LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] phuket air

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Har

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Har »

En blij dat we zijn dat Kras jullie zo goed geholpen heeft tegen een meerprijs van 700 Euro, het is toch niet te filmen :shock:

hatihati
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 jun 2005 13:03

Re: phuket air

Ongelezen bericht door hatihati »

Adipati, wij vliegen op 1 juli.

Har, we zijn helemaal niet blij met die meerprijs, maar wel dat we nu eindelijk op vakantie gaan :D
We zijn onder protest akkoord gegaan met de meerprijs. Op aanraden van de Consumentenbond schrijven we vervolgens een aangetekende brief naar de touroperator. Als daar niets uitkomt is er nog het traject naar de geschillencommissie.
De Consumentenbond is erg geinteresseerd in een eventuele uitkomst van een geschil.

Zijn er op dit forum trouwens mensen die geinteresseerd zijn om gezamenlijk naar TUI te stappen om nog iets aan kosten en ongemak te doen?

santalyd
Berichten: 15
Lid geworden op: 08 jun 2005 14:22

Re: phuket air

Ongelezen bericht door santalyd »

Wij hebben gisterenavond nog maar eens gemaild naar ons reisbureau hoe het ermee stond en we kregen vanmorgen al een reactie terug die op zich redelijk positief is... Samenvatting van de reactie:

- Op dit moment is TUI nog steeds bezig om alternatief vervoer te regelen voor alle lopende boekingen in de komende periode. Zij zijn tot op heden bezig t/m vertrek 21-08-05.

- Voor de passagiers die na deze datum vertrekken, adviseren zij te wachten op het alternatief vervoer waar zij mee gaan komen.

- Ons reisbureau is hier niet blij mee, gezien de alternatieven waar zij mee gekomen zijn voor de reizigers met vertrekdatum voor de aankomende weken.

- De geboden alternatieven zijn als volgt: omboeking naar een andere
luchtvaartmaatschappij als China Airlines, KLM, Singapore Airlines etc. De
kosten voor deze duurdere maatschappijen incl. een duurdere luchthavenbelasting zijn voor de klant, welke varieren tot EUR 350,00 p.p. Hierop geeft TUI een korting van EUR 100,00 p.p.
Deze alternatieven zijn altijd gebaseerd op de Economy Class, aangezien deze maatschappijen geen goedkope Business Class aanbieden. De toeslagen zouden anders buiten proporties liggen.

- Met alle alternatieven beroepen zij zich op overmacht.

- Hoe de toeslagen gaan liggen voor onze vertrekdatum, 11-9, was nog totaal niet te overzien. Wellicht zullen die wat lager liggen dan bovengenoemde toeslagen, gezien het feit dat onze datum buiten het hoogseizoen ligt.

Zij hebben voor ons vooruitlopend op berichten van TUI al een alternatief in optie gezet. Volgens de voorwaarden van de laatse update (07/06) van TUI voor reizigers na 21-08-05, mogen de reisbureau's nl. gebruik gaan maken van deze mogelijkheid. Aangezien zij nog niet met alternatieven voor onze datum zijn gekomen, is bijvoorbeeld de
mogelijkheid om kosteloos de boeking te annuleren niet aan de orde.
Annuleringskosten zijn derhalve nog conform ANVR voorwaarden.


Wij hebben nu de volgende optie gekregen:
Vliegreis met Singapore Airlines in de Economy Class.
Singapore Airlines behoort tot de 3 beste luchtvaartmaatschappijen ter wereld en de Economy Class heeft zeer behoorlijke beenruimte en zij is ervan overtuigd dat wij hier uiterst tevreden over zullen zijn.
-> Wij hadden nl. Phuket Business class geboekt vanwege de beenruimte.

Schema als volgt:
11/09 SQ 323 Amsterdam - Singapore 11.50 - 06.20 uur (aankomst 12/09)
12/09 SQ 142 Singapore - Denpasar 09.35 - 12.05 uur
27/09 SQ 147 Denpasar - Singapore 20.05 - 22.35 uur
27/09 SQ 324 Singapore - Amsterdam 23.45 - 07.15 uur (aankomst 28/09)

De vertrektijd is dus iets vroeger, overstap hetzelfde, maar wel een korte vlucht naar Bali als vanaf Bangkok, dus we zijn eerder in ons hotel!
Terugreis is vergelijkbaar.

Vanwege de meerprijs van dit ticket t.o.v. Phuket zouden wij EUR 181,00 p.p. terugkrijgen, omdat wij dus EUR 500 p.p. hebben bijbetaald voor Business class. In feite betalen we dan dus EUR 320 p.p. bij! Als TUI ons dit alternatief zou bieden, dan zou er EUR 100 p.p. afgaan... Het reisbureau raadt echter aan niet te wachten op een alternatief van TUI gezien hun ervaring met toeslagen.

