LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kan 'goed' dan toch samen met 'goedkoop'?

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Miquel
Berichten: 67
Lid geworden op: 16 aug 2005 01:40

Kan 'goed' dan toch samen met 'goedkoop'?

Ongelezen bericht door Miquel »

Sinds een weekje bevind ik mij ook op het forum van Trosradar, vooral bij het zogenaamde vakantie/vrije tijd-gedeelte, omdat daar een hele grote interesse van mij ligt. Als je het dan allemaal zo leest, valt het mij heel erg op dat heel veel forums barsten van de negativiteit en vooral gebruikt worden om negatieve ervaringen kwijt te kunnen. Nu zullen deze geplaatste topics vaak wel terecht zijn, maar voor de verandering vind ik het nu toch tijd voor iets postiefs:

Vandaar mijn vraag: :?: Zijn er mensen die een goede ervaring hebben met 'voor een dubbeltje op de eerste rang zitten'? Die dus bijvoorbeeld een lastminute geboekt hebben voor een habbekrats waarvan je helemaal niets mag en kan verwachten, waarbij het achteraf toch ècht geen kat in zak bleek te zijn?

Rakel deze prettige herinneringen op en laat ons meegenieten!

:D Miquel.

woman4life
Berichten: 319
Lid geworden op: 08 mar 2004 12:23

Re: Kan 'goed' dan toch samen met 'goedkoop'?

Ongelezen bericht door woman4life »

ow ja hoor een hele goede voor je
www.weekendjeweg.nl
echt niet duur en zeker erg goed waar wij zijn geweest allemaal.

eend77
Berichten: 11
Lid geworden op: 18 mei 2005 18:57

Re: Kan 'goed' dan toch samen met 'goedkoop'?

Ongelezen bericht door eend77 »

Ik heb laatst een hele goede vakantie gehad via KRAS Stervakanties..
Heel goedkoop twee weken naar Thailand! Erg goed geregeld allemaal..

(Jammer van de problemen met Phuket Air destijds, maar dat terzijde)

joostw
Berichten: 228
Lid geworden op: 21 dec 2004 20:21

Re: Kan 'goed' dan toch samen met 'goedkoop'?

Ongelezen bericht door joostw »

Ik ben gezamelijk met m'n gezin 2 weken naar Alanya geweest met Peter Langhout, vliegend met Onur Air en heb totaal geen klachten over de reis, het appartement of de behandeling (behalve de vertegenwoordigster van P. Langhout in Alanya, dat was/is een totaal ongeïnspireerde en ongemotiveerde troela die alleen zoveel mogelijk excursies wil verkopen).

We hadden geen hoge verwachtingen van P.Langhout en Onur Air, maar datgene dat we kregen was boven verwachting.
Alle waar naar z'n geld, en dan iets beter is hetgeen wij meemaakten.

Ongetwijfeld zijn er andere meningen die hier haaks opstaan, het zij zo.

Grtjs Joost.

ronnie65
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 aug 2005 12:59

Re: Kan 'goed' dan toch samen met 'goedkoop'?

Ongelezen bericht door ronnie65 »

Voor een lage prijs mag je ook best wat verwachten. Touroperators zoals Arke (www.arke.nl) moeten ook van hun stoelen af maar lees goed de beschrijvingen en kijk op de vakantiereiswijzer voor reacties.

Aardige Mevrouw
Berichten: 103
Lid geworden op: 17 jun 2005 09:19

Re: Kan 'goed' dan toch samen met 'goedkoop'?

Ongelezen bericht door Aardige Mevrouw »

