LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] phuket air

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
mar1983
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 jun 2005 17:23

Re: phuket air

Ongelezen bericht door mar1983 »

Vorige week is onze vakantie geregeld.. omgeboekt naar klm tot singapore en dan verder met singapore airlines naar Bali.. extra kosten: zo rond de 420 euro (met zn tweeën..) (dit na aftrek van reisverzekering omdat we nu een paar dagen minder gaan)

We zouden 24 dagen gaan, maar worden er nu 21 omdat we dan via het werk van mijn vriend een vergoeding krijgen (bijna 200euro) Uiteindelijk dus iets meer dan 100 euro pp bijbetalen en 3 dagen minder.. maar wel een veiligere vliegmaatschappij natuurlijk.

Zelf hebben wel heel hard gezocht naar goedkopere alternatieven, zoals losse vluchten etc maar omdat wij al een goedkope reis hadden kwamen we nergens goedkoper uit.. ook annuleren en ergens anders naartoe werd niets..

Gridje: wij vertrekken nu op 18/9 ook naar Agung Village! Dus tot ziens daar!

Sann: jullie hadden in eerste instantie ook zeker een goede aanbieding.. ik heb me rot gezocht naar andere reizen naar bali (of ergens anders in azie..) maar niets goedkopers kunnen vinden of zelfs maar iets wat in de buurt kwam van onze oorspronkelijke prijs.. Hoop dat jullie nog wel wat vinden.. wij hebben dus uiteindelijk een heleboel bij betaald, maar ik ben blij dat het nu geregeld is!

Wendy82
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 jul 2005 19:04

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Wendy82 »

hallo allemaal,

Ben net gebeld door Kras, alternatief is aangeboden. Brief ligt thuis. Meteen naar huis gebeld natuurlijk: € 95,- p.p. bijbetalen vliegen met EVA-Air, had ik nog nooit van gehoord. Vertrek 1 dag eerder (13 sept)en dan ook 1 dag eerder terug.
Ga vanavond kijken of ik dit wil. Losse vlucht boeken is niet echt een optie denk ik, want wij hebben een rondreis geboekt. Tot 3 weken voor vertrek kan dit nog gecanceld worden door Kras i.v.m. te weinig deelnemers. En dan zit ik wel met 2 losse ticekts.
Omboeken naar een andere touroperator kost me ook geld, want Kras was wel de goedkoopste met hun aanbieding van rondreizen.

Zijn er mensen die ooit met EVA-air hebben gevlogen?

Ik houd jullie op de hoogte.


Groetjes, Wendy

taamrob
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 jul 2005 18:52

Re: phuket air

Ongelezen bericht door taamrob »

:twisted: hallo allemaal ook wij hebben dezelfde problemen als jullie met onze vrienden van tui... :x ook wij zijn hard bezig om alles om te zetten en nog redelijk (qua)prijs uit te komen, en het valt echt niet mee.
ook wij willen/kunnen weinig bij betalen. en om toch naar bali te kunnen gaan moeten we een paar consessies doen zoals een minder hotel,andere plaats, minder dagen weg omdat er gewoon geen vluchten te boeken zijn voor de periode waar in wij weg zouden gaan.. maar wat mij nou zo verbaast is dat iedereen voor zijn eigen bezig is, ik begrijp best dat we allemaal op vakantie willen en waarschijnlijk ook gaan ( ik hoop het ook) maar hier geldt nog steeds, dat je alleen niets tot weinig begint tegen zo,n machtige organisatie als tui. ze beroepen zich nog steeds op overmacht. wat in mijn ogen onterecht is, zeker voor mensen die 2 a 3 maanden later dan 1 mei hun vakantie al hadden vast staan.
ik vind het helemaal geen overmacht , ik vind het een bedrijfs risico waar ik niet voor hoef te bloeden.
zou het niet verstandiger zijn om met z,n allen een vuist te maken tegen tui. als ik zo eens naar de pagina's kijkt op dit forum,en dat zijn er nog al wat.dat houd dus in ook veel gedupeerden.
is er nou niemand die iets kan bedenken of regelen waardoor we samen een vuist kunnen vormen? we laten ons als makke schapen naar de slachtbank lijden.en ook al zouden we nog op vakantie kunnen gaan dan nog vindt ik dat ze er niet ongestraft mee wegmogen komen het is je reinste witteborden criminaliteit. ik ben niet bij machte om het te organiseren het idee is er wel maar ik zie nog niet hoe. mischien is er iemand die hier wel iets in ziet? ben graag bereid om je er mee te helpen en mischien nog wel meer lotgenoten
groetjes Rob en Tamar

Sann
Berichten: 56
Lid geworden op: 07 jun 2005 12:09

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Sann »

ik heb besloten om akkoord te gaan met de bijbetaling van €216,-pp. Voornamelijk omdat we toch heel graag naar Bali willen en een goedkopere reis niet te vinden was.

