LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Telefoonterreur
-
Re: Telefoonterreur
Wat al het ergste bij zo'n call center is dat ze niet het fatsoen hebben om te vragen of het gelegen komt,de laastste tijd kaatst ik de bal terug met een weder vraag of bij de eerste vraag geen intresse goededag en leg de hoorn neer om mij druk hier over te maken heeft weinig nut want ze horen het toch niet en de intresse is helemaal weg.
Ik weet dat ze zoveel mensen per dag moeten gebeld hebben om iets aansmeren anders sta je baan op de tocht dus een kattekop kunnen ze altijd gebruiken,daar ben ik niet goed in sterkte voor hen die er in hun vakantie een bijverdienste aan hebben.
Ik weet dat ze zoveel mensen per dag moeten gebeld hebben om iets aansmeren anders sta je baan op de tocht dus een kattekop kunnen ze altijd gebruiken,daar ben ik niet goed in sterkte voor hen die er in hun vakantie een bijverdienste aan hebben.
Ik ben het er niet mee eens dat call agents niet eens vragen of het gelegen komt. Ik heb zelf een hele tijd in een call center gewerkt en daar moesten we ons gewoon aan de telefoon enquete houden, dus ook vragen of het gelegen komt. Het probleem is alleen, zoals al eerder gezegd, dat het 'in' is om call agents uit te schelden of wat dan ook. Natuurlijk wordt de consument vaak gebeld voor zaken waar hij helemaal niks mee te maken wil hebben, bijv. groene stroom van Durion, maar vaak wordt er ook iets verteld wat wel nuttig kan zijn.
Zo heb ik lang gebeld voor een mobiele provider en belde ik naar de huidige klanten. Dan is het wel raar dat ik mij wel aan de telefoonenquete moet houden, maar dat het heel normaal is dat ik uitgescholden voor woorden die ik niet eens wil kennen. Met als gevolg dat sommige call agents daar weer geirriteerd door raken en zo komen we dan in een mooi actie-reactie schemaatje terecht......
Zo heb ik lang gebeld voor een mobiele provider en belde ik naar de huidige klanten. Dan is het wel raar dat ik mij wel aan de telefoonenquete moet houden, maar dat het heel normaal is dat ik uitgescholden voor woorden die ik niet eens wil kennen. Met als gevolg dat sommige call agents daar weer geirriteerd door raken en zo komen we dan in een mooi actie-reactie schemaatje terecht......
Ik werd helemaal gek van Tele2, In een periode van 2 weken werd ik tot 7 keer toe gebeld, ik bleef steeds vriendelijk aan de telefoon en tot 6 keer toe werd mij toegezegd mijn telefoonnummer uit hun bestand te verwijderen... Heb bleef na de 7e keer eindelijk rustig tot mijn vriend vorige week de telefoon opnam op zijn vrije dag en iemand van tele2 aan de lijn kreeg die beweerde met mij een afspraak te hebben om op dat tijdstip te bellen.. beetje vreemd he dat ik zo'n afspraak zou maken op een moment dat ik aan het werken ben.
Maar goed het is nu weer even rustig! Hopen dat het zo blijft want het is behoorlijk irritant als je na een dag hard werken in de keuken staat om eten te koken en je eindelijk eens van je rust wil genieten en dan gebeld wordt door zo'n callcenter, computer of wat nog erger is voor een enquête!! EN als je er lol aan beleeft mensen lastig te vallen dan is er echt serieus iets mis met je!
Maar goed het is nu weer even rustig! Hopen dat het zo blijft want het is behoorlijk irritant als je na een dag hard werken in de keuken staat om eten te koken en je eindelijk eens van je rust wil genieten en dan gebeld wordt door zo'n callcenter, computer of wat nog erger is voor een enquête!! EN als je er lol aan beleeft mensen lastig te vallen dan is er echt serieus iets mis met je!
-
@Annemiekje: het simpele gegeven dat iemand in het telefoonboek staat, en dus zijn of haar gegevens aan de openbaarheid heeft prijsgegeven, wil nog niet zeggen dat jan en alleman daar dan ook maar misbruik van moet maken.
Het is zijn eigen schuld, zeg je. WAT i8s zijn eigen schuld? Dat iemand lastig wordt gevallen onder het avondeten? Het is gewoon een vorm van stalking.
Het zou dus andersom moeten zijn: callcenters zouden pas mogen bellen, wanneer er uitdrukkelijk toestemming voor wordt gegeven, of als men aangeeft geen bezwaar te hebben. Ik boycot de bedrijven die me op deze manier benaderen. Kortgeleden liep mijn inschrijving bij INFO-filter na 5 jaar af. Binnen 3 dagen 8 keer gebeld.
