LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Treinkaartje duurder in Randstad

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
de agrarier
Berichten: 27
Lid geworden op: 08 jun 2005 00:56

Re: Treinkaartje duurder in Randstad

Ongelezen bericht door de agrarier »

Prijsdifferentieatie is geen discriminatie.
Moet ik me soms gedisrimineerd vinden omdat de prijzen van 2e hand auto's hier duurder zijn dan in de randstad
of omdat ik voor een kuub gas meer moet betalen dan in groningen (daar is het goedkoper omdat het daar gewonnen wordt)
en dus wordt jij ook niet gediscrimineerd omdat de prijzen in de randstad voor treinreizen duurder worden.

En dat van Ajax bedoelde ik natuurlijk figuurlijk. En het zijn niet alleen de ajax supporters die de vernielingen aanrichten in de randstad. Sowieso is er veel meer vandalisme en criminaliteit. En dat heeft z'n (meer)prijs

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Treinkaartje duurder in Randstad

Ongelezen bericht door Bailey »

Nou agrarier, ik vind jou maar kortzichtig. En je komt erg jaloers over hoor.

Dat autoverzekeringen duurder zijn in de Randstad, komt in principe doordat de kans op een aanrijding groter is dan op het platteland. Al klopt dat tegenwoordig ook niet meer, want de meeste ongelukkig gebeuren juist op de afgelegen weggetjes.

Jarenlang is er geprobeerd om de mensen in de Randstad over te halen om met het openbaar vervoer te reizen. Omdat het op de weg ook steeds drukker werd, gingen er ook meer mensen met het ov. En nu heb je die mensen en dan ga je het duurder maken.

Is eigenlijk net als de KPN. Gratis voicemail! Iedereen gooit zijn antwoordapparaat de deur uit, want die hebben we niet meer nodig. En beng........de KPN zorgt ervoor dat voicemail niet meer gratis is.

En zo gat het dus ook met het ov. Jarenlang trots op de treintaxi, ideaal was dat. Maar ja...toen gingen er teveel mensen gebruik van maken, dus schaffen we het grotendeels maar weer af.

Het zijn echt grote oplichters!!

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Treinkaartje duurder in Randstad

Ongelezen bericht door Bailey »

Moet ik me soms gedisrimineerd vinden omdat de prijzen van 2e hand auto's hier duurder zijn dan in de randstad
Er is niemand die jou verplicht om daar een tweedehands auto te kopen, dat kan je ook ergens anders.

En voordat je komt met: er is niemand die jou verplicht om met de trein te reizen..........ja, dat klopt. Maar ja, als je geen auto kan rijden, dan moet je wel. En daar wordt je dan weer voor gestraft.

de agrarier
Berichten: 27
Lid geworden op: 08 jun 2005 00:56

Re: Treinkaartje duurder in Randstad

Ongelezen bericht door de agrarier »

nee hoor, je wordt niet gestraft, je betaald gewoon een reeele prijs die hoort bij Randstadvervoer.

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Treinkaartje duurder in Randstad

Ongelezen bericht door Bailey »

Jij vind dat een reeele prijs, ik ben het er totaal niet mee eens. En met mij meer mensen. Maar jij rijdt vast niet vaak met de trein in de Randstad, dus dan maakt het jou niet uit he?!

de agrarier
Berichten: 27
Lid geworden op: 08 jun 2005 00:56

Re: Treinkaartje duurder in Randstad

Ongelezen bericht door de agrarier »

Jawel, het maakt mij wel uit, want ik reis ook met de trein.
En als de toeslag op Randstadvervoer niet doorgaa komt er een algemene toeslag. En dat betekend dat ik voor mijn traject dus moet meebetalen aan dat Randstadvervoer, terwijl ik daar geen gebruik van maak.
Wat zou jij ervan vinden als jij bij Dirk vd Broek voortaan 2% provincietoeslag zou moeten betalen.

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: Treinkaartje duurder in Randstad

Ongelezen bericht door karr-2 »

Dat idee is net zo belachelijk als het duurder maken van Randstad vervoer. We hebben jarenlang bakken met geld in met name Groningen en Friesland gestopt om deze regios maar te stimuleren. Het helpt geen moer en dus willen we deze subsidie stop zetten. Maar dan staat heel de provincie op de barricades om dat ze recht menen te hebben op deze subsidie.

