groetjes no fear
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Koopkracht
Re: Koopkracht
Je hebt gelijk Martinvdm ik zal niet meer reageren...
groetjes no fear
groetjes no fear
ach no-fear, ben jij niet degene die hier op een lullig forumpje zit te klagen over je eigen fouten met lotgenoten die ook te schijterig zijn om een goede advocaat te nemen en de zaak op te pakken ipv hier te janken? Of zijn jullie bang dat je wellicht voor een rechtbank nog een keer verliest? En is het daarom dat je hier zit te klagen?
Maar goed: zoals BELEGGER ook al stelde: waarschijnlijk volgen er nu nog meer scheldpartijen en non-argumenten. Das hier ook makkelijk vol te houden dan voor een rechtbank.
Maar goed: zoals BELEGGER ook al stelde: waarschijnlijk volgen er nu nog meer scheldpartijen en non-argumenten. Das hier ook makkelijk vol te houden dan voor een rechtbank.
Kan het niet laten op te reageren.
Ik ga zeker niet naar die zitting. Dat doet mijn advocaat.
Blijf gewoon lekker thuis mijn geld tellen. En 2 keer per dag kijk ik naar mijn saldo bij de abn.
Nou dan word ik elke dag weer blij van.
Wat een geweldig leven heb ik toch.
De hele dag niks doen, oja een beetje mijn geld tellen. En soms een beetje golfen.
Nu reageer ik niet meer op lossers zoals jullie.
Ik ga zeker niet naar die zitting. Dat doet mijn advocaat.
Blijf gewoon lekker thuis mijn geld tellen. En 2 keer per dag kijk ik naar mijn saldo bij de abn.
Nou dan word ik elke dag weer blij van.
Wat een geweldig leven heb ik toch.
De hele dag niks doen, oja een beetje mijn geld tellen. En soms een beetje golfen.
Nu reageer ik niet meer op lossers zoals jullie.
Tsja BELEGGER, ziet er naar uit dat de laatste 5 DEXIA-patienten vannacht inderdaad verder gaan, als er geen tegengas wordt gegeven. Dan kan men op elkaars schouders uithuilen.
Goed ik ga maar eens kijken hoe de aandelen er voor staan.
Goed ik ga maar eens kijken hoe de aandelen er voor staan.
-
Jaap Blauwhoed
Zeg No Fear jij bent dan wel met een hele domme man getrouwd, want:
3 jaar 12 maanden X ƒ 250,- = ƒ 9.000 inleg en daar wilde hij enthousiast gemaakt door folders en verjaardagspraatjes wel even
ƒ 27.500,- voor terugvangen zonder risico te nemen, of geld te lenen.
Hoezo dollartekens in zijn ogen.
Even om de zaak compleet te maken heeft Dexia in 1999 helemaal niets gedaan, jullie hebben een contract tussen Legio en jullie tot stand gebracht.
3 jaar 12 maanden X ƒ 250,- = ƒ 9.000 inleg en daar wilde hij enthousiast gemaakt door folders en verjaardagspraatjes wel even
ƒ 27.500,- voor terugvangen zonder risico te nemen, of geld te lenen.
Hoezo dollartekens in zijn ogen.
Even om de zaak compleet te maken heeft Dexia in 1999 helemaal niets gedaan, jullie hebben een contract tussen Legio en jullie tot stand gebracht.
Goede post, Blauwhoed.
Ik ben belegger (snotaap van 52) en lees dit forum als de krant.
Dexia en de voorganger bank hebben in de jaren 1999-2000 heel wat mensen kaalgeschoren met hun produkten (in principe hebben ze ook veel overwaarde van woningen losgepeuterd, om maar zo te zeggen).
Je ziet nu veel schoppende slachtoffers overblijven, die iedereen de schuld geven , van Zalm tot DNB.Sommigen zie je met 2,3 of meer contracten. Daar heb ik echt geen medelijden mee, het duidt op een zekere gretigheid.
Velen zie je met hypotheken die ze moeten verhogen. 'k wou dat ik een koophuis had.
De discussie is er overigens een van gisteren, het is oud nieuws voor de pers. De legio afaire verdwijnt duidelijk naar de achtergrond.
Mijn mening.
B+
Ik ben belegger (snotaap van 52) en lees dit forum als de krant.
