LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] LEED door SPAARSELECT en DEXIA

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
woest

Re: LEED door SPAARSELECT en DEXIA

Ongelezen bericht door woest »

Geplaatst op 03 Aug 2005 22:24 door Brabander

Ik lees op dit forum dat veel mensen zeggen dat we niet zo moeten zeuren en accoord moeten gaan met de Duisenberg schikking.

Ik lees dat veel mensen denken dat we stom zijn geweest.

Er zijn heel veel mensen net als ik die met zoveel ellende zitten en waarvoor de schikking geen oplossing is.

Ik lees veel gescheld en onbegrip op dit forum.

Lees mijn verhaal en stop met het gescheld en de verwijten en laat de echte gedupeerden doorprocederen en af en toe hun hart kunnen luchten op dit forum.

haasje

Ongelezen bericht door haasje »

@ Hansop.

Natuurlijk mag je daar je mening over hebben, niets mis mee.
Maar het is niet te snappen, dat iets wat juridisch al helemaal niet blijkt te kloppen, door de politiek (Zalm) en door sommige rechters (Strengers) verkeerd geinterpreteerd wordt.
Ik hoop, dat er echt wat gedaan wordt met het artikel van professor Nick Huls.
Waarom blijf je, ondanks dat het bovenstaande blijkt en dat die Duisenbergregeling (niets kwaads over de man zelf!) voor zeer velen niet eens haalbaar is, toch zo hakken op die mensen, die er dus echt mee zitten??

En Bokkie:
Natuurlijk is dat niet de reden geweest!
Laatst gewijzigd door haasje op 04 aug 2005 11:00, 1 keer totaal gewijzigd.

groen

Ongelezen bericht door groen »

Beste Haasje

Ik kwam voor je op tegen die drol van een hans.

Maar ja laat maar.

Ben klaar met Hansop de nep jurist.

Laat lekker mijn advocaat zijn werk doen.

Ga niet meer reageren op zielige types.

Ga lekker verder met niks doen, en mijn geld tellen natuurlijk.

Hoop van harte dat iedereen van dexia gaat winnen. Maar daar heb ik alle vertrouwen in.

En hansop ga lekker door met je zielige leventje. Jij komt nog wel een keer de verkeerde tegen. :lol:

Piet

Ongelezen bericht door Piet »

Nog maar een uitspraak dan voor die eigenwijze hansworst en bokworst, deze keer over dwaling:

http://www.platformaandelenlease.nl/Uit ... 042005.htm

Hoezo schikken als je alles kunt terugkrijgen via de rechter.

We moeten ons niet laten beinvloeden door onbenullen als hansworst en co.

Wij hebben de rechter achter ons staan en Dexia moet gewoon niet zanikken maar betalen.

Groeten,
Piet

haasje

Ongelezen bericht door haasje »

@ Piet

Is dit dezelfde Strengers? Typisch

Idaho

Ongelezen bericht door Idaho »

Met andere woorden, jij geeft alle gedupeerden de garantie op een 100% score, Piet?
Waarbij dan ook in ieder geval de kosten de baten niet overstijgen?

bokkie

Ongelezen bericht door bokkie »

pietworst schreef:Nog maar een uitspraak dan voor die eigenwijze hansworst en bokworst, deze keer over dwaling:

http://www.platformaandelenlease.nl/Uit ... 042005.htm

Hoezo schikken als je alles kunt terugkrijgen via de rechter.

We moeten ons niet laten beinvloeden door onbenullen als hansworst en co.

Wij hebben de rechter achter ons staan en Dexia moet gewoon niet zanikken maar betalen.
Ga nu eens in op de stelling dat het voor een aantal mensen niet interessant is om te gaan procederen, piet! Maar je inhoud blijkt al langere tijd niet erg lang houdbaar te zijn dus vrees ik dat er weining zinnigs uit zal komen.

hansop

Ongelezen bericht door hansop »