De NS zou het vervoer uberhaupt niet duurder moeten maken, eerder goedkoper gezien de bedroevende diensten die ze leveren onder de naam vervoer. Maar als er dan verhoogd moet worden dan betalen we ook allemaal mee en niet alleen de mensen uit de Randstad. Eerlijk zullen we alles delen toch?

de agrarier
Berichten: 27
Lid geworden op: 08 jun 2005 00:56

Re: Treinkaartje duurder in Randstad

Ongelezen bericht door de agrarier »

We hebben jarenlang bakken met geld in met name Groningen en Friesland gestopt
Die bakken met geld waren de opbrengsten van de aardgasbaten uit...........Groningen :wink:

Niet slap kletsen dus. Het moet eens afgelopen zijn met dat gesubsidieer. Die eerste stap van de NS juich ik toe!

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: Treinkaartje duurder in Randstad

Ongelezen bericht door JH »

Het treinkaartje duurder maken met name in de randstad tussen de grote steden is onzinnig. Dagelijks reizen veel mensen voor hun werk van en naar de 4 grote steden. De snelwegen in de randstad slibben ook dicht en bovendien kun je in de grote steden zelf nauwelijks met de auto terecht, of je moet fors betalen voor parkeergarages of automaten.
NS is tracht bedrijfsmatig te werken en haakt in op het bovenstaande omdat NS heel goed weet dat mensen uit de regio met de trein naar het werk gaan. Misschien zou er meer concurrentie op het spoor moeten komen en volgend jaar komt dat er ook met Randstadrail.

vaderjacob
Berichten: 83
Lid geworden op: 10 aug 2005 16:49

Re: Treinkaartje duurder in Randstad

Ongelezen bericht door vaderjacob »

Het is een normale zaak dat het vervoer in de Randstad duurder is dan in de rest van het land. Hogere energieprijzen etc. laat de mensen maar weer net als vroeger met de fiets, loopfiets of met de brommer naar hun werk gaan.

JaFO
Berichten: 241
Lid geworden op: 07 jul 2005 18:54

Re: Treinkaartje duurder in Randstad

Ongelezen bericht door JaFO »

lol 'concurrentie' ... en hoe wil je dat doen ?
Iedere 5 jaar vragen wie er nu nog een paar miljoen over heeft om een onrendabel lijntje te beheren ?
Je hebt pas concurrentie als je als consument invloed hebt of je Randstadrail of NS of Syntus kiest voor een traject. Zolang het een of andere overheidsveiling is is het alleen de overheid die geld verdient (hoeveel gratis vakanties voor de ambtenaren zou die keuze ons hebben gekost ?) aan het steeds verder aftakelend 'openbaar' vervoer ...

Als er een top 100 met stommiteiten van de overheid zou bestaan dan zou het verkopen van het OPENBAAR vervoer beslist in de top 5 terecht zijn gekomen.

Ik durf te wedden dat 99% van die verhoging straks in de zakken van de managers verdwijnt ipv in daadwerkelijke verbeteringen van het openbaar vervoer.

// vaderjakob
slaap verder als je denkt dat hoge prijzen de mensen richting fiets of ander verstandige alternatieven jagen. De meesten zijn zo verslaafd aan hun sardientjesblik dat ze niet eens een alternatief zouden kiezen als het gratis was.

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Treinkaartje duurder in Randstad

Ongelezen bericht door Bailey »

Wat zou jij ervan vinden als jij bij Dirk vd Broek voortaan 2% provincietoeslag zou moeten betalen.
Dat maakt mij niks uit, want daar haal ik nooit mijn boodschappen :wink:

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Treinkaartje duurder in Randstad

Ongelezen bericht door Bailey »

laat de mensen maar weer net als vroeger met de fiets, loopfiets of met de brommer naar hun werk gaan.
Vroeger??? We leven in 2005 hoor, wordt eens wakker?

En niet iedereen kan met de brommer of de fiets. Ikzelf red het echt niet hoor, 30 kilometer heen en weer 30 kilometer terug. En er zijn mensen die nog verder moeten reizen. Dan ben je tig uur onderweg.