Bevind me al wat langer hier en ook mij valt het -vooral in de vakantie e.d. fora- op dat er zoveel negativiteit bestaat. Krijg zo langzamerhand het idee dat veel buitenlandse mensen best wel eens gelijk kunnen hebben dat Nederlanders klagers zijn. Heb zelf ook goede ervaringen met goedkopere vakanties en -misschien heb ik ook wel geluk gehad?- het is me nog steeds goed bevallen. Misschien ook wel omdat ik zo realistisch ben dat je inderdaad niet (altijd) voor een dubbeltje op de eerste rang kan zitten. Tijdens m'n vakanties valt het me ook zelf op dat er mensen zijn die om de meest onbenullige zaken lopen te klagen. Zo was het vorig jaar waar we waren dat er een nieuwe lading kwam die vertraging hadden gehad. Tussenlanding vanwege een mankement. Dan denk ik: wees toch BLIJ dat ze geland zijn, voor hetzelfde geld was je rechtstreeks uit de lucht gevallen........Ook zeuren ze graag over eten enzo....Misschien vergeten er veel dat ze op vakantie zijn en die friet van piet van thuis anders smaakt, maar daar ga je toch voor naar een ander land? Anders kun je echt véél beter naar een huisje op de Veluwe gaan waar alles bijna zo is als thuis. Recentelijk kwam ik ook een -negatieve- recensie tegen over een appartementencomplex dat ik kende en waarbij dame in kwestie klaagde over het feit dat er geen schoonmaakmiddelen en een afwasborstel aanwezig was......Nou vraag ik je? Vast eentje die nog nooit verder was geweest dan Center Parcs waar je doekje & borstel voor je klaar liggen. Alle waar naar z'n geld en stel nooit je verwachtingspatroon te hoog, ook al heb je nog zoveel geld ergens voor betaald. Dan kan het ook nooit tegenvallen. En laat ook je stress thuis als je op vakantie gaat, dan is het leven ook al stukken makkelijker. Groeten van een tevreden vakantiegangster (en over een weekje gaan we weer!) :lol:

An

Re: Kan 'goed' dan toch samen met 'goedkoop'?

Ongelezen bericht door An »

Ik ben het helemaal met die aardige mevrouw eens. Wij gaan ook binnenkort op vakantie naar Turkije en zitten werkelijk voor een dubbeltje op de eerste rij, maar ook wij stellen ons er niks van voor. Kan het ook niet tegenvallen!! En ach, ik heb de berichten over ons appartement op "reiswijzer" bekeken en dat zag er over het algemeen positief uit.

Gaan ook met een turkse charter, maar ook daar lig ik niet wakker van! Ik zal het na de vakantie nog wel even laten weten hier.

Miquel
Berichten: 67
Lid geworden op: 16 aug 2005 01:40

Re: Kan 'goed' dan toch samen met 'goedkoop'?

Ongelezen bericht door Miquel »

Wij gaan ook binnenkort op vakantie naar Turkije en zitten werkelijk voor een dubbeltje op de eerste rij, maar ook wij stellen ons er niks van voor.
Ik denk dat dat ook een hele goede instelling is. Enne, feit dat je er heel weinig voor betaalt hebt, wil natuurlijk absoluut niet zeggen dat een vakantie per definitie slecht hoeft te zijn; integendeel zelfs. Dus ik zou zeggen (ook naar alle andere mensen die binnenkort op vakantie gaan): geniet ervan! :D

eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: Kan 'goed' dan toch samen met 'goedkoop'?

Ongelezen bericht door eeliane »

Ik voor mezelf zou zo niet op vakantie kunnen gaan, afwachten waar ik maar terecht kom bedoel ik. Ik betaal liever iets meer zodat ik weet wat ik krijg dan dat ik maar moet afwachten. Als ik op vakantie ga wil ik het goed hebben die 2 weken en niet in een krot zitten, dan ben ik niet meer zo blij met die aanbieding denk ik en zou ik me afvragen waarom ik niet wat meer voor m'n vakantie had betaald.
Ben ooit jaar of 30 geleden met aanbieding op reis gegaan en het was bagger, heb t nooit meer gedaan. We hadden spijt en die vakantie is de geschiedenis in gegaan , in onze familie, als de meest desastreuze van allen.

Miquel
Berichten: 67
Lid geworden op: 16 aug 2005 01:40

Re: Kan 'goed' dan toch samen met 'goedkoop'?

Ongelezen bericht door Miquel »

Tja, dat kan ook met een aanbieding gebeuren, dat het allemaal heel erg tegenvalt. Alleen... dit forum item is nu eens een keer bedoeld voor postieve verhalen :!: aangezien ik vind dat er op dit forum al genoeg negatieve dingen worden gezegd. Want gegarandeerd dat je aan goedkope aanbiedingen ook hele goede ervaringen kunt overhouden (en dat weet ik geheel uit eigen ervaring!!!) en juist dit soort ervaringen wil ik lezen in dit topic. Zoals het ook kan.

Dus mensen: je mag je gerust negatief uitlaten als dat terecht is, maar liever niet deze keer in dit topic; daar zijn genoeg andere topics voor binnen dit forum. :D

An

Re: Kan 'goed' dan toch samen met 'goedkoop'?

