LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hypotheekadviseur.

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
nog-een-adviseur

Re: Hypotheekadviseur.

Ongelezen bericht door nog-een-adviseur »

Een groot voordeel is de inflatie. Wat is je schuld van 100.000,= over 30 jaar? Misschien kost een normale auto dan wel 100.000,=. Als je nu aflost, doe je dat tegen de huidige koersen.

Lina
Berichten: 32
Lid geworden op: 21 mei 2005 14:32

Re: Hypotheekadviseur.

Ongelezen bericht door Lina »

Dus???
Ik neig dan toch naar 100% aflossingsvrij.
Over 30 jaar is mijn man 77.
Dan hebben we het huis al wel verkocht en wonen we kleiner.
En we leven nu...
Sparen voor de toekomst is ok, maar dan is het gedeelte wat je hebt afgelost inderdaad door inflatie minder waard. Terwijl het nu een hap geld is om te missen.
Voor onze kinderen hebben we een studieplan afgesloten en we hebben een pensioenplan voor later.
Ons huis zal over 30 jaar toch wel meer waard zijn dan nu.
Dan hebben we dat opgebouwd, toch?

Of is dit dom denken.

Gast

Re: Hypotheekadviseur.

Ongelezen bericht door Gast »

Lina,

Hoe oud ben je en hoeveel kinderen hebben jullie? Hoe oud zijn deze?

Lina
Berichten: 32
Lid geworden op: 21 mei 2005 14:32

Re: Hypotheekadviseur.

Ongelezen bericht door Lina »

Ik ben 36 en de kinderen zijn 7 en 10.

Gast

Re: Hypotheekadviseur.

Ongelezen bericht door Gast »

Nina, nog een tip: Als jullie een 100 % aflossingsvrije hypotheek afsluiten en jullie willen later naar een goedkoper huis verhuizen, kies voor een hypotheek waarvan de rente en voorwaarden 'meeneembaar' is. De rente is nu laag en scheelt boete- en afsluitprovisie. Tevens zijn geldverstrekkers niet meer zo enthiousast met het verstrekken van een nieuwe hypotheek als je geen 30 meer bent.

Na respectievelijk 8 en 11 jaar gaan jullie kinderen studeren. Tegen die tijd zullen ze ook waarschijnlijk op kamers gaan. Uw man heeft nog 18 jaar te gaan voor pensionering. Dus als jullie tussen ca. 11 jaar en 18 jaar verhuizen naar een goedkopere woning zijn jullie de inkomensdaling voor. Als de voorwaarden bij verhuizen gunstig zijn, dan kunnen jullie ervoor kiezen om de rentevaste periode af te stemmen tussen 11 en 18 jaar. De rente is nu namelijk erg laag.

Lina
Berichten: 32
Lid geworden op: 21 mei 2005 14:32

Re: Hypotheekadviseur.

Ongelezen bericht door Lina »

Bedankt, voor de adviezen.
Daar kan ik echt iets mee.
Ik kan me dan wel verdiepen in hypotheken, maar je komt nooit alles te weten . Er zijn zoveel dingen die meespelen, die belangrijk zijn of juist niet.
Heb al wel op veel sites gekeken en gelezen, maar de een vind dit de ander dat.
Dus dan maar op zoek naar iets dat bij ons past.

Ik laat nog wel weten wat het wordt.
Bedankt.

Jeroenvl

Re: Hypotheekadviseur.

Ongelezen bericht door Jeroenvl »

Het is bijzonder jammer om ook hier weer zoveel ongenuanceerde meningen te lezen. Enfin, als onafhankelijk tussenpersoon wil ik de volgende toevoegingen maken:
1) informeer eens bij familie / bekenden waar u wel fatsoenlijk terecht kunt voor onafhankelijk advies. Los van alle ranzige activiteiten van verkopers ipv adviseurs bestaan er werkelijk nog steeds adviseurs met het hart wel op de goede plaats.
2) Indien u op zoek bent naar een hypotheek of verzekeringsproduct en u zoekt onafhankelijk advies vraag dan om schriftelijke motivatie hoe het advies tot stand is gekomen, waarom de aanbieding(en) zoals geboden. Bewaar deze schriftelijke motivatie en sluit nooit iets af zonder. Een goed adviseur zal zijn advies moeten kunnen reproduceren en verdedigen. Bij werkelijk verkeerde adviezen heeft een goede adviseur een beroepsaansprakelijkheidsverzekering. Ook hij of zij is immers een mens die fouten kan maken.

Petra12

Re: Hypotheekadviseur.

Ongelezen bericht door Petra12 »

Jeroen: onafhankelijk adviseur, kom op nou zeg. Pas als je echt geen enkele prikkel hebt om je klant in wat voor hoek dan ook te duwen, dan ben je onafhankelijk. Alleen al het feit dat je provisie vangt maakt dat je niet onafhgankelijk bent, want je hebt de prikkel om een klant een produkt te verkopen. Geen produkt = geen provisie immers.

