LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] phuket air

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
gridje
Berichten: 13
Lid geworden op: 19 jun 2005 03:17

Re: phuket air

Ongelezen bericht door gridje »

Ja we hebben nu inderdaad een overstap in Hong Kong... maar anders hadden we die ook gehad, maar dan in Bangkok...

Schijnbaar hebben vandaag alle reisbureaus schriftelijk een voorstel gekregen..

Succes morgen!! Er zijn nog steeds vluchten van Cathay beschikbaar... kijk maar op de diverse sites waar je losse vluchten kunt boeken... en deze zijn goedkoper als het alt. waar Arke/TUI mee komt!

palmboom
Berichten: 19
Lid geworden op: 05 jul 2005 21:25

Re: phuket air

Ongelezen bericht door palmboom »

Gefeliciteerd Gridje, fijne vakantie :)
Ik heb d reizen gebeld, maar ze weten van niks, heb gezegt dat arke had gezegt dat er vandaag of morgen gebeld zou worden, zei hebben contact opgenomen met Arke en tot mijn verbazing zegt Arke dat er nog niets bekend is. Het word nu eind volgende week zeggen ze. Ongelofelijk he. We gaan zo persoonlijk naar reisbureau.

Sann
Berichten: 56
Lid geworden op: 07 jun 2005 12:09

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Sann »

Gisteren heeft t reisbureau gebeld.
Het alternatief: KLM/Garuda zelfde vertrekdata, de tijden zijn iets negatiever (8 uur minder in totaal in Bali). Overstap in Singapore.
€216,-

Omdat ik dit toch wel erg veel geld vind heb ik het reisbureau (D-reizen) net opgebeld met de vraag of zij geen beter alternatief kunnen zoeken, daarbij ook verteld dat het bij anderen voordeliger heeft uitgepakt. Daarbij meedegedeeld dat veel mensen via Cathay Pacific voordeliger konden vliegen.
Het antwoord van het reiabureau.
"Dit is het alternatief en we zoeken geen ander goekdoper alternatief meer, hier moeten jullie het mee doen"
Ik ben momenteel erg aan het twijfelen wat te doen...
Ik heb ook op internet gezicht bij andere reisbureaus maar ik kon geen reis vinden die goedkoper was dan de onze (luchthavenbelasting etc, natuurlijk inclusief) en waarbij je drie weken in Bali bent.

gridje
Berichten: 13
Lid geworden op: 19 jun 2005 03:17

Re: phuket air

Ongelezen bericht door gridje »

Sann:

Wat waardeloos! Ons reisbureau heeft juist heel veel moeite gedaan om met een andere vlucht te komen. De vlucht is bij ons uit het pakket gehaald en we hebben los een nieuw ticket geboekt, ook via het reisbureau.... De transfer moeten we dan zelf regelen, maar dat moet wel lukken...

Een ticket van Cathay Pacific kost bij www.bmair.nl 675 per persoon. Hier komt 115 Euro tax bij en 15 Euro reserveringskosten... Je hebt dan één overstap in Hong Kong... Dat komt dan ongeveer op 800 Euro..

Succes!!

gridje
Berichten: 13
Lid geworden op: 19 jun 2005 03:17

Re: phuket air

Ongelezen bericht door gridje »

palmboom: op het reisbureau nog iets wijzer geworden?

Sann
Berichten: 56
Lid geworden op: 07 jun 2005 12:09

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Sann »

Gridje bedankt voor deze informatie. Ik ga er morgen mee naar het reiabureau. Hopelijk levert dit een beter alternatief voor ons op.

mar1983
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 jun 2005 17:23

Re: phuket air

Ongelezen bericht door mar1983 »

Hallo allemaal,

Ik houd nu al een tijdje de reacties hier in de gaten en vond t tijd om zelf eens te reageren. Ik heb via D-reizen bij Holland international een reis geboekt naar Bali op 14/9.

