LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vodafoon niet correct.Waardeloos

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
hkiel
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 sep 2004 23:55

Re: Vodafoon niet correct.Waardeloos

Ongelezen bericht door hkiel »

Vorigjaar was er een aanbieding bij Vodafone voor goedkoop een 2e nummer erbij. Daarop gereageerd afgewezen. Brief gestuurd kreeg excuses kon alsnog een 2 nummer krijgen. Weer opnieuw aangevraagd weer afgewezen. Brief gestuurd met directe opzegging abonnement en dat ik mijn nummer wil mee nemen. Weer benaderd door Vodofone met de bekende excuses en volgens hun aanwijzing opnieuw aangevraagd met een afschrift van de brief erbij met hun toezegging. Resultaat weer afgewezen. Abonnement opgezegd, is geweigerd door Vodanfone mag weer een 2e nummer aanvragen. Er zijn nog 2 mogelijkheden aangetekend het abonnement opzeggen en er op staan dat nummer behoud volgens de regels van de opta wordt toegestaan. Als niets helpt stoppen met betalen en een klacht indienen bij de geschillencommissie.

Lang leve Vodafone voor de consument :P

Predicador
Berichten: 139
Lid geworden op: 06 jun 2005 14:45

Re: Vodafoon niet correct.Waardeloos

Ongelezen bericht door Predicador »

veel succes bij de geschillencommissie. Als de klant stopt met betalen van zijn facturen, heb je vrij weinig kans dat je in het gelijk gesteld wordt.

Bovendien snijd je jezelf er alleen me in de vingers en gaat een provider er echt niet harder van werken voor je. In tegendeel zelfs: achterstallige betalingen blokkeren alle verdere service die je van een provider mag verwachten (je komt immers jouw deel van het contract niet na, zodner dat je het bedrijf de mogelijkheid hebt gegeven om binnen alle redelijkheid je klacht op te lossen).

De klacht over de 2e aansluiting hierboven, dat is spijtig, maar niet iedere persoon kan, wat kredietwaardigheid betreft, een 2e of 3e aansluiting krijgen. Dat is vantevoren helaas ook niet bekend, omdat een bedrijf als Vodafone dan voor alle klanten op de actie een volledige check moet uitvoeren (das duur). Een opzegging wordt nooit geweigerd, als je die op de juiste manier indient.

Als je bij de nieuwe provider ook wordt afgewezen (kredietwaardigheid wederom) kan Vodafone vrij weinig voor je betekenen. Het enige wat je dan kan doen, is de reden van afwijzing opvragen, wat vaak alleen schriftelijk kan.

hkiel
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 sep 2004 23:55

Re: Vodafoon niet correct.Waardeloos

Ongelezen bericht door hkiel »

Bedankt voor uw reactie.

- ben wel kredietwaardig heeft Vodafone mij bericht

- Vodafone is door mij verschillende keren in gebreke gesteld, schriftelijk alleen wensen ze daar niet op in te gaan

- Vodafone gaat ook bij herhaling niet in op schriftelijke aangetekende opzeggingen

-mij lijkt dat dan de enigste weg open staat om de betaling te stoppen, vergeet niet dat ik al meer dan een jaar bezig ben om de problemen met Vodafone op te lossen

met vriendelijke groet

Predicador
Berichten: 139
Lid geworden op: 06 jun 2005 14:45

Re: Vodafoon niet correct.Waardeloos

Ongelezen bericht door Predicador »

heb je schriftelijke klacht ingediend? Heb je daar antwoord op gekregen? Kredietwaardig voor 1 aansluiting betekent niet per definitie dat een 2e aansluiting dan tot de mogelijkheden behoort.

Betalingen blokkeren is enkel voor uzelf nadelig, aangezien Vodafone op zeer korte termijn dan zal beslissen uw aansluiting te blokkeren, en indien nodig te annuleren en over te dragen aan een incassoburo.

Dreigen met het terughalen van betalen is niet de manier om je probleem op te lossen.

