LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] wachten ? wie kan me adviseren?

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
anne_

Re: wachten ? wie kan me adviseren?

Ongelezen bericht door anne_ »

Geplaatst op 11 Jul 2005 02:35 door geengeluk

--------------------------------------------------------------------------------

Quote:
Dus zonder argumenten van Albert-O naar Pipa toe.
Daar sta jij gelukkig helemaal buitenQuote:

En als het tot een akkoord komt met Dexia, wat ik overigens betwijfel, dan zal het geen aangenaam akkoord worden.

Genoeg hierover nu.

Natuurlijk mag je je berichten verwijderen maar je moet ze niet uit zijn verband trekken Albert. En of het akkoord aangenaam is zal ieder persoonlijk moeten en mogen beslissen.

Anne.

trudy

Ongelezen bericht door trudy »

Trudy ik geef je geen gelijk, het gaat gewoon om het principe.
Je hoeft me geen gelijk te geven Anne, daar vraag ik ook niet om. Iedereen heeft zijn eigen mening.

Wat ik eigenlijk bedoelde te zeggen is (misschien was ik niet duidelijk genoeg):

wanneer ik ruimere financiële middelen had, dan zou de "paniek" in het beginstadium er zeker niet zijn geweest (en al die slapeloze nachten) en zoals ik al schreef, ik zou betaald hebben (onder protest) om geen problemen met incassokosten en deurwaarder te krijgen en me bij SLV aangemeld hebben.

Ik heb nooit geweten dat een deurwaarder niet de bevoegdheid heeft om je huis leeg te halen wanneer je niet betaalt. De meesten van ons zullen nooit iets met een deurwaarder te maken hebben gehad. Dus, als je betalen kan, doe je dat. Ik in ieder geval wel. Alleen, ik KON niet betalen.

Wel weet ik dat een belastingdeurwaarder zonder pardon je huis komt leeghalen of je huis kan verkopen, zonder tussenkomst van een rechter. Dat het, wanneer het geen belastingschuld betreft, alleen kan met een gerechterlijk bevel, weet ik eerst sinds ik hier op het forum ben.

Ik zou wel verbaasd zijn geweest over die restschuld, omdat ik niet begrepen zou hebben dat dat überhaupt tot de mogelijkheden kon behoren.

Wanneer ik er dan achter was gekomen dat deze producten gewoon bedrog waren, dan zou er boosheid zijn geweest en waarschijnlijk zou ik dan alsnog een advocaat in de arm genomen hebben. Maar nogmaals, ik zou er geen slapeloze nachten van gehad hebben.

Ik ken een aantal mensen om me heen die ook betaald hebben onder protest, zich hebben aangesloten bij de SLV, een vernietigingsbrief geschreven hebben (waar ik ze nog op gewezen heb, want ze wisten van niets) en verder niets meer gedaan hebben dan afwachten wat de SLV zou bereiken met de rechtzaak tegen Dexia.

Ik heb het nu dus over mensen met twee goede inkomens en een niet al te hoge restschuld.

Deze mensen krijgen nu 100% restschuld terug, dus zij hebben geen centje pijn en ook nooit gehad. Ze zijn gewoon verder gegaan met hun leven. Zij hebben niet overwogen om te emigreren, of zichzelf van het leven te beroven omdat hun leven totaal verwoest was, maar zijn gewoon weer lekker met vakantie gegaan.

Dat bedoel ik met er is een verschil tussen mensen met ruime financiële middelen en een kleine restschuld of mensen met een laag inkomen, een torenhoge schuld en geen enkel perspectief meer voor de toekomst.

Dan is iedereen ook nog verschillend, natuurlijk. De één voelt zich opgelicht en gaat het gevecht aan en de ander (en dat zijn er echt wel veel) laat het op zijn beloop en kijkt wat er gebeurt.

ikbenhetzat

Ongelezen bericht door ikbenhetzat »