Moeilijk dus... Misschien toch nog even onderhandelen met TUI 8)

Gomera2
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 jun 2005 18:29

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Gomera2 »

Wij hebben zojuist ook aan alternatief aangeboden gekregen voor onze reis naar Bali

Oud: vertrek 5 augustus, terug 21 augustus.
Nieuw: vertrek 7 augustus, terug 23 augustus. -->met Singapore Airlines. Dit kost ons 115 euro p.p. extra.

Het enige nadeel betreft de vluchttijden: vertrek Schiphol 7/8 11:50, aankomst in Singapore om 8/8 06:20 (SQ323), en pas 's avonds om 8/8 19:00 naar Bali. (SQ148)
Dit geldt ook voor de terugreis: vertrek uit Bali om 22/8 13:05, aankomst Singapore 22/8 15:35 (SQ143), en dan pas om 22/8 23:45 uit Singapore naar Schiphol, aankomst 23/8 07:15 (SQ324)

Hebben sommige mensen ook een vlucht eerder aangeboden gekregen van Singapore naar Bali? Zo nee, is het mogelijk de stad in te gaan? Ik begreep van Tui dat je hiervoor toestemming moet krijgen van de luchtvaartmaatschappij. Wie heeft hier ervaring mee?

gast1002
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 jun 2005 16:49

Re: phuket air

Ongelezen bericht door gast1002 »

Bali 10 juli a.s. met 3 personen.

Beste medegedupeerde van het Kras / Phuket Air debacle.

Gisteren een brief van Kras ontvangen met het vriendelijke verzoek om € 279,00 / persoon te betalen om onze vakantie door te kunnen laten gaan.
Graag binnen 3 dagen reageren, anders annuleren wij uw vakantie.


Vraag:

Iemand er al eens aan gedacht om deze kwestie bij zijn rechtsbijstand aan te kaarten.
Nou wij dus wel.

Resultaat:

Kras is door de rechtsbijstand gesommeerd de overeenkomst door te laten gaan zonder bijkomende kosten.

Eindresultaat:

Wij gaan naar Bali zonder bijbetaling.

Tip:

Schakel je rechtsbijstand of een juridisch adviseur in.

Joris30
Berichten: 28
Lid geworden op: 06 mei 2005 17:03

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Joris30 »

Ik word stapelgek van Kras...ik heb deze week elke dag telefonisch contact met ze gehad, iedere keer wordt me beloofd dat ze terugbellen. Niet 1 keer hebben ze de moeite gedaan om dit ook daadwerkelijk te doen....wat vreselijk onbeschoft, ik ben verdomme een klant maar wordt behandeld als een dombo !

gast1002
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 jun 2005 16:49

Re: phuket air

Ongelezen bericht door gast1002 »

P.S.

Kras is tevens door onze rechtsbijstand aangesproken op hun uitingen op de website en reisbrochure.

Phuket Air is een betrouwbare luchtvaartmaatschapij !!!!!

Dit is dus pure misleiding van de consument en dus niet overmacht.

Laat Kras eerst maar eens aantonen dat het overmacht is en teken protest aan met als aantekening dat je de bedenktijd van 3 dagen om op hun voorstel van bijbetaling in te gaan opschort.

Dit recht heeft iedereen.

santalyd
Berichten: 15
Lid geworden op: 08 jun 2005 14:22

Re: phuket air

Ongelezen bericht door santalyd »

@ gast1002
Kras is door de rechtsbijstand gesommeerd de overeenkomst door te laten gaan zonder bijkomende kosten.

Wij gaan naar Bali zonder bijbetaling.
Weet je ook op welke gronden de rechtsbijstand dit gesommeerd heeft? Wij zijn nl. ook al bezig met onze rechtsbijstand, maar moeten geloof ik zelf de oplossing aandragen :lol:

gast1002
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 jun 2005 16:49

Re: phuket air

Ongelezen bericht door gast1002 »

Ja, op misleiding.

Zie laatste bericht.

santino
Berichten: 23
Lid geworden op: 04 jun 2005 21:08

Re: phuket air

Ongelezen bericht door santino »

Ik vraag me trouwens af of ik toch maar de rest van de reissom ga overmaken, dit moet officieel op 8 juli.
Misschien dat ik dan sneller bericht krijg over het hoe en wat?
Zijn er meer reizigers die de reissom nog niet hebben betaald, en heeft dit ook gevolgen.
Sowieso ga ik onder protest accoord met een eventuele meerprijs pp.

Gr, san[/u]

tevreden reiziger
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 jun 2005 15:59

Re: phuket air

Ongelezen bericht door tevreden reiziger »

hallo gast5001

heb je bewijzen dat je niet hoeft bij te betalen ?
of ben je de boel een beetje aan het opstoken :twisted: :twisted:

ben benieuwd.

Joris30
Berichten: 28
Lid geworden op: 06 mei 2005 17:03

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Joris30 »

Klanten die rechtstreeks bij KRAS SterVakanties (via onze internetsite, call center of een van onze eigen KRAS Reisburo`s) een reis geboekt hebben voor Thailand of Bali, met de vertrekperiode 29 juni t/m 21 augustus, hebben vanaf vrijdag 3 juni j.l. automatisch schriftelijk bericht ontvangen over de beschikbare alternatieve vlucht en de daarvoor geldende condities.

