LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Media Markt

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
Gast

Re: Media Markt

Ongelezen bericht door Gast »

De MM is gemiddeld gezien niet goedkoper.
Ze hebben alleen op een heel knappe manier dat image weten te creeeren

edje_kadetje
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 mar 2005 15:00

Re: Media Markt

Ongelezen bericht door edje_kadetje »

Ik dacht dat zo'n mega bedrijf als Media Markt genoeg kapitaal voor handen heeft om haar klanten tevreden te houden als het op service aankomt. Persoonlijk denk ik dat de kleine zelfstandige haar service niet direct in de prijs meeberekend als het om reparatie gaat, gezien ook de kleine zelfstandige haar reparaties ook uitbesteed bij een bedrijf als elesco of iets dergelijks. Als dergelijke kosten onder garantie vallen worden deze gewoon doorberekend aan de importeur van de fabrikant, indien niet, dan worden deze kosten doorberekend aan de klant. In dit geval en dan relateer ik naar het eerste bericht dat geplaats is in dit forum, was het dus een garantie verhaal. Als media Markt zich een beetje van de goede kant had laten zien had zij die man gewoon een nieuw apparaat gegeven en het defecte apparaat gewoon terug gestuurd naar de importeur die had vervolgens het defecte app. wel gecrediteerd.

De Media Markt Medewerkers van het betreffende filiaal zijn dus gewoon een stelletje zuur pruimen :( :(
Slechte beurt voor Media Markt

karr-1
Berichten: 368
Lid geworden op: 17 jan 2005 16:54

Re: Media Markt

Ongelezen bericht door karr-1 »

Nee slechte beurt voor de man die eist dat een apparaat binnen 5 dagen gerepareerd is en dan gaat klagen als hem gratis een vervanging wordt aangeboden....

Maar goed, het is makkelijker om de Mediamarkt te beschuldigen als om de hand in eigen boezem te steken neem ik aan.

Zemblatika

Re: Media Markt

Ongelezen bericht door Zemblatika »

Beste mensen,

Volgensmij is er niemand die gewoon eens zijn garantie voorwaarden erbij neemt.

Hierin staat namelijk aangegeven wat de reparatie tijden meestal zijn maar ook dat als er iets mis gaat met logistiek en leveringen dat je helaas moet wachten.

Net als een consument heeft een bedrijf ook rechten en hebben zij het recht om een apparaat in orde te brengen als het gebreke vertoond binnen de garantie. Normaal gezien zijn 3 reparaties redelijk (al is dit voor de consument natuurlijk absoluut niet leuk) en als er dan nog iets is zullen ze meestal terug kopen of omruilen voor een nieuw of beter product.

De enige voorwaarden tijdens alle drie de reparties zijn de garantievoorwaarden die normaal gezien niet voorzien in een leen toestel tenzij er bijvoorbeeld een servicecontract is afgesloten dat hierin voorziet.

In dit geval is het dus zo dat het al heel wat is dat media markt wilt voorzien in een oplossing van een leentoestel al is het niet netjes tegenover de volgende klant die dus eigenlijk een tweede hans toestel als een nieuwe koopt.

eric 24

Re: Media Markt

Ongelezen bericht door eric 24 »

Ik snap al die klachten over MM niet. Had zelf een defecte DVD-RW 890 van Philips. Was reeds 1,5 jaar oud en elders gekocht. Reparatie bij oorspronkelijke leverancier zou ongeveer de helft van de nieuwprijs kosten. Besloot een nieuwe te kopen en was bij MM. Verkoper aldaar hoorde dat ik reeds zo'n DVD recorder had die defect was. Hij vertelde dat het probleem van dit model (herkende geen DVD's meer) bekend was en adviseerde mij met het apparaat naar de reparatieafdeling te gaan. (Almere) Men stuurde apparaat naar Philips op en..... ik kreeg het na 3 weken kosteloos en gerepareerd terug met de opmerking "hebben we naar Philips gestuurd die het probleem kende en de laserunit gratis heeft vervangen en nieuwe software geplaatst heeft. Veel plezier er mee!"
Zo kan het dus ook, maar dat heeft misschien te maken met hoe je je opstelt? :D

karr-1
Berichten: 368
Lid geworden op: 17 jan 2005 16:54

Re: Media Markt

Ongelezen bericht door karr-1 »

