LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] centerparcs schandalig duur. BOYCOT!

Goede of slechte ervaringen met vakantieparken / campings? Geef hier jouw mening.
deKoning
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 jun 2005 09:09

Re: centerparcs schandalig duur. BOYCOT!

Ongelezen bericht door deKoning »

Tja het is gewoon jammer dat de 'gewone' mens niet meer kan genieten
van het heerlijke subtropisch zwembad met gigantisch geweldige glijbanen
Dan toch maar het de twee meter lange glijbaantje van Landal........ :?

boco
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 feb 2005 19:02

Re: centerparcs schandalig duur. BOYCOT!

Ongelezen bericht door boco »

Is natuurlijk schandalig duur als je kijkt wat je er voor krijgt. Een vies huisje en als je pech hebt een koud zwembad. Gewoon niet meer boeken moet je eens kijken wat er gebeurt.

GFB
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jun 2005 13:48

Re: centerparcs schandalig duur. BOYCOT!

Ongelezen bericht door GFB »

Niet alleen de horeca in Center parcs, maar alle horeca is schandalig
duur geworden. Zag eens in een restaurant op een prijslijst 2 kroketten met brood staan voor 7.80 euro. Ik heb de eigenaar geadviseerd contact op te nemen met de drukker van z'n prijslijsten, want die had wel het Fl. teken gewijzigd, maar niet het bedrag ! (dacht ik)
Kreeg een moeilijk verhaal over gestegen kosten (?) en hij vond de
prijs nog wel meevallen notabene. (Fl. 17,18 voor 2 kroketten met brood ?) En nu geen opmerkingen van we hebben nu de euro en niet meer de gulden en dat soort onzin, we zijn met z'n alles niet te weinig belazerd.
Niet meer doen dus.
:cry:

Rasputin
Berichten: 101
Lid geworden op: 07 jun 2005 15:34

Re: centerparcs schandalig duur. BOYCOT!

Ongelezen bericht door Rasputin »

Ha GFB, die ellende met de euro is zeer bekend. Ga maar eens naar
Overzicht forums/Euro/euro duur duur

In deze topic gaat het over de schandalige prijzen van Centerparcs.
Je huurt daar een huisje waar ze hun winst op hebben en vervolgens wordt je nog eens schandalig afgedroogd in de horeca gelegenheden.

Ik heb hier een tip voor het management. Verlagen jullie de prijzen van de standaardconsumpties eens naar 1.30. Dat lijkt een forse verlaging, maar we praten hier nog steeds wel over een bedrag van bijna drie gulden voor een glaasje cola.
Ik verwacht dat dit de totale omzet niet zou schaden. In ieder geval het imago van centerparcs niet, want het gaat maar door in deze topic.

nelisje
Berichten: 28
Lid geworden op: 07 jun 2005 18:00

Re: centerparcs schandalig duur. BOYCOT!

Ongelezen bericht door nelisje »

ik ben het eens met het feit dat de centerparcs parken bijna niet meer te doen zijn voor een doorsnee gezin met kinderen.
Ik vind ook dat er soms belachelijk gereageerd wordt door sommige mensen.
Het is nou eenmaal zo dat niet iedereen een top salaris verdient en dat er mensen rond moeten komen van een minimumloon of er net iets boven zitten.
Moet men deze mensen dan zo aanvallen en zeggen dat ze maar thuis moeten blijven het slaat echt nergens op.
Hou respect voor elkaar en doe je niet beter voor dan dat je bent.
Ik denk trouwens dat de gene die zo reageren, dit meer van hunzelf zegt als van de ander.
Probeer eens in de spiegel te kijken en ga dan eerlijk bij je zelf na waarom je op die manier reageer.

JakeTheSnake
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 jun 2005 00:07

Re: centerparcs schandalig duur. BOYCOT!

Ongelezen bericht door JakeTheSnake »

Ik lees in reacties dat Valkenburg en Maastricht duur zouden zijn. Ik woon in Valkenburg en kan zeggen dat Valkenburg helemaal niet duur is. Op de terrasjes betaal op de meeste plaatsen 1.50 euro voor een pilsje, sommige zijn 10 cent duurder. :(

dv
Berichten: 93
Lid geworden op: 16 aug 2003 15:35

Re: centerparcs schandalig duur. BOYCOT!