Dexia en de voorganger bank hebben in de jaren 1999-2000 heel wat mensen kaalgeschoren met hun produkten (in principe hebben ze ook veel overwaarde van woningen losgepeuterd, om maar zo te zeggen).
Je ziet nu veel schoppende slachtoffers overblijven, die iedereen de schuld geven , van Zalm tot DNB.Sommigen zie je met 2,3 of meer contracten. Daar heb ik echt geen medelijden mee, het duidt op een zekere gretigheid.
Velen zie je met hypotheken die ze moeten verhogen. 'k wou dat ik een koophuis had.
De discussie is er overigens een van gisteren, het is oud nieuws voor de pers. De legio afaire verdwijnt duidelijk naar de achtergrond.
Mijn mening.
B+
Juist Dubio, jij beheerst de materie van de inhoud van een leasecontract. Hiermee, denk je de materie over aandelenlease volledig te beheersen.Geplaatst op 29 Jul 2005 14:32 door Dubio
--------------------------------------------------------------------------------
De materie niet beheersen, natuurlijk beheers ik de materie. Ik denk dat ik een van de weinigen hier ben die de werking van een leasecontract in z'n geheel uit kan leggen.
Je hebt het er steeds over, dat de mensen die een contract hebben getekend hun wettelijke verplichtingen moeten nakomen.
Dexia heeft zich niet gehouden aan de aan hun door de wetgeving opgelegde "wettelijke verplichtingen" bij het tekenen van het contract.
Waarom hoeft volgens jou de ene partij zich niet aan de wettelijke verplichtingen te houden en de andere partij wel?
Toch een gebrek aan volledig kennis over de materie soms?
Het is ook wel heel erg projectie: no fear beschuldigt hansop van beledigen en schelden, terwijl hansop gewoon de feitelijke situatie vertelt die er geschied is: namelijk dat echtgenoot een contract afgesloten heeft zonder overleg. De communicatie zit dan dus niet goed, dus geen wonder dat het er nu kortgehoudener in de relatie aan toe gaat. Zo'n Dexia-kostenpost kun je niet al te vaak in je leven hebben net zoals de meeste mensen niet al te vaak een huis kopen.
De aandelenzaak wordt net zo geprojecteerd bekeken: Dexia krijgt geld van mij, terwijl het nu met de regeling Dexia een miljard kost. Zo zijn de feiten, die spreken niet in het voordeel van de gedupeerden, alhoewel de regeling door heel veel voordelig wordt gezien.
Gelukkig hebben ze de eega-zaak nog, een juridisch trucje om je verantwoordelijkheid te ontlopen. Ik wil graag horen wat de hoge raad zegt als er een echtpaar-zaak is waar beide echtelieden elkaars contract hebben vernietigd. Ze wouden het achteraf echt niets afsluiten....?!
En dan misleiding, als er meer gewaarschuwd moet worden dan moet er op auto's waarschuwingsstickers staan. Autofolders met bloedige plaatjes ipv een mooie vrouw. Ga dan meteen maar naar N-Korea.
Die tussenpersonen neem ik veel kwalijk, maar die wisten waarschijnlijk zelf ook niet wat ze verkochten.
De aandelenzaak wordt net zo geprojecteerd bekeken: Dexia krijgt geld van mij, terwijl het nu met de regeling Dexia een miljard kost. Zo zijn de feiten, die spreken niet in het voordeel van de gedupeerden, alhoewel de regeling door heel veel voordelig wordt gezien.
Gelukkig hebben ze de eega-zaak nog, een juridisch trucje om je verantwoordelijkheid te ontlopen. Ik wil graag horen wat de hoge raad zegt als er een echtpaar-zaak is waar beide echtelieden elkaars contract hebben vernietigd. Ze wouden het achteraf echt niets afsluiten....?!
En dan misleiding, als er meer gewaarschuwd moet worden dan moet er op auto's waarschuwingsstickers staan. Autofolders met bloedige plaatjes ipv een mooie vrouw. Ga dan meteen maar naar N-Korea.
Die tussenpersonen neem ik veel kwalijk, maar die wisten waarschijnlijk zelf ook niet wat ze verkochten.
-
Notenkraker
Heb je die dubbeldubieuze Dubio weer met zijn verwijzingen naar de autobranche. Van JOU zou ik NOOIT een auto willen kopen, Dubio. Je hebt ooit eens verteld naar Noord Korea te willen emigreren, maar je blijft dat maar uitstellen. Helaas.