Wat is exact je klacht, wat heeft Vodafone daarvoor willen doen? Hoe lang ben je er mee bezig? Als je op een rijtje zet wat je probeert te bereiken, kan ik je misschien een beetje in de juiste richting wijzen.

vlinder
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 jun 2005 08:46

Re: Vodafoon niet correct.Waardeloos

Ongelezen bericht door vlinder »

wij hebben 5 weken geleden een 1 jarig contract afgesloten bij vodafone, met het toestel de samsung E 720.
wat blijkt nou, toestellen zijn niet leverbaar door een software fout.
iedere keer weer bellen, maar ook iedere keer weer een ander smoesje.
Vorige week maandag werd ik gebeld met de vraag zullen we de niieuwe simkaart eens gaan activeren. Ik vroeg die goeie man welke simkaart, en trouwens waar zou ik die in moeten stoppen ik heb geen toestel. en als raktie kreeg ik, o.
drie dagen later was opeens alles in huis en konden we bellen.
toen ging het wel allemaal.
:(

DaVrinzZ
Berichten: 24
Lid geworden op: 19 dec 2004 12:12

Re: Vodafoon niet correct.Waardeloos

Ongelezen bericht door DaVrinzZ »

hoe bedoel je een ander bedrijf dan Vodafone? Vodafone maakt gebruik van een eigen callcenter.
Dat is niet (helemaal) waar......er zijn genoeg callcenters die niet onder de vlag van VF opereren maar wel in Opdracht van. Een van de bedrijven bv is HCN ( die zitten door heel nederland)

Iets met een klok en een klepel anyone?

Predicador
Berichten: 139
Lid geworden op: 06 jun 2005 14:45

Re: Vodafoon niet correct.Waardeloos

Ongelezen bericht door Predicador »

klantenservice = Vodafone zelf (weet dat want ik werk daar). Dat er voor verkoop soms wordt gekozen voor een externe partij, klopt... Maar waar het mij om ging, was het feit dat de klantenservice (dus het belangrijkste callcenter) gewoon bij Vodafone in huis zit.

hkiel
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 sep 2004 23:55

Re: Vodafoon niet correct.Waardeloos

Ongelezen bericht door hkiel »

Ik krijg steeds een reactie van predicador, mijn dank daarvoor maar ik wil nogmaals de feiten op een rij zetten.

- vorig jaar bij Vodafone een 2e nummer aangevraagd, afgewezen
- bezwaar gemaakt bij de vodafone, na onderzoek vastgesteld dat ik wel krediet waardig ben voor een 2e nummer kan met die brief in de hand een 2e nummer aan vragen.
- die aanvraag weer afgewezen
- vodafone schriftelijk bericht dat ik de overeenkomst direct wil beeindigen wegens niet nakomen van bindende toezeggingen en dat ik mijn nummer wil mee nemen.
- telefonisch benaderd door vodafone met excuus en de verzekering det er niets meer mis kon gaan en dat ik weer een aanvraag moet indienen met de brief van vodanfone in de hand.
- aanvraag weer afgewezen, mij is toen daar Maastricht beloofd dat ze na een week zouden informeren hoe het is verlopen en er zou intern een aantekening worden gemaakt, daarna aanvraag weer afgewezen.
- toen aangetekend vodafone weer schriftelijk in gebreke gesteld waarop tot op heen geen reactie is ontvangen. Ben nu ruim een jaar bezig en voor mij is de maat vol. er is nooit sprake geweest van een betalings achterstand of anderzins maar ik wordt als de man met de korte achter naam herhaaldelijk zo behandeld.

Mijn geduld is echt op. Heb overleg gehad met de opta en die zeggen dat vodafone zonder meer moet toestaan mijn nummer mee te kunnen nemen.

Predicador
Berichten: 139
Lid geworden op: 06 jun 2005 14:45

Re: Vodafoon niet correct.Waardeloos

Ongelezen bericht door Predicador »

Nummerbehoud is sowieso niet iets wat Vodafone tegenhoudt, de provider volgt daarin gewoon de regels die de OPTA heeft opgesteld.

Echt bindend zijn de toezeggingen niet wat betreft het aanvragen van een tweede aansluiting. In principe is het wel zo, dat als je een schriftelijke verklaring van Vodafone krijgt waarin staat dat een 2e aansluiting geen probleem is, dat de dealer/verkoper daar dan naar moet handelen. (Doorvragen dus).

Als niks anders helpt je contract opzeggen, nummerbehoud naar andere provider laten regelen. Denk echter wel dat Vodafone het niet zal toestaan om je contract voortijdig te ontbinden.

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: Vodafoon niet correct.Waardeloos

Ongelezen bericht door ?? »

Het lijkt mij ook sterk dat Vodafone contract 1 ontbind omdat contract 2 consequent wordt geweigerd. Dat staat volledig los van elkaar.