Ongelezen bericht door dv »

jakethe snake

dit is wat ik mensen wil duidelijk maken, ze vinden cp zo ontzettend duur, dus daarom vergeleek ik die bedragen met valkenburg en maastricht, dus m a w het pilsje op cp kost evenveel als in valkenburg of maastricht, en daar betalen ze willen ze wel 1,50 euro betalen voor een pilsje en op cp niet

m vr gr dv

Walnoot
Berichten: 64
Lid geworden op: 10 jun 2005 16:20

Re: centerparcs schandalig duur. BOYCOT!

Ongelezen bericht door Walnoot »

Helemaal met u eens dv de prijzen worden steeds hoger.

alie
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 jun 2005 17:05

Re: centerparcs schandalig duur. BOYCOT!

Ongelezen bericht door alie »

Als je al jaren naar CenterParcs gaat, en het blijkt dat door de komst van de euro, (en dat is zo), alleen het teken voor de prijs is verandert, vraag ik mij af, hoe iemand dan kan zeggen; je hoeft er toch niet heen te gaan?
Nee, inderdaad, dat hoeft ook niet, maar het is wel zo, dat dat vroeger ook niet hoefde, maar dat je het toen kon betalen, en nu gaat dat niet meer, daar zit het verschil! Een familiepark is het niet meer, eerder een elitepark.
Ik ga al jaren niet meer, ben nog een keer geweest toen de euro was ingevoerd, en daarna hield het op, huisjes duurder, en als ik niet lekker op een terras iets niet kan nuttigen, hoeft het voor mij niet! kan dan net zo goed thuisblijven, moet ik het ook zelf doen.
Landal Greenparcs is een goed alternatief!, maar niet uit vrije wil, maar de wil van mijn budget.

Mokwai
Berichten: 103
Lid geworden op: 30 apr 2005 09:39

Re: centerparcs schandalig duur. BOYCOT!

Ongelezen bericht door Mokwai »

Als je budget niet toereikend is, waarom niet doorsparen dan.
Nu ga je voor iets, waarvoor je eigenlijk niet wilde gaan...
Zo erg is het toch niet om 1 jaartje over te slaan en niet op vakantie te gaan.

Rasputin
Berichten: 101
Lid geworden op: 07 jun 2005 15:34

Re: centerparcs schandalig duur. BOYCOT!

Ongelezen bericht door Rasputin »

Alsof CP nu zoiets geweldigs is dat je ervoor door zou moeten sparen.
Dan kun je echt beter naar Landal gaan. Als je ervoor kiest om naar een van de duitse parken te gaan zul je zien dat de horecaprijzen er nog best meevallen. Zeker in vergelijk tot datgene wat ze hier durven te vragen.
en dv:
dit is wat ik mensen wil duidelijk maken
eerdere commentaren op jouw stelling in dit topic niet ter harte genomen he???
Tikkeltje eigenwijs misschien?

alie
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 jun 2005 17:05

Re: centerparcs schandalig duur. BOYCOT!

Ongelezen bericht door alie »

uit de reacties blijkt wel dat ze er niets van snappen, wat je probeert te zeggen.
tuurlijk, je kunt een jaar niet gaan, en ik vlieg voor goed 100 euro naar Portugal of griekenland, geen probleem, maar daar gaat het niet om, het gaat er om, dat prijs kwaliteitsverhouding helemaal zoek is, en dat iemand met een low-budget, er niet meer naar toe kan gaan, mijn vakantiegeld is net genoeg om hartje winter een midweek te boeken,
zonder zielig te willen zijn, voordat daar weer commentaar op komt.
denk eerst maar eens goed na voor je wat zegt, en onnodig mensen krenkt.

Rasputin
Berichten: 101
Lid geworden op: 07 jun 2005 15:34

Re: centerparcs schandalig duur. BOYCOT!

Ongelezen bericht door Rasputin »

precies. de prijs-kwaliteitsverhouding is zoek.
Maar dv en eerder ook die mevrouw die zoveel van ondernemen afweet begrijpen dit niet. Nu ja, kunnen ze gezellig met z'n tweeen naar CP

wrx
Berichten: 47
Lid geworden op: 29 jan 2005 23:11

Re: centerparcs schandalig duur. BOYCOT!

Ongelezen bericht door wrx »

Centerparcs is gewoon een park geworden voor de mensen met geld.Niet meer en niet minder.

steefsyellows
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 mei 2005 15:26

Re: centerparcs schandalig duur. BOYCOT!

Ongelezen bericht door steefsyellows »

Center parcs is niet goedkoop. Maar om nou te zeggen dat het ongelooflijk duur is, nee.

