LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Medion herrie

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
enil
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 apr 2005 13:05

Re: Medion herrie

Ongelezen bericht door enil »

ik heb mijn computer terug gebracht naar de aldi en mijn geld terug gekregen :lol: . voor mij is de zaak hiermee opgelost . Aldi heeft mij overgens wel aangeboden om de evt. rekening op te sturen en dan het geld aan mij terug te boeken
:D ik ben helmaal tevreden
groetjes en allemaal succes met het oplossen :mrgreen:

pieter_pba
Berichten: 16
Lid geworden op: 15 apr 2005 18:47

Re: Medion herrie

Ongelezen bericht door pieter_pba »

@ enil: ging het bij iedereen maar zo goed :lol:
Ik heb vandaag naar Medion gebeld. Kreeg daar 2 "oplossingen":
1) twee sloten verwijderen (zodat er warmte weg kan) en BIOS aanpassen
2) nieuwe ventilator/koeler laten installeren à € 25

Het is volgens Medion onmogelijk dit kostenloos te doen, omdat na overleg binnen de directie is vastgesteld dat deze PC aan de eisen voldoet.
Een nieuwe ventilator/koeler is een cosmetische aanpassing, aldus Medion.

Ga maandag nog maar 's contact opnemen met Aldi zelf, misschien wil dat helpen. Of anders de Radar brief m.b.t. de garantie opsturen.

actie8383

Re: Medion herrie

Ongelezen bericht door actie8383 »

De case van deze pc is veel te klein zodat de computer zijn warmte niet kwijt kan .Een zalman koeler die gekend staat als zeer goede koeler word te temp nog tot 75 a 80 graden ....dus ligt het probleem ergens anders. Ondertussen zijn in België ook heel wat instantie met deze zaak bezig. Ik heb hier zwart op wit dat gsc medion België me beloofd heeft dat iedereen die me een mail stuurt gratis een stillere koelere kreeg. Er zijn heel wat mensen geholpen zo. Nu gaan ze terug geld vragen voor een herstelling binnen de garantie periode...een schande is het. Iedereen had een maand de tijd om deze computer te testen en was je niet tevreden dan kon je je geld terug brengen. Medion en gsc hebben al deze mensen belogen door te zeggen dat een bios update de oplossing was. Heb dit zelf ook nog op mail staan.

Wat de mensen betreft waarmee u contact heeft gehad: wij vragen u nogmaals van ons een lijst met hun contactgegevens door te geven (kwestie dat we ons kunnen voorzien qua stock). Wij zullen gratis een andere koeler monteren. Deze mensen dienen wel uitdrukkelijk te vermelden dat ze dit via u met dhr Jeroen Taerwe overeengekomen zijn. Gelieve zeker de naam van mijn collega te vermelden!
Verder is het absoluut noodzakelijk dat de klant zijn toestel persoonlijk komt brengen: het risico op schade tijdens het transport door Taxipost is te groot vanwege het gewicht van de Zalman koeler. Mede om die reden kan het zijn dat we binnenkort overschakelen op een ander type koeler dan de Zalman, bv. de Arctic Freezer 7, een koeler die eveneens uitgebreid getest en goed bevonden is door Medion.
http://users.pandora.be/aldi_md8383/

rai

Re: Medion herrie

Ongelezen bericht door rai »

Ook ik heb het probleem van de luidruchtige PC. Maar bij mij werd het probleem nog erger. Was met videobewerking bezig en het werd maar warmer en warmer in die PC. Wat bleek: de blower die in de voedig zit werkte helemaal niet. De kast moest dus alleen maar gekoeld worden door de blower voor de processor en die op de videokaart. Hier kwam ik pas na ruim 3 weken achter. DIe voeding is daarna gratis en snel vervangen door Medion.