Geen maand meer en dan staat mijn eegalease-procedure weer op de rol in Amsterdam voor het indienen van de conclusie van repliek. Dat is een eitje geworden met de jurisprudentie van het Bossche hof, die er nu ligt. Zeg maar tegen je baas Bruneel dat hij vast het geld moet reserveren om mij (c.q. mijn vrouw) te kunnen uitbetalen.
Geen maand meer en dan staat mijn eegalease-procedure weer op de rol in Amsterdam voor het indienen van de conclusie van repliek. Dat is een eitje geworden met de jurisprudentie van het Bossche hof, die er nu ligt. Zeg maar tegen je baas Bruneel dat hij vast het geld moet reserveren om mij (c.q. mijn vrouw) te kunnen uitbetalen.
Mijn, en die van vele andere, mening over recht is dat de basis van het recht is dat je afspraken nakomt. Daar gaan de meeste zaken ook over dat de een vind dat de ander de afspraak niet nakomt.
Daarom zijn er ook contracten, dan staat er wat er nagekomen moet worden. Dit is in veel contracten ook onduidelijk, wanneer ben je een slechte huurder?
In de Dexiazaak is het heel duidelijk.
Daarom gaat Dexia in de rechtzaken alleen uit van het contract, juist daarom winnen sommige gedupeerden, die komen met argumenten waar Dexia niks tegenin brengt. Althans niet de juiste.
Ik denk dat de vraag aan de HR moet zijn: wat gaat voor in de maatschappij: contracten of argumenten. En dan hoop ik toch op contracten, anders zijn dat allemaal (jurisprudentie) waardeloze velletjes papier. En weet je welke Oostenrijker daar ook zo over dacht?
Daarom zijn er ook contracten, dan staat er wat er nagekomen moet worden. Dit is in veel contracten ook onduidelijk, wanneer ben je een slechte huurder?
In de Dexiazaak is het heel duidelijk.
Daarom gaat Dexia in de rechtzaken alleen uit van het contract, juist daarom winnen sommige gedupeerden, die komen met argumenten waar Dexia niks tegenin brengt. Althans niet de juiste.
Ik denk dat de vraag aan de HR moet zijn: wat gaat voor in de maatschappij: contracten of argumenten. En dan hoop ik toch op contracten, anders zijn dat allemaal (jurisprudentie) waardeloze velletjes papier. En weet je welke Oostenrijker daar ook zo over dacht?
-
Notenkraker
Bedoel je soms zes-en-een-kwart, Dubio? Dan ken je ook vast wel het Amsterdamse gezegde "daar heb je een Oostenrijker aan" (een mazzeltje). In dit geval is Dexia de Oostenrijker.

Juist Dubio alvorens er een contract tot stand komt moet men voldoen aan opgelegde wettelijke verplichtingen. Indien men deze niet nakomt pleegt men een wanprestatie waardoor een contract nietig kan worden verklaart, wat inmiddels ook al een aantal keren is voorgekomen.Geplaatst op 29 Jul 2005 16:59 door Dubio
--------------------------------------------------------------------------------
Mijn, en die van vele andere, mening over recht is dat de basis van het recht is dat je afspraken nakomt.
Dexia had moeten vragen:
Bent u gehuwd? Ja dan moet uw partner ook even meetekenen
Hoe hoog is uw inkomen?
BKR toets.
Vervolgens beoordeling of kredietwaardigheid voldoende is.
Onvoldoende inkomen geen contract. Voldoende inkomen wel een contract
Was dit nou echt zo moeilijk geweest voor Dexia/Aegon? Hoeveel contracten zouden niet zijn gesloten als ze hieraan hadden voldaan.
Ergo hadden ze hieraan voldaan dan hadden ze nu geen problemen gehad. Waren er geen rechtzaken geweest en had het ze tevens een hoop geld bespaard.
Laatst gewijzigd door CB op 29 jul 2005 18:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Helemaal mee eens CB...
no fear
no fear
Geplaatst op 29 Jul 2005 15:17 door Belegger+
"Dubio" is al wat langer op dit forum en heeft uitstekend inzicht in de materie.
Zegt voldoende over je eigen kennis van zaken in deze materie helaas.
Ook jou raad ik aan de boeken er nog maar eens op na te slaan.