Ben inmiddels een paar keer bij het reisbureau geweest en heb ook al gezocht naar het goedkoopste ticket. Nu blijkt dat deze via Cathay incl luchthavenbelasting etc rond de 800 euro uitkomt.. voor de meeste mensen zou dit ticket goedkoper zijn dan het aangeboden alternatief. Maar de kosten van mijn reis waren 1770euro voor 2 personen, 24 dagen. Dit is dus pp 885 euro! Dit betekend dat er na de tickets nog 2 keer 85 euro over is voor een accomodatie..

Nou vraag ik me af of jullie reizen zoveel duurder waren en hoe het kan dat het goedkoopste ticket bijna net zoveel kost als mijn hele reis... of heb ik gewoon mazzel gehad met deze pakketprijs?

Verder ben ik zaterdag nog bij d-reizen geweest en Holland International heeft de vergoeding bij boeking naar een andere reis van 100 pp euro verlaagd naar 50 euro pp!! Ons is eerder verteld dat we een andere reis konden boeken met 100 pp korting, kunnen wij ons hier aan vasthouden of moeten we nu genoegen nemen met de 50 pp korting??

gridje
Berichten: 13
Lid geworden op: 19 jun 2005 03:17

Re: phuket air

Ongelezen bericht door gridje »

Mar1983: Onze vlucht met Phuket was ongeveer 750 euro incl (wij hadden vlucht en hotel los geboekt omdat we een stopover in bangkok hadden).

Het hotel wat wij geboekt hebben kost ongeveer 10 Euro per persoon per dag.

Kortom de vlucht is het idd het duurste.. Waarschijnlijk heb je dus inderdaad wel een hele goedkope pakket-reis geboekt.

Nu met het goedkoopste ticket van Cathay moeten wij 106 Euro in totaal bijbetalen, bij het alt. van Arke moesten wij 295 pp bijbetalen (met SA)

Wij vertrekken op 14-9 naar Bali Agung Village, welk hotel hebben jullie?

Sann
Berichten: 56
Lid geworden op: 07 jun 2005 12:09

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Sann »

Mar1983:

Ik heb ook bij D-reizen geboekt bij Holland International. mijn reis was €870,- pp. incl. luchthavenbelasting voor 23 dagen, 21 nachten in Bali.

Mijn vraag aan jou is of jij ook al n alternatief hebt gekregen of dat je enig idee hebt waar we n zelfde reis voor tzelfde geld kunen boeken...

Ik ben nog steeds aan t twijfelen of ik €216,-pp bij zal betalen. Daarom ben ik nu hard op zoek naar n reis naar bali van drie weken die in ieder geval goedkoper is dan mijn prijs+bijbetaling, een totaal van €1086,-. Maar dit blijkt ook al niet gemakkelijk te zijn.

Over de korting van €50,-pp die eerst €100,-pp was: Toen ik enkele weken geleden op het reisbureau vroeg of er al iets bekend was, vertelde ze me dat het voor reizigers na 21/08 niet zeker was of je nog €100,-pp korting zou krijgen. Het was dus al wel bekend dat deze korting voor ons niet zeker was, maar het reisbureau heeft ons dit ook direct verteld.

potaje
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 jul 2005 18:06

Re: phuket air

Ongelezen bericht door potaje »

Graag wil ik het volgende aan getroffen mensen melden m.b.t. phuket air.

Ik had geboekt bij D-reizen via holland international. Na veel beloven en uitstellen vanuit tui ben ik zelf aan de slag gegaan. Ik heb bij malysia airlines, singapore airlines en cathay pasific allemaal vluchtschema's uitgedraait. Hiermee naar het reisbureau gegaan en gezegt dat ik niet eerder wegging voordat de reis vast stond. Bij D-reizen in dronten waren ze zeer behulpzaam en ik ben goed geholpen. Hun krijgen namelijk dezelfde informatie als de dag zelf op het internet staat. Ik heb gebruik gemaakt van de kosteloos annuleren en heb enkel de accomodatie geboekt. D-reizen heeft mijn vluchtschema's gebruikt en uiteindelijk via cathay pacific enkel de vucht geboekt.
Ik blijf nu een dag langer in bali en ben 328 euro goedkoper uit. Boek via cathay en laat je niet afschepen dat je een andere vlucht niet aan je accomodatie kan plakken

potaje
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 jul 2005 18:06

Re: phuket air

Ongelezen bericht door potaje »