Echter, de herrie is er niet echt door afgenomen. Ook de warmte in de PC is er niet beter door geworden. Vooral m'n HardDisk is helemaal niet blij. Deze heeft een temp die soms oploopt tot 62 graden. Gevolg is dat ik al een paar keer heb gehad dat ik thuis kwam en m'n PC in BLAAS stand tegenkwa. PC was er door de hitte uitgklapt maar bij de herstart in de bios blijven hangen omdat de HAD alleen nog maar readerrors wist te geven. Om de boel weer aan de gang te krijgen moet je dan de PC ruim een half uur laten afkoelen. Echter, JE OS is dan meestal wel coppupt. DUs kan je alles weer opnieuw installeren (image terugzetten). Ik ben bang dat door die eerste 3 weken de HD nogal op z'n donder heeft gehad.

Woensdag komen ze ook bij mij de blower vervangen. Ook heb ik aangegeven dat ze meteen m'n HD mogen vervangen. Moet dit met de montuer maar opnemen als die er is (ben benieuwd). Eigenlijk geloof ik er niet echt in dat dit iets op zal lossen. Wie de PC heeft opgegemaakt zal zien dat de schoorsteen van die processorblower een groot deel van de PC afschermt van de blower in de voeding. Op het moment dat de processor blower naar 4400 toeren gaat, wordt er veel lucht van buiten aangezogen, over de processor geblazen, hierdoor opgewarmt en dan de PC in geblazen. Echter, de blower van de voeding gaat er niet snelller door lopen, dus de warme lucht wordt niet sneller afgezogen. Je staat dus eigenlijk de PC op te pompen. Op de plaats waar de HD hangt is door die afscherming helemaal geen luchtstroom. Het wordt daar alleen maar warmer. Heb nu vaak de DVD laatjes maar open staan, dan kan daar de warmte nog een beetje weg. Weet ook niet op welk gebied die PC de "reddot design award winner 2003" heeft gekregen. In iedergeval niet voor de koeling.

geryka
Berichten: 11
Lid geworden op: 05 apr 2005 15:29

Re: Medion herrie

Ongelezen bericht door geryka »

Van morgen maar weer aan het bellen geweest, want dat terugbellen is wel iets moeilijks kennelijk??!

Eerst naar Aldi Roosendaal Afd. inkoop;
Hun advies bel zelf nog eens naar Medion, en als er geen oplossing komt voor eind deze week, moet ik ze vrijdag bellen. Verder zegt ze nadrukkelijk, dat Medion een goede GRATIS oplossing moet bieden.

Medion gebeld. Hun reactie;
Gratis?? Hmmm... zal wel, maar ik stond in het systeem iig "actief". Ze gaven me het nummer door van ICC, en dan kan ik bij hen direct een afspraak maken voor de monteur.

ICC gebeld. (weer een tijd in de wacht);
Afspraak gemaakt voor a.s.maandag. De monteur moet echter wel een handtekening van mij hebben voor de eenmalige machtiging van 25 euro... Zij voeren slechts uit, en voor de rest moet ik maar bij Medion zijn...

Medion gebeld;
Weer een ander van die helpdesk; -Er is door Medion geoordeeld dat het niet onder garantie valt, maar dat ze zeer coulance zijn, door voor slechts 25 euro een andere koeler aan huis te komen plaatsen. Dat is heel netjes, voor deze zgn. "cosmetische ingreep", zoals zij het noemen, want de pc voldoet volgens hen volledig aan de normen. Voor de rest hebben zij niks met afspraken van Aldi te maken zegt hij, want die verkopen alleen maar de pc's voor hen...

Aldi weer gebeld;
Hun stelling: gewoon laten uitvoeren, maar wel alles even op schrift doorgeven aan hun, en dan hoor ik er nog wel van, want dit is BELACHELIJK!!

Prins Herrie

Re: Medion herrie

Ongelezen bericht door Prins Herrie »

Ik heb wel een brief gehad van Medion, waarin stond dat ze binnen 3 werkdagen contact met me zouden opnemen (dit is trouwens op dag 4 nog niet gebeurd). Men wil dan een afspraak met me maken voor de inbouw van de andere koeler. Zijn er mensen die dit ook hebben gehad? Zo ja, welke koeler heb je dan gehad? Is het koeler uit de laatste Medion 8386?

Laat het me aub even weten.

