LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kattenvoer Whiskas

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
Tinkertje
Berichten: 20
Lid geworden op: 10 aug 2005 16:40

Re: Kattenvoer Whiskas

Ongelezen bericht door Tinkertje »

Oeps sorry het moet zijn 5 Perzen en 3 Exotics.En nee wij hebben geen pension.Wij zijn enorme liefhebbers van het Perzische ras,zowel de lang als de korthaar vinden we geweldig.Fokken doen we niet aan want doordat ik geen afstand zou kunnen doen van de kittens zou ik het risico lopen er binnen korte tijd 15 katten te hebben en 8 vind ik het maximum.

vaderjacob
Berichten: 83
Lid geworden op: 10 aug 2005 16:49

Re: Kattenvoer Whiskas

Ongelezen bericht door vaderjacob »

Het zijn prachtige beesten veel geluk er mee :wink:

annis
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 aug 2005 18:15

Re: Kattenvoer Whiskas

Ongelezen bericht door annis »

Ons kitten van 9 weken wou ook het voer van de fokker niet eten.
Ben over gestapt op kitten brokken van de Whiskas. Maar deze veoorzaakte diaree. Ben naar de dierenarts moeten gaan en die heeft vocht bij moeten zetten. Ben toen overgestapt naar Techni- cal voor kittens en dit gaat goed. Mijn vorige kat kwam ook aan de diaree van Whiskas brokken.

lianne87
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 aug 2005 01:01

Re: Kattenvoer Whiskas

Ongelezen bericht door lianne87 »

hmm misschien dat dat ook wel de oorzaak is van de diarree van mn kat. ze krijgt al een tijdje brokken van wiskas maar t gaat niet goed met haar ontlasting. ik denk dat ik ze maar eens weg ga halen....

Binkie_
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 aug 2005 15:30

Re: Kattenvoer Whiskas

Ongelezen bericht door Binkie_ »

Ik moet zeggen dat ik erg geschrokken ben van wat ik allemaal heb gelezen.
Zelf heb ik mijn kitten de eerste twee weken ook Whiskas gegeven en ook hij ging aan de diarree.
Hierop ben ik meteen overgegaan op IAMS; volgens mijn dierenarts het beste dat je je kat kan geven!
Het is inderdaad wat duurder, maar gezondheid boven alles vind ik. En omdat IAMS zeer voedzaam is, hoeven de katten niet veel te eten!

Het enige wat ik dus kan doen, is iedereen adviseren om ook over te stappen op IAMS. Mijn kat heeft het goed gedaan!

LuckyStar
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 jun 2005 23:03

Re: Kattenvoer Whiskas

Ongelezen bericht door LuckyStar »

Let ook op dat een kat beslist geen gewone melk mag drinken,
dit is ook een oorzaak van diarree.
Mijn kat is dertien jaar. Ze drinkt altijd schoon water, ze is nooit aan
de diarree. Ik heb haar als proef 2 x melk gegeven: beide keren
kreeg ze erg dunne ontlasting. Dit komt door de lactose in de melk.
Ze krijgt als voeding droge brokken van One Purina en dagelijks
e e n maaltijdzakje zachtvoer. Vers water staat altijd klaar.
Het oude kinderliedje "Poesje mauw, ik heb lekkere melk voor jou"
is onbewust funest geweest voor heel veel katten.

reintje vitesse
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:58

Re: Kattenvoer Whiskas

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

Melk bevat veel Calcium en Phosphor en melk bevat goede vitaminen en zeer hoogwaardig melkeiwit. Het is dus een ideaal voedingsprodukt voor hond en kat behalve voor die dieren die niet in staat zijn melksuiker af te breken. ALLEEN voor die katten, en honden, is melk af te raden en is er catmilk op de "markt". :roll:

Truussie
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 nov 2006 14:08

Re: Kattenvoer Whiskas

Ongelezen bericht door Truussie »

Onze poes kreeg altijd Perfekt maaltijdzakjes naast haar drogvoer. Laatst een keer Whiskas maaltijdzakjes gekocht, van sommige smaken wilde ze niks weten. Sindsdien is ze gaan overgeven, heeft gewicht verloren en had zelfs koorts. De diernarts kon geen aanleiding vinden en nu denken wij dat het van de Whiskas komt. Heeft iemand anders ook slechte ervaringen met Whiskas maaltijdzakjes?

NijMeGeN
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15 jun 2006 14:54

Re: Kattenvoer Whiskas

Ongelezen bericht door NijMeGeN »

Probeer eens Hill's ik weet zeker dat ze dat lekker vinden.

kaatjew
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 nov 2006 14:58

Re: Kattenvoer Whiskas

Ongelezen bericht door kaatjew »

Ik heb mijn 2 katten nu 2 maanden Whiskas gegeven. Voorheen zaten ze op Iams. We waren overgeschakeld omdat Whiskas een goedkoper voer leek te zijn en ze het ook erg lekker vonden.
Waarom ze het zo lekker vonden is wel duidelijk, er zit ontzettend veel zout in, wat zo slecht is voor de nieren. Daarbij kregen ze enorm veel ontlasting wat 10 keer zo erg stonk als toen ze Iams aten.
Er werd regelmatig gespuugd en op een gegeven moment had 1 van mijn katten een darmontsteking opgelopen. Of het allemaal van de Whiskas komt wil ik niet direct zeggen, maar ze zitten inmiddels weer aan de Iams Ocean Fish en alle problemen zijn opgelost. Van de Whiskas zijn ze trouwens ook enorm dik geworden en dat in 2 maanden tijd...
Ik denk dat Iams verhoudingsgewijs nog wel goedkoper is dan het geven van Whiskas. Voor mij geen ander voer meer!!

Gesloten