LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] verjaringstermijn

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
anne_
Berichten: 1469
Lid geworden op: 12 jan 2005 15:02

Re: verjaringstermijn

Ongelezen bericht door anne_ »

.....
Laatst gewijzigd door anne_ op 20 jun 2005 15:38, 3 keer totaal gewijzigd.

albert-o
Berichten: 376
Lid geworden op: 24 apr 2005 11:04

Re: verjaringstermijn

Ongelezen bericht door albert-o »

verwijderd op verzoek :lol:
Laatst gewijzigd door albert-o op 20 jun 2005 14:12, 2 keer totaal gewijzigd.

Pieter
Berichten: 1874
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:06
Contacteer:

Re: verjaringstermijn

Ongelezen bericht door Pieter »

In iedergeval is het wel duidelijk dat dexia steeds weer om de oren geslagen kan worden met hun eigen woorden.
Zoals je al melding van maakte is het mijn inziens ook zo dat verjaringstermijn ( 3 jaar) nog steeds eindeloos is en kan iedere partner zich beroepen, die niet meegetekend heeft, op bovenstaande uitspraak. Deze oneindigheid blijf voortduren totdat dexia aan haar klanten middels een persoonlijk schrijven erkent dat huurkoop wetgeving op onderhavige contracten van toepassing is. Dan gaat pas de teller van 3 jaar verjaring echt lopen.
Zodra ze dat doen, doen ze veel eegaleasers een plezier.
Met andere woorden voor de verjaringstermijn is er spraken van een win win situatie voor de eegaleasers die op dit moment nog niet vernietigd hebben.

Een aanvulling op voorgaande posting.
Ze moeten het dan wel aangetekend met bewijs van ontvangst verstuurd hebben :lol:

Met vriendelijke groet,
Pieter Hezemans
Vereniging Payback

piano
Berichten: 373
Lid geworden op: 10 mei 2005 15:46

Re: verjaringstermijn

Ongelezen bericht door piano »

Deze oneindigheid blijf voortduren totdat dexia aan haar klanten middels een persoonlijk schrijven erkent dat huurkoop wetgeving op onderhavige contracten van toepassing is.

Pieter dit geloof je toch zelf niet.

albert-o
Berichten: 376
Lid geworden op: 24 apr 2005 11:04

Re: verjaringstermijn

Ongelezen bericht door albert-o »

verwijderd op verzoek. :lol:
Laatst gewijzigd door albert-o op 20 jun 2005 14:13, 1 keer totaal gewijzigd.

Pieter
Berichten: 1874
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:06
Contacteer:

Re: verjaringstermijn

Ongelezen bericht door Pieter »

Quote:
Deze oneindigheid blijf voortduren totdat dexia aan haar klanten middels een persoonlijk schrijven erkent dat huurkoop wetgeving op onderhavige contracten van toepassing is.



Pieter dit geloof je toch zelf niet.
Nee dat geloof ik niet dat dexia het als aangetekend gaat versturen.
Laat staan gaat versturen.

Daarom is er spraken van een win win situatie voor eegaleasers.

Doen ze het niet. is het niet erg, blijft de verjarings termijn zeg maar oneindig.
Doen ze het wel. dan doen ze daar veel eegaleasers een groot plezier mee.

Met vriendelijke groet,
Pieter Hezemans
Vereniging Payback

piano
Berichten: 373
Lid geworden op: 10 mei 2005 15:46

Re: verjaringstermijn

Ongelezen bericht door piano »

Pieter

Ik hoop het je hopen, we hebben namelijk te maken met de meest ongeloofelijke boevn, Ze gaan elk voorstellingsvermogen te boven we zijn er echt nog niet hoor.!!!!

bokkie
Berichten: 373
Lid geworden op: 10 mar 2005 21:48

Re: verjaringstermijn

Ongelezen bericht door bokkie »

Kunnen die lieden van vannacht in dit topic niet lekker in de een of andere chatbox hun onzinverhalen ophangen? Dank u.
Daarnaast, ik heb geen aliassen en ik ben er ook geen: je kunt het checken bij de Tros Radarredactie. Bokkie is bokkie, niet meer en niet minder.

gogo
Berichten: 90
Lid geworden op: 27 nov 2003 15:17

Re: verjaringstermijn

Ongelezen bericht door gogo »

Na de vernietigingsbrief van niet medegetekend hebbende echtgenote.
Hoe kun je de automatische incasso stopzetten en overgaan tot bijv. automatische betaling onder protest?
Moet je na vernietigingsbrief nog een aangetekende brief sturen dat je de automatische incasso intrekt?
De Rabobank beweert dat het niet mogelijk is via de bank zelf de automatische betaling stop te zetten.
Misschien de rekening opzeggen?
Wie heeft hier ervaring mee?
gogo

J.L. v. N.
Berichten: 321
Lid geworden op: 01 mei 2005 11:17

Re: verjaringstermijn

Ongelezen bericht door J.L. v. N. »

Gogo, een verleende machtiging tot incasso kan je altijd stopzetten! Stap 1: de rode kaart aan Dexia sturen, eventueel aangetekend als je een verzendbewijs wilt hebben. Stap 2: de laatste incasso van Dexia storneren, daarvoor moet je even naar je bank en daar een formuliertje invullen en je rekeningnummer laten blokkeren voor incasso's van Dexia (zorg dat je het rekeningnummer van Dexia bij je hebt).
Als je wilt kan je dan zelf een automatische betaling laten uitvoeren op de door jou aangewezen dag (met de vermelding "betaling onder protest").