En ja, Voda is tot op zekere hoogte verplicht om mee te werken aan nummerbehoud, ware het niet dat je zelf eventuele resterende contractsmaanden af moet gaan kopen. Als je contract dus nog een jaar loopt en je betaalt 30 euro per maand aan abokosten, mag je je nummer meenemen na een afkoopsom van 360 euro te hebben betaald. Let wel: eerst betalen, dan wordt het nummer pas vrijgegeven voor nummerbehoud naar een andere provider.

Check wel eerst bij een andere provider of die je wel door de creditcheck heen laten komen, anders kom je alsnog voor onaangename verassingen te staan. In de meeste gevallen wordt iemand bij bij provider 1 wordt afgewezen ook bij de rest afgewezen.

Libel
Berichten: 32
Lid geworden op: 18 nov 2004 02:17

Re: Vodafoon niet correct.Waardeloos

Ongelezen bericht door Libel »

Als Vodafone een brief heeft gezonden dat er een goedkeuring is dan is dat ook al verwerkt en kan een verkooppunt aansluiten.
Ik heb zo het vermoeden dat het fout gaat bij het verkooppunt en dat deze voor aansluiting een creditcheck doet dit zou dan voor een 3de aansluiting zijn en deze keuren ze dan af.
Met deze actie komt tevens de 2de goedkeuring te vervallen en dan is het weer van voor af aan beginnen omdat in jou geval het programma zelf geen goedkeuring geeft en het weer handmatig gedaan moet worden.
Dus ga eerst eens even na wat jou verkooppunt doet daar zit het fout. en net als predicador ben ook ik werkzaam bij Vodafone.

vera van bijnen
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 jun 2005 11:15

Re: Vodafoon niet correct.Waardeloos

Ongelezen bericht door vera van bijnen »

Hallo,

Ik wil ook nog wel wat kwijt over vodafone. Mijn man heeft een abonnement bij vodafone maar in onze woonplaats is er geen bereik. Vodafone is totaal niet bereid om samen met ons naar een oplossing te zoeken. Ikzelf bel met een kaart omdat ik mijn telefoon alleen gebruik voor noodgevallen. We hebben aangeboden dat ik het abonnement van mijn man over zou nemen, dit kon niet. Mijn man wilde alle abonnements kosten van de maanden dat hij er nog aan vast zat betalen, maar dan kwam de opzeg termijn van drie maanden om de hoek. Als een bedrijf in gebreke blijft heb je nog geen poot om op te staan. Vodafone krijgt van mij een dikke vette nul.
Vera

Predicador
Berichten: 139
Lid geworden op: 06 jun 2005 14:45

Re: Vodafoon niet correct.Waardeloos

Ongelezen bericht door Predicador »

heb je bij het aangaan gecontroleerd of er uberhaupt dekking is waar je woont?

Alle netwerken garanderen landelijke dekking, maar dat betekent niet dat je op elke plek in Nederland goede dekking hebt.

Als er aantoonbaar zeer slechte dekking is (buitenshuis, want binnenshuis kan geen enkele provider garanderen), en daarvoor een schriftelijk verzoek tot annuleren is ingediend samen met een gedocumenteerde klacht netwerkdekking, kan Vodafone wel beslissen tot ontbinding van het contract.

Daarvoor moet je als klant wel een en ander aan actie ondernemen en niet meteen beginnen te roepen dat je van het abonnement af wilt. Netwerkklacht laten registeren, schriftelijke klacht indienen, en hopen dat Vodafone aangeeft dat als er binnen een aantal maanden geen verbetering van de dekking is, er dan mag worden ontbonden.

Overigens, als je man zijn abonnement zakelijk heeft aangesloten, dan vervalt daarmee de mogelijkheid om je contract af te kopen.

vera van bijnen
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 jun 2005 11:15

Re: Vodafoon niet correct.Waardeloos

Ongelezen bericht door vera van bijnen »

Het abonnement is inderdaad zakelijk afgesloten.
Verder zegt vodafone dat er in onze straat wel bereik is, terwijl dit dus niet voldoet. Je kunt echt geen fatsoenlijk gesprek voeren zonder weg te vallen. In oktober loopt het contract af en dan zijn we voorgoed van vodafone verlost.

groetjes Vera

Gesloten