LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] antidepressiva

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
b.olsen

Re: antidepressiva

Ongelezen bericht door b.olsen »

noni sap komt niet uit india maar uit hawai

nikegosur

Re: antidepressiva

Ongelezen bericht door nikegosur »

Hallo ik ben een jongen van 25 jr en ik heb last van posttraumatische stress stoornis en psychose, ik werk al 4 jr niet meer en woon op mezelf,ik heb verschillende medicijnen gekregen namelijk Prozac,Diazepam,Oxazepam.
Van Prozac werdt ik heel erg moe en ik kon erg lang door slapen maar mijn stemming werd ook anders ik zei dingen tegen mensen terwijl ik het niet meende en ook niet wist wat ik zei en daardoor kreeg ik echt conflicten met anderen.
Toen heb ik Diazepam gekregen en daar werdt ik ook moe van maar ik moest alles gewoon opschrijven want ik kon weinig onthouden en dat was erg lastig en ik kon me eigen huishouden niet uitvoeren.
Hierna kreeg ik Oxazepam dat was iets wat echt gek is ik werdt er moe van en misselijk en kreeg last van evenwicht stoornis en zodra deze uitgewerkt was toen klapte ik helemaal in mijn depressie en op dat moment toen ik er nog 1 in nam toen kwam ik nog zwaarder in mijn depressie maar dan wel met rust maar ik had hier dan ook weer last van afvallen en eetstoornissen dit laatste had ik ook bij Diazapam.

mijn vriend werd er helemaal gek van en zei toen tegen mij stop er gewoon mee maar dat kon niet want toen ik stopte toen begon ik gewoon te rillen en kreeg ik ook last van hyperventilatie en toen begon ik gewoon weer te slikken , ik ben een roker en het roken nam ook toe nadat ik antidepressiva's slikte toen zei me vriend van stop nu eens met slikken en neem eens een Blowtje (Joint) nou ik kan vertellen dit werkt veel beter bij me ik Blow nu 1 a 2 keer in de week en dat is voldoende ik ben heel weinig depresief en ik slaap en eet goed en ik kom weer aan kwa gewicht en ik kan weer ontspannen met mensen overweg zonder conflicten en dit vindt ik een heel goed middel en mijn regel is gewoon ik neem het dan 1 a 2 keer en niet meer en dat gaat allemaal goed en je spieren komen ook tot rust want pijn in mijn gewrichten,rug,schouder en nek is er niet meer.

je kunt hierover praten met de huisarts en die bekijkt dan jou situatie en er is een mogelijkheid om het voorgoed te krijgen van het ziekenfonds dus praat er over .en wat ook belangrijk is als je last heb van depresies is dat je praat met andere mensen die daar ook last van hebben dat kan ook een erge opluchting zijn.

dr.oetker

Re: antidepressiva

Ongelezen bericht door dr.oetker »

prozac e.d. ssri's kunnen niet geholpen hebben want het werkt niet zegt de fabrikant himself!

whatever!

Re: antidepressiva

Ongelezen bericht door whatever! »

Wat een onevenwichtige samenhang van woorden hierboven.
Nikegosur; "jouw uiteindelijke conclusie is; medicatie werkt bij mij niet,maar daarintegen heb ik wel goede ervaringen met het gebruik van weed?"Of niet?

Volgens mij wordt er door de huisarts veel te snel de diagnose "depressie" gesteld.Er moet aan zoveel criteria voldaan worden,wil je spreken van een depressie.Veel mensen weten tegenwoordig geen pas meer op de plaats te maken,en denderen maar door in die belachelijke sneltreinvaart.De kans dat je dan vroeg of laat uit balans kan raken is daardoor zeker aanwezig.

