LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Starten met MLM

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Starten met MLM

Ongelezen bericht door Maarschalk »

MLM is een - loon naar werken - systeem.
Hoe harder je werkt hoe meer je verdient, simpel toch?
Sorry, maar deze is te leuk om niet op te reageren.
Dus als ik maar heel veel uren werk dan verdien ik heel veel, nietwaar?
Ongeacht of ik nu veel of weinig verkoop, en veel of weinig downline weet te werven, toch?

Moeder30
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 aug 2005 12:16

Re: Starten met MLM

Ongelezen bericht door Moeder30 »

J kunt er goed mee verdienen, je moet goed kunnen praten en luisteren. Het is zeer hard werken en in de omgeving zal niet iedereen er pos. over zijn want netwerk marketing is zwaar. Koop nooit te veel in. Laat je niet gekmaken door alle leuke reizen. Je moet echt door zetten Ik ben ermee gestopt ik heb nu een hele leuke baan. Wil ook niets meer met MLM te maken hebben. Luister en lees ook tussen de regels door. Laat je niet gek maken door de verhalen van het verdienen. Het is echt hard werken. Let ook op de kosten die je maakt je heb echt 2 jaar nodig om een goed inkomen te verdienen. Je moet jezelf verzekeren. Ik zou hier mee niet zomaar beginnen maar als baan erbij voor in de avond uren of partime.

MaxvdV
Berichten: 48
Lid geworden op: 17 aug 2005 12:05

Re: Starten met MLM

Ongelezen bericht door MaxvdV »

"Alladin


Geplaatst op 31 Jul 2005 21:01 door Alladin


--------------------------------------------------------------------------------

Beste mensen,

Mijn naam is Alwin Stanley Meyerhoven en ik heb een voorstel met betrekking tot het onderwerp 'Multi Level Marketing'.

Ik ben een startende ondernemer die na een, voor mij, grondige zoektocht besloten heb om met MLM als werkwijze aan de slag te gaan.

Ik ben met een project bezig welke ik aan wil gaan bieden aan minister de Geus.
Het project moet leiden naar een daling in de werkloosheidcijfers.
De doelgroep van het project zijn: reïntegratie kandidaten, uitkeringsgerechtenden, werknemers die op de lijst staan om ontslagen te worden of net ontslagen zijn of van mensen die een verandering in hun hedendaagse leven willen aanbrengen.

Hoe het project in zijn werk gaat wil ik graag aan jullie presenteren, jullie kunnen jullie aanmelden op www.yadeco.nl.

Het project heet: "YA!DECO Care(s)"

Geef bij aanmelding wel aan dat jouw interesse in dit project ligt, dit om eventuele misverstanden te voorkomen.

Mijn verzoek aan jullie is: zouden jullie, en met jullie bedoel ik zowel voor- als tegenstanders, mij willen helpen met dit project?

-----------------------------------------------------------------------------

Geloof je het zelf?

"uitkeringsgerechtenden, werknemers die op de lijst staan om ontslagen te worden of net ontslagen zijn of van mensen die een verandering in hun hedendaagse leven willen aanbrengen. "

De groep mensen die dus makkelijk te manipuleren is: gevolg, jij en andere mlmers worden er beter van, of deze mensen er zelf beter van worden is nog maar de grote vraag....stel dat je de werkloosheid naar nul brengt wat dus inhoudt dat je er ongeveer 400.000 mensen bij krijgt, misschien iets meer of minder, weet het echte werkloosheidscijfer op het moment niet, wie wordt er dan beter...de hogere levels en de onderste levels zullen wakker worden en denken: IK ben opgelicht!!

Hou toch op met die reclame...wat je allemaal niet moet doen om nieuwe verkopers en ditributeurs te werven, een forum, marktplaats, speurders.nl, kleine vreemde nietszeggende advertenties in de krant...heb je geen vrienden? Oh nee, die heb je al gebruikt natuurlijk en hebben jou nu flink laten stikken omdat je je hebt laten manipuleren door anderen.
Succes ermee...