De huur van de huisjes is ook niet goedkoop, maar ik vrees dat dat inherent is aan de service die zij leveren. Dat zwembad moet ook worden betaald. En het argument dat zij al verdienen op de huisjes en dan óók nog willen verdienen op hun horeca is gewoonweg lachwekkend. Het zijn ondernemers, geen filantropische instellingen!

En daarbij, mensen zonder fantasie die 2x per jaar nar CP gaan, tja.

Rasputin
Berichten: 101
Lid geworden op: 07 jun 2005 15:34

Re: centerparcs schandalig duur. BOYCOT!

Ongelezen bericht door Rasputin »

en zo gaan er al drie mensen naar CP.
dv, steefsyellow (what ever it means) en uiteraard die mevrouw die zo ontzettend veel van ondernemingen afweet.
Veel plezier. En niet stiekem een zelf meegebracht blikje bier nuttigen op de parc plaza he...? :wink:

steefsyellows
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 mei 2005 15:26

Re: centerparcs schandalig duur. BOYCOT!

Ongelezen bericht door steefsyellows »

Dus als je het niet extreem duur vindt, snap je het niet?

Ik ga eens in de paar jaar naar CP meer dan genoeg. en dan ook maar voor een weekend. Geef mijn geld liever uit in bijvoorbeeld Italië. Maar iedereen zijn keuze hoor. Alleen ga ik niet lopen zeuren dat een kopje koffie op 't San Marco plein in Venetië zo duur is.........

golfje
Berichten: 32
Lid geworden op: 09 jun 2005 08:57

Re: centerparcs schandalig duur. BOYCOT!

Ongelezen bericht door golfje »

Het lijkt hier wel alsof mensen zich verplicht voelen om naar CP te gaan!! Als je het te duur vindt, dan ga je toch gewoon niet?

Het zal wel gek overkomen voor sommige mensen hier, maar je kan ook gewoon iets uitzoeken wat wel binnen je budget past...

Rasputin
Berichten: 101
Lid geworden op: 07 jun 2005 15:34

Re: centerparcs schandalig duur. BOYCOT!

Ongelezen bericht door Rasputin »

Steefsyellow,
Ieder z'n mening. Jij mag cp goedkoop vinden. Ik mag vinden dat de prijs-kwaliteitverhouding zoek is. Lees het startbericht van deze topic nog eens. Hier wordt opgeroepen om jezelf niet door centerparcs te laten uitpersen. Nou, als jij cp goedkoop vind, nou dan betaal je gewoon. Maar doe anderen niet af als Zeuren. Iedereen, ook Simone, mag welke oproep dan ook plaatsen die hij/zij wil. En dan heb je altijd mensen die het er wel mee eens zijn en lieden die het afdoen als zeuren.

Onlangs trouwens nog op het san marcoplein geweest. Prijzen zijn inderdaad zodanig dat op alle terassen geen sterveling zit.
Als de mensen die het eens zijn met de oproep van simone en inderdaad bij cp de horeca gaan mijden, gaan wij bij cp san marcoachtige toestanden krijgen. Misschien komen ze dan bij cp tot bezinning.

Over een paar weken ga ik weer naar Italie. Misschien komen we elkaar daar wel tegen. Kunnen we op een terrasje (maar niet die van san marco) gezellig verder mijmeren over de prijzen van cp.

O ja, en de reactie van golfje: die hadden we nog niet gehad op dit forum: "als je het te duur vind blijf dan weg" Heel Uniek!

Fenkie
Berichten: 136
Lid geworden op: 10 dec 2004 17:52

Re: centerparcs schandalig duur. BOYCOT!

Ongelezen bericht door Fenkie »

Zolang het bij Centerparcs overloopt van binnen -en buitenlandse toeristen is het nog steeds een teken dat het betaalbaar is. Dat het niet in ieder budget past is weer een ander verhaal. En voor wat betreft de kwaliteit versus prijsverhouding... Die is volgens mij prima. Als dat niet zo was geweest dan zou het bij Center Parcs niet zo druk zijn.

Diegene die hard roept om Center Parcs te boycotten reageert naar mijns inziens vanuit een persoonlijke frustratie. Immers, er zijn genoeg vakantieparken waar het stukken goedkoper is. Daarvoor hoef je Centerparcs niet te boycotten.

Mensen die op deze wijze reageren om maar lukraak ondernemingen te boycotten helpen naar mijn mening de economie in Nederland om zeep. Let wel, elke cent die in Nederland wordt uitgegeven komt ook ten goede van de burger. Zo werkt de economische cirkel (kringloop).

Succes allemaal met het boeken van een vakantiehuisje.

Fenkie.

Gesloten