Trudy ik geef je geen gelijk, het gaat gewoon om het principe.
Je hoeft me geen gelijk te geven Anne, daar vraag ik ook niet om. Iedereen heeft zijn eigen mening.
Wat ik eigenlijk bedoelde te zeggen is (misschien was ik niet duidelijk genoeg):
wanneer ik ruimere financiële middelen had, dan zou de "paniek" in het beginstadium er zeker niet zijn geweest (en al die slapeloze nachten) en zoals ik al schreef, ik zou betaald hebben (onder protest) om geen problemen met incassokosten en deurwaarder te krijgen en me bij SLV aangemeld hebben.
Ik heb nooit geweten dat een deurwaarder niet de bevoegdheid heeft om je huis leeg te halen wanneer je niet betaalt. De meesten van ons zullen nooit iets met een deurwaarder te maken hebben gehad. Dus, als je betalen kan, doe je dat. Ik in ieder geval wel. Alleen, ik KON niet betalen.
Wel weet ik dat een belastingdeurwaarder zonder pardon je huis komt leeghalen of je huis kan verkopen, zonder tussenkomst van een rechter. Dat het, wanneer het geen belastingschuld betreft, alleen kan met een gerechterlijk bevel, weet ik eerst sinds ik hier op het forum ben.
Ik zou wel verbaasd zijn geweest over die restschuld, omdat ik niet begrepen zou hebben dat dat überhaupt tot de mogelijkheden kon behoren.
Wanneer ik er dan achter was gekomen dat deze producten gewoon bedrog waren, dan zou er boosheid zijn geweest en waarschijnlijk zou ik dan alsnog een advocaat in de arm genomen hebben. Maar nogmaals, ik zou er geen slapeloze nachten van gehad hebben.
Ik ken een aantal mensen om me heen die ook betaald hebben onder protest, zich hebben aangesloten bij de SLV, een vernietigingsbrief geschreven hebben (waar ik ze nog op gewezen heb, want ze wisten van niets) en verder niets meer gedaan hebben dan afwachten wat de SLV zou bereiken met de rechtzaak tegen Dexia.
Ik heb het nu dus over mensen met twee goede inkomens en een niet al te hoge restschuld.
Deze mensen krijgen nu 100% restschuld terug, dus zij hebben geen centje pijn en ook nooit gehad. Ze zijn gewoon verder gegaan met hun leven. Zij hebben niet overwogen om te emigreren, of zichzelf van het leven te beroven omdat hun leven totaal verwoest was, maar zijn gewoon weer lekker met vakantie gegaan.
Dat bedoel ik met er is een verschil tussen mensen met ruime financiële middelen en een kleine restschuld of mensen met een laag inkomen, een torenhoge schuld en geen enkel perspectief meer voor de toekomst.
Dan is iedereen ook nog verschillend, natuurlijk. De één voelt zich opgelicht en gaat het gevecht aan en de ander (en dat zijn er echt wel veel) laat het op zijn beloop en kijkt wat er gebeurt.