Sky is the limit
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 jun 2005 02:54

Re: Starten met MLM

Ongelezen bericht door Sky is the limit »

Hallo Allemaal,

Ik lees af en toe met verbazing reacties m.b.t. MLM. Alsof het een product is, afzetterij enz. enz.

MLM is naar mijn idee een werkwijze en hoe deze werkwijze wordt gebruikt is een tweede.

Ik ben van mening dat er nu een aantal bedrijven welke MLM toepassen echt niet interessant zijn om mee te beginnen. Denk dan aan Herbalife, FLP en zo nog een paar. Genoeg argumentatie daarvoor, maar dan ben ik nog wel even bezig.

Zelf ben ik werkzaam bij HMI, zij werken dus ook met MLM. Nu hoor ik hele tegenstrijdige verhalen in de praktijk. Zowel negatieve, maar zeker ook genoeg positieve.
Wat mij het meeste opvalt is verschillende werkwijze's van sommige personen. MLM is een werkwijze welke op verschillende manieren gehanteert kunnen worden.
Met betrekking tot HMI durf ik te beweren dat we echt een fantastisch product hebben. Ik hoor ook ZELDEN iemand commentaar hebben over het product. Wel over de werkwijze..........
Maar dan mijn vraag............... ligt dit aan MLM, of de persoon die MLM verkeerd hanteert?

De kreten als rijk worden over andermans rug, te mooie beloften, hard-sellingsvoorbeelden en onopgeleide medewerkers zijn dus niet bij mij van toepassing.
Student, ik heb het echt geprobeerd, maar ik val toch echt niet in 1 van de 2 groepen die jij aangaf, maar bij mijn weten hanteer ik toch de MLM-werkwijze.
Dat er andere zijn die hier wel bijhoren, ja dat is idd jammer, maar ligt buiten mijn bereik. Daarnaast, als je zou weten hoe het in de tussenpersonenbranche zou toegaan............ (even mijn branche genomen) Geloof me, dan brengt HMI het er echt niet slecht vanaf.
Maar ook hier geldt weer......... je hebt goede en je hebt slechte, net als bij ons.

Wat ik hiermee probeer duidelijk te maken is dat ik het te kort door de bocht vind om voor of tegen MLM te zijn. Ik geloof best in MLM als er aan een aantal basisvoorwaarden wordt voldaan en men ook een verantwoorde werkwijze hanteert (die je vaak zelf in de hand hebt). Ik geloof daarentegen niet in die mooie praatjes dat het voor iedereen en elke maatschappij is weggelegd.

Nou, ben benieuwd of ik een storm van kritiek ga krijgen.......(wel graag onderbouwd :D )

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: Starten met MLM

Ongelezen bericht door student26 »

Korte reactie:
Wat ik hiermee probeer duidelijk te maken is dat ik het te kort door de bocht vind om voor of tegen MLM te zijn.
Wat een onzin. Ik heb me inmiddels genoeg verdiept in MLM (het enige dat ik nog niet gedaan heb is er zelf mee beginnen) om een oordeel over MLM als systeem te kunnen vormen. En dat oordeel ken je. Ik heb al tig posts geschreven met de argumentatie daarvoor.

Sky is the limit
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 jun 2005 02:54

Re: Starten met MLM

Ongelezen bericht door Sky is the limit »

Student, aangezien je de expert bent hier en ik iemand ben die openstaat voor andere meningen, ben ik dan ook heel erg benieuwd wat je tegen MLM in combinatie met HMI hebt. A.U.B. wel mijn bovenstaande post in ogenschouw nemen.
En de eerder de jouw gegeven argumentie is m.b.t. MLM in het algemeen. In bovenstaande post gaf ik al waarom ik dat te kort door de bocht vindt.
Daarom de gerichte vraag waarom MLM in combi met HMI niet werkt of niet goed is. Ik ben n.l. heel benieuwd wat IK dus nu verkeerd aan het doen ben.... Kom er liever nu achter dan pas over 10 jaar :D

Alvast bedankt voor de moeite.

een HMI-er

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: Starten met MLM

Ongelezen bericht door student26 »