Durf je hier je kop voor in te zetten? Ik niet.De discussie is er overigens een van gisteren, het is oud nieuws voor de pers. De legio afaire verdwijnt duidelijk naar de achtergrond.
Ik ben belegger (snotaap van 52). 'k wou dat ik een koophuis had.
Ach een beetje belegger van jou leeftijd en zoveel kritiek zou toch inmiddels met deze ervaring huiseigenaar moeten zijn.
Of heb je als belegger al 52 jaar misgekleund?
-
ad snoeren
En Ja hoor daar zijn ze weer de vazallen van dexia.
Dit keer vermomd als aanhangers van dexidubio, in hansop, met blauwe hoed, en zijnde deskundige beleggers.
En oh oh wat vinden ze al die lui die in die stomme contracten trapten toch dommerds.
En dan willen die idioten ook nog niet eens luisteren naar al die verstandige praat van de echte stoere belegger met een plusje notabene die zo ontzettend rechtvaardig op die domme domme leasers neerkijkt.
En daarmee oh zoveel over zichzelf zegt.
Slaap maar lekker verder met je zelfvoldane kilo's zelfoverschatting.
Dit keer vermomd als aanhangers van dexidubio, in hansop, met blauwe hoed, en zijnde deskundige beleggers.
En oh oh wat vinden ze al die lui die in die stomme contracten trapten toch dommerds.
En dan willen die idioten ook nog niet eens luisteren naar al die verstandige praat van de echte stoere belegger met een plusje notabene die zo ontzettend rechtvaardig op die domme domme leasers neerkijkt.
En daarmee oh zoveel over zichzelf zegt.
Slaap maar lekker verder met je zelfvoldane kilo's zelfoverschatting.
Toppie AD
Maar of ze het bergrijpen?
Maar of ze het bergrijpen?
Tsja, CB: of ze het 'bergijpen' ?
Jij hebt in elk geval niet veel begrepen, getuige je contract met Dexia. Misschien in het vervolg EERST lezen, dan nadenken, dan tekenen.
Maar das waarschijnlijk nogal moeilijk als de dollartekens in je gulzige ogen ronddraaien...
Jij hebt in elk geval niet veel begrepen, getuige je contract met Dexia. Misschien in het vervolg EERST lezen, dan nadenken, dan tekenen.
Maar das waarschijnlijk nogal moeilijk als de dollartekens in je gulzige ogen ronddraaien...
-
Notenkraker
Dat geld komt binnenkort naar mij toe. Van Dexia. En met rente en kosten
Die leasecontracten zijn inderdaad waardeloze velletjes papier; ongeldig, weg ermee. Er zijn er zo'n 700.000 de mensen in de maag gesplitst en wij weten op welke manier dat ging. Dat werd gedaan door een heel legertje ellendelingen; die kunnen nu hun favoriete bezigheid niet meer botvieren en zullen heus niet allemaal 'passend' werk ervoor in de plaats hebben gekregen/gevonden.
Tja, wat moet je dan met je tijd: misschien nog wel met een fooi beloond ook... het degenen die het niet pikken zo lastig mogelijk proberen te maken en lekker doorgaan met de mystificaties waar je maar geen afstand van kan doen (jaren een vette boterham aan 'verdiend').
Zielig, hoor; verspilde tijd.
Wij weten beter en stomen door
http://www.njb.nl/NJB/index.html
Wacht maar af. Hou de pers in de gaten.
Tja, wat moet je dan met je tijd: misschien nog wel met een fooi beloond ook... het degenen die het niet pikken zo lastig mogelijk proberen te maken en lekker doorgaan met de mystificaties waar je maar geen afstand van kan doen (jaren een vette boterham aan 'verdiend').
Zielig, hoor; verspilde tijd.
Wij weten beter en stomen door
http://www.njb.nl/NJB/index.html
Belegger+De discussie is er overigens een van gisteren, het is oud nieuws voor de pers. De legio afaire verdwijnt duidelijk naar de achtergrond.
Wacht maar af. Hou de pers in de gaten.
Laatst gewijzigd door woest op 29 jul 2005 22:26, 1 keer totaal gewijzigd.
goh, woest, had je die waardevolle velletjes papier voor het tekenen maar even goed gelezen he? had je achteraf een hoop van dit soort stupide scheldpartijen op een tros-forum bespaard, en nog een hoop geld ook.