Alvast bedankt!

pieter_pba
Berichten: 16
Lid geworden op: 15 apr 2005 18:47

Re: Medion herrie

Ongelezen bericht door pieter_pba »

Ik heb de Radar brief aangetekend opgestuurd naar Aldi afgelopen maandag.
Vandaag 'n telefoontje van Aldi: een Medion monteur komt kostenloos het probleem verhelpen. Ik wordt binnenkort gebeld voor een afspraak.
Afwachten dus.......

themoppieking

Re: Medion herrie

Ongelezen bericht door themoppieking »

Ik ben er op gewezen dat er een probleem was met mijn computer. Ik vond altijd wel dat hij veel geluid maaktte als ik volop gebruik maaktte van mijn computer. Dit is niet heel veel keer.
Ik wist niet beter, maar ben er toch mee aan het werk gegaan.
Ik ben naar de Aldi gegaan waar ik de computer heb gekocht.
Daar werd ik snel geholpen,
"Gewoon de Medion bellen, ze weten ervan, en dan wordt u gratis van het probleem afgeholpen."
Ik heb inderdaad gebeld, en ze zouden me bellen voor een afspraak.
En dat hebben ze ook gedaan, maar er waren geen ventilatoren meer, dus ik moest nog even wachten, zou later worden terug gebeld, voor een andere afspraak!

Prima service, tot nu toe.

geryka
Berichten: 11
Lid geworden op: 05 apr 2005 15:29

Re: Medion herrie

Ongelezen bericht door geryka »

Ze hebben net een andere koeler geplaatst, vanwege de herrie die de orginele maakte.
Integenstelling tot wat mij vorige week door Medion nog werd volgehouden hoef ik geen 25 euro te betalen voor de uitwisseling. De geplaatste koeler van een zgn. heatpipe principe is de zelfde als in de MD8386, volgens zeggen van de monteur.

De koelende werking van de oude "lawaai maker" was wel goed; bij belasting een max. temperatuur van 65 graden (pc staat bij mij in de vrije ruimte).

Nu met de nieuwe koeler er in, loopt de temperatuur echter wel verder op, wat leidt tot een temperatuur van 83 graden bij volle belasting, en eerst zelf 86 graden, omdat de ventilator niet direct op volle snelheid draait.
Of dit een probleem gaat opleveren zal de toekomst uitwijzen, of Intel van de processor moet een dergelijke temperatuur zowiezo afkeuren...

De herrie is wel stukken minder, want de koeler doet nu ook z'n werk bij max. 2200 toeren

rai

Re: Medion herrie

Ongelezen bericht door rai »

Ook bij mij is inmiddels de blower vervngen. En ook helemaal gratis. Het is nu gewoon eng stil in de buurt van de PC. Ook is meteen m'n Harddisk vervangen (zoals ik hier boven had beschreven). Moet zeggen, is allemaal prima uitgevoerd door ALDI/ MEDION. ALs ze het goed doen, mag je dat ook wel vertellen.

Prins Herrie

Re: Medion herrie

Ongelezen bericht door Prins Herrie »

Bedankt dat jullie even verteld hebben welke koeler jullie hebben gehad. Ik ben blij dat het die koeler is uit de MD 8386 XL, want die is in principe erg goed. Dat de cpu bij GeryKa evengoed 85 graden wordt is errug raar! Dat klinkt bijna alsof die koeler niet goed gemonteerd is.
Die koeler is zwaarder dan 450 gram en er moet derhalve ook iets aan de achterkant van het moederboard gemonteerd worden om de boel goed op zijn plaats te houden. Op ieder moment dat de koeler niet goed meer aansluit op de cpu zal je zien dat de temperatuur omhoog schiet.
Ik dacht trouwens gelezen te hebben dat je bij 80 graden tegen de kritieke temperatuur aanloopt. Ik zal het nog even nakijken.

P.S.
Bij mij komen ze ook langs, maar ze wachten ook hier nog op onderdelen.