Het woord onafhankelijk is samen met het woord adviseur het meest misbruikte woord in de tussenpersonenwereld.....

zo maar iemand

Re: Hypotheekadviseur.

Ongelezen bericht door zo maar iemand »

Beste Petra,
Speciaal om op jouw inzendingen te reageren heb ik me hier laten registreren. Ik vraag me af wat jouw probleem is? Jij kunt dus nooit een hypotheek afsluiten wanneer je denkt dat iedereen je een oor aannaait. Zeker niet bij een bank, want die kunnen niet eens een onafhankelijk advies geven. Niet bij de gebonden tussenpersoon en klaarblijkelijk al helemaal niet bij de "onafhankelijk" tussenpersoon.
Ben je soms een keer opgelicht of zo? Of was je ex tussenpersoon of zo? Je mag best vraagtekens zetten bij het woord "onafhankelijk", maar wat jij doet is een hele beroepsgroep door het slijk halen. Bedenk even dat er vele mensen wel met dit "onafhankelijke" advies geholpen zijn!
Groet,
Guido

Gast

Re: Hypotheekadviseur.

Ongelezen bericht door Gast »

zo maar iemand
Gast

Geplaatst op 04 Jun 2005 21:55 door zo maar iemand
Beste Petra,
Speciaal om op jouw inzendingen te reageren heb ik me hier laten registreren.
Wat moet ik van U denken, U begint deze posting met liegen, als gast bent u niet geregistreerd. De rest is dan ook niet meer echt geloofwaardig.

Petra12

Re: Hypotheekadviseur.

Ongelezen bericht door Petra12 »

Ben je soms een keer opgelicht of zo? Of was je ex tussenpersoon of zo? Je mag best vraagtekens zetten bij het woord "onafhankelijk", maar wat jij doet is een hele beroepsgroep door het slijk halen. Bedenk even dat er vele mensen wel met dit "onafhankelijke" advies geholpen zijn!
Ik heb inmiddels te veel voorbeelden in mijn omgeving van mensen die opgelicht zijn door een "onafhankelijk adviseur". Het feit dat zowel de NVA als de NBVA (twee tussenpersonenclubs) tegen volledige provisie-openheid zijn, spreekt wat mij betreft boekdelen: tussenpersonen zijn niet onafhankelijk, niet objectief en hebben wat te verbergen anders hadden ze geen moeite met openheid!

Mark*

Re: Hypotheekadviseur.

Ongelezen bericht door Mark* »

Oh ja nog wat Petra12.

Ik weet niet of jij werkt, maar anders licht jij je klanten ook op, of het bedrijf waar je voor werkt. Want volgens jouw gedachten kun je alleen maar geld verdienen door mensen op te lichten. Vertel jij eerst maar eens hoe jij "eerlijk" je geld verdient. Immers volgens jouw doet iedereen het voor de financiele prikkel. Volgens mij heb je ook nog gelijk. De huisarts licht je op, de schoonmaker en zelfs onze eigen gekozen regering!

Jan1
Berichten: 772
Lid geworden op: 15 nov 2003 19:16

Re: Hypotheekadviseur.

Ongelezen bericht door Jan1 »

Linksom of rechtsom, maar Petra12 heeft wel gelijk, elke hypotheek adviseur is afhankelijk van de geldgever. De geldgever die de hoogste provisie biedt is in dit geval spekkoper. Natuurlijk moet de adviseur ook z'n schoorsteen rokende houden, dat is normaal. Geld verdienen is ook geen vies woord, maar om je handel aan te prijzen, en zeggen dat je onafhankelijk bent, dan doe je de werkelijkheid zeer veel geweld aan. In werkelijkheid zijn het allemaal provisiejagers. Jammer voor de gasten die Petra12 aan het afzeiken zijn, ze praten alsof ze zelf belanghebbende zijn. Als dit niet zo is, ze hebben op z'n minst de schijn tegen.

Petra12

Re: Hypotheekadviseur.

Ongelezen bericht door Petra12 »

Jan1 slaat de spijker op de kop: tussenpersonen zouden eens op moeten houden met roepen dat ze onafhankelijk zijn. Dat zijn ze namelijk totaal niet!

En gratis advies geven ze ook niet, want de advieskosten zitten versleuteld in de premie van de verzekeringen die je via zo'n tussenpersoon afsluit.

Waarom is het zo dat een autoverkoper zich gewoon autoverkoper noemt, een keukenverkoper zich gewoon keukenverkoper noemt, maar een verzekeringenverkoper ineens een "gratis onafhankelijk adviseur" is?

En een ding tegen die lui die mij hier afzeiken: vooral blijven doen. Hoe harder je me afzeikt, hoe langer ik blijf roepen dat de tussenpersonen in dit land niet eerlijk bezig zijn.

Dus kom maar, **** me maar af. Wie kaatst kan de bal verwachten....

Mark*

Re: Hypotheekadviseur.

Ongelezen bericht door Mark* »

Petra 12....