Piet gaat liever in op zeer individuele gevallen. Ook zijn laatst geplaatste vonnis is daar weer een voorbeeld van. In dit geval is aangetoond dat deze persoon te weinig is gewezen op de risico's (de folder was niet helder genoeg). Derhalve kon een dwaling worden aangetoond.
Echter dit zal zeker niet voor iedereen opgaan. Terwijl hier op dit forum de indruk wordt gewekt dat iedereen het beste kan doorgaan totdat hij/zij financieel aan de grond zit, emotioneel is gesloopt en in de WAO belandt.
Nogmaals: de meeste mensen die hier op het forum zitten zijn mensen die extreme risico's hebben genomen omdat ze zich dat konden veroorloven (tweede hypotheek etc.). Het gaat hier NIET om de gemiddelde 'gedupeerde'. Noch gaat het hier om de groep die een beroep zal kunnen doen op 'dwaling', daarvoor moet namelijk worden aangetoond dat de gedupeerde werkelijk geen snars van beleggen afwist. En hoewel dit op dit forum ook wel het geval lijkt te zijn, kan dat waarschijnlijk niet gezegd worden van de vermogende groep die hier zijn ongerief dag en nacht uit.

Piet

Ongelezen bericht door Piet »

http://www.platformaandelenlease.nl/Uit ... terdam.htm

Commentaar overbodig.

Groeten,
Piet

Idaho

Ongelezen bericht door Idaho »

Aangezien we toch allemaal in herhalingen vallen:

Eegaleasers en eventueel andere aandelenlease gedupeerden, voordat je naar de rechter stapt, weeg dan eerst voor jezelf af of het zich na aftrek van de juridische kosten nog wel loont om dit te doen.

Hoewel de meeste uitspraken in het voordeel van de gedupeerden uitvallen, staat bij aanvang van een rechtzaak nooit 100% vast dat je inderdaad wint, danwel alles terugkrijgt.
Zeker bij een veroordeling van Dexia waarbij er toch nog een deel door de gedupeerde opgehoest moet worden, is het ook maar de vraag of dan de kosten de baten niet overstijgen.

Dit enkel ter overdenking.

bodejosm43

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Los van dit alles: Ik heb dus ook te maken gehad met een zeer agressief overkomende spaarselectmedewerker. Om misverstanden te voorkomen, schrijf ik de naam spaarselect maar voluit. Ik hoop oprecht dat ook MARQ, de opvolger van dit zootje ongeregeld, haar verantwoordelijkheden niet zal ontlopen.

Mensen is nu eenmaal voorgespiegeld dat ze ongeveer slapend rijk konden worden door met dexia, spaarselect en dergelijke firma's in zee te gaan. Maar wat hansop mogelijk bedoelt: hadden de gedupeerden hier ook een forum geopend, als het WEL allemaal goed was gegaan? Ik durf te wedden dat niemand op het idee was gekomen een fonds te openen voor Dexia en spaarselect, om hen via een bijdrage te bedanken voor het goede advies. Wat ik ermee wil zeggen: de gedupeerden is een levensgroot rad voor ogen gedraaid, en de beheerders van die firma's horen echt heel lang achter slot en grendel te verdwijnen, en ook degenen die zich als adviseur hiermee hebben ingelaten.

Want die laatsten wisten donders goed dat de bomen niet eeuwig de hemel in konden groeien, en hebben misbruik gemaakt van het feit dat veel mensen nou eenmaal met dollartekens in hun ogen de nadelen/risico's niet wilden zien.

Ik mag me gelukkig prijzen dat ik daar nooit in ben getrapt, dat ik de adviseur van spaarselect de gelegenheid niet heb gegeven om mij zijn dubieuze produkten aan te laten praten. Nee, ik klop me helemaal niet op mijn borst, ik ben gewoon afgegaan op een gezonde dosis twijfel, gecombineerd met een zeer gereserveerde houding ten opzichte van dit soort produkten. Dan maar wat minder rente, dan maar wat minder snel mijn droom verwezenlijken, maar ik hoef niet zo nodig een wereldreis, een tweede huis, of een dikke auto na te streven.

bokkie

Linkjes plaatsen. Is dat het enige dat je kunt? Geef eens antwoord op een vraag! Durf eens toe te geven dat niet iedereen naar de rechter moet omdat dat meer kost dan het oplevert en dat je dus voor een flinke groep mensen adviezen geeft die schade kunnen berokkenen. Waar hebben we dat meer gehoord, schade door adviezen?
Kunnen ze de schade op jou verhalen?

hansop

Piet wederom, hier is alleen het ontbreken van de tweede handtekening door de rechter erkend. Dwaling wordt hier zelfs niet-ontvankelijk verklaard.

hansop

bodejosm43
De mensen die hier (sommigen al meer dan 3 jaar!) een theekrans houden, zullen dit zeer zeker niet met je eens zijn. Wederom omdat ook jij een reserve inbouwd: mensen hebben ook een EIGEN verantwoordelijkheid. Gezond verstand etc. etc. Het gegeven dat ook jij (zoals de meeste Nederlanders) gewoon helemaal niet in zee bent gegaan met dergelijke gladde adviseurs, getuigt ook van een portie normaal denkend vermogen. Maar nu zul je zometeen merken dat je wordt uitgescholden en via allerlei dwalingen geprobeerd wordt je weg te pesten.