Ik vertrok 24 augustus en nu een dag eerder. Niet meer via kualalumpur, maar via hong kong. Ik heb heen en terug 1,5 uur meer overstaptijd, dus dat valt mee. Ik betaalde voor de reis pp 692 euro.
Het enige is dat je reisverzekering anders dekt. Als je hotel nu afbrand ben je niet gedekt voor de kosten, maar het reisbureau gaf aan dat er zat andere hotels zijn mocht dit al gebeuren, Dit komt doordat cathay en holland international normaal geen zaken doen en je dus bij 2 bedrijven geboekt hebt. Nou ik loop het risicootje wel. ik ga tenminste naar bali.

santino
Berichten: 23
Lid geworden op: 04 jun 2005 21:08

Re: phuket air

Ongelezen bericht door santino »

Hallo Potaje,
Zo hebben wij het dus ook geregeld, dat voorkomt extra kosten!

Wij gaan de 19e augustus naar bali ook met CP.
We blijven t/m 7 september, 8e weer thuis.

Zoals ik heb gelezen en gereageerd, zal in mijn geval op de 19e er een boel forumgangers dit vliegtuig betreden, wordt vast een hele gezellige bende!!

Trouwens welk hotel zitten jullie en waar op bali?

Gr, Santino

potaje
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 jul 2005 18:06

Re: phuket air

Ongelezen bericht door potaje »

het santino,

we zitten in seminyak. Hotel resort seminyak 5 sterren en spa
huwlijksreis!!!

emes
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 jun 2005 17:43

Re: phuket air

Ongelezen bericht door emes »

Voor alle mensen die nog niet omgeboekt zijn:

Wij zouden 1 mei vertrekken en konden dus thuis blijven, van ARKE
hebben we de toezegging gehad op Schiphol dat wij de visumkosten
en een compensatie van 50,00 zouden krijgen,omdat er voor ons geen stoelen meer geregeld konden worden.
Bij de luchtvaartmaatschappij Phuket Air moest een Denied Boarding
formulier ingevelverd worden zodat wij volgens de Eu regelgeving behandeld dienden te worden d.w.z. in dit geval 600,00 Euro compensatie,uit te betalen binnen 7 dagen.
Het is vandaag 14 juli, U raad het al, geen cent binnen, ook de beloofde comensatie van ARKE niet.Ze hebben nog niet het fatsoen om je schrijven via post en/of mail te beantwoorden.De rechtsbijstandverzekering kan/wil niets ondernemen omdat het bedrag van Arke te laag is.(onder de 100,00) en naar Phuket Air niet omdat het in het buitenland is.
Lekker dus, we boeken bij een goed reisburo TUI, krijgen tickets in een mapje van ARKE, met de slogan NIKS AAN JE HOOFD.

Voor ons hebben ze nog niks gedaan en we zijn al 12 weken verder,
al die verzekeringen en fondsen die je moet betalen zoals garantiefonds en camaliteitenfonds, voor ons een wassen neus,
Het klopt wel die verhalen op het forum dat je door ARKE steeds wordt afgescheept, het is schandalig.WE BOEKEN ER NOOIT MEER.

connybeelen
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 jul 2005 15:47

Re: phuket air

Ongelezen bericht door connybeelen »

2 september hopen wij naar Thailand te gaan met de Kras grand tour rondreis.
Na diverse keren bellen en mailen weten we nog steeds niet of en hoe we gaan.
Zijn er mensen die wel al gehoord hebben hoe of wat, ik moet vandaag het restant bedrag storten of zal ik nog maar evennog maar even wachten?

