitler, zijn ongeveer de helft van het aantal wat MAO over de kling heeft .
gejaagd.

En de leer van het Kapitalisem zegt nu juist dat je alleen maar naar de revenuem moet kijken. Die maakt het dyus geen zak uit of het communisten of anarchisten zijn. geld is geld
[/quote]

Gast

Re: EUROPESE GRONDWET....JA OF NEE...

Ongelezen bericht door Gast »

Ik wens niet door een of andere jo-jo in het rechtse cq. ultra-rechtse hoekje gestopt te worden
Dan moet je ook stoppen met keer op keer de asielzoekers er bij te halen.


Waarom verheerlijk je een land, waar je weinig achtergrond van kent dan over het feit dat ze weinig asielzoekers hebben?

Klinkt me behoorlijk Pim in de oren.

joostw
Berichten: 228
Lid geworden op: 21 dec 2004 20:21

Re: EUROPESE GRONDWET....JA OF NEE...

Ongelezen bericht door joostw »

Beste gast 24 mei 21.26.

Mag ik van u de voorbeelden dat ik de asielzoekers erbij haal.
En om even duidelijk te maken over hoe ik over het rechtse kamp denk.


Je zal toch een stoere werkloze in de kroeg hangende kankerende met tattoo's en goud behangen echte Nederlandse kerel van stavast zijn met redelijk radicale ideeën over hoe het nou echt moet met ONS LAND.

Moet je eerst achter een schele en kale dwerg aanlopen.(Drs. H. Janmaat)
Vervolgens achter een fat cq. relnicht, die eerst shockeerde en dan nadacht,(Drs. P. Fortuyn) en dan toveren ze nu in ene een platinablonde Limburger met het iq. van een viskroket tevoorschijn.
Ach, gelukkig is er nog de slissende poot van Nieuw Rechts.

Dit stukje heb ik een aantal weken geleden gepost op een ander forum, lijkt me niet echt van een Pim-fanaat ofwel.

Gast

Re: EUROPESE GRONDWET....JA OF NEE...

Ongelezen bericht door Gast »

Oke ben je geen Pim,

Waarom blijf je dan asielzoeker gebruiken in je betoog.

Dat is een non issue welek met de EU weinig te maken heeft. DE EU heeft Strengere regels MBT asielzoekers dan Nederladn

Gesloten