LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ontving iemand ooit jaarafrekening Energiebedrijf.com???

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Bob Schurkjens

Re: Ontving iemand ooit jaarafrekening Energiebedrijf.com???

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Het is nu ruim 30 dagen geleden dat de SGC al mijn stukken naar Energiebedrijf.com (inmiddels het criminele bedrijf OXXIO) doorstuurde.

Uiteraard (hoe kan het ook anders) geen reactie van Oxxio / EB.com ontvangen.

Binnenkort zal er wel een brief van SGC op de mat liggen over de rest van de procedure.

lammert

Re: Ontving iemand ooit jaarafrekening Energiebedrijf.com???

Ongelezen bericht door lammert »

Bel anders eens met het secretariaat van sgc
Een beetje druk op de ketel kan m.i. geen kwaad.

henk33

Re: Ontving iemand ooit jaarafrekening Energiebedrijf.com???

Ongelezen bericht door henk33 »

Erg triest dat jullie oxxio een criminele organisatie noemen. Ik denk dat wanneer jullie zo ageren, jullie zeker gaan verliezen. Niemands neemt jullie op deze meneer serieus, ook de DTE niet.
Jullie verliezen de werkelijkheid uit het oog. Goed, er zullen vast dingen fout zijn gegaan, Oxxio heeft de nodige overnames gedaan en die zijn niet vlekkeloos verlopen. Uit betrouwbare bron weet ik dat er met man en macht wordt gewerkt om alles in orde te maken. Tuurlijk sommige van jullie zitten in een uiterst vervelende situatie maar dat geeft jullie geen recht woorden als crimineel, malafide of woorden van gelijke strekking te bezigen.

Bob Schurkjens

Re: Ontving iemand ooit jaarafrekening Energiebedrijf.com???

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Vandaag schriftelijk bevestiging gekregen van SGC dat het criminele en malafide OXXIO / Energiebedrijf.com niet heeft gereageerd op het vorgelegde geschil.

"Hoewel wij betreuren dat de wederpartij niet gereageerd heeft, zullen wij de behandeling van het geschil op de gebruikelijke wijze voortzetten".

Wordt vervolgd.

Gast

Re: Ontving iemand ooit jaarafrekening Energiebedrijf.com???

Ongelezen bericht door Gast »

Erg triest dat jullie oxxio een criminele organisatie noemen. Ik denk dat wanneer jullie zo ageren, jullie zeker gaan verliezen. Niemands neemt jullie op deze meneer serieus, ook de DTE niet.
Jullie verliezen de werkelijkheid uit het oog. Goed, er zullen vast dingen fout zijn gegaan, Oxxio heeft de nodige overnames gedaan en die zijn niet vlekkeloos verlopen. Uit betrouwbare bron weet ik dat er met man en macht wordt gewerkt om alles in orde te maken. Tuurlijk sommige van jullie zitten in een uiterst vervelende situatie maar dat geeft jullie geen recht woorden als crimineel, malafide of woorden van gelijke strekking te bezigen.
er wordt al jaren met man en macht aan gewerkt om dit op orde te krijgen en het enige dat ze doen is meer problemen kweken dan oplossen! er zullen vast "wat" dingen fout zijn gegaan, pft gaat toch heen joh, lees dit forum maar eens goed door.

voel je je persoonlijk aangesproken als we het hebben over malafide criminele bedrijven?

Pebbie

Re: Ontving iemand ooit jaarafrekening Energiebedrijf.com???

Ongelezen bericht door Pebbie »

Jeezus Bob, ben je ook blij mee lijkt me grrr. Als zelfs dat al even niet helpt, wat dan nog wel?

Bob Schurkjens

Re: Ontving iemand ooit jaarafrekening Energiebedrijf.com???

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

@ Pebbie

Het helpt wel alleen duurt het allemaal wat lang. Van de SGS heb ik een zeer positieve indruk, kan ik iedereen aanraden. OXXIO wordt het hardst gestraft als iedere gedupeerde de moeite neemt (kwartiertje werk) om het geschillenformulier in te vullen en op te sturen naar de SGC. Het is ook de enige manier om je recht te halen.

Ik vraag me trouwens af of het nieuwe OXXIO is aangemeld bij SGC; ik neem aan van niet omdat ze daar natuurlijk geen enkel belang bij heben!

lammert

Re: Ontving iemand ooit jaarafrekening Energiebedrijf.com???

Ongelezen bericht door lammert »

Nou ze zijn lid hoor, art 14 van hun voorwaarden
Ze willen toch in ieder geval de schijn ophouden dat ze een betrouwbaar bedrijf zijn, anders wordt het zelfs voor mensen als Henk33 moeilijk om ze te verdedigen.

Gast

Re: Ontving iemand ooit jaarafrekening Energiebedrijf.com???

Ongelezen bericht door Gast »

Hmm, is OXXIO lid van SGC? OXXIO staat niet op dit lijstje:
http://www.sgc.nl/registranten.asp?comm ... =5&vraag=1

lammert

Re: Ontving iemand ooit jaarafrekening Energiebedrijf.com???

Ongelezen bericht door lammert »

Even verder lezen
Lid van energiened
Was het energiebedrijf op het moment van het sluiten van de overeenkomst, lid van Energiened of van VEWIN?
(Tip: U kunt hieromtrent ook informatie verkrijgen bij Energiened: www.energiened.nl
danwel bij VEWIN: tel 070-414 4750)
Hier staat hij bij vermeld

Harry50

Re: Ontving iemand ooit jaarafrekening Energiebedrijf.com???