Student, aangezien je de expert bent hier
Het is niet nodig om sarcastisch te worden...
en ik iemand ben die openstaat voor andere meningen, ben ik dan ook heel erg benieuwd wat je tegen MLM in combinatie met HMI hebt.
Eerlijk gezegd interesseert de combinatie MLM met <vul naam in> me niet direct. MLM heeft als marketing- en distributiesysteem een aantal negatieve aspecten dat voor iedere MLM onderneming geldt omdat zij inherent aan MLM zelf zijn. Op het moment dat je die punten er uithaalt is er geen sprake meer van MLM.
In bovenstaande post gaf ik al waarom ik dat te kort door de bocht vindt.
Zo vind ik het kort door de bocht om te zeggen dat het enkel afhangt van de persoon die ermee omgaat en niet van MLM an sich.
Daarom de gerichte vraag waarom MLM in combi met HMI niet werkt of niet goed is. Ik ben n.l. heel benieuwd wat IK dus nu verkeerd aan het doen ben.... Kom er liever nu achter dan pas over 10 jaar
En nu? Nu moet ik weer de hele trits aan argumentatie tegen MLM op gaan rakelen? Sorry maar daar heb ik nou echt geen zin in.

paki
Berichten: 24
Lid geworden op: 17 aug 2004 20:47

Re: Starten met MLM

Ongelezen bericht door paki »

Wat is HMI

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Starten met MLM

Ongelezen bericht door Maarschalk »

ik zal je wel een argument tegen hmi en mlm geven.
HMI is Hamburg Mannheimer international, een Duitse verzekerings maatschappij. Ze houdt zich bezig met kapitaalverzekeringen.
Mijn bezwaar is dat ze jan en alleman op nietsvermoedende mensen los laten om hun een verzekering dan wel pensioenproduct aan te smeren. Na een training van 1 weekend gaan deze mensen hun kennissenkring benaderen omdat ze misschien een pensioenprobleem hebben. Je stuurt dus onkundige mensen de wereld in om andere mensen bang te maken. En omdat ze in dit geval eerst hun vriendenkring benaderen hebben deze mensen vertrouwen in de "experts" van hmi.

MaxvdV
Berichten: 48
Lid geworden op: 17 aug 2005 12:05

Re: Starten met MLM

Ongelezen bericht door MaxvdV »

Een feit over MLM: Tuurlijk kan je er geld mee verdienen, zolang je ervoor zorgt dat jij degene bent die er mee begint, of in level 2, 3 en misschien 4 instapt.....en dan maakt het niet uit of het bedrijf Amway, FLP, Herbalife, Capital Marketing, ACN, Euphony, HMI of wat dan ook heet...

Waarom willen MLM-bedrijven zo graag nieuwe verkopers werven via groeps bijeenkomsten, dat is de vraag? Alle pro-MLM-ers geef daar maar eens antwoord op.
Het leuke van dit forum is dat elke MLM-er zich blijft verdedigen. Verder las ik ergens door een door "hello" gegeven bericht dat 1/3 van de Nederlandse bevolking een ambtenaar zou zijn omdat ze maar saai op kantoor zitten en niet de maatschappij willen verbeteren, dat ze geen lef hebben, niet ergens voor willen gaan, het avontuur niet willen induiken en het leukste bewaar ik voor het laatst: dat je als MLM-er ervoor kiest om met mensen om te gaan. Laat me niet lachen...als clown ga je ook met mensen om, als kapitein van een cruiseboot ga je ook met mensen om, als presentator op de TV ook, als journalist ook, zelfs als ambtenaar ga je met mensen om dus kom met een iets beter verhaal, iets wat uit jezelf komt en niet wat je ingepraat is op je maandelijkse "feel good, think positive, live life to the Max"-bijeenkomst... .

Tenslotte voor de mensen die in MLM geloven en ervoor willen gaan en passief geld willen verdienen: start een MLM bedrijf met als product of dienst "Spoedcursus Spelling en Grammatica van de Nederlandse Taal", gezien het aantal grammatica- en spellinsfouten alhier, kun je al beginnen met je rijk te rekenen....

Vrolijke groet van een werkende man die ook met mensen om gaat.