santino
Berichten: 23
Lid geworden op: 04 jun 2005 21:08

Re: phuket air

Ongelezen bericht door santino »

hallo connybeelen,

Het is allemaal een zeer vervelende situatie, maar zolang je nog geen alternatief aangeboden hebt gekregen zou ik het restbedrag wel betalen, 1e herinnering dan volgt de aanmanig al!
Ik heb in exact dezelfde situatie gezeten, dus als ik jou was gewoon het restbedrag overmaken.
Als je een alternatief krijgt aangeboden en je gaat niet akkoord, dan kun je kosteloos annuleren of de accommedatie behouden en een goedkope ticket eraan vast laten plakken.
Wacht hier niet te lang mee want deze tickets zijn snel uitverkocht.
Kijk op bmair reizen .nl hebben acties t/m 30 september 2005!! € 675,-excl. pp

Heel veel succes!, en een fijne vakantie
Gr, Santino

Sann
Berichten: 56
Lid geworden op: 07 jun 2005 12:09

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Sann »

Dit zegt de ANVR erover:

Als de consument het vermoeden heeft (o.b.v. publiciteit) dat de reis niet overeenkomstig de boeking kan of zal worden uitgevoerd, mag deze dan al andere stappen ondernemen (b.v. kosteloos annuleren, andere reis boeken, etc.)?

Nee, zolang een touroperator niet heeft aangegeven dat een reisovereenkomst wijzigt, mag de klant ervan uitgaan dat de reis wordt uitgevoerd volgens boeking.

Wendy82
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 jul 2005 19:04

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Wendy82 »

Hallo Conny en andere gedupeerden

Heb gisteren maar weer eens naar KRas gebeld. Moet ook idd.volgende week restant betalen. Kreeg een niet al te vriendelijke mevrouw aan de telefoon. Nog steeds geen reachtie van luchtvaartmaatschappijen. Terwijl vorige week tegen ons is gezegd in de loop van week 29 antwoord. Volgens Kras staan ze ook machteloos, maar waarom kunnen andere touroperators wel alternatieven bieden!?!? Als er alternatieven zijn, dan moeten we sowieso bijbetalen tussen € 100,- en €220,-. Kras kan daar nix aan veranderen. Vind dit echt een kwalijke zaak. Mag wel kosteloos annuleren. dan moet ik een ander nummer bellen van Kras. Maar ik wil helemaal niet annuleren. Ik verheug me al vanaf febr.om naar Thailand te gaan! Mn vriend zou vandaag ook weer bellen, ben benieuwd. Oja, restant hoeft nog niet betaald te worden, zolang er nog nix bekend is is mij gisteren verteld.

Groetjes, Wendy

potaje
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 jul 2005 18:06

Re: phuket air

Ongelezen bericht door potaje »

He die wendy,

er zijn heel veel mensen die pas 2 tot 3 weken van tevoren horen wat de alternatieven zijn. Helaas zijn de beste alternatieven dan al verkeken.
Kijk gewoon of je de accomodatie los kan boeken of de reia appart boeken. Ik zou zeker niet te lang wachten, want van tui kun je uit gaan dat je op de grote hoop licht en het zelfde lot wacht als je eerdere reisgenoten. Om de 2 dagen bellen/ Er naar toe gaan en vragen. Gewoon druk erop zetten en zelf met alternatieven komen. De vluchten zijn er wel bij Cathay pacific, maar gaan snel op. Ik snap ook niet waarom ze niet omboeken, maar er is natuurlijk weer een accoordje met duurdere maatschappijen, dus druk erop zeten is mijn advies. Het is jou reis en jou geld.

liesie_s

Re: phuket air

Ongelezen bericht door liesie_s »

he wendy..
Wat potaje zegt heb ik ook gedaan. ik zou namelijk 2 september vertrekken naar bali, en ik ben uiteindelijk naar TUI gegaan en geeist dat ze de vlucht en de accomodatie loskoppelde. Ik ga nu 1 dag langer en ik betaal ongveer 100 euro bij voor de ticket. Ze doen wel heel moeilijk, maar je moet ze geen keuze geven.
Ik vlieg nu met Cathay Pacific met gunstige tijden.

Gesloten