Hollander

Ongelezen bericht door Hollander »

Piet, hoeveel kans geef jij een "kleine" gedupeerde bij de rechter. Ik denk dan aan iemand met een 3 tot 5.000 euro verlies (inleg plus restschuld), geen egaleaser, maar uiteraard is bij afsluiten contract niks aan zorgplicht gedaan. Gewoon via een telefoontje en formulieren contract gesloten. Contractant niet echt dom, begreep half hoe het in elkaar zat, had niet echt verstand van beleggen, maar in het verleden wel eens wat aandeeltjes gekocht en met een honderd gulden winst verkocht.

Heb je dan ook een goede kans om alles terug te krijgen en je advocaatkosten vergoed te krijgen, zodat procederen lonend is?

bokkie

Oppassen Hollander! Kritische inhoudelijke vragen worden door piet niet gewaardeerd en kunnen leiden tot het plaatsen van meer linkjes.

hansop

Hollander,

Hierop zul je van Piet helemaal geen inhoudelijke reactie krijgen. Hij weet namelijk donders goed dat juist die groep waarover jij spreekt het beste af is met een schikking, waarbij een gedeeltelijk verlies 'voor lief' genomen moet worden.
Piet heeft het over voorbeelden (zie zijn linkjes) van mensen die een tweede hypotheek van 380.000 gulden hebben genomen. Daar zit zijn belang.

hansop

Om maar even de denkkronkels van Piet kracht bij te zetten.
De vonnissen die hij hier de hele tijd als linkjes post, om aan te geven dat hij aan de winnende hand is, zijn vonnissen uitgesproken door rechter mr. Sprengers.

Hierover schrijft Piet eerder op dit forum:
Geplaatst op 02 Aug 2005 21:41 door Piet

--------------------------------------------------------------------------------

En dan zijn er nog mensen die vinden dat onze rechtspraak zo goed is!
Het is waanzin wat Strengers in zijn vonnis heeft staan.
Strengers staat al bekend als een eigenzinnige rechter.
Hij is ook de jongste niet meer dus, beste Strengers, ga achter de geraniums zitten en laat rechtspreken over aan mensen die er wel verstand van hebben.

Helaas hebben de twaalf gezinnen die nu het slachtoffer zijn geworden van deze wild west rechter hier niets aan.
Eerst slachtoffer van Dexia en nu van Strengers.
Strengers had zich aan de Beslismodule moeten houden die is opgesteld na overleg door de civiele- en kantonsectoren van de rechtbanken.
Ik zou dus niet al te veel waarde hechten aan de inhoudelijke kwaliteiten / goede bedoelingen van de heer Piet.
(ter verdediging van Piet: zoals je ziet was het weer 's avonds, nog betrekkelijk vroeg. Maar het lalgehalte van teveel sherry zat er al goed in...)

Hollander

Ongelezen bericht door Hollander »

Misschien kunnen jullie even wachten met reageren totdat Piet antwoord heeft gegeven. Dat doet hij heus wel!

J.L. v. N.

Ongelezen bericht door J.L. v. N. »

Het nu in gang gezette, verhevigde offensief van de verzamelde Dexia-trollen is eigenlijk goed nieuws voor alle gedupeerden.

We moeten dit gewoon zien als een wanhopige poging van de roversbende om te redden wat er nog te redden valt. Hoe meer lieden als JH, hansop, Belegger+ en nog een paar van dit kaliber tekeer gaan tegen de strijdende gedupeerden met Piet Koremans als hun voornaamste schietschijf, des te meer worden onze gelederen gesloten.

Heus Dexia, een blik trollen opentrekken zal jullie niet baten. De dag van jullie totale debacle komt snel naderbij!

Gesloten