Gast

Re: Medion herrie

Ongelezen bericht door Gast »

@bovenstaande
iemand die denkt verstand te hebben van computers :lol:

Dick B

Re: Medion herrie

Ongelezen bericht door Dick B »

Ik ben nog steeds dik tevreden met de service van mijn Medion computer! :D Ik heb een nieuwe vloeistof gekoelde koeler gehad, na een nieuw moederbord en een storing van het constand blijven lopen op hoge snelheid van de vorige (herrie makende) koeler! :D

Hij is nu fluister stil en de temperatuur van de CPU blijft lager!!! :D

Prins Herrie

Re: Medion herrie

Ongelezen bericht door Prins Herrie »

Ik heb wel email-contact, waarin staat dat ik zal worden gebeld door het bedrijf dat voor Aldi/Medion de problemen op gaat lossen. Inmiddels zijn we 5 weken verder en krijg ik alleen te horen dat de benodigde spullen niet op voorraad zijn, of wel op voorraad en dat ze zullen bellen, maar hoor ik verder niets.
Zijn er nog meer mensen met deze ervaringen?

bassies

Re: Medion herrie

Ongelezen bericht door bassies »

Ook ik had last van herrie met mijn MD 8383XL.
Ik heb dit op 25 mei gemeld bij Medion en op 2 juni heeft een monteur een nieuwe koeler geplaatst met als resultaat een fluisterstille computer.
Geweldige service van Medion!!

timpie

Re: Medion herrie

Ongelezen bericht door timpie »

Ook ik had last van het lawaai.

Nu ook de HCC er achteraan heeft gezeten toch maar eens gebeld.

Werd eerst verwezen naar de bios etc, maar duidelijk aangegeven dat volgens de deskundigen dit geen soelaas biedt. En dat er een andere oplossing door Medion wordt geboden! Kosten: € 25,00....

Nou goed, ik zou worden teruggebeld. Binnen 2 (werk)dagen had ik een kaartje in de bus om contact te leggen met de monteurs voor een afspraak.

Een week later komen ze netjes op de afgesproken tijd. Nieuwe cooler erin, getest en akkoord.

MAAR WAT BLIJKT, GÉÉN KOSTEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :lol: :lol: :lol:

SERVICE OF NIET?

Mijn advies is, bel even en vraag om een monteur! Medion laat zijn klanten niet in de kou staan!

Prins Herrie

Re: Medion herrie

Ongelezen bericht door Prins Herrie »

't Heeft even geduurd, maar ze zijn nu ook bij mij geweest.
De herrie is veel minder geworden; ik kan hier wel mee leven.
Hierbij wil ik iedereen (waaronder RADAR) bedanken om
dit probleem opgelost te krijgen.

Mvg. Prins Herrie :P

Chris de Boden
Berichten: 21
Lid geworden op: 28 jun 2005 00:47

Re: Medion herrie

Ongelezen bericht door Chris de Boden »

Ik als zeer ervaren zelf-bouwer wil ff wat kwijt:
De oplossing zoals de bios instellingen aanpassen is slechts een paardemiddel. De computer behoord gewoon met de standaard(optimale voor de configuratie) geldende instellingen goed te werken.
Voor een Pentium 4 HT 3,4 GHz is een temperatuur van <40c˚ normaal en bij een zware belasting kan dat met een goede koeler 55c˚ worden.
Echter gaat het om een intel en als tie warmer wordt dan 60c˚ is dat dus niet goed. Een intel kan minder goed tegen hitte dan concurrent AMD. een AMD kan (stressed)werken op wel 70c˚.

De aangegeven oplossing om de pci afdekplaatjes te verwijderen is helemaal een foutive oplossing en kan juist meer averechts werken omdat de luchtcirculatie zeer nadeling kan worden beïnvloed.

Ofwel: Andere koeling, maar ook een andere voeding gezien in 9 van de 10 keer de voeding de schuldige is als het gaat om geluidsproductie.

Mocht na het vervangen van de koeler en de voeding de temperatuur nog te hoog oplopen, probeer dan een extra casefan te plaatsen(deze zijn er uiteraard in ultrastille varianten)

Nu ga ik weer ff verder met internetten met mijn ultrastille zelfbouwer die het prima naar zijn zin heeft met een temperatuur van 25c˚ ;)

Gesloten