Ongelezen bericht door Harry50 »

Ik lees dit forum vaak, en het valt me op dat jullie in iig geen tegengeluid willen horen want dat zijn jullie op de teentjes getrapt. Ik ben het simpelweg niet met jullie eens.

gerritje
Berichten: 12
Lid geworden op: 07 jun 2005 19:51

Re: Ontving iemand ooit jaarafrekening Energiebedrijf.com???

Ongelezen bericht door gerritje »

Harrie50
Begin dan een eigen topic
Bijvoorbeeld "Ik steun tegen beter weten in OXXIO"
Dan verzamel je daar de positieve reaktie(s)
Gaan wij hier door met de werkelijkheid
Groeten

Pieter100
Berichten: 14
Lid geworden op: 18 jul 2004 14:48

Re: Ontving iemand ooit jaarafrekening Energiebedrijf.com???

Ongelezen bericht door Pieter100 »

De werkwijze van SGC.
Op 2 maart 2005 heb ik bij SGC 'n klacht ingediend over het niet ontvangen van jaarafrekeningen van Energiebedrijf.com sinds mijn stroom afname. (juni 2002). Op 24 maart werd nog wat aanvullende informatie gevraagd. Op 21 april kreeg ik van SGC de bevestiging dat men mijn klacht in behandeling ging nemen. Op 26 april werd bevestigd dat de klacht in behandeling was genomen door het versturen van mijn stukken naar Energiebedrijf.com (inmiddels Oxxio).
Op 27 mei deelde SGC mij mede dat er van Oxxio geen ractie was ontvangen en dat ze de behandeling van het geschil op de gebruikelijke wijze voortzetten. Inmiddels zijn we dus ruim 3 maanden verder en het geschil is nog niet opgelost. Een afrekening heb ik nog steeds niet ontvangen!
Wat ik wel gedaan heb........mijn contract met Oxxio beëindigd!
Wonder boven wonder kreeg ik binnen 14 dagen bericht van Oxxio dat ze akkoord gingen met beëidigen van het contract.
Nu is het wachten op de eindafrekening!!!!! :P :P


jsp
Berichten: 382
Lid geworden op: 15 jun 2005 00:50

Re: Ontving iemand ooit jaarafrekening Energiebedrijf.com???

Ongelezen bericht door jsp »

Ik ben klant bij Energiebedrijf.com sinds juli 2003 (tweejarig contract voor groene stroom via Postbankactie). Nooit enige nota, specificatie of afrekening gehad, ondanks herhaaldelijk bellen en mailen. Wel netjes elke maand geld door E.Com geincasseerd. Volgens mij financieren zij hun aktiviteiten door te hoge voorschotten te incasseren (die ze dus niet afrekenen) en door het ook niet verrekenen van de heffingskorting (waarop je met groene stroom jaarlijks recht hebt.) Dat gebeurt namelijk via de afrekening (die je nooit krijgt). Pure flessentrekkerij dus. Onbegrijpelijk dat politiek en consumenten- programma's zich ook al 3 jaar laten afschepen. Ik heb inmiddels het contract beeindigd per vervaldatum dmv 2 mails en aangetekende brief (geen enkele reaktie ontvangen) en ben maar weer terug gegaan -op hoop van zegen naar Eneco- (die nog steeds het transport in rekening bracht). Wie heeft dit ook gedaan? Volgde de afrekening van E-com inderdaad binnen de inmiddels verplichte termijn van 8 weken? En stoppen de afschrijvingen ook per vervaldatum of moet ik dit geld straks ook weer terug gaan halen bij de criminele OXXIO bende?

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Ontving iemand ooit jaarafrekening Energiebedrijf.com???

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Je kan het beste een geschil indienen bij de SGC. Dit kost je € 25 die je later weer terugkrijgt. Zie de info op dit forum

Je geschil kun je hier indienen: www.oxxio.sucks.nl (of www.sgc.nl )

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Ontving iemand ooit jaarafrekening Energiebedrijf.com???

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Het afhandelen door SGC kost gemiddeld 6,8 maaanden:

"Snel:
De gemiddelde behandelingsduur bij de Geschillencommissie Openbare Nutsbedrijven bedroeg het afgelopen jaar 6,8 maanden."

Bron: www.sgc.nl

lammertc
Berichten: 133
Lid geworden op: 08 jun 2005 06:02

Re: Ontving iemand ooit jaarafrekening Energiebedrijf.com???

Ongelezen bericht door lammertc »

Jsp
Heb dit ook gehad
Lees op
http://www.dse.nl/~lammert/
daar staat mijn verslag en correspondentie van een jaar!!
Je kunt hier dingen uithalen voor eigen gebruik
En zeker de SGC inschakelen

Succes en veel geduld

Lammert

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Ontving iemand ooit jaarafrekening Energiebedrijf.com???

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Inmiddels een uitnodiging gehad voor de zitting in Utrecht (drie commissieleden van SGC).

Denk niet dat ik er heen ga gezien het geringe belang van de zaak (een vordering van circa 40 euro).

Ik ben natuurlijk nummer duizendnogwat die een klacht heeft ingediend over EB.com (OXXIO) dus veel zullen ze wel niet van me hoeven te weten in aanvulling op mijn schriftelijke verhaal.

h.vreeken
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 jul 2005 18:54

Re: Ontving iemand ooit jaarafrekening Energiebedrijf.com???

Ongelezen bericht door h.vreeken »

Ook ik wacht al meer dan een jaar op de jaarafrekening.
Bellen, bellen..... het helpt geen zak.
Weet dat grietje van 20 jaar veel.
Terug naar NUON.
Privatisering energiebedrijven en concurrentie.
Het is nog nooit zo een bende geweest.
Goed plan geweest van de overheid.
Moeten ze meer doen......

Gesloten