LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Problemen met Speedlinq

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
sunshinereggae77
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 jul 2005 00:31

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door sunshinereggae77 »

Iemand iedeeën hoe we dit het beste dan kunnen doen :?:

sunshinereggae77
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 jul 2005 00:31

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door sunshinereggae77 »

Ik snap ook niet dat Trosradar niets verder kan doen,het is al zo vaak in de uitzending geweest en nog leren ze het niet.
Wat dat betreft wil ik best wel in de uitzending komen en denk dat er nog heel wat anderen dit willen,naar dan zal het flink gaan stoffen :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

valentijn47
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 jul 2005 13:51

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door valentijn47 »

ik kreeg vandaag bericht van het incasso-buro,
schuld bij speedlinq € 138,37
buitengerechtelijke
kosten € 40,50
administratiekosten €160,65
informatiekosten € 32,73
---------------
totaal €372,25

een heel bedrag voor een service die nooit geleverd is,binnen 7 dagen
opgezegt, 2x een aangetekende brief en talloze telefoontjes en nog nooit een stap verder. ik weet niet of ik op de brief van EDR incasso
moet reageren,ik wacht geloof ik maar gewoon de rechtzaak af als ze die gaan starten.

patkir
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 jul 2005 09:33

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door patkir »

Ja als er nog een uitzending komt sta ik ook te popelen om mijn woordje te doen.!!

Maar er zijn er wel meer denk ik...op dit forum...

Speedlinq heeft inderdaad niets met de uitzending gedaan...

Michel79
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 aug 2005 11:53

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door Michel79 »

Ook ik sluit me maar aan bij deze (veel te) grote groep ontevreden klanten van Speedlinq en wel om het volgende;

Sinds 13 juni abonnee van Speedlinq, begon voortvarend, alles prima in orde, modem netjes op tijd. Aansluiten geen probleem en signaal prima. Na verloop van tijd problemen, modem reageerde nergens meer op. Geen internet dus maar 'ff' bellen. Na een 2tal telefoontjes eindelijk oorzaak gevonden; defect modem. Nieuwe werd me toegestuurd en enige dagen later dit modem ontvangen. Na verloop van tijd moest m'n modem gereset worden omdat ik een nieuw ip-adres kreeg. Na reset, modem defect. Wederom moeten bellen en weer wachten op nieuw modem. Deze keer werd mij toegezegd dat als het weer zou gebeuren, ik een ander type/merk zo krijgen. Toen dit modem dus kapot ging, wegens wederom een reset, meteen aangehaald dat me dit toegezegd is. De medewerker van de Klanten"service" deed mij de toezegging dat ik nu dus een ander type/merk zou ontvangen. Afgelopen donderdag was hij er,na weer enkele dagen geen internet. Afgelopen zaterdag modem kunnen aansluiten ivm met vakantie. Opende de doos en tot m'n stomme verbazing wederom hetzelfde type; Copperjet 810. Dit is dus m'n 4e(!!) vanaf 13 juni dit jaar. Zonet (maandag 1 Aug.) wederom gebeld met de vraag waarom de gemaakte afspraken niet nagekomen worden. Blijkt dus dat ze dat soort dingen niet mogen toezeggen en tot m'n stomme verbazing zegt dit persoon mij precies hetzelfde toe als m'n modem kapot gaat! "Ja meneer, als dit modem ook kapot gaat, dán krijgt u een ander merk/type". Ook werd mij verteld dat omdat dit modem nu wel werkt, er niks mogelijk is. Al met al heel veel geld verspild aan bellen. Klanten"service" verdient zodoende lekker. Nog geen reply gehad op m'n klachtenformulier dat ik via hun (omslachtige) manier van de site ingevuld had.
Ik vraag me dus af of er meer mensen zijn die slechte ervaring hebben met dit type modem (Allied Data Copperjet 810), want slechte ervaringen met Speedlinq zijn er zat.

lenette
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 jan 2005 21:47

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door lenette »

graag wil ik reageren op een stukje van sal aan carlabas,waarin sal niet zo leuk reageer op een stukje van carlabas waarin carlabas beweert dat je de gemaakte hoge helpdesk telefoonkosten kan terugvorderen.
carlabas had wel gelijk ,want ik heb ook een gedeelte van mijn hoge telefoonkosten van helpdesk terug gehad.
ga eens de uitzendingen van radar na en je kan kijken hoe de directeur van speedlinq uitleg dat dat normaal is dat je eventueel hoge telefoonkosten kan terug vorderen.
dus als je iemand beschuldigt van onwaarheden ben dan zeker dat jij de waarheid weet

marcel36
Berichten: 44
Lid geworden op: 20 okt 2004 13:28

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door marcel36 »

Mijn collega heeft nu ook problemen met speelingq.
Hoop voor haar dat het niet zo gaat als bij de meeste van jullie.
Ik zou inderdaad niet betalen en de deurwaarder laten komen.
Hou wel je administratie op orde, zodat je als je voorkomt bij het kantongerecht dat bedrijf om de oren kunt slaan meet jullie bewijs.

patkir
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 jul 2005 09:33

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door patkir »

Nou ik ben ook een hele tijd bezig geweest om geld terug te krijgen van de hoge helpdesk kosten.
Maar er werd mij verteld dat ik hiervan niets terug kreeg.
Ook niet na een klachtenbrief... (waar trouwens nooit op gereageerd is)

En na een mailtje met de directeur ook niets terug gekregen..
Alleen zijn mijn maandlasten naar beneden gegaan ...en dat was het bedrag wat ze nu vragen voor die snelheid..dus dat was ook totaal onzinnig...