Ik heb in ieder geval besloten om onder protest akkoord te gaan zodat ik toch nog in mn recht sta als ik mn geld terug eis (en ik ben zeker van plan dit te doen).

Ik vind het zeker een goed plan om met zn allen te proberen om het geld terug te eisen (of voorkomen dat we moeten bijbetalen), maar ik heb geen flauw idee hoe we dit het beste kunnen aanpakken. ook omdat iedereen bij verschillende maatschappijen geboekt heeft en verschillende alternatieven gekregen heeft.

Dus tips zijn altijd welkom....

annemieke28
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 jun 2005 20:48

Re: phuket air

Ongelezen bericht door annemieke28 »

Voor die gene de vraag stelde over evai air, deze maatschappij komt uit taiwan, ze vliegen al heel wat jaren op o.a Amsterdam. Prima maatschappij, luxe en best wel been ruimte, vele male beter dan de klm op zo een lange vlucht want dat is werkelijk vee vervoer. Als je meer wil weten over evaair moet je even naar de thailand.pagina.nl gaan en dan naar thailand forum even het punt reizen naar thailand aanklikken en vind je vanzelf evaair. Wij vliegen er zelf ook weer mee op 5 augustus, omdat het onze huwelijksreis betreft vliegen wij evergreen de luxe deze keer. Ik zou zeggen gaan en geniet na alle ellende van je vakantie.

groeten

connybeelen
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 jul 2005 15:47

Re: phuket air

Ongelezen bericht door connybeelen »

Vandaag eindelijk bericht van Kras gekregen, volgens mij willen ze van hun klanten af.
We zouden 2 september met een drie weekse rondreis meegaan (GrandTour)
We kunnen nu met bijbetaling van 75 euro p.p eerst naar een opstapplaats in Amsterdam dan met de bus naar Dusseldorf en dan met LTU naar Bangkok je bent al 8 uur onderweg voor dat je in het vliegtuig zit maar dan heb je ook 23 ipv 22 vakantie hoera!
Dat wordt dus helaas annuleren,of zijn er nog andere wegen te bewandelen ?

gridje
Berichten: 13
Lid geworden op: 19 jun 2005 03:17

Re: phuket air

Ongelezen bericht door gridje »

mar1983
Gridje: wij vertrekken nu op 18/9 ook naar Agung Village! Dus tot ziens daar!
Ah! Het is schijnbaar niet zo'n heel groot hotel, dus we zullen elkaar vast wel zien!

Tot dan!

mariken
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 jul 2005 12:01

Re: phuket air

Ongelezen bericht door mariken »

Hoi iedereen,

we zijn er eindelijk uit! Wij vertrekken op 13 september naar het Bali Hilton in Nusa Dua. Per persoon betalen we €220,- bij, maar dan vliegen we wel lekker met Malaysia Airlines, veel beter is er volgens mij niet te vinden! Ook wij hebben heel het net afgezocht naar alternatieven, maar helaas niets gevonden. Daarbij komt ook nog dat we al een behoorlijke tijd uitkijken naar de geboekte reis en dan is het helemaal moeilijk om iets te vinden wat er op lijkt. Het is jammer dat we zo slecht zijn geholpen door de Kras organisatie. Ook al hebben we zelfs bij een Kras reisbureau geboekt, de gewenste informatie over het Phuket Air gebeuren liet toch lang op zich wachten.
Wij willen iedereen die ook met deze situatie zit of heeft gezeten veel succes en/of een prettige vakantie wensen!

palmboom
Berichten: 19
Lid geworden op: 05 jul 2005 21:25

Re: phuket air

Ongelezen bericht door palmboom »

Krijg nu al vanaf begin juli te horen van Arke dat ze met de boekingen van begin september naar bangkok bezig zijn. Heb het echt helemaal gehad met deze lui. Ze doen beloftes en uitspraken en zeggen achteraf dat dit niet gezegt is. Ben ik blij dat ik alles door emailmailing op papier heb staan. We zouden 2 september vertrekken, ik heb echter geweigerd ook maar 1 cent over te maken als ik niet weet waar ik aan toe ben. D-reizen is hier zeer behulpzaam bij, ik heb aangegeven dat als ik aankomende vrijdag nog steeds niets gehoord heb de reis ga annuleren en iets anders ga boeken. Ook dit is geen probleem. Het vertrouwen in Arke is helemaal weg, ik dacht echt dat dit een goede organisatie was, maar het tegendeel hebben ze bewezen. De klant is hier geen koning maar een lastpak.