Zo kan het dus ook, maar dat heeft misschien te maken met hoe je je opstelt?
Juist en dat is nu precies wat ik al die tijd probeer te zeggen. Mensen gaan naar zoń winkel toe en beginnen met een hoop spektakel en gedoe van alles te eisen. Nogal logisch dat zo'n winkel niet meewerkt. Terwijl je met normaal praten een heel eind komt.

klaasvd
Berichten: 160
Lid geworden op: 14 feb 2005 23:27

Re: Media Markt

Ongelezen bericht door klaasvd »

ja, of niet

A. Shri

Re: Media Markt

Ongelezen bericht door A. Shri »

Mijn Sharp magnetron ( Eur 385 aanschaafprijs ) is five keer defect geweest in twee jaar. Iedere keer voor de repratie is het meer dan 3-4 weken geduurd bij Mediamarkt. Inmiddels heb ik nieuwe Daewoo magnetron gekocht for ( Eur 50 ), die nog steeds goed werkt.

Mediamarkt zei dat als een apparaat meer dan drie keer kapot gaat dan vierde keer mag ik een nieuwe kiezen. Maar zo werkt het niet. Het is een trucje om druk af te krijgen. Vierde keer toen het apparaat niet deed hoorde ik dat ik nieuwe apparaat mag kiezen indien het apparaat meer dan drie keer kapot gaat in de eerste jaar.

Media markt is een goede plek om producten te bekijken maar koop dingen via Internet. Het heb jij ook geen service garantie maar dan betaal jij ook minder.

Gast

Re: Media Markt

Ongelezen bericht door Gast »

Mediamarkt grote marktstraat den haag.
Moeder 85 jaar heeft een nieuwe televisie nodig Media markt heeft er een voor de juiste prijs.
Er staat een verkeersbord bestemmend verkeer (onder de grotemarktstraat licht de tramtunnel)Mijn moeder voor de deur uit gezet, mee gelopen zij met haar rollator.
Wil daarna de auto weg rijden Zat er een bekeuring op van 45 euro????
Heb daar via politie en justitie geprobeerd om kwijtschilding Dat is mislukt.
ook verteld Media markt. en het schrijven naar de rechtbank(copy)laten zien.
Weet je wat??? de Media markt heeft de bekeuring betaald via een te goed bon

WILDE DIT EVEN KWIJT. BEDANKT MEDIA MARKT. Grotemarktstraat DEN HAAG

simmer9999

Re: Media Markt

Ongelezen bericht door simmer9999 »

hahahahhaha...

Wat heeft dit met de Mediamarkt te maken? Volgens mij kan je een bon voor fout parkeren toch echt de mediamarkt niet aanrekenen!

Gast

Re: Media Markt

Ongelezen bericht door Gast »

Het ligt er toch gewoon aan welke verkoper je hebt, als die gast diezelfde ochtend verschrikkelijk van bil is geweest met de vrouw van de filiaal-leider dan kan alles, als hij al 3 weken droog staat omdat zijn vrouw de sexuele uitstraling heeft van een stuk schuurpapier dan kan hij wel prikkelbaar reageren en daar weten de grote meneren zelf ook niets van af. Hoe groter het concern hoe meer klachten over service inderdaad, dat is toch logisch. Ben jij wel elke dag even vrolijk op je werk ?

lvwijk
Berichten: 14
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:00

Re: Media Markt

Ongelezen bericht door lvwijk »