Als je die discussie toch wil voeren, kom dan en vertel dat je veel beter bent in wat je doet of heb je geen werk?

Ik ben het met Jan eens, hoe je het noemt doet er niet toe.

Maar de elektroboer adviseert ook en dan het liefst de merken waar hij het meest op verdient. De apotheek geeft andere medicijnen aan de particulier verzekerde dan de ziekenfondsverzekerde, de schoonmaker gebruikt lekker dat goedkopere produkt en zegt het zelfde te bieden als het andere bedrijf. Het maakt dus helemaal niks uit elk beroep heeft wel wat.

Als je zo nobel wil zijn kraak dan elk beroep af inclusief jezelf.

Maar iedere adviseur/verkoper/bemiddelaar wil graag dat zijn klanten terug komen en dat werkt niet als je alleen maar geld wil verdienen en niks voor je klant wil doen! En ja er zijn zat adviseurs die het alleen maar voor de provisie doen, maar er zijn er ook nog zat die wel klant belang voorop stellen. Ik heb daar zelf ervaring mee gehad.

Het is gewoon een beetje triest om alleen maar te generaliseren. Als je zo hard daarvoor wil werken, zet dan een website op waar mensen hun goede en slechte ervaringen over een adviseur kwijt kunnen, zoals je al voor vele winkeliers ziet. Het is niet alleen maar zwart wit. Daarnaast zijn er ook al bureau's die werken op advieskosten en de provisie retour geven. Maar dat willen veel Nederlanders niet want het moet allemaal gratis en voor niks zijn.

Petra12

Re: Hypotheekadviseur.

Ongelezen bericht door Petra12 »

Beste Mark,

Ik ben niet tegen geld verdienen, het gaat mij om de manier waarop. Geen enkele keukenboer zal zich profileren als een "onafhankelijke keukenadviseur". Geen enkele auto-dealer zal zich profileren als een "onafhankelijke auto-adviseur".

Maar de afhankelijke, dure tussenpersoon doet zich voor als een onafhankelijke, gratis adviseur. Dat klopt gewoon niet. Dat is geen eerlijk zaken doen.

En weet je wat ik triest vind? Dat mensen die er belang bij hebben de schijn van het adviseurschap op te houden, mij op dit forum afzeiken. Da's pas echt triest. Die mensen moeten zich maar eens afvragen waar ze mee bezig zijn in hun tussenpersonentoko.

Mark*

Re: Hypotheekadviseur.

Ongelezen bericht door Mark* »

Beste Petra12,

Ik zei al het het naampje wat je het beestje geeft er niet toe doet.

Maar je geeft helemaal geen antwoord op mijn vraag. Ik ben zeer benieuwd wat jij in het dagelijks leven doet. En impliceren dat er alleen meer tp-adviseurs jouw dwars zitten... Waar baseer je dat op, omdat ze het niet met jouw eens zijn? Ik werk zelf bij de overheid! En zo als ik als zei, ook die doen wel eens dingen die goed zijn voor hun zelf.

Dus ik daag je uit wel edele nobele Petra12 wat doe jij voor werk!

Mark*

Re: Hypotheekadviseur.

Ongelezen bericht door Mark* »

Nou dan Petra12,

Dan moet jij toch ook moeten weten dat er wij dan deze discussie over elke beroepgroep kunnen voeren. Ik wil graag even generaliseren;

Alle scholen geven meer leerlingen op om zo meer subsidie binnen te krijgen en ja jij als lerares werkt daar aan mee, want je vind het prima zo. En alle belastingbetalers zijn hun centen kwijt aan scholen (lees leraren) die de boel oplichten. Verhaaltje rond!

belastingconsulent
Berichten: 13
Lid geworden op: 10 aug 2005 10:17

Re: Hypotheekadviseur.

Ongelezen bericht door belastingconsulent »

Een goede adviseur??

Je moet het volgende doen; vraag om een advies bij een adviseur die op uurbasis declareert. Zeg hem ook dat je de hypotheek niet bij hem afsluit. Ga met dit advies naar een andere tussenpersoon/adviseur en laat hem dit aanvragen bij een bank.
Eventueel mag je mij per email nog extra vragen stellen, ik ben gecertificeerd belastingconsulent én heb de studie erkend hypotheekadviseur met succes afgesloten!
Even over die arbeidsongeschiktheidsverzekering; ja, die is aftrekbaar, maar wat mijnheer de adviseur vergeet is dat dan de eventuele uitbetaling ook progressief belast is! Als je de koopsom of premie niet aftrekt is de uitbetaling belastingvrij. Dus waar steunt de overheid nu precies??
Wil niet zeggen dat deze dekking bij arbeidsongeschiktheid en/of werkloosheid niet goed is! Moet iedereen voor zichzelf weten. Hoeft trouwens niet persé bij Cardiff, kan ook bij T@f of bij GEMA. Is ook nog goedkoper (en betere voorwaarden). De vakbond CNV werkt trouwens ook met Cardiff verzekeringen......

Gesloten