Nee ik ben een hoop geld kwijt geraakt door speedlinq en een hoop frustraties rijker...
Ze negeren je gewoon !! je bent totaal niets voor hun...

Zelfde tip ...Speedlinq NOOIT aan beginnen...en als je kan stoppen doe het dan zo snel mogelijk

JnG
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 aug 2005 15:11

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door JnG »

Hi,
I've had quite some problems with Speedlinq so far. I ordered 3/1Mbps line at the end of January. I spent some 50EUR on the phoneline with people that did definitely know not much more than me about DSL. I wrote quite some emails. In the end, after more than 2.5 month Speedlinq did not succeed to provide me any connection, I had 10 minutes in total (which I unfortunately used to register, cause I thought it would be better afterwards). I told them in writing that I wanted to cancell the contract cause they failed their part. I sent the modem back. But still, they demand their money, send Incasso agents and threat me with a law suit.

It really is a shame that such unprofessional companies do exist.
Do not apply with speedlinq. It is not worth it. By now, I got another provider, which made it in no more than two weeks to a working line! That's good service.

If anyone has any recommendation how I can avoid them suing me, please let me know.

Regards
Jan

novita
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 aug 2005 19:21

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door novita »

ik ga binnekort verhuizen dus wilde een verhuisbericht in sturen naar speedlinq
ik ben sinds afgelopen januari abonnee van hun en niet echt tevreden.
internet vertoond veel storing en het koste me veel moeite om mijn geld terug te krijgen in het begin.

nu ik ga verhuizen moet ik 125 euro betalen om het om te zetten en mijn contract gaat opnieuw in voor een jaar

ik vind dit een basurd hoog bedrag en vraag me af of dit zomaar kan???
tevens wil ik niet dat mijn contract opnieuw ingaat???

weet iemand wat ik moet doen?????

DSL_Expert
Berichten: 16
Lid geworden op: 07 aug 2005 10:51

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door DSL_Expert »

Helaas voor u, maar het is een normale zaak dat als je gaat verhuizen je een nieuwe periode aan een contract vastzit. Heel simpel uitgelegd:

Je "huurt" een adsl verbinding op telefoonnummer 0123-456789 en na een paar maanden besluit je te verhuizen. Je provider zal de resterende periode aan hun leverancier moeten blijven betalen, en zullen dus aan uw kant ook zekerheid verlangen.

Een andere optie is om op het oude nummer dat contract gewoon door te laten lopen en een nieuw contract aan te gaan op het nieuwe nummer. Vaak is dit natuurlijk voor de eindgebruiker een mindere oplossing en is de verhuisregeling in het leven geroepen.

Angelic Isis
Berichten: 6
Lid geworden op: 31 aug 2005 13:43

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door Angelic Isis »

valentijn47 schreef:ik kreeg vandaag bericht van het incasso-buro,
schuld bij speedlinq € 138,37
buitengerechtelijke
kosten € 40,50
administratiekosten €160,65
informatiekosten € 32,73
---------------
totaal €372,25

een heel bedrag voor een service die nooit geleverd is,binnen 7 dagen
opgezegt, 2x een aangetekende brief en talloze telefoontjes en nog nooit een stap verder. ik weet niet of ik op de brief van EDR incasso
moet reageren,ik wacht geloof ik maar gewoon de rechtzaak af als ze die gaan starten.
Niet op reageren! Laat het maar op een rechtzaak aankomen en dan zullen ze zien wie het laatst lacht: jij natuurlijk :)

Enneh, michel79... Koop anders zelf een modem, van bijvoorbeeld Speedtouch. Dat is een goed merk. Die copperjet klinkt nog slechter dan Sweex.

edv
Berichten: 84
Lid geworden op: 19 mei 2005 11:52

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door edv »

Ze blijven gek daar krijg steeds mail van ze die niet voor mij bestemd is en telefoon wordt ook nog steeds slecht opgenomen en beantwoord.

Ze hangen zelfs op als je een beetje je stem verheft of om iemand vraagt die echt wat te vertellen heeft.

Neem daar NOOIT internet want je hebt alleen maar ellende :evil:

patkir
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 jul 2005 09:33

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door patkir »

Neem daar nooit internet...
Klinkt me bekend in de oren..
Heb ik ook al op dit forum geschreven..

TRAP ER NIET IN !!!