Ongelezen bericht door An »

Nu Elianne. Wij weten zeker weten wel, waar voor we geboekt hebben hoor! En als je goed gelezen had, heb ik het ook nagelezen op reiswijzer, alwaar het door de meesten die al geweest zijn, positief beschreven staat.

Wij gaan ook al bijna 30 jaar op vakantie (vaak 2 x per jaar) dus weten heus wel hoe en wat en dan is het nog maar afwachten. Wat de èèn mooi en goed vindt, vindt een ander maar niks.

Wij hebben nu GEEN zg. "bingoreis" als je dat bedoelt. Maar zelfs die kunnen goed zijn, weet ik uit ervaring. 8)

Miquel, ik weet bijna zeker dat ik binnenkort hier een heel positief verhaal kan schrijven. Wordt vervolgd!

Mirreke
Berichten: 80
Lid geworden op: 29 jun 2005 10:11

Re: Kan 'goed' dan toch samen met 'goedkoop'?

Ongelezen bericht door Mirreke »

Wij gaan al jaren met Rekro-Reizen op vakantie naar spanje.. (we gaan nu voor de 3e keer met hen, 1x per bus en 2x per vliegtuig) Ik heb nog nooit iets te klagen gehad ondanks dat mensen toch zeggen van rekro reizen dat ken ik niet dus dan zal het wel niet goed zijn. Wij zaten 2 jaar lang steeds in hetzelfde hotel als Solmar en peter langhout gasten en die hadden te klagen over wat er niet klopte met wat in de folder stond, over de bus dat die chauffeur ongezellig was, dat er te weinig gestopt was of juist te veel en bla bla bla...
Rekro reizen is vaak toch zo'n 50 tot 100 euro goedkoper als andere spanje-maatschappijen, maar ik heb er nog nooit iets over te klagen gehad! Prima service!!

Miquel
Berichten: 67
Lid geworden op: 16 aug 2005 01:40

Re: Kan 'goed' dan toch samen met 'goedkoop'?

Ongelezen bericht door Miquel »

Miquel, ik weet bijna zeker dat ik binnenkort hier een heel positief verhaal kan schrijven. Wordt vervolgd!
An, ik zal zeker het vervolg met plezier willen lezen en wens je een goede reis. Je hebt in ieder geval een hele goede instelling, namelijk: think possitive. Dat is al een goed begin van een geslaagde reis. :D

Miquel
Berichten: 67
Lid geworden op: 16 aug 2005 01:40

Re: Kan 'goed' dan toch samen met 'goedkoop'?

Ongelezen bericht door Miquel »

...en die hadden te klagen over wat er niet klopte met wat in de folder stond, over de bus dat die chauffeur ongezellig was, dat er te weinig gestopt was of juist te veel en bla bla bla...
Bedankt voor je reactie, Mirreke.

Nou ben ik zelf sinds 2001 al 9x met Solmar naar Spanje gereist. Altijd perfect in orde; zowel voor de organisatie, hun overstappunt op hun eigen terrein, als ook voor de hotels en chauffeurs. Daarvóór ben ik 3x met Snoeyink en 1x met Arke op en neer gependeld en dat was ook gewoon goed.

Maar je zegt het al zelf, de een vindt dat er te weinig wordt gestopt, de ander juist weer teveel. Wat ik bedoel te zeggen is: misschien kunnen sommige mensen beter proberen van hun vakantie te genieten i.p.v. dat ze elke mogelijkheid zoeken om te kunnen klagen. Je hebt het hele jaar gewerkt en gespaard om op vakantie te gaan, gaat iemand zich druk maken om zoiets kleins als bijvoorbeeld een pauzestop :roll:

Moraal van het verhaal: De drie grootsten op het gebied van busvakanties naar Spanje (Rekro, Solmar, Snoeyink) bieden hele goede service waar je zowiezo nooit teveel voor betaalt. In feite zijn ze allemaal goed maar incidenten kunnen zich natuurlijk altijd voordoen. Van alle honderden goede reiservaringen hoor je natuurlijk nooit wat; alleen de slechte...

En de prijs, mijn ervaring is dat Rekro de ene keer goedkoper is, Solmar weer de andere keer; zelfs de periode kan verschillen. Zo kan het voorkomen dat Solmar is juli goedkoper is, terwijl Rekro met hetzelfde hotel in september goedkoper is. Wel is Snoeyink over het algemeen net weer wat duurder als Rekro; ook al hebben beide organisaties wat met elkaar van doen en is het aanbod vrijwel identiek, het enige verschil is dat Snoeyink in tegenstelling tot Rekro ook bij reisbureau's te boeken is (vandaar waarschijnlijk dat kleine verschil in prijs).