Max

PS. het avontuur induiken en erbij een investering doen, kan erg leuk zijn, wat dacht je van een wereldreis? Neem een camera mee en verkoop je ervaringen aan een TV Productie Maatschappij, wel zorgen dat het een beetje een spannende reis is...

MaxvdV
Berichten: 48
Lid geworden op: 17 aug 2005 12:05

Re: Starten met MLM

Ongelezen bericht door MaxvdV »

Aanvulling op vorige bericht: Ik maakte een klein type-foutje: grammatica en spellingsfouten...excusez moi..

Rob51
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 aug 2005 12:04

Re: Starten met MLM

Ongelezen bericht door Rob51 »

Beste wankeh,
Van alle berichten die ik heb gelezen zijn er gelukkig enkele die vrij neutraal blijven. M.i. zou je elk bericht waar je enige vorm van emotie in ontdekt moeten overslaan. Er zullen mensen minder succesvol zijn dan andere, feit is, als je er veel energie op de juiste manier in investeert zal het resultaat navenant zijn. De werking van mlm is eenvoudig. Je moet mensen zien te interesseren in het verkopen van een product en in het zelf weer aantrekken van nieuwe verkopers/distributeurs. Jij wordt dan hun "sponsor". Daar zit dan de grote verdienste: Op alles wat jouw "downline" verkoopt krijg jij een % en dat zonder er verder nog iets voor te doen! natuurlijk moet jezelf ook een bepaalde hoeveelheid afzetten, maar of jij dat doorverkoopt of voor eigen gebruik houdt-wat ook goed mogelijk is, m.n. bij verbruiksartikelen- maakt verder niet uit. Dit gaat net zolang goed totdat er mensen in jouw "downline" zijn die ermee stoppen. daar moet je weer andere mensen voor zoeken. Dus je blijft bezig met werken, alleen op een lager pitje dan bij een 40-urige baan. En je zult moeite moeten doen om je 'downline"te blijven motiveren!
Ik hoop dat je hier iets meer mee kunt. Trouwens het boek dat jij gezien hebt bij Amazon lijkt me een prima boek om te bestellen en er je voordeel mee te doen. Er zijn nog talloze verschillende boeken hierover. Nooit weg!
Succes!
Rob
(Wil je nog info, laat het me weten! Je kunt me bellen 0162-520785)

Econometrist
Berichten: 809
Lid geworden op: 09 jan 2005 04:03

Re: Starten met MLM

Ongelezen bericht door Econometrist »

Rob, bedankt voor het oplichten van een tipje van de sluier ten aanzien van de gevraagde inside information van mlm.
Je refereert aan een 40-urige baan, dat is al een interessante invalshoek. Om met mlm in je levensonderhoud te kunnen voorzien zoals dat met een 40-urige baan mogelijk is, ben je zoals je zegt aangewezen op de bij elkaar opgetelde %-ages van wat de mensen in je downline zelf opeten of doorverkopen (waarbij 'opeten' niet al te letterlijk moet worden genomen).
'Zonder er verder nog iets voor te hoeven doen' merk je op, even later gevolgd door het tegenstrijdige 'en je zult moeite moeten doen om je downline te blijven motiveren'. Misschien dat je wat nader in kan gaan op de vraag waarom dit dan moeite kost, want voor die downline is het toch ook de bron van inkomsten? Ik hoef de piloot van een vliegtuig waarmee ik vlieg toch ook niet te motiveren om er geen puinhoop van te maken omdat hij toch al in hetzelfde schuitje zit als ik?
Maar dat is nog niet de belangrijkste vraag. Als al die %-ages van de downline optellen tot precies een modaal 40-urige baan-salaris, dan impliceert dit dat de mlm-er een veelvoud van mensen onder zich heeft die hiervan maar een fractie als inkomen hebben, of misschien zelfs alleen maar produkten voor zichzelf aanschaffen. Ik kan het nooit nalaten om mezelf in de positie van die laatst toegetreden mlm-er in te denken. Hoe moeten die, naast de werkzaamheden om jou je 40-urige baansalaris te verschaffen, in hun eigen onderhoud voorzien?
Zelf mensen zoeken die voor je aan de slag gaan lukt misschien 3, 4 of 5 levels maar dan heb je het wel gehad met de interesse in de markt. Staat er ook in dat boek wat het nut is voor de mensen die op dat moment net als laatste zijn toegetreden tot het systeem? Of vallen die onder de mensen waarover je zegt 'er zullen mensen minder succesvol zijn dan andere'?
Tot slot zou ik je graag in willen zien gaan op het verschijnsel dat zodra iemand ergens een topic start zoals deze, hij/zij direkt besprongen wordt door allerlei types die zelf in de mlm werkzaam zijn en onmiddellijk de contactmogelijkheden melden voor het verkrijgen van 'meer informatie', soms zelfs na speciaal voor zo'n bericht eerst een account te hebben aangemaakt. Is dat soms de gebruikelijke werkwijze voor het aantrekken van verse downline?
De boeken die over mlm gaan hebben het altijd over het netwerk waarover men toch al beschikt. Voldoet dat dan niet en is het noodzakelijk om allerlei fora af te struinen? Want als de bestaande intermenselijke netwerken dan niet toereikend blijken te zijn, dan is toch het hele fundamentele bestaansrecht van mlm overboord?
Ik hoop dat dit bericht zo emotieloos overkomt als bedoeld.