Kan iemand mij hier uitleggen waardoor een depressie kan ontstaan?
Ik heb er namelijk nog geen last van.Misschien komt het nog!
Weet iemand hier advies te vermelden ter voorkoming,of in ieder geval ter vermindering van een depressie!?

karin wang

Re: antidepressiva

Ongelezen bericht door karin wang »

hallo, trap niet in die onzin over het gebruik van noni-sap.
In de uitzending van afgelopen maandag van undercover in nederland kwam het noni-sap uitgebreid aan de orde.
Hier werd duidelijk dat het allemaal oplichterij is en dat het noni-sap helemaal niets doet, het kost je alleen heel veel geld!

cygnum
Berichten: 90
Lid geworden op: 25 feb 2005 19:34

Re: antidepressiva

Ongelezen bericht door cygnum »

nikegosur, vraag eens naar Zoloft. Ik gebruik het zelf al geruime tijd voor ongeveer dezelfde klachten en het gaat een stuk beter met me.

yvonnieh17

Re: antidepressiva

Ongelezen bericht door yvonnieh17 »

hallo,
Ik raad jullie aan niet in het noni sap te trappen.
dit is op tv geweest, en is kei duur, en blijft "gewoon"
een vruchtensap te zijn, zonder medicinale dingen.
Dus het is gewoon nepperij en oplichterij.
Gr.yvonnieh

Gast

Re: antidepressiva

Ongelezen bericht door Gast »

Klopt was op tv en is helemaal niets bijzonders, vruchtesapje met niets van een medicijn, stelletje oplichters zijn er weer bezig.

Gast

Re: antidepressiva

Ongelezen bericht door Gast »

het valt me op dat mensen die AD slikken toch depressief blijven, volgens veel wetenschappers werkt het gewoon niet

Gast

Re: antidepressiva

Ongelezen bericht door Gast »

Hoe twee dingen in de gaten:

1. Je kan niet zomaar (cold turkey) stoppen met antidepressiva. het kan leiden tot veel ergere klachten tot psychoses aan toe.

2. ST janskruid is een bewezen middel, maar het is niet een productje om zomaar te nemen. Ga naar een goede homeopaat het liefst een echte arts die ook HP is. Bij ST janskruid is het van belang dat je opbouwt en altijd!!! je medicijnen neemt. Het kan inderdaad hartritmes veroorzaken, maar dat zijn tijdelijke verschijnselen, het kan ook psychoses veroorzaken, die blijvend een schaduw op je leven zullen veroorzaken!!!

Advies.

Ga naar een psych.

Gast

Re: antidepressiva

Ongelezen bericht door Gast »

Hartpatienten die medicijnen gebruiken mogen BESLIST GEEN St.Janskruiden gebruiken. Ook al zouden die hartritmes tijdelijk zijn, ze kunnen ook fataal zijn. Dus niet doen!

die_form
Berichten: 9
Lid geworden op: 01 aug 2005 01:46

Re: antidepressiva

Ongelezen bericht door die_form »

afkicken is niet het juiste woord, want je bent niet verslaafd maar afhankelijk. Met de huisarts afbouwen als je depressie vrij bent.
Ja en junkies zijn afhankelijk van heroine en niet verslaafd zeker.
Kan iemand mij hier uitleggen waardoor een depressie kan ontstaan?
Ik heb er namelijk nog geen last van.Misschien komt het nog!
Weet iemand hier advies te vermelden ter voorkoming,of in ieder geval ter vermindering van een depressie!?
Niemand weet precies hoe een depressie ontstaat noch hoe ze er een moeten genezen. Je krijgt het, het gaat vanzelf weer over of je zit er de rest van je leven mee. Mijn advies: Enjoy life

Hallo ik ben een jongen van 25 jr en ik heb last van posttraumatische stress stoornis en psychose, ik werk al 4 jr niet meer en woon op mezelf,ik heb verschillende medicijnen gekregen namelijk Prozac,Diazepam,Oxazepam. ...ik Blow nu 1 a 2 keer in de week...
Prozac is het enige antidepressiva dat tussen jou lijstje staat de andere 2 zijn kalmeermiddelen en daardoor is het logisch dat je moe word van deze middelen. Je bent psychotisch (geweest), is het dan wel aangewezen dat je weed rookt? Ik kan me moeilijk voorstellen dat je behandelende arts hiermee akkoord gaat.

Gesloten