Het lijkt goedkoop internet maar alles bij elkaar ben je...
En veel duurder uit..
En veel frustaties rijker..

Ik hoop dat iedereen die aan het kijken is voor internet hier leest dat ze nooit speedlinq moeten nemen..

En weer wat voor rader om de directeur weer te vragen wat ze hebben veranderd??
Omdat het nog steeds niet loopt daar??

Ik ben benieuwd...

Tiender
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 sep 2005 17:19

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door Tiender »

Wij hadden hetzelfde probleem met het opzeggen van ons contract bij Speedlinq, maar na lang zeuren hebben we dan toch in een mail een link gekregen waar je het definitief opzeg formulier kunt vinden wat je dan wederom moet invullen en deze keer per post op moet sturen.
Het is natuurlijk belachelijk dat dit formulier dus gewoon op internet staat!!!!!!!
De link is:
http://www.speedlinq.nl/php/form_opzegg ... nitief.php
Ik zou zeggen vul het in en stuur het snel op dan ben je van een hoop ellende af.
:idea:

pipodeclown
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 sep 2005 20:12

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door pipodeclown »

Ook ik ben bij speedlinq weggegaan (na een jaar + maand + dag)
Had nog geen eens technische problemen (zal wel de bekende uitzondering zijn), maar kon ergens andes meer waar voor mijn geld krijgen.
alleen willen ze dat nog niet weten :roll:
opzegging gedaan via brief en e-mail, telefoon, aangetekende brief, in die volgorde.
de enige reactie van hun kant: geld niet kunnen innen,gebreke stelling, gaan incasso starten, en de dienst stoppen.
Wel de dienst stoppen had ik om gevraagd, zal dus wel goed gaan :lol:
wordt vervolgd.

Paul

edv
Berichten: 84
Lid geworden op: 19 mei 2005 11:52

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door edv »

Van de week weer een faktuur gekregen die niet voor mij bestemd is en vandaag weer een herinnering dat er niet betaald is. Gaat ook niet gebeuren door de persoon waar de faktuur wel voor is want hij heeft er nog nooit gebruik van kunnen maken dus :lol:

Vind het alleen raar dat ik al diverse keren heb gebeld met een zogenaamde medewerker van die prutstent en die mij dan doodleuk verteld da hij me email adres verwijderd maar dat ik toch nog steeds die mails gestuurd krijg.

Hieruit blijkt dus maar weer dat ze daar echt niet weten waar ze mee bezig zijn. :twisted:

Hoop dat hier nu echt nog een uitzending aan besteed wordt want dit kan echt niet.

frankdesmit
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 mei 2005 14:19

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door frankdesmit »

Ook ik heb opgezegt bij deze ***speedlinq hoewel ik altijd wel de snelheid heb gehad baalde ik ontzettend dat de prijs nu verlaagt is en ik daar niet van mee kan profiteren wat normaal bij een goede provider wel kan en omdat er nooit werd gereageerd op geen enkele mail ook niet op die van de opzegging.
Nadat ik ongeveer 3 opzeggingen had gedan maar even gebeld met firma list en bedrog voor 0,70 euro cent per minuut daar kreeg ik te horen dat er geen enkele mail van mij was en zo een fotmulier op sturen duurde te lang volgen de medewerkster moest ik maar een briefje schrijven met de opzegging (maar als je de voorwaarden goed leest worden alleen opzeggingen behandeld die met een orgineel opzeggings formulier is gedaan) het gekke is dat ik nog de zelfde avond dat formulier binnen had, heb dus gelijk opgezegt en om een schriftelijke onvangst bevesteging gevraagt, die ik via de mail heb gekregen. (viel mij nog mee)

Zit er wel nog tot en met 31-01 2006 aan vast is dus 2 maanden langer dan 12 maanden .

Nu maar hopen dat als ik straks klaar met ze ben ze wel de lijn vrij geven

edv
Berichten: 84
Lid geworden op: 19 mei 2005 11:52

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door edv »

Reageren heeft ook geen zin per mail of brief want zelfs aangetekende brieven worden niet beantwoordt door dit bedrijf.

bert53
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 okt 2005 21:37

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door bert53 »

Ook ik ben er helaas ingetrapt. Op 11-01-2005 online gegaan tot 29-01-2005 toen bleek mijn modem kapot te zijn, opgetuurd en na een dikke week had ik een nieuw modem, aangesloten doch helaas geen internet.
voor veel geld de helpdesk gebeld "meneer u moet uw pc 5 dagen aan laten staan want u heeft geen signaal" jullie raden het al: na 5 dagen geen internet.
Gelijk automatische incasso teruggedraaid en ingetrokken en brieven gestuurd die of niet ter zake doende werden beantwoord of helemaal niet.
Bij speedlinq kan de klant stikken maar moet vooral wel betalen.
inmiddels heb ik een incassoburo op m'n nek en weigert speedlinq de lijn vrij te geven dus ik kan ook niet naar een ander provider voor adsl.

Bert :twisted:

Gesloten