Har

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Har »

Zijn jullie nog steeds bezig met dit uitgemolken onderwerp, eigen schuld dikke bult, voor 1 gulden in de loge zitten lukt nu eenmaal niet, lang leve de plukkende reisburo,s en de goedwillende bijbetalende klanten.

palmboom
Berichten: 19
Lid geworden op: 05 jul 2005 21:25

Re: phuket air

Ongelezen bericht door palmboom »

Vandaag alternatief gehoort: 171 p.p. bijbetalen en vliegen met China Airlines. Om van te huilen!!!

lololo
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 jul 2005 13:27

Re: phuket air

Ongelezen bericht door lololo »

Ook ik had een rondreis geboekt via KRAS met vertrek 13 juli. Ik kreeg een alternatief aangeboden met bijbetaling van 244 euro p.p. Een zwaar belachelijk voorstel......absoluut geen alternatief.

Uiteindelijk besloten om niet akkoord te gaan. Vond het ontzettend jammer, baalde als een stekker.

Nu net terug van een 15-daagse reis naar Kreta, Rethymnon. Ik heb daar een geweldige heerlijke tijd gehad en ben achteraf blij dat ik de boel geannuleerd heb. Ooit komt ik nog wel een keer in Thailand maar dan zonder KRAS!! Het is even omschakelen maar ook een andere vakantie kan prima zijn.

Mensen......wees verstandig en accepteer zo'n duur alternatief niet. Het zijn over het algemeen slechte voorstellen met een heleboel haken en ogen. Vooral bij een rondreis: iedereen van een zelfde reis krijgt verschillende alternatieven, dus verschillende maatschappijen, vliegtijden e.d. met als gevolg dat een rondreis soms pas dagen later start en ook weer eerder stopt. Dat is wat men mij bij het reisbureau verteld heeft.

Succes allemaal!

kerlinde
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 jul 2005 16:25

Re: phuket air

Ongelezen bericht door kerlinde »

Ik ben net terug uit Thailand en heb gevlogen met Eva air. De vliegmaatschappij is mij erg goed bevallen. Goed onderhouden vliegtuig, zeer goede services, goede hoeveelheid beenruimte en vriendelijk personeel. We zijn ook prima op tijd vertrokken en geland.

Wij hebben overigens losse tickets geboekt via 333travel (aanbieding in juni 800,- euro per ticket).

Fijne vlucht Wendy82!

Har

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Har »

Jullie blijven bezig je druk te maken over dit uitgemolken onderwerp, eigen schuld dikke bult, voor 1 gulden in de loge zitten lukt nu eenmaal niet, lang leve de plukkende reisburo,s en de goedwillende bijbetalende klanten.

Kras D reizen etc zijn de lachende derden en jullie maar huilen.

palmboom
Berichten: 19
Lid geworden op: 05 jul 2005 21:25

Re: phuket air

Ongelezen bericht door palmboom »

Har, volgens mij ben jij een zeer gefrustreerde persoon :D. Vreemd dat jij steeds zo negatief bent over dit forum, daar jij er steeds te vinden bent. :shock:

tijgertje
Berichten: 21
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:03

Re: phuket air

Ongelezen bericht door tijgertje »

Ja, Har ga jij nou maar buitenspelen want je kletst al weken als een kip zonder kop. Volgens mij heb je er nog steeds niets van begrepen. Er is hier helemaal geen sprake van voor een dubbeltje in de loge zitten, maar kennelijk is je dit nog steeds niet duidelijk. Getuigt niet echt van intellect.

liesie_s

Re: phuket air

Ongelezen bericht door liesie_s »

Har,
Volgens mij heb jij net zo hard lopen zeuren op die reisbureau's als de rest. Dus doe aub niet zo schijnheilig. Als je dit forum zo'n tijdverspilling vindt, waarom neem je dan de moeite om er nog wat op te zetten.
Dus als je niets belangrijks hebt te melden, blijf dan weg.

Har

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Har »

Typisch dat er menmsen zijn die hun leed van de daken schreeuwen, dit heeft niets met een forum te maken, neem je verlies en boek een normale reis en geniet van je vakantie.

Gefrustreerd blijven doen levert niets op

santino
Berichten: 23
Lid geworden op: 04 jun 2005 21:08

Re: phuket air

Ongelezen bericht door santino »

Geplaatst op 11 Jun 2005 10:31 door Har


--------------------------------------------------------------------------------

Goh, zijn jullie tevreden dat een Kras bedrijf jullie een voorstel tegen een meerprijs gaat aanbieden.
Je hebt nu het recht om de boeking te annuleren, met volledige terug betaling.

Naar boven

Ja Har, en dit waren jou woorden nog wel!! pagina 91?

santino
Berichten: 23
Lid geworden op: 04 jun 2005 21:08

Re: phuket air

Ongelezen bericht door santino »

O ja, zijn er mensen die ooit met cathay hebben gevlogen hoe is dit vliegtuig qua catering en de beenruimte etc.....vermaak voor kids 10 jaar en ouder.

Gr, santi

Gesloten