Ik dank jullie hartelijk, Henkgeluk, Trudy en Figar.
Ik sluit me aan bij Trudy, er is wel degelijk verschil in het materiele en financiele aspect en dus ook in de emtionele. Als je een modaal inkomen hebt, dan zie je nog uitwegen en je weet, het is vervelend en onterecht, maar we komen er wel uit. Als je niet over voldoende financiele middelen beschikt, dan sta je met de rug tegen de muur en probeert aan de dreiging te ontsnappen, daardoor maak je bokkesprongen die je anders nooit gemaakt zou hebben. Er is alweer 2 jaar voorbij en nog steeds is de zaak niet opgelost en nu komt die wet ook nog eens de hoek omkijken waarop Dexia gaat beroepen. Als dat doorgaat, dan heb ik niet de mogelijkheid om te lenen, alleen al vanwege de A-codering bij het BKR en ik ken ook niemand met veel geld die me dat even voor kan schieten. Dan zou ik gedoemd zijn een betalingsregeling met Dexia aan te gaan en dan jaren en jaren te moeten betalen, om dan uiteindelijk weer die schuld kwijtgeschilden te krijgen. Dit is niet logisch. Kwijtscheling is kwijtschelding. Als het verzoek wordt ingewilligd van Dexia, dan heeft Dexia de wet, de staat achter zich. Dus grote instanties, daar staat de regering achter, maar wij burgers hebben geen cent te makken. Dan verlies ik totaal mijn vertrouwen in het hele machtsysteem en zal ik een burger vol verzet zijn.
Tuurlijk principieel blijft het leed gelijk of je nu een (boven) modaal inkomen of een onder modaal inkomen hebt, maar als je geld hebt, dan wordt je niet in je beasisbehoeften bedreigd, dat is toch wel een groot verschil.
Als die wet er komt en de dexia zaak valt er onder en er komt voor mij geen oplossing, dan ga ik maar weer en kom ik niet meer terug, helaas...
Maar tot nu toe blijf ik hopen en hou me sterk al ben ik het meer dan zat, ik ga door tot het eind en hoop op een goede afloop.

pewi

Ongelezen bericht door pewi »

Ikbenhetzat;
Er is alweer 2 jaar voorbij en nog steeds is de zaak niet opgelost
De zaak lost zich ook niet vanzelf op. Jouw advocaat, zo zeg je zelf, zit in de wachtkamer. Op dit moment procedeer je dus niet en twijfel je of je ingaat op het schikkingsvoorstel. Om de zaak op te lossen moet je in een van de twee gevallen actiever worden. Heb je al eens overwogen om in een groepsprocedure deel te nemen. Informeer eens bij Ton.
en nu komt die wet ook nog eens de hoek omkijken waarop Dexia gaat beroepen. Als dat doorgaat, dan heb ik niet de mogelijkheid om te lenen, alleen al vanwege de A-codering bij het BKR en ik ken ook niemand met veel geld die me dat even voor kan schieten. Dan zou ik gedoemd zijn een betalingsregeling met Dexia aan te gaan en dan jaren en jaren te moeten betalen, om dan uiteindelijk weer die schuld kwijtgeschilden te krijgen.
Je ziet het in mijn ogen iets te zwart in. Deze wet (WCAM) waar jij over praat is een wet waar iedereen onderuit kan. Niemand kan verplicht gehouden worden aan deze wet. Als jij vindt dat het schikkingsvoorstel niets voor jou is, dan laat je dat schriftelijk weten, en dan kan je gewoon doorprocederen. Lees de topics aangaande WCAM maar eens goed door.
Veel succes, Pewi

ikbenhetzat

Ongelezen bericht door ikbenhetzat »

Dank je Pewi voor je reactie.
Nee, natuurlijk weet ik dat de zaak zich niet vanzelf oplosst, maar ik ben nog geen stap verder, inderdaad omdat ik dacht dat ik, vanwege de "pro deo"advocaat geen proces aan kon spannen, want ik dacht dat dat me veel geld zou gaan kosten. De advocaat heeft me nooit gewezen op het feit dat ik toch wel recht heb om aktief te zijn, i.p.v. te blijven wachten. Nu weet ik het wel, dankij Piet. Ik heb me eerder niet goed voor laten lichten. Nu echter wil ik graag Dexia dagvaarden, maar zit eventjes weer in de wachtkamer, want mijn advocaat is op vakantie. Zodra hij terug is maak ik er werk van.
En fijn te horen dat je je ook nog kunt verzetten tegen die wet, maar ik dacht dat een rechter zich altijd aan de wet houdt, vandaar dat ik dacht dat je er niet onderuit kunt komen.
Ik zal de berichten er op na slaan.

Gesloten