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Starten met MLM

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Er zullen mensen minder succesvol zijn dan andere, feit is, als je er veel energie op de juiste manier in investeert zal het resultaat navenant zijn.
Beste Rob, wat ik me afvraag als ik jouw quote lees is waarom er dan zoveel mensen zijn die niet succesvol zijn. Waarom verdient 90% van de mlm'ers niets? Zeker als het systeem toch zo eenvodig is.

Rob51
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 aug 2005 12:04

Re: Starten met MLM

Ongelezen bericht door Rob51 »

Wil eerst reageren op econometrist.
Interessante naam overigens. Dit doet mij vermoeden, eerlijk gezegd, dat jij veel meer van dit onderwerp af weet dan ik! Maar goed. Op jouw vragen antwoorden is nog niet zo eenvoudig, vrije complex, maar ik zal 't toch proberen. Toen ik zei "zonder er iets voor te hoeven doen", bedoelde ik dat de downline omzet heeft "gedraaid" waar jij van meeprofiteert. Dus voor deze omzet heb je zelf niets gedaan, behalve dan 't motiveren van je downline. Dat brengt me op jouw volgende vraag: Waarom zou je je downline moeten motiveren, 't is toch hun eigen verdienste? Ja, daar heb je volledig gelijk in. Op het moment dat je downline dat in de gaten heeft, hoef jij ook niet meer te motiveren, maar voordat deze zover is.... Dat geldt ook voor jouzelf. Voordat je er zelf van overtuigd bent, dat dit werkt...... ben je al een paar stappen verder en heb je waarschijnlijk ook al heel wat tegenslag gehad. Want 't is echt niet alleen alles goud wat er blinkt! Overigens de vergelijking met het vliegtuig en zijn piloot, vind ik erg sterk, maar gaat niet helemaal op. Je downline is niet de piloot van het vliegtuig. De piloot, dat is eerder je sponsor of je hele upline, en die hoef je deze vraag echt niet te stellen zoals je zult begrijpen, evenmin als je dat de piloot hoeft te doen.
Dan wat betreft de verdienste: Als je een grote en hardwerkende downline hebt (en dat harde werken kun je verkrijgen door te motiveren...) kun je i.c.m. de premies van je organisatie (!) een meer dan modaal inkomen verkrijgen.
Wat 't aantal levels betreft, ook dat ligt aan de motivatie van je downline. Het is ook niet voor niets dat je wordt 'doodgegooid' met cursussen en andere soorten van bijeenkomsten!
Dan tot slot, moet je niet vergeten dat je geinteresseerden kunt benaderen niet alleen in je directe omgeving, maar in heel Nederland, zelfs in heel Europa of nog sterker: in de hele wereld. Daar hebben we dit medium voor. (internet). Ik hoop je vragen zo voldoende beantwoord te hebben. Groeten.