Ik heb onlangs een mp3 speler gekocht bij de Media Markt. Ik naar huis en er zit een systeemfout in display functioneert niet naar behoren. Ik de volgende dag terug en ik kreeg gelijk een andere mee zonder problemen, nou ik dus weer naar huis. Er stonden 99 liedjes op, die bleken van een of andere Turk te zijn geweest. Ik wou er andere muziek opzetten, ik pakte dus de USB-kabel en wat denk je???? USB-kabel kapot, kon ik weer terug. Daar had ik natuurlijk geen zin want om bij de Media Markt te komen moet ik onderhand een wereldreis voor maken. Toen heb ik de Media Markt maar opgebeld, om te vragen of ze een USB - kabel en koptelefoon (die was ook al kapot en gebruikt) op konden sturen en binnen twee dagen had ik het in huis. Ik heb er toen andere muziek opgezet en ik zag tot mijn verbazing dat er meerdere persoonlijke bestanden opstonden. Zoals sollicitatiebrieven en CV's en verder stond er nog huiswerk op van die zelfde Turk.

Kortom ik heb gewoon een 2e hands apparaat gekocht, ik heb het er maar bij laten zitten ik had namelijk geen zin om weer vanaf Werkendam naar Rotterdam te gaan. Nu 4 maanden later is hij kaduuk helaas dus ik moet alsnog terug naar de Media Markt.

Voortaan koop ik daar geen appartuur meer: ik ben toch niet gek :?:

talea
Berichten: 22
Lid geworden op: 12 jun 2005 20:36

Re: Media Markt

Ongelezen bericht door talea »

Beste A Shri ik geloof jouw verhaal niet helemaal, het is namelijk beleid van MM dat wanneer een aparaat 3 keer gerepareerd is en het nog niet naar behoren functioneert de klant voor het aankoopbedrag in de winkel een nieuw aparaat mag uitzoeken. Tenminste dit is zo bij de MM waar ik kom. Ik heb dit zelf meegemaakt met een telefoon en dat ging zonder mokken, heb uiteindelijk zelfs een toestel met meer functies.

De MediaMarkt heeft verder geen plicht om jou te voorzien van een leentoestel. Dit is ook het geval bij bijvoorbeeld een mobiele telefoon, waarvan gewoon het contract doorloopt. Daarvoor zijn verzekeringen en tja dat kost geld en dat wil je niet uitgeven, maar je verwacht wel dat je alles krijgt voor niets. Mensen denk toch eens na, de lagere prijzen moeten ergens vandaan komen!!!

Karr-1 ik ben het helemaal met jou eens, voor een klant die dingen op een normale manier vraagt is een werknemer 100x meer bereid iets te doen dan voor een klant die binnenkomt en gelijk begint met schreeuwen en eisen. Het moet van 2 kanten komen, maar tegenwoordig mogen mensen schijnbaar alles eisen en medewerkers voor alles uitmaken...

seat
Berichten: 58
Lid geworden op: 10 jun 2005 12:15

Re: Media Markt

Ongelezen bericht door seat »

simmer9999 .Even een reactie van jou van 25 mei (en nee ik lees niet alle Rader post)Als JIJ niet snapt wat die bepaalde bekeuring met media-markt te maken heeft,Dan weet jij niet wat service betekend.
Service van een bedrijf of een artikel,NOG NOOIT OP EEN WINKEL ZIEN STAAN? SERVICE;
De mediamarkt ziet mij als klant,en een klant willen zij graag terug.zien komen.
En met deze aktie wat verder verteld gaat worden.
Gaat men er van uit dat jij en je vrienden en kenissen bij deze zaak komen winkellen
Als jij het dus niet snapt ,zal jij wel een onnodig duur levendje hebben.

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: Media Markt

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Ik heb onlangs een mp3 speler gekocht bij de Media Markt. Ik naar huis en er zit een systeemfout in display functioneert niet naar behoren. Ik de volgende dag terug en ik kreeg gelijk een andere mee zonder problemen, nou ik dus weer naar huis. Er stonden 99 liedjes op, die bleken van een of andere Turk te zijn geweest. Ik wou er andere muziek opzetten, ik pakte dus de USB-kabel en wat denk je???? USB-kabel kapot, kon ik weer terug. Daar had ik natuurlijk geen zin want om bij de Media Markt te komen moet ik onderhand een wereldreis voor maken. Toen heb ik de Media Markt maar opgebeld, om te vragen of ze een USB - kabel en koptelefoon (die was ook al kapot en gebruikt) op konden sturen en binnen twee dagen had ik het in huis. Ik heb er toen andere muziek opgezet en ik zag tot mijn verbazing dat er meerdere persoonlijke bestanden opstonden. Zoals sollicitatiebrieven en CV's en verder stond er nog huiswerk op van die zelfde Turk.