Mijn advies (op aanraden van mijn advocaat) is echter: betaal geen cent meer aan Dexia want daarvan zie je nooit meer iets terug! Wel dien je je contract natuurlijk eerst te vernietigen! Zelf verkeerde ik in waarschijnlijk precies dezelfde situatie als jij met ook een rekening bij de Rabo. Het stopzetten van de incasso's gef geen enkel probleem.

Waag er eens een mailtje aan naar [email protected] en zet aan Piet je situatie uiteen voor een "advies op maat".

Succes,

J.L. v. N.

Jondalar
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 mei 2005 16:05

Re: verjaringstermijn

Ongelezen bericht door Jondalar »

Hai Gogo,

Ik had zoiets ook met de ABN. Dexia bleef incasseren en ik maar terug boeken dmv storno. Maar bij de ABN kunnen ze de bankrekening van Dexia invoeren waardoor deze bankrekening niet meer van jouw bankrekening kan incasseren. Zal de Rabobank toch ook wel hebben??

Groetjes J

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: verjaringstermijn

Ongelezen bericht door Janny »

De automatische betaling moet door de bank worden stopgezet.

of en dat lijkt me aannemelijker

U heeft zelf destijds aan dexia een Machtiging verstrekt tot het innen van een vaststaand bedrag. op een vastgestelde datum.

Heeft u het eerste gedaan? dan zal de bank waar u die automatische incasso hebt verzocht dit ook moeten stoppen.

Heeft u het tweede gedaan, wat de meestten hebben gedaan, dexia heeft dit nl standaard in de contracten. Dan zult u aangetekend Dexia moeten verplichten deze te stoppen.
Daarna , als dexia door gaat maakt hij illegaal gebruik van die machtiging. Wel moet u begrijpen dat aan het een Het contract, het andere de betaling van de gelden is gekoppeld.
Als Dexia doorgaat met incasseren kunt u elke maal dat dit gebeurt het bedrag storneren. Is terugvorderen van de bank dit moeten ze uitvoeren.

Laat u niet afschepen, ze willen allemaal graag dat u blijft betalen , dus hou vast aan uw besluit.

Janny

gogo
Berichten: 90
Lid geworden op: 27 nov 2003 15:17

Re: verjaringstermijn

Ongelezen bericht door gogo »

Automatische incasso
Als mijn eega een aangetekende vernietigingsbrief heeft gestuurd
is daarmee dan ook niet automatisch het onderdeel machtiging tot automatische incasso (standaard onderdeel van het contract) vernietigd?
En de machtiging dus ingetrokken?
Zo dacht ik ineens..
Of ligt dat anders?
gogo

trudy
Berichten: 1568
Lid geworden op: 10 okt 2003 15:44

Re: verjaringstermijn

Ongelezen bericht door trudy »

Als mijn eega een aangetekende vernietigingsbrief heeft gestuurd
is daarmee dan ook niet automatisch het onderdeel machtiging tot automatische incasso (standaard onderdeel van het contract) vernietigd?
Nee Gogo, vergeet dat maar. Als je het niet zelf doet, blijven de boeven geld van je rekening incasseren. Wat je ook doet of schrijft, ze blijven doorgaan tot uitspraak van de rechter, tenzij je de rode kaart opstuurt, dan houdt het echt op anders zijn ze strafbaar.

jll
Berichten: 453
Lid geworden op: 10 feb 2004 21:34
Contacteer:

Re: verjaringstermijn

Ongelezen bericht door jll »

Als je eigen bank niet meewerkt om de automatische incasso op te heffen, kun je ook zelf actie ondernemen door vlak voor de incassodatum je rekening tijdelijk leeg te halen. Denk hierbij wel aan de kredietfaciliteit die voor de meeste bank- en girorekeningen geldt. In dat geval moet je maximaal rood gaan staan. Gewoon even pinnen tot het niet meer lukt.
Als de incasso twee keer is mislukt, vervalt bij veel banken de incassomachtiging.

pewi
Berichten: 679
Lid geworden op: 16 feb 2005 20:52

Re: verjaringstermijn

Ongelezen bericht door pewi »

Jll,
Je bent zelf baas over je eigen geld en niet jouw huisbankier.
Gogo,
Bij elk postkantoor en elke bank kan je gewoon de rode "intrekken machtiging" kaart krijgen. Of de bank nu mee wil werken of niet is helemaal niet belangrijk. Je vult zelf de kaart in en stuurt deze op tegelijk met je (aangetekende) vernietigingsbrief. Laat je rode kaart ff afstempelen door het postkantoor en maak voor de zekerheid een kopietje hiervan. Ook storneren van de laatste betaling was bij de Rabobank voor mij geen probleem. Zie ook de posting van J.L.v.N.
Vrgr Pewi.

Gesloten