De laatste brieven zijn vrijdag 10 juni j.l. vanuit het hoofdkantoor naar de betreffende cliënten verstuurd.
Zal het dan eindelijk zover zijn......?

Har

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Har »

Goh, zijn jullie tevreden dat een Kras bedrijf jullie een voorstel tegen een meerprijs gaat aanbieden.
Je hebt nu het recht om de boeking te annuleren, met volledige terug betaling.

santalyd
Berichten: 15
Lid geworden op: 08 jun 2005 14:22

Re: phuket air

Ongelezen bericht door santalyd »

@ gast1002
Ja, op misleiding.
En bij welke rechtsbijstand zit jij, ook Stichting Rechtsbijstand?

gast1002
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 jun 2005 16:49

Re: phuket air

Ongelezen bericht door gast1002 »

Beste tevreden reiziger.

Leuke reactie.
Zeker werkzaam bij Kras.

Joris30
Berichten: 28
Lid geworden op: 06 mei 2005 17:03

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Joris30 »

Dit is het voorstel van Kras:

- vliegen vanaf Dusseldorf (vervoer daar naar toe wordt door Kras geregeld);
- met vliegtuigmaatschappij LTU;
- 1 extra dag, dus van 15 naar 16 dagen
- meerprijs 75 euro pp.

Ondanks de beroerde communicatie van Kras een acceptabel voorstel. Zeker gezien het feit dat we ook gewoon erg graag naar Thailand willen.

Har

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Har »

Joris,


Dat klinkt anders dan de 200 Euro pp , welke eerder aangegeven werd.

Welke vestiging, dit schijnt ook noh vel verschil uit te maken.

Veel plezier. :D

jochem79
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 jun 2005 15:22

Re: phuket air

Ongelezen bericht door jochem79 »

Ik heb begin februari een rondreis in Thailand geboekt, inclusief een vliegretour met PA. In de catalogus van Holland International stond dat het een gerenomeerde vliegtuigmaatschappij is. Alle reizen naar Thailand werden standaard met PA uitgevoerd. Ik ben er toen maar vanuit gegaan dat het wel goed was. Achteraf heb ik me dus goed vergist.
Toen ik in de krant vernam dat het goed mis was bij PA, ben ik meteen naar het reisbureau gegaan (Toerkoop in Alkmaar). Bij het reisbureau konden ze toen, begin mei, nog weinig zeggen. Ik moest geduld hebben, maar ze verzekerden me dat het goed zou komen. Zij zouden hun uiterste best doen en als ze iets meer wisten, namen ze meteen contact met me op.
Afgelopen maandag weer bij Toerkoop langsgegaan. Nog steeds niet veel informatie. Alleen dat er een grote kans was dat PA dit jaar niet meer ging vliegen. Misschien wel nooit meer! Maar ik moest gewoon nog even wachten. Op dit moment werden alle reizen omgeboekt naar andere vliegtuigmaatschappijen. Ben diezelfde dag ook op het internet gaan rondneuzen en ben uiteindelijk ook bij dit forum terecht gekomen. Ik schrok wel van sommige verhalen, vooral over de behandelingen en de extra kosten. Maar goed, ben optimistisch gebleven, mede door de vriendelijke mensen bij het reisbureau.
Afgelopen woensdag weer naar het reisbureau gegaan. Toen ik binnenkwam was een medewerkster net met mijn dossier (of hoe je het ook noemt) bezig. Ze hadden net een e-mail gekregen van Holland International. Binnen een week zou ik een alternatieve vlucht aangeboden krijgen (tegen meerprijs, maar met coulance-regeling van HI) of kosteloos annuleren of een andere reis met honderd euro pp korting. Nog even wachten dus.
Vanochtend werd ik opgebeld. Er was een alternatieve vlucht. Op dezelfde dagen heen en terug als met PA, maar nu met SAS en met overstap in Kopenhagen. €108,- pp extra (met €100,- pp korting). Prima geregeld dacht ik zo. De extra kosten vallen me erg mee, ook als ik bedenk dat ik nu met een 'gerenomeerde' maatschappij ga vliegen.
Al met al een tevreden klant. Ik ben prima geholpen bij Toerkoop!

Har

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Har »

De extra kosten vallen me erg mee, ook als ik bedenk dat ik nu met een 'gerenomeerde' maatschappij ga vliegen.

Welke maatschappij ?

annemieke28
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 jun 2005 20:48

Re: phuket air

Ongelezen bericht door annemieke28 »

Even goed lezen HAR, SAS even googelen en ja daar komt SAS te voor schijn en geef niet steeds van dat stomzinnige commentaar iemand had bij Tui geboekt en jij roept weer Kras ga lekker naar je corendon clubje en blijf hier lekker weg.

Gesloten