Kortom ik heb gewoon een 2e hands apparaat gekocht, ik heb het er maar bij laten zitten ik had namelijk geen zin om weer vanaf Werkendam naar Rotterdam te gaan. Nu 4 maanden later is hij kaduuk helaas dus ik moet alsnog terug naar de Media Markt.

Voortaan koop ik daar geen appartuur meer: ik ben toch niet gek
*****, in ieder willekeurig topic lees ik jouw verhaal over een MP3 speler met 99 liedjes van een Turk. Bij de MM worden dagelijks tonnen MP3 spelers verkocht, waarvan een hoop troep (die zooi van drie tientjes die je je meervoudig gehandicapte buurjongetje cadeau doet). Het verwerken van de reparaties is een menselijk proces en daarbij kan het, zeker met zulke hoeveelheden, voorkomen dat een geruild/ingeruild model terug in de schappen belandt. So be it.

In een ander topic las ik dat het zo'n Marquant ding was, tsja, als je voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten, moet je vele ritjes Werkendam-Rotterdam maken vrees ik. Ronduit naïef om bij zo'n massaprodukt voor het goedkoopste model te kiezen (al was het alleen maar omdat het display de titels niet eens gespecificeerd en verlicht weergeeft en de oordopjes 100% gegarandeerd na drie dagen stuk zijn)

Maar om jouw ene negatieve ervaring met een onbeduidend flutartikel als een MP3 speler zo overdreven breed uit te meten hierzo raakt echt kant noch wal.

visse412
Berichten: 20
Lid geworden op: 06 jul 2005 23:17

Re: Media Markt

Ongelezen bericht door visse412 »

Na bijna alle reacties gelezen te hebben, zie ik verschillende dingen die dus echt niet kunnen kloppen. Wat me helaas ook opvalt is dat sommige mensen denken dat ze na een jaar een nieuw apparaat krijgen als deze defect gaat.

Ik werk zelf bij de Media Markt en er zijn een paar punten waar ik dagelijk mee te maken krijg. Natuurlijk komen er elke dag dingen terug die niet goed werken of defect zijn. Maar als ik wordt gebeld om bij de informatie balie te komen om te kijken naar een apparaat en ik kan nog niet eens goedenmiddag zeggen, omdat de klant direct begint te schelden etc. verwacht dan van mij niet dat ik direct een nieuwe geef. Ik heb alle begrip voor mensen die een defect apparaat hebben en als dit binnen 14 dagen is, ruil ik deze altijd om! Ook als de klant tekeer gaat tegen iemand die hulp komt bieden.

Maar HELAAS komen er ook mensen die een apparaat hebben van een jaar oud en waar 2 jaar garantie op zit. b.v. een Portable DVD Speler. Deze moeten ter reparatie worden opgestuurd en deze is de klant dan gemiddeld 15 tot 19 dagen kwijt. Natuurlijk bieden we geen vervangend apparaat, stel je nu eens voor dat elke klant dat zou krijgen, wat denk je wat voor kosten dit mee brengt!

Helaas willen sommige mensen voor 1 cent op de eerste rang en als het dan kapot gaat direct een nieuwe of geld terug. Raar dat dit met electronica wel wordt verwacht maar met een auto niet.

Natuurlijk proberen we elke klant een oplossing te bieden, maar we kunnen niet altijd aan de wensen van een klant voldoen. Maar kijk ook eens naar de goede kanten van een bedrijf als Media Markt. Veel keuze, Veel voorraad, Laagste prijs garantie en binnen 14 dagen is omruil mogelijk, mits het app. nog in goede staat verkeerd!

In ieder geval, ik denk dat sommige mensen teveel verwachtingen hebben van sommige winkels.

Tot ziens bij Media Markt

Gesloten