Rob51
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 aug 2005 12:04

Re: Starten met MLM

Ongelezen bericht door Rob51 »

Reactie op Maarschalk.
Beste Maarschalk, ik ken de percentages niet. Ik denk wel dat veel mensen vroegtijdig afhaken en misschien in het het begin te gretig zijn, krijgen daarna wat tegenslag en houden het voor gezien. Als je geen goede downline kunt krijgen is mlm voor jou mislukt. De kracht van mlm zit hem in het krijgen en houden van een gemotiveerde downline. Teambuilding is misschien een idee...
Groeten.

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Starten met MLM

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Beste Maarschalk, ik ken de percentages niet. Ik denk wel dat veel mensen vroegtijdig afhaken en misschien in het het begin te gretig zijn, krijgen daarna wat tegenslag en houden het voor gezien. Als je geen goede downline kunt krijgen is mlm voor jou mislukt. De kracht van mlm zit hem in het krijgen en houden van een gemotiveerde downline. Teambuilding is misschien een idee...
Beste Rob51, dank voor je respons. Wat mij verbaast is dat 90% tot 99% niets verdient of zeer weinig. Hoe komt dit toch als het systeem zo eenvoudig is als jij zegt?
Er blijven dan 2 mogelijkheden over:
De verkeerde mensen worden geworven om mee te doen aan het systeem OF het systeem werkt niet zo goed als iedereen ons wil doen geloven.
Je zegt dat de kracht van mlm zit in het krijgen en houden van een gemotiveerde downline. Hoeveel mensen zijn hier geschikt voor? Of als iedereen geschikt is, hoeveel mensen zijn er dan nodig voor een winstgevende succesvolle downline (en dan bedoel ik niet een paar luizige eurotjes per maand, nee minimaal 500 netto per maand)?
En voor hoeveel mensen is dit weggelegd als iedereen die aan mlm doet dit wil bereiken?

san19
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 aug 2005 20:14

Re: Starten met MLM

Ongelezen bericht door san19 »

ik heb met verbazing de reacties gelezen. gelukkig mag iedereen in dit land zijn eigen mening hebben :D

maar wat ik mij dan wel afvraag is, wat er dan gebeurt wanneer iemand een reactie plaatst op dit forum en daarmee de voorwaarden niet in acht neemt.
Het is niet toegestaan advertenties te (doen) plaatsen op het forum of allerlei commerciële of non-commerciële bedrijven en organisaties te promoten.
Piramide spelletjes/organisaties zijn verboden in nederland.

Waarom is private franchise (MLM is de oude naam hiervoor) geen eerlijke manier om je inkomen te vergroten? mac. donalds is er toch ook groot mee geworden.
en waarom zou je procter en gamble (pg) spekken wanneer je er zelf wat aan kan verdienen. het verschil is dat pg het via een onpersoonlijke manier via de winkel doet en de mensen die met pf werken het persoonlijk komen brengen met een veel betere garantie dan in de winkel. En sterk geconcentreerde producten lijken dan in aanschaf duurder maar gaan v e e l langer mee en zijn beter voor het milieu.

ja, ik ben pro private franchise, maar ik win geen zieltjes. ik ben ermee begonnen om mijzelf persoonlijk te ontwikkelen en ook voor een betere toekomst.
De persoonlijke ontwikkeling is iets wat je te weinig op school leert.
het boek van dale carnegie (alle boeken van hem zijn goed): zo maak je vrienden en goede relaties, zou eigenlijk verplicht door iedereen gelezen moeten worden.

dit is mijn eerlijke mening zonder iemand hiermee persoonlijk aan te spreken. mijn welgemeend advies is, maak wat van je leven zolang het legaal en ethisch is. :D :D :D

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: Starten met MLM

Ongelezen bericht door student26 »

ethisch
En daar voelen wij, of laat ik voor mijzelf spreken, nou net de schoen wringen...

san19
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 aug 2005 20:14

Re: Starten met MLM

Ongelezen bericht door san19 »

En daar voelen wij, of laat ik voor mijzelf spreken, nou net de schoen wringen...
Ja, spreek maar liever voor jezelf... :D
Kun je mij dan vertellen waarom? Ik ben erg benieuwd

Gesloten