Zelf ga ik 17 september a.s. voor het eerst met Rekro weg (vliegen, naar Malgrat), dus ik benieuwd na jouw lovende verhalen! :D

Mirreke
Berichten: 80
Lid geworden op: 29 jun 2005 10:11

Re: Kan 'goed' dan toch samen met 'goedkoop'?

Ongelezen bericht door Mirreke »

Hoi Miquel,

Dan zien wij elkaar daar waarschijnlijk wel :D
Wij vliegen namelijk 13 september met rekro naar Malgrat/Santa Susanna Hotel Reymar Playa :D

Haha wat is de wereld toch klein :D

Miquel
Berichten: 67
Lid geworden op: 16 aug 2005 01:40

Re: Kan 'goed' dan toch samen met 'goedkoop'?

Ongelezen bericht door Miquel »

Dan zien wij elkaar daar waarschijnlijk wel
Wij vliegen namelijk 13 september met rekro naar Malgrat/Santa Susanna Hotel Reymar Playa Haha wat is de wereld toch klein
Zonder hier direct een chat-sessie van te willen maken toch nog even een laatste reactie terug (sorry, TrosRadar :oops: ):

Inderdaad Mirreke, het wereldje is soms klein... overigens, zelf zitten we net wat verder in Santa Susanna, in Florida Park. ¡Hasta cuatro semanas! :D

lotje46
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 aug 2005 23:35

Re: Kan 'goed' dan toch samen met 'goedkoop'?

Ongelezen bericht door lotje46 »

Als ik naar de wintersport ga reis ik altijd met RekroReizen.
Een organisatie met hele leuke aanbiedingen en ze zijn sowieso
niet prijzig met wintersportreizen.
De service is prima. Echt een aanrader om de gids aan te vragen!

lotje46
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 aug 2005 23:35

Re: Kan 'goed' dan toch samen met 'goedkoop'?

Ongelezen bericht door lotje46 »

Mijn ervaring is dat het niet altijd goed samengaat voor wat vliegreizen betreft.

Een goedkope lastminute, zo heeft mijn ervaring geleerd, betekent dat vaak de vluchten laat zijn op de avond, daarnaast heb ik op een 8-daagse reis 2 dagen verlies geleden.Dit geldt voornamelijk voor Turkse touroperators en Turkse vliegmaatschappijen.

De vluchttijd was van Amsterdam naar Bodrum om 21.00 uur.
Ik arriveerde om half zes 's morgens in het hotel. De dag dat ik
vertrok was ik kwijt. Vertrek was vroeg in de morgen,
ook deze dag was ik kwijt.

Er zijn toeroperators die de vliegtijden vermelden zoals Neckermann of Holland International maar ook HTC.
Daar kan dan ook weleens van af worden geweken maar ik vind dat
je voor een 8 daagse goedkope reis beter een 8 daagse duurdere reis kan boeken met gunstigere vliegtijden.

Kwestie van zoeken op internet.

Angelic
Berichten: 140
Lid geworden op: 18 aug 2005 08:10

Re: Kan 'goed' dan toch samen met 'goedkoop'?

Ongelezen bericht door Angelic »

Zijn er ook "prijsvechters" die voordelig de "grote plas" overvliegen?
Ik ben op zoek naar de goedkoopste aanbieder(s) voor Canada.

Hinne
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 aug 2005 18:02

Re: Kan 'goed' dan toch samen met 'goedkoop'?

Ongelezen bericht door Hinne »

Regelmatig vlieg ik met Air-Berlin naar diverse bestemmingen. Als bewoner van het grensgebied met Duitsland vlieg ik van Münster/Osnabrück. Goed bereikbaar, parkeren is nog net niet gratis, afhandeling erg plezierig en snel. Air-Berlin vliegt met de Boeing 737-800. Nieuw en goed onderhouden materiaal, vrendelijk correct cabinepersoneel en ook nog ruime zitplaatsen. Ik kan het u warm aanbevelen. Suggestie: laat Transavia eens gaan kijken hoe het ook kan voor minimaal dezelfde kosten, maar meestal nog goedkoper ook. :D

Gesloten