Een computer die automatisch nummers belt, zal geen rekening houden met geheime nummers, omdat die apparaten hun keuze in ''numerieke'' volgorde doen. Zo heb je altijd wel een excuus om de regels van fatsoen te omzeilen.
Het is zijn eigen schuld, zeg je. WAT i8s zijn eigen schuld? Dat iemand lastig wordt gevallen onder het avondeten? Het is gewoon een vorm van stalking.
Het zou dus andersom moeten zijn: callcenters zouden pas mogen bellen, wanneer er uitdrukkelijk toestemming voor wordt gegeven, of als men aangeeft geen bezwaar te hebben. Ik boycot de bedrijven die me op deze manier benaderen. Kortgeleden liep mijn inschrijving bij INFO-filter na 5 jaar af. Binnen 3 dagen 8 keer gebeld.
Een computer die automatisch nummers belt, zal geen rekening houden met geheime nummers, omdat die apparaten hun keuze in ''numerieke'' volgorde doen. Zo heb je altijd wel een excuus om de regels van fatsoen te omzeilen.
@moi85:
Juist! En wie heeft dat schemaatje gestart???Met als gevolg dat sommige call agents daar weer geirriteerd door raken en zo komen we dan in een mooi actie-reactie schemaatje terecht......
Ja maar als de consument zo onbeschoft blijft doen, dan zal er nooit een verandering plaatsvinden. Nu zeg ik niet dat alleen de consument er anders mee moet omgaan, maar ook de rotte appels tussen de agents zouden verwijderd moeten worden. Deze rotte appels zijn over het algemeen werkzaam in call centers waar gewerkt wordt met het bonussysteem en dat is een slechte zaak! In het callcenter waar ik werkte ging het niet alleen maar om scoren, maar ging het om klantvriendelijkheid (ook al was het outbound). Heel frustrerend als mensen je dan gaan uitschelden voordat je ook maar hebt kunnen vragen of het gelegen komt en hebt kunnen uitleggen waarvoor je belt. Daarna mag van mij prima gezegd worden dat er geen interesse is, maar je hoeft iemand niet al vantevoren zo bot te behandelen.
-
Ik kreeg even een angstig vermoeden dat het alleen aan de consument lag maar gelukkig is dat niet zo.
Dit wordt soms echt vervelend als je gebeld wordt en aangeeft niets er van wilt weten maar dat ze gewoon doorgaan en dan doodleuk weer opnieuw wordt gebeld door een andere collega.Zelf heb ik het een keertje opgeschreven 3x het zelfde calcenter over lager kunnen lenen als antwoord kreeg ik ineens dit kan niet want de actie is deze week gestart hij was wel de derde,maar gelukkig wel de laatste.
Wat dit keer wel typie's was dat bij de tweede keer eerst werd gevraagd of het gelegen kwam..
Dit wordt soms echt vervelend als je gebeld wordt en aangeeft niets er van wilt weten maar dat ze gewoon doorgaan en dan doodleuk weer opnieuw wordt gebeld door een andere collega.Zelf heb ik het een keertje opgeschreven 3x het zelfde calcenter over lager kunnen lenen als antwoord kreeg ik ineens dit kan niet want de actie is deze week gestart hij was wel de derde,maar gelukkig wel de laatste.
Wat dit keer wel typie's was dat bij de tweede keer eerst werd gevraagd of het gelegen kwam..
als ze ons ongewenst bellen ,en dat gebeurd te veel naar mijn zin
doe ik het volgende:
ik leg de hoorn bij de radio of cd speler neer,en wacht dan net zolang af tot ze bij het calcenter zelf de verbinding verbroken hebben
leuk voor annemieke heeft ze toch nog arbeids vitamine
doe ik het volgende:
ik leg de hoorn bij de radio of cd speler neer,en wacht dan net zolang af tot ze bij het calcenter zelf de verbinding verbroken hebben
leuk voor annemieke heeft ze toch nog arbeids vitamine
-
Wel een goed idee, maar werkt dat dan je zou dan toch verwachten dat ze zo neer legde,of wachten tot de je luisterd of ze er nog zijn en als nog gaan praten.
Hopenlijk is het tijdens de vakantie wat rustiger of gaat een callcenter niet op vakantie???????
Hopenlijk is het tijdens de vakantie wat rustiger of gaat een callcenter niet op vakantie???????