Je moet natuurlijk wel realistisch blijven he?! Onzinnige opmerkingen daar zitten we niet op te wachten.[/quote]

JaFO
Berichten: 241
Lid geworden op: 07 jul 2005 18:54

Re: Treinkaartje duurder in Randstad

Ongelezen bericht door JaFO »

Dan zou ik je eens aanraden op http://www.ligfiets.net te kijken.
Daar forensen sommigen idd 30 Km ... maar dat zijn meestal mensen met een velomobiel en geen gewone fiets ;)
En dan nog is het zo dat iedere dag die je minder de auto gebruikt er een is.

Waar een wil is is een weg.
Dat geld zeker voor veel van de verstokte automobilisten in dit land.

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Treinkaartje duurder in Randstad

Ongelezen bericht door Bailey »

Zoals ik al schreef ik red dat niet! Ik heb last van kortademigheid en benauwdheid, zo'n end fietsen dat gaat niet, op welke manier dan ook.

Overigens heb ik geen auto, dus rijd ik daar ook niet mee.

CK
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 aug 2005 00:46

Re: Treinkaartje duurder in Randstad

Ongelezen bericht door CK »

In de Randstad rijden meer treinen, zodat passagiers meer mogelijkheden hebben om van a naar b te komen. Vertragingen zijn er ook buiten de Randstad (hoewel: als ik met Noordned reis, heb ik vrijwel nooit vertraging :) ). Ook in de rest van het land zijn de treinen in de spits overvol. Buiten de Randstad kunnen mensen (volgens mij) geen gebruik maken van nachttreinen, ben zelf al blij als ik na 1 uur 's nachts nog thuis kan komen met de trein.

Kortom: hoewel veel klachten over de NS ongetwijfeld waar zijn, hebben de passagiers in de Randstad het nog niet eens zo slecht getroffen in vergelijking met de rest van het land. Treinkaartjes mogen wat mij betreft daar dan ook wel duurder zijn dan in de rest van het land.

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: Treinkaartje duurder in Randstad

Ongelezen bericht door karr-2 »

Wat een kulargument zeg. Ik heb ook vaak genoeg op een klein station in de Randstad gestaan en dan kun je ook nergens heen. Nachtnet stopt alleen op de grote stations en als je daar niet woont heb je dus een probleem.

Kaartjes duurder maken op basis van je woonplaats is gewoon discriminatie, iets anders valt er niet van te maken, welk argument je ook gebruikt.

rwel
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 aug 2005 23:16

Re: Treinkaartje duurder in Randstad

Ongelezen bericht door rwel »

Randstad.... lijkt me echt discriminatie....
Waar ligt de grens....moet je in Utrecht Overvecht extra betalen en in Bilthoven niet meer?
En wat als je van bijv. Groningen naar Amsterdam wilt, moet je dan vanaf Hilversum extra betalen of zo? Wordt het dus ook voor noorderlingen duurder!
Zo niet, dan betaal je als Groninger tussen Hilversum en Amsterdam dus minder dan iemand uit het Gooi ???????

Angelic
Berichten: 140
Lid geworden op: 18 aug 2005 08:10

Re: Treinkaartje duurder in Randstad

Ongelezen bericht door Angelic »

De NS is sowieso over het algemeen (te) duur. Randstad of geen randstad.
Afgelopen weekend een weekend retour voor de Belgische spoorwegen gekocht. Van de ene kant van het land naar het andere uiterste:
Weekend retour: €13.

Daar haal je de benzine niet uit als je met de auto zou gaan en veel voordeliger dan de NS.

de agrarier
Berichten: 27
Lid geworden op: 08 jun 2005 00:56

Re: Treinkaartje duurder in Randstad

Ongelezen bericht door de agrarier »

het is inderdaad zo dat de prijzen hier in nederland veel te hoog liggen.
In plaats van de prijzen van de randstad te verhogen stel ik voor om, de prijzen van de provincie te verlagen en die van de randstad slechts licht te verhogen.
Het gemis aan opbrengsten haalt de ns maar uit het stoppen van onzinnige acties zoals treinstellen op sail te zetten (ook de randstad trouwens die daarvan heeft genoten), het niet aanbieden van gratis draadloos internet (is toch alleen maar voor de yups) en het vervoeren van ajax supporters tegen kostprijs (dat wil zeggen dat die gasten voortaan zelf maar opdraaien voor de kosten van reparatie na het vernielen van treinstellen i.p.v. de gemeenschap)

Gesloten